DOCUMENT Cîmpeanu a prezentat Hotărârea Comitetului pentru Situații de Urgență care aprobă scenariile de redeschidere a școlilor: În învățământul tehnologic, profesional și postliceal stagiile de practică vor fi cu prezență fizică

10.539 de vizualizări
Scenariile de redeschidere a școlilor au fost aprobate de CNCSU prin Hotărâre, potrivit ministrului Educației. Cîmpeanu a prezentat în conferința de presă de la Guvern conținutul acestei decizii.

Redăm cele mai importante declarații:

“Rata de infectare mai mică sau egală cu 1 la mie, vor fi deschise cu prezență fizică școlile:
creșe, grădinițe, elevi primar, gimnazial, liceal, la rata de infectare mai mică sau egală cu 1.

Rată mai mică sau egală cu 3 la mie: creșă, grădiniță, primar merg la școală, la fel și elevii din clasele terminale.

Al treilea scenariu, peste 3 la mie, mai mică de 6 la mie: creșă, grădinițe și primar merg la școală.

Se recomandă participarea cu prezență fizică elevilor de la învățământ tehnologic, profesional, postliceal pentru activitatea de stagiu practic cu respectarea condițiilor impuse de organizatorii de practică.

Universitățile civile și militare au autonomie și decizia va fi luată de conducerile acestor universități”

Ce prevede Hotărârea CNCSU:

“Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – (1) Se propune reluarea activităților care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, după următoarele scenarii:

a) Scenariul verde – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toate categoriile de antepreșcolari, preșcolari și școlari;

b) Scenariul galben – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1.000 dar mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, elevii claselor din învățământul primar, precum si pentru elevii claselor terminale din învățământul gimnazial, liceal, profesional si postliceal;

c) Scenariul roșu – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, precum și pentru elevii claselor din învățământul primar.

(2) Se propune ca, indiferent de scenariile prevăzute la alin. (1), stagiile de pregătire practică pentru elevii din învățământul liceal tehnologic, postliceal, profesional și profesional dual, să se desfășoare cu prezența fizică, respectând procedurile privind măsurile de protecție instituite de către entitățile organizatoare de stagii de pregătire practică și prevederile Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

(3) Se propune ca decizia cu privire la modalitatea de desfășurate a activităților ce presupun prezența fizică a studenților în cadrul instituțiilor de învățământ superior, se ia de către conducătorii acestora, în baza autonomiei universitare.

(4) La nivelul localităților unde este instituită măsura carantinei zonale, nu sunt permise activitățile care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ.

(5) În situația modificării ratei de incidență cumulată, care determină încadrarea într-un alt scenariu din cele prevăzute la alin. (1), constatarea și modificarea scenariului se face în condițiile Legii nr. 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și ale Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

Art.2 – Se propune ca activitățile ce presupun prezența fizică a elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Apărării Naționale, să fie gestionate în funcție de analiza situației epidemiologice realizată la nivelul ministerelor din care fac parte și stabilite prin decizii ale conducătorilor acestora, fără a le fi aplicabile prevederile art. 1.

Art.3 – Se propune elaborarea unui act normativ prin care să fie instituită măsura complementară a suspendării activității, pe o perioadă determinată, pentru operatorii economici care nu respectă măsurile de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.

Art.4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.

Atașăm documentul CNCSU:

Articolul este în curs de actualizare

Foto: gov.ro


2 comments
  1. Dl. Ministru nu a aflat că stagiile au fost online. În orice instruire trebuie ca ucenicul să facă instruire practică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Șase candidați înscriși în alegerile pentru funcția de rector la Universitatea Dunărea de Jos din Galați / Lucian Puiu Georgescu, neconfirmat după scrutinul inițial, nu mai candidează

Șase candidaturi au fost aprobate, săptămâna aceasta, de Senatul Universității „Dunărea de Jos” din Galați” în alegerile pentru funcția de rector al instituției de învățământ superior, alegeri programate pentru 22…
Vezi articolul

OpenAI, creatoarea ChatGPT, lansează un nou model puternic de inteligență artificială, GPT-4 / Într-o simulare a examenului de barou, noul model a obținut un punctaj la nivelul primilor 10% dintre cei care iau testul

OpenAI, creatoarea chatbotului de succes ChatGPT, a declarat marţi că începe să lanseze un model puternic de inteligenţă artificială cunoscut sub numele de GPT-4, transmite Reuters, citată de News.ro și…
Vezi articolul

Ligia Deca recunoaște lipsa de personal suport din școli: Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la proiecte europene

„Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la…
Vezi articolul