Cîmpeanu, despre declarațiile vicepremierului Barna, care nu a inclus Educația la rectificarea bugetară: „Cred că s-a grăbit ușor să se antepronunțe înainte să vadă motivația Ministerului Educației”

1.694 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a răspuns astăzi declarației făcute pe 14 iulie de vicepremierul Dan Barna, care nu a inclus Educația printre domeniile prioritare ale Guvernului pentru rectificarea bugetară. Cîmpeanu a amintit că este nevoie de bani pentru preluarea creșelor, pentru decontarea navetei, lucruri asumate de tot Guvernul în momentul în care au aprobat memorandumul pentru România Educată.

„Cred că s-a grăbit ușor să se antepronunțe înainte să vadă motivația Ministerului Educației pentru o rectificare bugetară pozitivă. Dar, de altfel, domnul viceprim-ministru cunoaște foarte bine că în memorandumul pe care l-am adoptat, întreg Guvernul României și-a asumat susținerea proiectului România Educată, inclusiv din perspectiva creșterii finanțării către finanțarea de 4,7% din PIB cât este media europeană”, a declarat Cîmpeanu, marți, într-o intervenție telefonică la Aleph News.

Mai jos, declarația completă a lui Sorin Cîmpeanu, de la Aleph News:

Cîmpeanu: Când se preiau creșele din toamnă, e nevoie de finanțare pentru copiii din creșe, când se micșorează numărul de elevi în clasă pentru a susține calitatea educației, e nevoie de resurse suplimentare. Universitățile românești participă ca competiții naționale și internaționale pentru proiecte, e nevoie de buget pentru derularea acestor proiecte.

Monica Moanea, moderator: Și totuși, vicepremierul a susținut că Educația nu va primi bani, că nu este unul dintre domeniile spre care vor merge finanțări acum la rectificare.

Cîmpeanu: Cred că s-a grăbit ușor să se antepronunțe înainte să vadă motivația Ministerului Educației pentru o rectificare bugetară pozitivă. Dar, de altfel, domnul viceprim-ministru cunoaște foarte bine că, în memorandumul pe care l-am adoptat, întreg Guvernul României și-a asumat susținerea proiectului România Educată, inclusiv din perspectiva creșterii finanțării către finanțarea de 4,7% din PIB cât este media europeană.

Monica Moanea: Ce semnal ar fi pentru dumneavoastră dacă la rectificare totuși nu veți primi bani?

Cîmpeanu: Sunt o persoană care iubește construcția, care pune variantele pozitive înaintea celorlalte variante, deci prefer să mă gândesc cât va primi Ministerul Educației, în loc să mă gândesc că nu va primi resurse la rectificarea bugetară.

Amintim că Dan Barna a declarat pe 14 iulie, la Digi24, că resursele suplimentare vor merge pe trei direcții: transporturi, zona de sănătate și autoritățile locale. Acesta a spus că sunt fonduri suplimentare în buget datorită creșterii economice mai mari decât era prognozată la construcția inițială a bugetului. Educația nu se află în cele trei domenii care vor primi fonduri suplimentare.

„La rectificarea bugetară resursele suplimentare venite din creșterea economică vor merge pe trei direcții – transporturi, zona de sănătate și autoritățile locale, pentru proiecte de investiții. Aceasta a fost discuția mea cu premierul de acum două zile”, a declarat Dan Barna.

Sursă foto: gov.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele mai mari universități din România cer Ministerului Educației o “reformă profundă” a finanțării învățământului superior, care funcționează pe mecanisme “învechite, prăfuite”

Consortiul “Universitaria”, format din cele mai importante cinci universități din România, cere Ministerului Educației și Cercetării să aplice mai multe măsuri care să îmbunătățească sistemul actual de finanțare a universităților…
Vezi articolul

România obține la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 cele mai bune rezultate din ultimii 5 ani: locul 15 pe națiuni, în competiția dominată de China, Rusia și SUA / Descarcă subiectele de la internaționala de matematică

Lotul de olimpici la matematică al României a ocupat locul 15 pe țări la Olimpiada Internațională de Matematică 2020. Aceasta este prima olimpiadă internațională care nu a mai adunat într-o…
Vezi articolul

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul