Consiliul Elevilor îi cere ministrului Educației să urgenteze publicarea planului de reluare a cursurilor și să anunțe numărul de ore pentru fiecare clasă în parte

6.679 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației să urgenteze procesul „de elaborare și publicare a unui plan coerent privind reluarea cursurilor în anul școlar 2020-2021, care să includă în mod explicit eventualele modificări privind numărul de ore pentru fiecare clasă în parte”.

Noul președinte al organizației elevilor, Rareș Voicu, salută „decizia Ministerului Educației și Cercetării de a adapta programul școlar unei eventuale tranziții parțiale a educației în mediul online, în cazul învățării hibrid. Cu toate acestea, nu ne putem permite ca sistemul educațional să fie luat pe nepregătite, așa cum s-a întâmplat în luna martie a acestui an, motiv pentru care solicităm publicarea de urgență a unor norme de aplicare a scenariilor privind reluarea cursurilor, lansate de către MEC”.

Comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor:

„Elevii solicită stabilitate în sistemul educațional!

În cursul zilei de ieri, Ministerul Educației și Cercetării a lansat în consultare publică un proiect de Ordonanță de Urgență a Guvernului, conform căruia Ministerul Educației și Cercetării va putea modifica, începând cu anul școlar 2020-2021, numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învăţământ, precum și ponderea numărului de ore de predare şi evaluare în programa școlară, ca măsură suplimentară în contextul reluării cursurilor în format hibrid (online/offline).

În acest sens, este esențială realizarea distincției dintre reducerea numărului de ore și reducerea duratei orelor de curs:

  • – În cazul reducerii numărului de ore stipulate în planurile-cadru actuale, programa școlară va trebui modificată, pentru a putea fi asimilată de către elevi în mod eficient.
  • – În cazul reducerii duratei orelor de curs, putem vorbi despre o restructurare a acestora, astfel încât o mai mare pondere a orei de curs să fie dedicată predării, evaluării și schimbului de feedback dintre elevi și profesori, în raport cu ponderea dedicată exercițiilor care pot fi realizate individual de către elevi.

În cadrul consultării pentru realizarea Raportului privind accesul elevilor la educație în mediul online, lansat de către Consiliul Național al Elevilor în luna aprilie 2020, peste 1150 de elevi au afirmat faptul că metodele de predare din mediul online nu sunt folositoare, fie din cauza configurației orelor de curs, din cauza faptului că materia nu a fost adaptată predării online; educația digitală scade în mod semnificativ randamentul elevilor în cadrul orelor de curs, motiv pentru care considerăm că adaptarea programului școlar al elevilor la educația digitală reprezintă primul pas către asigurarea calității acestei forme de învățământ.

Indiferent de măsurile ce vor fi adoptate de către decidenți, solicităm Ministerului Educației și Cercetării urgentarea procesului de elaborare și publicare a unui plan coerent privind reluarea cursurilor în anul școlar 2020-2021, care să includă în mod explicit eventualele modificări privind numărul de ore pentru fiecare clasă în parte.

Salutăm decizia Ministerului Educației și Cercetării de a adapta programul școlar unei eventuale tranziții parțiale a educației în mediul online, în cazul învățării hibrid. Cu toate acestea, nu ne putem permite ca sistemul educațional să fie luat pe nepregătite, așa cum s-a întâmplat în luna martie a acestui an, motiv pentru care solicităm publicarea de urgență a unor norme de aplicare a scenariilor privind reluarea cursurilor, lansate de către MEC.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Citește și:

 

 


1 comment
  1. Propun ca stimabillii elevi sa nu bata apa în piua pana la începutul lunii septembrie.
    Atunci vom știi cum stam cu pandemia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premiul Nobel pentru Pace 2024 a fost acordat unei organizații japoneze formată din supraviețuitori ai bombei atomice de la Hiroshima și Nagasaki / Mișcarea a demonstrat prin mărturii că armele nucleare nu trebuie să mai fie folosite niciodată

Premiul Nobel pentru Pace 2024 a fost acordat organizației japoneze Nihon Hidankyo, o mișcare populară a supraviețuitorilor bombei atomice de la Hiroshima și Nagasaki. Organizația „a demonstrat prin mărturii că…
Vezi articolul

Profesorii, elevii și studenții ar putea să aibă 2 zile libere pentru investigații medicale, potrivit unui proiect adoptat de Senat. Amendă de la 500 de lei și până la 2.500 de lei pentru angajatorii care nu respectă prevederea

Toți profesorii și ceilalți angajați de la stat și de la privat ar putea să aibă dreptul la 2 zile libere într-un an calendaristic pentru efectuarea screening-ului, care nu se…
Vezi articolul

Salarizarea profesorului debutant să fie reintrodusă în proiectul legii Învățământului Preuniversitar – amendament al FSE „Spiru Haret” / Ligia Deca: Susțin că profesorii merită mai mult respect. Cred că este mai puțin important unde se află această prevedere

Președintele Federației sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor a cerut marți în comisia de învățământ din Camera Deputaților, reintroducerea prevederii legate de salarizarea profesorului debutant, în legea Învățământului Preuniversitar.…
Vezi articolul

Președintele Federației Părinților, Iulian Cristache, anunță că a primit de la ministra Educației draftul proiectului de lege în varianta Deca în urmă cu 23 de zile și susține că „nu există vreo secretizare, așa cum apare în presă, cu implicarea Federației pe care o conduc”

„Nu există vreo secretizare cu implicarea Federației pe care o conduc” a legilor educației din partea ministrei Educației, Ligia Deca, „așa cum apare în presă”, scrie președintele Federației Naționale a…
Vezi articolul

Introducerea disciplinei obligatorii „Istoria evreilor și a Holocaustului” a fost amânată cu doi ani prin noua lege a învățământului, spune directorul Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, Alexandru Florian

Prin noua lege a învățământului a fost amânată cu doi ani introducerea disciplinei obligatorii „Istoria evreilor și a Holocaustului”, remarcă directorul Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”,…
Vezi articolul

AUDIO O învățătoare din Târgu Mureș, către elevii ei de clasa a III-a: „Ce-i în capul ăsta al tău, groapă de nisip? Creier în niciun caz”, „minte îngustă!”, „unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean și…”, / Un părinte a făcut multiple sesizări la autorități, fără niciun rezultat: Fata mea merge la psiholog. A lovit-o cu cartea în cap, a luat-o de maxilar, a bruscat-o din bancă

Injurii, umilințe, ton ridicat și ironii batjocoritoare adresate de o învățătoare elevilor ei se pot auzi pe înregistrările trimise Edupedu.ro de părintele unui copil din clasa a III-a de la…
Vezi articolul