Copiii în vârstă de 12 ani şi peste ar trebui să poarte masca în aceleaşi condiţii ca adulţii pentru a lupta împotriva pandemiei de COVID-19, transmite OMS

1.915 vizualizări
FOTO: freepik.com

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a reunit un grup de experţi internaţionali multidisciplinar însărcinat să treacă în revistă datele privind COVID-19 şi transmisia sa la copii, precum şi cele câteva date disponibile privind utilizarea măştii de către copii. Concluzia: copiii în vârstă de 12 ani şi peste ar trebui să poarte masca în aceleaşi condiţii ca adulţii pentru a lupta împotriva pandemiei de COVID-19 – relatează AFP, citată de G4Media.ro.

Pe baza acestor informaţii şi a altor factori precum nevoile psihosociale ale copiilor, precum şi diferitele etape ale dezvoltării lor, autoritatea sanitară mondială a publicat vineri recomandări detaliate pentru copii, în funcţie de vârstă.

În document, OMS „recomandă portul măştii copiilor de 12 ani şi peste în aceleaşi condiţii ca adulţii, în special atunci când nu pot garanta o distanţă de cel puţin un metru faţă de ceilalţi şi dacă transmisia este generalizată în zona respectivă”.

Copiii în vârstă de 5 ani sau mai puţin nu ar trebui să fie obligaţi să poarte mască. „Această indicaţie este bazată pe siguranţa şi interesul global al copilului şi pe capacitatea sa de a utiliza o mască corect cu o asistenţă minimă”, a precizat agenţia ONU.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevului i se pune absență dacă intră după profesor la 10 minute, transmite directoarea Andreia Bodea: Dacă intră la 12 minute, spune «ștergeti absența». Începe o discuție și ora s-a dus

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național „I. L. Caragiale” din București, a vorbit despre regulamentele ambigue și despre lipsa de disciplină din școli. „Elevului i se pune absență dacă intră după…
Vezi articolul

Profesorul de Limba și literatura română Emil Munteanu, co-fondator Alecart: O programă de Română care transformă literatura în muzeu riscă să îndepărteze adolescenții. Clasa a IX-a ar trebui să fie despre descoperire, identitate și sens personal

Structura propusă de Ministerul Educației pentru programa de Limba și literatura română de clasa a IX-a riscă să transforme literatura într-un obiect muzeal, rupt de sensibilitățile generației actuale, avertizează profesorul…
Vezi articolul

Daniel David: Din anul școlar 2025-2026 Ministerul Educației se va implica să nu mai existe școli în care elevii învață în trei schimburi / Sunt o problemă majoră, care afectează calitatea actului educațional

Din anul școlar viitor, Ministerul Educației și Cercetării se va implica, alături de inspectorate și de autoritățile locale, să găsească soluții pentru școlile în care elevii învață în trei schimburi,…
Vezi articolul

Viitorul digital al învățământului superior: universitățile au acționat bine în pandemie, dar pentru programe online sustenabile au nevoie de mult mai multe resurse tehnice, educaționale și financiare – raport al Comisiei Europene

Instituțiile de învățământ superior au dovedit, pe parcursul pandemiei Covid-19, o capacitate foarte mare de adaptare la modelele digitale de predare, însă au nevoie de foarte multe resurse suplimentare și…
Vezi articolul