Coronavirus: Cum au abordat închiderea școlilor autoritățile din Italia și Franța

4.979 de vizualizări
Reguli pentru continuarea învățării după închiderea școlii, în Franța / Sursa: Ministerul francez al Educatiei
Autoritățile din Italia, țară grav afectată de epidemia de coronavirus, a anunțat săptămâna trecută închiderea școlilor, ca măsură pentru prevenirea și combaterea extinderii infecțiilor. Franța, țară afectată într-o mai mică măsură, a decis măsuri similare, la nivelul unor zone restrânse, arătând că este vorba strict despre o măsură preventivă. Italia a luat deciziile în situație de urgență, fără să fi făcut toate pregătirile preliminare necesare. Franța, pe de altă parte, are deja implementat un sistem pentru copii, în cazul închiderii școlilor. Cum au abordat cele două țări această decizie?
Studiu de caz: școli închise în Italia

În Italia, potrivit La Repubblica, în 4 martie a fost decisă, inițial, închiderea completă a cursurilor în zonele afectate cel mai grav și suspendarea cursurilor – adică personalul administrativ continuă să vină la școli – în restul țării. Măsura a fost luată după consultări cu președintele Institutului Superior de Sănătate. S-a ținut cont, totodată, de opinia unei comisii științifice care recomandase, cu o zi în urmă, închiderea evenimentelor sportive pe o perioadă de o lună, în întreaga țară. Guvernul nu a ținut însă cont de opinia experților numiți de Protecția civilă, care considerau măsura ineficientă.

Decizia de închidere a școlilor, reiese din relatarea La Repubblica, a fost luată în condițiile în care era în curs de analizare, încă, impactul acesteia asupra părinților. În acel moment, erau în proces de definire acțiuni precum posibilitatea ca, într-o familie, unul dintre părinți să poată să stea acasă cu copiii, pe perioada suspendării cursurilor. Alte măsuri invocate de politicieni – acordarea unui sprijin financiar pentru părinți (o alocație care să acopere în mare parte costurile pentru servicii de tip babysitting sau soluții prin care statul să acopere financiar concediile pentru părinții afectați).

În momentul când a fost luată decizia, nu existau mecanisme prin care să fie recuperată pierderea educațională cauzată de “vacanța” impusă de coronavirus, reiese din relatarea sursei menționate, ministrul educației din Italia fiind așteptat să ia măsuri în acest sens.

Măsura a fost aspru criticată de părinți, după cum relevă o relatare BBC care spun că elevii petrec oricum timp împreună în afara școlii. Sursa citată prezintă soluții folosite de diverse școli pentru continuarea studiilor – fie folosirea unor soluții de tip “virtual classroom”, fie servicii deja tradiționale pentru comunicarea în grupuri, precum WhatsApp, unde sunt distribuite lecții întregi.

Studiu de caz: școli închise în Franța

În Franța, țară unde numărul de cazuri de infecții Covid-19 a depășit o mie, dar epidemia este departe de nivelul atins în Italia, autoritățile au decis închiderea tuturor instituțiilor de învățământ preuniversitar în două departamente dintre cele mai afectate, Oise și Haut-Rhin, începând de luni, 9 martie.

Explicația oferită de Ministerul Educației pentru această decizie este dorința de a limita contactul între persoane, cu precizarea că nu este cauzată de faptul că aceste locuri ar fi mai periculoase decât altele. Aceeași autoritate insistă că tinerii și copiii par mai puțin predispuși să manifeste forme grave ale bolii, dar pot transmite virusul și le este mai greu să se supună instrucțiunilor sau restricțiilor de comportament necesare entru a limita răspândirea virusului. De aceea, arată ministerul, nu a fost luată o decizie similară și la nivelul instituțiilor de învățământ superior, unde instrucțiunile și restricțiile pot fi adaptate la sistemul educațional fără să fie compromisă continuitatea procesului de învățare.

Ministerul face trimitere la un set de reguli și servicii puse la dispoziția elevilor, în cazul în care sunt închise școlile. Sistemul de continuitate pedagogică pe o platformă educațională gratuită, pe grupe de vârstă, permite elevilor:

  • să mențină un contact regulat cu profesorii și colegii,
  • să participe la clase virtuale pentru întărirea cunoștințelor deja dobândite și pentru dobândirea de noi cunoștințe
  • să facă exerciții și teme

Citește și:


2 comments
  1. In Italia, elevii primesc teme, trimit temele făcute, primesc note in sistem on-line.
    Mi-au confirmat persoane aflate in Nordul Italiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cunoscut epidemiolog american implicat în eradicarea definitivă a variolei pledează astăzi pentru testarea aleatorie, masivă a populației pentru coronavirus: Fără ea, vedem doar vârful aisbergului, șeptimea de deasupra apei

Testarea aleatorie de coronavirus în rândul populației, nu doar testarea masivă, este esențială în combaterea actualei pandemii, arată un cunoscut epidemiolog, Larry Brilliant, care a contribuit la eforturile Organizației Mondiale…
Vezi articolul

Cinci „categorii de profesori” identificate de președinta ARACIP, agenția care evaluează, acreditează și autorizează școlile / Mariana Dogaru: În momentul în care gândim generalități ce duc mai degrabă la etichetare, nu avem cum să obținem rezultate

Într-un mesaj publicat pe Facebook, președinta ARACIP, Mariana Dogaru, susține că dacă „gândim generalități ce duc mai degrabă la etichetare, nu avem cum să obținem rezultate”, în contextul dezbaterii create…
Vezi articolul

Financial Times: Femei sfidătoare luptă cu autocrați îmbătrâniți și politicieni de camarilă: Maia Sandu în Moldova, Svetlana Tihanovskaia în Belarus, Zuzana Caputova în Slovacia, protestele femeilor în Polonia

Faptul că Maia Sandu a devenit duminică prima femeie aleasă în funcția de președinte al Moldovei ilustrează o tendință care se extinde și dincolo de granițele acestei foste republici sovietice…
Vezi articolul

Peste jumătate dintre elevii de gimnaziu și liceu din România iau în calcul să plece din țară – sondaj Salvați Copiii. Educația este unul dintre motivele principale / Scade dramatic toleranța față de colegii cu probleme de sănătate mintală

Mai bine de jumătate dintre copiii care urmează studii de gimnaziu sau liceu din România iau în calcul să plece din România pentru un timp sau definitiv, iar o treime…
Vezi articolul

Clasamentele Times Higher Education după domenii de studiu: Câteva universități românești au apariții în jumătatea inferioară a primelor patru categorii anunțate / Babeș-Bolyai – cele mai bune rezultate

Universitățile din România au din nou rezultate modeste în primele clasamente de anul acesta ale instituțiilor de învățământ superior din lume, după domenii de studiu, date publicității săptămâna trecută de…
Vezi articolul