Cum se transmite coronavirusul în aer prin aerosoli. Studiu de caz: un salon, un bar şi o clasă de școală / Care este riscul de infectare în cele trei scenarii în funcție de ventilație, folosirea măștii și durata întâlnirii

939 de vizualizări
Cum sprijină guvernul britanic universitățile
Foto: Parlamentul european
Interioarele sunt cele mai periculoase, dar riscurile pot fi reduse luând toate măsurile disponibile pentru a lupta contra infectării prin aerosoli. Iată, în colaborare cu „El Pais”, probabilitatea de infectare în aceste trei scenarii din cotidian în funcţie de ventilaţie, folosirea măştii şi durata întâlnirii, scrie Le Soir, citată de Rador.

Cum funcţionează modul de contaminare? Şi mai ales, cum se poate opri?

Aerosoli – sunt picături mai mici de 100 de microni care pot rămâne în suspensie în aer timp de ore.
Picături – sunt particule mai mari de 300 de microni care cedează faţă de rezisenţa aerului şi cad pe sol în câteva secunde

În fiecare picătură eliberăm circa 1.200 de aerosoli.

Şcoala

Instituţiile şcolare nu reprezintă decât 6% grad de răspândire constatat de Ministerul Sănătăţii, scrie Le Soir. Dinamica de cotaminare cu aerosoli în clasă este foarte diferită dacă pacientul zero este un elev sau un profesor.

Profesorii vorbesc mai mult timp, ridicând vocea pentru a se face auziţi, ceea ce înmulţeşte expulzarea de particule potenţial contagioase.

Prin comparaţie, un posibil elev bolnav vorbeşte sporadic. Guvernul spaniol a recomandat deja, printr-un ghid CSIC, ca sălile de clasă să fie aerisite, chiar dacă acest lucru poate fi deranjant din cauza frigului, sau să se folosească echipamente de ventilaţie.

Situaţia cea mai periculoasă ar fi cea a unei clase fără ventilaţie în care profesorul (pacientul 0) ar fi persoana contaminată. Dacă petreci două ore într-o clasă cu un profesor bolnav, fără a lua măsuri contra aerosolilor, cel puţin 12 elevi ar avea probabilitatea să fie infectaţi.

Dacă toată lumea poartă mască, doar 5 persoane s-ar putea contamina. În focarele reale, s-a observat că distribuţia contagierilor este aleatorie deoarece aerosolii se acumulează şi se distribuie în toată sala fără ventilaţie.

Dacă în plus se ventilează clasa (în mod natural sau mecanic) şi /interacţiunea/ se opreşte după o oră pentru a se schimba complet aerul, riscul scade enorm.

Pentru a calcula probabilităţile de contaminare pentru persoanele care se află în situaţii de risc, folosim un simulator dezvoltat de un grup de cercetatori condus de profesorul José Luis Jiménez (Universitatea din Colorado), creat pentru a arăta importanţa factorilor care împiedică contagiunea prin aerosoli.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu ia în calcul ca BAC-ul viitor să fie cu teste grilă: Mulți spun că nu se poate la materia X să mergem pe itemi obiectivi. Asta e calea / Plus: O nouă lege a educației va fi lansată în dezbatere

Ecaterina Andronescu a anunțat că Ministerul Educației va regândi subiectele de la Bacalaureatul viitor și a vorbit despre teste grilă, evitând să spună dacă subiectele de la examenele următoare vor…
Vezi articolul

Decizia privind deschiderea școlilor trebuie descentralizată. În rural, unde sunt mai puțini elevi la clasă, lecțiile se vor desfășura la școală – președintele Federației Părinților, după întâlnirea cu reprezentanții ministerelor Educației și Sănătății

Odată cu deschiderea școlilor în toamnă, atât instituțiile statului, la nivel central și local, cât și familiile, părinții și elevii vor trebui să împartă responsabilitatea unor reguli de prevenire a…
Vezi articolul