Cum se transmite coronavirusul în aer prin aerosoli. Studiu de caz: un salon, un bar şi o clasă de școală / Care este riscul de infectare în cele trei scenarii în funcție de ventilație, folosirea măștii și durata întâlnirii

978 de vizualizări
Cum sprijină guvernul britanic universitățile
Foto: Parlamentul european
Interioarele sunt cele mai periculoase, dar riscurile pot fi reduse luând toate măsurile disponibile pentru a lupta contra infectării prin aerosoli. Iată, în colaborare cu „El Pais”, probabilitatea de infectare în aceste trei scenarii din cotidian în funcţie de ventilaţie, folosirea măştii şi durata întâlnirii, scrie Le Soir, citată de Rador.

Cum se transmite coronavirusul

Aerosoli – sunt picături mai mici de 100 de microni care pot rămâne în suspensie în aer timp de ore.
Picături – sunt particule mai mari de 300 de microni care cedează faţă de rezisenţa aerului şi cad pe sol în câteva secunde

În fiecare picătură eliberăm circa 1.200 de aerosoli.

Şcoala

Instituţiile şcolare nu reprezintă decât 6% grad de răspândire constatat de Ministerul Sănătăţii, scrie Le Soir. Dinamica de cotaminare cu aerosoli în clasă este foarte diferită dacă pacientul zero este un elev sau un profesor.

Profesorii vorbesc mai mult timp, ridicând vocea pentru a se face auziţi, ceea ce înmulţeşte expulzarea de particule potenţial contagioase.

Prin comparaţie, un posibil elev bolnav vorbeşte sporadic. Guvernul spaniol a recomandat deja, printr-un ghid CSIC, ca sălile de clasă să fie aerisite, chiar dacă acest lucru poate fi deranjant din cauza frigului, sau să se folosească echipamente de ventilaţie.

Situaţia cea mai periculoasă ar fi cea a unei clase fără ventilaţie în care profesorul (pacientul 0) ar fi persoana contaminată. Dacă petreci două ore într-o clasă cu un profesor bolnav, fără a lua măsuri contra aerosolilor, cel puţin 12 elevi ar avea probabilitatea să fie infectaţi.

Dacă toată lumea poartă mască, doar 5 persoane s-ar putea contamina. În focarele reale, s-a observat că distribuţia contagierilor este aleatorie deoarece aerosolii se acumulează şi se distribuie în toată sala fără ventilaţie.

Dacă în plus se ventilează clasa (în mod natural sau mecanic) şi /interacţiunea/ se opreşte după o oră pentru a se schimba complet aerul, riscul scade enorm.

Pentru a calcula probabilităţile de contaminare (Cum se transmite coronavirusul) pentru persoanele care se află în situaţii de risc, folosim un simulator dezvoltat de un grup de cercetatori condus de profesorul José Luis Jiménez (Universitatea din Colorado), creat pentru a arăta importanţa factorilor care împiedică contagiunea prin aerosoli.

Citește articolul integral pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Care este situația omologării testelor non-invazive și ce dotări au școlile cu astfel de materiale, precum și situația personalului medical din școli dispus să administreze și teste rapide antigen pentru elevii și angajații din unitățile de învățământ – solicitările comune ale consiliului elevilor, federației părinților și sindicatelor pentru autorități

Organizațiile care reprezintă elevii, părinții și angajații din învățământ iau poziție publică față de schimbarea regulilor după care funcționează școlile. Potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro, CNE, FNAP, FSLI și…
Vezi articolul

Gabriel Istrate, profesor de informatică la Universitatea din București: Studenții care ajung în Facultatea de Informatică știu mai puțină matematică decât știau poate acum 20 de ani. Nu e neapărat vina lor. Este cu totul alta societatea în care trăiesc

„Nu pot să vorbesc despre cum mai este predată azi matematica în școală, cel puțin în școala elementară, pentru că nu am experiența respectivă. Ce pot să spun eu este…
Vezi articolul