Cum vor arăta următoarele urme de pași pe Lună? Cizmele astronauților pentru misiunea Artemis, realizate pentru condițiile extreme de la Polul Sud lunar vor avea un design special pe talpă, care să lase o nouă amprentă iconică 

99 de vizualizări
Foto: NASA
Cizmele lunare purtate de astronauții din misiunile Artemis vor trebui să îi protejeze pe purtătorii lor de terenul dificil și de temperaturile extreme, însă rolul lor memorabil va fi reprezentat de amprentele pe care le vor lăsa în urmă, potrivit BBC News, citată de G4Media.ro.

Este una dintre cele mai durabile imagini ale erei spațiale Apollo – o urmă singuratică, puțin adâncă, presată în solul cenușiu și prăfuit al suprafeței lunare. Barele de regolit compactat se întind pe orizontală, formate de talpa cizmei astronautului Buzz Aldrin (foto sus). În prezent, fiind una dintre primele urme lăsate de un om pe o altă planetă, aceasta este un simbol puternic al efortului uman.

În realitate, amprenta este doar una dintre sutele lăsate de cei 12 astronauți care au pășit pe Lună între 1969 și 1972. Și, din câte știm, acele amprente sunt încă acolo și în ziua de azi. Fără ca vântul sau ploaia să le erodeze, ele vor rămâne pe suprafață timp de milioane de ani.

În timp ce NASA se pregătește acum să trimită o nouă serie de astronauți la Polul Sud al Lunii, ar putea exista un alt set de urme de pași care să își lase amprenta de neșters pe suprafața lunară. Dar cum vor arăta primele urme de pași pe suprafața lunară peste 50 de ani? Și cât de diferite vor fi cizmele care le vor crea față de cele purtate de astronauții Apollo?

Citește mai mult pe G4Media.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tudor Chirilă: Cred că școala românească ratează într-un mod perfect posibilitatea de a stimula copiii către pasiunilor lor, către viitoarele lor meserii / Vama Fest e o prezentare a profesiei de muzician într-o trupă de pop rock

Cred că școala românească ratează într-un mod perfect posibilitatea de a stimula copiii către pasiunilor lor, către viitoarele lor meserii, spune Tudor Chirilă pentru Edupedu.ro despre motivele pentru care a…
Vezi articolul

Directoarea Raluca Răducanu, despre Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a 2026: Formularea cerinţelor trebuie să plece de la conţinuturile din programa şcolară. Dacă pleacă de la conţinuturile din programele şcolare din alte ţări, evident că nu se mai lipesc unele de celelalte

Raluca Răducanu, directoarea adjunctă a Liceului Teoretic Jean Monnet din Capitală, a vorbit, pentru TVR Info, despre Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a 2026. „Formularea cerinţelor depinde de…
Vezi articolul