Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat din nou importanța manualelor: „Atunci când o să văd un copil că trece dincolo de lecția pe care trebuie să o facă la școală și citește cu curiozitate, și vezi că îi place și întoarce paginile acela e un manual bun”, a spus Daniel David în prima conferință de presă susținută în calitate de ministru al Educației. El a mai spus și că manualele trebuie „regândite”.
- Alte subiecte abordate de ministrul David în conferință: el a spus că avem o problemă în transferul de competențe, că în luna mai va prezenta o analiză a sistemului de educație, și că la finalul lunii ianuarie va lansa noile planuri cadru pentru liceu. El a vorbit și despre cum ar trebui să arate criteriile de performanță pentru profesori și a spus că și acestea vor fi finalizate până la finalul lunii mai.
Ministrul Daniel David spune că manualele sunt foarte importante în procesul predării și al învățării.
„Pe lângă profesorul bine echipat, ca metoda de predare, contează foarte mult curriculum, care pornește de la stabilirea planului cadru, programele, manualele și am spus că atunci când o să văd un copil că trece dincolo de lecția pe care trebuie să o facă la școală și citește cu curiozitate, și vezi că îi place și întoarce paginile acela e un manual bun. Dacă nu-i curios să vadă lecția ce urmează, nu vreau să spun că e un manual prost, dar cu siguranță nu e motivațional, nu îl motivează pe elevul respectiv. Este clar că această structură: planuri cadru, manuale, curriculum e foarte importantă”, a spus ministrul David în prima sa conferință de presă.
Nu e prima oară când Daniel David vorbește despre calitatea manualelor. „După ce lucrăm la programe sau în paralel, dar mai degrabă după ce lucrăm la programe, trebuie începute programele de training pentru profesori și de asemenea trebuie regândite, după mine, manualele”, a spus ministrul la Antena 3 cu o zi înainte de conferința de presă.
El a adăugat că „noile planuri-cadru vor fi gata de implementat din 2026, după ce vor fi gata noile planuri cadru cu toate etapele lor, cu programe, cu manuale, cu profesori pregătiți”. Amânarea cu un an, anunțată de Daniel David, ar însemna că elevii care sunt acum clasa a VII-a vor fi primii care vor învăța pe noul curriculum.
Foto: © Inara Prusakova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
2 comments
Dar sa stiti ca depinde si de copil. Un copil din clasa baiatului meu a inceput sa citeasca manualele din momentul in care le-a primit, in prima zi de scoala. Se vede copilul in poze, si in filmari, citind cu nesat din ele :)).
Aș vrea să spun ceva, dar mă întreb dacă va citi Domnul Ministru.
Sunt cadru didactic în prag de pensie.
Nu-mi plac manualele.Sunt enervante.Nu toți copiii din țară au posibilitatea de a rezolva anumite exerciții sau teme.
Eu aș propune în felul următor:
Un manual în care lecția sa aibe un titlu și o prezentare generală .Apoi paragrafe numerotate în care să fie prezentate lucruri importante( introducere cuprins încheiere mai ales la istorie)cu imagini grafice hărți clare vizibile
La fiecare paragraf o întrebare pusă în așa fel încât elevul să găsească răspunsul în paragraf și să îl sublinieze cu creionul)
Aceasta să fie tema pentru elev acasă.
Apoi profesorul la oră ia fiecare paragraf îl dezbate cu elevii în mod interactiv, dând posibilitatea ca fiecare elev să răspundă și să ceară lămuriri unde nu a înțeles. Să nu îl corecteze în cazul în care greșește, ci să ceară și alte păreri.
Atunci când e necesar profesorul să vină cu materiale auxiliare, cu videoclipuri cu explicații cu imagini, jocuri,documente hărți,cu desene cu axe etc.si să facă aplicații practice.Sa pună intrebari suplimentare care sa ajute elevul să înțeleagă la ce-i buna acea lecție în viața ( gândire critică)
Elevii să noteze doar ceea ce consideră ei ca este necesar să rețină.
Să li se dea ca temă următoarea lecție.
La sfârșit să noteze doar elevii care au fost activi cu note mari.
În felul acesta elevii se vor strădui acasă să citească și să înțeleagă lecția ca să poată da răspunsuri și să primească note bune.
La teste sa fie lăsați cu manualele deschise să caute răspunsurile.Corectarea sa se facă prin sublinierea răspunsurilor cu culoare verde.Sa dispară culoarea roșie. Și să fie notat pentru răspunsurile bune . Dacă nu are răspunsuri bune să nu i se pună notă slabă ci să i se spună să încerce din nou.
Într-un cuvânt stimulare pentru cercetare.Elevul va învăța să caute răspunsuri și moduri de aplicare în viața sa.
Cred ca e cel mai ușor cel mai practic, cel mai util mod de a învăța Ușor atât pentru profesor cat și pentru elev.
Nu vrem să creștem mașini de scris nici calculatoare cu memorie perfectă ci oameni care se descurcă în viață.
Vă rog frumos faceți în așa fel încât acest mesaj să ajungă la Domnul Ministru. Cu respect olga Plesescu.