Daniel David: Eu cred că un profesor bun ar prefera să facă mai multe ore de predare decât ore birocratic-administrative, în același timp de lucru. Ești plătit tot pentru 40 de ore pe săptămână

51.192 de vizualizări
Foto: Grigore Popescu / Agerpres Foto
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, le transmite profesorilor că „salariul pe care noi îl luăm este un salariu pentru 40 de ore pe săptămână. În acele 40 de ore, ai ore de predare, ore de pregătire și ore birocratic-administrative”. „Eu cred, dar poate sunt puțin naiv, că un profesor bun ar prefera să facă mai multe ore de predare decât ore birocratic-administrative, în același timp de lucru”, a precizat ministrul. Declarațiile au fost făcute luni, 8 septembrie, la Europa FM.

„Salariul pe care noi îl luăm este un salariu pentru 40 de ore pe săptămână. În acele 40 de ore, ai ore de predare, ore de pregătire și ore birocratic-administrative. Ce ai făcut? În același număr de ore, nu mai multe ore, în același timp de lucru, duci 2 ore în zona de predare din celelalte zone, de preferat – și eu am început acest proces – din zona birocratic- administrativă. Altfel spus, tu ești plătit tot pentru 40 de ore pe săptămână, nu pentru mai multe ore, dar e drept că avem un alt tip de ore, iar eu cred, dar poate sunt puțin naiv, că un profesor bun ar prefera să facă mai multe ore de predare decât ore birocratic-administrative, în același timp de lucru.”

Potrivit sindicatelor, peste 20.000 de profesori au fost luni, 8 septembrie, în marș de la Guvern la Palatul Cotroceni. 

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat, după întâlnirea cu Nicușor Dan, că „președintele a luat act de solicitările noastre.” Referitor la anularea măsurilor din Legea Bolojan, „domnia sa a propus o altă întâlnire cam peste cel mult 2 luni, ocazie cu care se va putea veni cu niște cifre exacte vizavi de impactul măsurilor asumate de guvernarea Bolojan”, a spus Marius Nistor.

Tot după întâlnirea cu Nicușor Dan, Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a transmis că protestele profesorilor vor continua: „Având în vedere că nu este nimic concret, în zilele următoare vom stabili calendarul de proteste. Protestele vom continua, chiar dacă avem promisiunea ca în două luni de zile să ne întâlnim.”

Informații de context

Din această toamna, norma didactică de predare crește, în medie, cu 2 ore. Este vorba despre Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Legea 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare a intrat în vigoare, după publicarea în Monitorul Oficial vineri noaptea, pe 25 iulie 2025.

Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Sindicatele din preuniversitar au anunțat noi acțiuni de protest, după boicotarea primei zile de școală. „Este clar ca daca nu se va întâmpla nimic dupa acțiunile de pe 8 septembrie, va fi o noua consultare în randul colegilor noștri pentru noi acțiuni de protest care să înceapă din 9 septembrie. Nu ne oprim aici atâta vreme cât avem acest ministru. Dacă nu va fi demis, dacă măsurile de austeritate nu vor fi anulate, vom protesta”, a declarat Marius Nistor, liderul Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, la Antena 3.

Sindicatul Salariaților din Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L.Caragiale intră în grevă japoneză, începând cu luna septembrie, prin purtarea zilnică a unei banderole albe în timpul orelor de serviciu, și se alătură protestelor actuale ale sindicatelor din educație.

Peste 300 de profesori, scriitori, regizori, actori, artiști care cer Guvernului Bolojan să retragă pachetul de austeritate ce vizează Educația, documentului trimis de semnatari către Edupedu.ro. „Măsurile recente – creșterea numărului de elevi în clase, comasarea școlilor, reducerea de personal, mărirea normei didactice a profesorilor – sunt prezentate ca soluții pentru buget, dar impactul lor fiscal este unul nesemnificativ”, se arată în document.

Despre norma didactică

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

  • pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
  • pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
  • excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
  • profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)
  • în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori
  • cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Citește și:
Ministrul David: Salariul pe care îl primește un cadru didactic acoperă 8 ore pe zi. Prin cele 2 ore în plus la norma didactică nu am mărit numărul de ore de lucru, sunt tot 8 ore. Doar că poate nu mai faci atâta activitate birocratică, ci de predare
Ministrul Daniel David, despre creșterea normei didactice de predare: Din cele 8 ore de lucru, pe parcursul unei zile, faptul că ai mai multe ore de interacțiune cu copilul, mie, ca profesor, mi-ar produce, ca să spun așa, un oarecare interes
Simion Hăncescu, FSLI, după întâlnirea cu președintele Nicușor Dan: Protestele profesorilor vor continua / Marius Nistor: Greva generală nu este exclusă
Ministrul Educației, Daniel David, către profesori, în timp ce peste 10 mii de cadre didactice protestează în București: Am auzit solicitările. E complet nerealist să te aștepți că în această perioadă se vor întâmpla modificări în legea bugetar-fiscală sau că premierul își va da demisia sau va cădea Guvernul
Profesorii nu muncesc 18-20 de ore, într-o săptămână, la școală, ci acelea sunt ore de predare, dar în spatele acestor ore de predare stau foarte multe alte activități, spune un lider sindical: Când aveau norma de 18 ore, timpul de lucru era cu mult peste 40 de ore


58 comments
  1. Numai o persoană care nu are habar poate compara/echivala ora de predare cu întocmirea de hârtoage!
    Maaaare e grădina…

  2. Hai, domnule ministru. care nu ai predat nici măcar o oră în preuniversitar, învă nu ai desfințat comisiile administrativ- birocratice, care îmi ocupă cel puțin 2-3 ore pe săptămână????

  3. Nu înțeleg de unde s-au dislocat orele birocratic-administrative pentru a fi transformate în ore de predare. Ajutați-mă, vă rog!

    Una peste alta, aș fi de acord și cu norme de predare de 22-24 ore/săptămână DACĂ ar dispărea cele birocratic-administrative DEFINITIV.

    Până una alta, mă gândesc cum voi aborda mâine lucurile la clasa a V-a, acolo unde Diana, se mai trezește să arunce cu lucruri, să țipe și să se lovească cu capul de pereți DIN SENIN pentru că na, incluziune.

    Apoi, merg cu colegele la ședința CEAC. Ați auzit de comisia asta? Avem un pic de lucru.

    Nu vă mai spun că atunci când va reîncepe furnizarea produselor din Programul pentru Școli al României (lapte-corn) va fi o distracție cu introducerea datelor în platforma Apia.

    Legat de asta, stați să vedeți cum e cu măsurile educative. Când vin copii mai culți decât clipurile lor plictisitoare și-mi spun despre inflamațiile aduse de consumul de lapte de vacă.

    Și vă rog să faceți o donație. Nu mai am internet. Îl risipesc făcând hospot pentru tabletele inteligente trimise prin Programul PNRR. În 2025, la o școală din Ploiești (centru-vest), nu ai Wi-Fi, iar pe conexiunea prin cablu nu te poți baza că nu a avut cine să schimbe o mufă RJ45.

    Mai vreți?

    Vă mai spun:
    În luna iulie, când toți cred că profesorii sunt în concediu, cei mai mulți stau pe la școală și fabrică subiecte pentru elevii care au lipsit mai mult „decât permite legea”. De ce? pentru că trebuie să îi amânăm, apoi să facem subiecte, apoi ne prefacem că-i evaluăm și îi trecem clasa dacă știu 2+2.

    sau,
    mai există un scenariu:
    ei sunt în abandon total, noi facem subiecte pentru probe scrise și orale (atâtea cât să aibă de unde alege), le printăm (acasă sau la centrele de copiere, pe banii noștri, bineînțeles) apoi scriem „neprezentat” pe ele și terminăm treaba care era clară din iunie, oricum.
    Anul următor, la fel.

    Am obosit. Pot continua mult și bine să descriu idioțeniile din sistem.

    Domnule Ministru, încetați să mai fiți un ticălos!

  4. Ce mult se plâng unii pentru ceva normal: sa își facă treaba. Dar vai, ei se duc sa protesteze și sa facă greve…

  5. Bună seara!
    Un profesor bun preferă să predea, nu să facă activități birocratice. De la 16 ore la 20 de ore, în cazul meu, este o diferență mare. Cele 4 ore în plus vin la pachet cu lucrări de corectat în plus.
    În fiecare clasă 30 de elevi, 60 părinți / tutori, pile și reclamații în cazul notării
    conform baremelor. Profesorul este de vină pentru că elevul nu ia notițe, nu învață, etc
    Directorul, așezat politic în funcție, susține beizadelele. Se aliază cu părinții, îi incită să facă reclamații punând presiune pe profesor.
    Pregătirea elevilor pentru olimpiade, performanțele valorează la detașare /transfer câteva puncte.
    Care să fie motivația profesorului?

  6. Si daca sant platiti pt 40 de ore pe saptamana, cum pot sa mai fie platiti in acelasi timp de firme particulare inca 40 de ora pe saptamana? Pe care nu le fac pe cele de la buget sau pe cele de la privat. Eu cred ca raspunsul e clar, Stie dl ministru ca majoritatea cadrelor didactice mai ales din invatamantul superior sant incadrati cu norma intreaga la multinationale? Daca stie, ce face?

  7. DD o tine tot pe a lui…. Profesorii din toata tara au fost in strada pe 8 septembrie, intr-un protest care este al nostru, al tuturor. Dispretul pe care ni-l arata ministrul, de la inceputul mandatului, continua prin declaratiile sale zilnice. Deja sunt profesori batuti de elevi. O fi bine?

  8. hai sa începem cu un proces de recrutare și evaluare onest. apoi sa vorbim de salarii la care sa concureze minim 5 pe post să alegem pe cel mai potrivit.

  9. dintre toți comentatorii de aici, doar unul a atins subiectul elevului și interesului sau.

    ore, norme, etc.

    hai sa fim serioși, după ce ai făcut de 2 ori aceeași lecție ai tot materialul la dispoziție. Frumos e să muncești doar jumătate din timp.

    reducerea birocrației trebuie cu adevărat făcută, astfel încât profesorul sa se concentreze pe ceea ce contează cu adevărat: elevul.

  10. trebuie scoși de la guvernare

  11. Domnule ministru ! va intereseaza doar de cadre didactice ? A ti pus mina efectiv , a ti dus in mîna pe jos macar 1 km un ghozdan de cl întîia ? Nu cred ! Copii ăstia abia si cara ghiozdanelul.incarcat cu inutilitati de care synt convins ca stiti !

    1. E greu cu scrierea, dar văd că e greu și ghiozdanul. Să înveți e și mai greu. Dacă nu te mai duci la școală, nu-ți mai trebuie ghiozdan, nu?

  12. dle ministru, mie mi-ati crescut norma de predare cu 4 ore săptămânal, nu cu două, asta însemnând insumat 16 ore de predare în plus pe luna, adică exact norma pentru o săptămână pe care o aveam înainte. ca urmare pentru acelasi salariu nemodificat voi lucra e hivalentul a cinci săptămâni, cu plata doar pentru 4. ati afirmat că această creștere a normei de predare va fi corelata cu o diminuare a orelorbirocratice. Însă până acum nu a aflat nimeni care sunt acele activități la care vom face „economie”. oare competițiile si olimpiadele la care suntem chemați sâmbătă si duminica fara plata? vom renunța la activități metodice, de altfel obligatorii? nu voi participa la simularea examenelor , la cursuri de formare, toate fiind doar exemple de astfel de obligatii ale profesorului. sau nu voi mai astepta in van părinți la orele de consiliere dedicate lor, nu voi mai face sedinte cu pari tii, nu voi mai como,era invenția numit catalog electronic… nu stiu pe care sa le aleg ca sa ma co formez spuselor dvs.

  13. Ce bătaie de joc! 2 ore în plus pentru care bineînțeles ca trebuie să te pregătești ( ore care nici măcar nu stim dacă vin in sprijinul real al elevilor, dacă ar fi sa rastalmacim minunata metodologie de implementare ….) plus toate sarcinile birocratice de pana acum… ce ipocrizie…oare nu le este rușine??!!

    1. Doamna profesoară, nu faceți profesia asta de rușine! Orice oră bine făcută, fie că aduce informații noi, fie că face educație, aduce plus valoare unui copil.

  14. Despre profesorii cu plata cu ora 22.00 de ron pe oră. Serios……are tupeu dl ministru să afirme, atât își permite țara….. pentru profesori.

  15. Fiți siguri ca se va ajunge la 40 de ore de predare. Că se poate !!! Dacă EL poate gândi asta înseamnă că și practic se poate !

  16. De neimaginat! Atatea aroganta si dispret! Dupa imaginatia nesimtitului de ministru, unui profesor devotat pot fi introduse si 40 de ore de predare!!!

  17. Pentru cele 20 de ore de predare fa si tu socoteala ministrule câte ore ne sunt necesare pentru pregatire( fise de lucru, teste de evaluare — întocmire/ corectare, proiecte didactice…planse ., diferite materiale…etc) . Apoi, cine se ocupa de dosarele de burse? de diferitele comisii ( de exemplu tâmpenia de comisie pentru formarea si dezvoltarea în cariera didactica sau idiotenia cu calitatea ) din scoala, de examenele de diferenta si câte si mai câte. Un profesor nu are in atributii doar predarea celor 20 de ore si pregatirea lor, ci face mult mai multe. Știi asta ministrule?

  18. Un profesor bun vrea coli de scris, copiatoare color, materiale didactice…pentru ca în secolul XXI nu mai poți face educație cu tabla și creta , ca pe vremea lui Spiru Haret. Timp de 30 de ani nu am primit nici măcar coli de scris! Un.profedot bun vrea depolitizarea și sa plece Dorel de prin minister inspectorate și de la conducerea școlilor. Un profesor bun vrea respect, nu sa fie umilit de toată clasa politica și sa i se arunce în spate deficitul bugetar. Va anunț , domnule ministru ca profesorii buni, care nu primesc cele enumerate sus pleacă din sistem unde vad cu ochii! Habar nu aveți ca școlile se golesc de oameni competenți, cu vocație și dragoste de meserie și copii!

  19. Și noi credem că un ministru al învățământului, nu trebuie sa fie cretin și incompetent! 8 ore pe săptămână gratuite…Vrem să știm dacă acest ministru muncește pe gratis , cum le cere profesorilor! Profesorii au deja salarii mizerabile, pentru ce ar accepta sa muncească și în plus pe aceeași bani? Sa și dea demisia urgent, pentru că în învățământ nu l vrea nimeni la conducerea ministerului! Sa plece cât mai are timp!

  20. Ministrul ăsta mai are tupeul să vorbească la persoana întâi plural. Citez: „Salariul pe care noi îl luăm….”.
    Salariile pe care le ai tu depășesc salariile a 10 (sau mai mulți)profesori. Ce batjocură la adresa profesorilor. Și încă. mai este acolo.

  21. iar acest aparent biped cat a lucrat pe saptamana la cartea aia a lui in care intins pe vreo 400 de pagini face intregul popor roman prost ca nu vrea scoala „ca la americani” ?

  22. Când vom simți o decizie luată în interesul oamenilor din învățământ vom tăcea și vom crește generații poate mai bine pregătite.
    Dar Daniel David nu se pricepe decât să distrugă, să facă încercări pe tineri mai ales.
    Așa că Habarnistul David, DEMISIA!!!!

  23. Ministrul habarnist caută argumente din ce în ce mai cretine ca să motiveze măsurile luate. Birocrația nu a fost redusă de loc, e mai multă la mai multe ore și mai mulți elevi!
    Școlile comasate vor avea și mai multă hârțogărie de facut pentru că trebuie să fie acreditate de ARACIP ca structură.

  24. Profesorii au inceput anul cu dosarele pentru tichete sociale pe care domnul ministru a spus că anul acesta le vor face oamenii pregătiți pentru așa ceva.
    Vorbe goale. Trist.

  25. Esti primul ministru care spune din varfuĺ buzelor ca e superior ,destept si neinteles.Toti am inteles ca esti geniu.Nu deranjeaza pe nimeni ca tu te alaturi romanticilor .Dar cred ca Eminescu te ar fi facut praf ! Ar fi fost minunat!Dar pana atunci ,te fac oamenii destepti din sistem si ,,din pacate ,, sunt multi!!!

  26. Păi si a redus birocrația domnul expert DD?
    Bineînțeles că nu! Crești numărul de ore peste media europeană, păstrezi birocrația, crești numărul de elevi si apoi mințim prin fiecare apariție publica!
    Dar ceva legat de cresterea salariile profesorilor, meritocratie in ceea ce privește alegerea inspectorilor si a directorilor ce zicem ? Asta nu trebuie sa aliniem la nivelul european?
    Mai spune si un alt expert , dl Bolojan, ca ca acum predau mai multe ore profesorii buni titulari si sunt mai putini suplinitori :)). Asta denotă că ambii nu au habar despre învățământ. Pe lângă faptul ca este lipsit de respect fata de suplinitori,punându-i pe toți in aceeași oală, un profesor suplinitor poate avea atat vechime/experiența dar si note foarte bune obținute in fiecare an dar care nu si-au găsit inca un post de titular.
    Faptul ca unii sunt deja titulari este pt ca au intrat mai devreme in sistem, alții s-au titularizat prin alte metode (pile,viabilitate) , unii doar cu nota minima (adica 7)
    Se estima numărul celor care sunt in sistem si au absolvit pseudofacultati precum Spiru de circa 40%, deveniți întretiml titulari si mai pregătiți in mintea lui Bolojan…

    1. Nu înțeleg de unde s-au dislocat orele birocratic-administrative pentru a fi transformate în ore de predare. Ajutați-mă, vă rog!

      Una peste alta, aș fi de acord și cu norme de predare de 22-24 ore/săptămână DACĂ ar dispărea cele birocratic-administrative DEFINITIV.

      Până una alta, mă gândesc cum voi aborda mâine lucurile la clasa a V-a, acolo unde Diana, se mai trezește să arunce cu lucruri, să țipe și să se lovească cu capul de pereți DIN SENIN pentru că na, incluziune.

      Apoi, merg cu colegele la ședința CEAC. Ați auzit de comisia asta? Avem un pic de lucru.

      Nu vă mai spun că atunci când va reîncepe furnizarea produselor din Programul pentru Școli al României (lapte-corn) va fi o distracție cu introducerea datelor în platforma Apia.

      Legat de asta, stați să vedeți cum e cu măsurile educative. Când vin copii mai culți decât clipurile lor plictisitoare și-mi spun despre inflamațiile aduse de consumul de lapte de vacă.

      Și vă rog să faceți o donație. Nu mai am internet. Îl risipesc făcând hospot pentru tabletele inteligente trimise prin Programul PNRR. În 2025, la o școală din Ploiești (centru-vest), nu ai Wi-Fi, iar pe conexiunea prin cablu nu te poți baza că nu a avut cine să schimbe o mufă RJ45.

      Mai vreți?

      Vă mai spun:
      În luna iulie, când toți cred că profesorii sunt în concediu, cei mai mulți stau pe la școală și fabrică subiecte pentru elevii care au lipsit mai mult „decât permite legea”. De ce? pentru că trebuie să îi amânăm, apoi să facem subiecte, apoi ne prefacem că-i evaluăm și îi trecem clasa dacă știu 2+2.

      sau,
      mai există un scenariu:
      ei sunt în abandon total, noi facem subiecte pentru probe scrise și orale (atâtea cât să aibă de unde alege), le printăm (acasă sau la centrele de copiere, pe banii noștri, bineînțeles) apoi scriem „neprezentat” pe ele și terminăm treaba care era clară din iunie, oricum.
      Anul următor, la fel.

      Am obosit. Pot continua mult și bine să descriu idioțeniile din sistem.

      Domnule Ministru, încetați să mai fiți un ticălos!

  27. Daniel David -Răsăritul Învățământului Românesc

    De când Daniel David a preluat cu braț hotărât și frunte vizionară cârma Educației, întreaga suflare didactică răsuflă ușurată: în sfârșit, știm cine gândește pentru noi! Sub privirea sa blând-vigilentă, planurile-cadru s-au aliniat precum pionierii la serbare, iar curricula tremură de emoție, știind că va fi reformată — încă o dată, dar mai profund ca niciodată!

    Elevii învață cu tragere de inimă, profesorii inovează cu frică sfântă, iar inspectoratele primesc lumină direct de la centru. Se spune că, în laboratoarele viitorului, fiecare manual va începe cu o prefață scrisă de domnul ministru — nu ca autor, ci ca inspirație divină.

    În aceste vremuri binecuvântate, școala românească nu mai merge din inerție. Ea plutește. Pe nori de strategii, reforme și PowerPoint-uri.

  28. Știm cu toții ca cele 40 de ore – cât spune legea – sunt nerespectate de aproape toți cei care se vaită.
    Real, după norma didactica, doar o minoritate lucrează si celelalte ore administrative (pana la 40 pe săptămâna), in special cei cu funcții de conducere.
    Si acest status-quo al timpului efectiv de munca redus este aparat de sindicate, in principal, in opinia mea.
    După terminarea normei didactice urmează acele ore administrative, ore folosite pentru pregătire de debutanți si cei care se preocupa de dezvoltarea profesionala, pentru meditații de catre cei care sunt profesori la materiile care se pretează si ca timp liber plătit de către ceilalți.
    Dar ne ferim sa o spunem ca sa menținem pacea socio-profesionala.

  29. Un profesor bun nu e un bou de pus la jug de domnul ministru. Orele de predare sunt cele mai solicitante, fiecare ora de predare necesita intre 1 si 2 ore de pregatire, asa ca se cam depaseste norma didactica.
    Cand a scos domnul ministru sarcinile administrative? Este perioada dosarelor pentru burse, a raportarilor de inceput de an, etc…

  30. Omul asta n-a inteles nimic din modul in care este justificat timpul de lucru si vacanta in sistemul de invatamant. De fapt, e o problema a multor rectorasi.
    Ideea lui e simpla: ai 40 de ore pe saptamana, 20 de ore la clasa si 20 de ore treburi d’ale scolii. Dar este complet gresita. Atat in preuniversitar, cat si in universitar.
    20 de ore la clasa inseamna activitate cu echivalentul a 20×30=600 de copii, dar inseamna si pregatirea unui numar de 20 de ore, saptamanal. Chiar daca materia pentru unele este aceeasi, tot vor trebui pregatite, pentru a avea exemple/exercitii adaptate la nivelul clasei. Si pentru a te asigura de corectitudinea acestora.
    Dar nu sunt doar orele pregatite. Sunt si eventualele lucrari de verificare, de pe parcurs. Si timpul petrecut pentru pregatirea acestora, pentru verificarea acestora.
    Brusc, cand le pui cap la cap, constati ca timpul mediu petrecut saptamanal, doar pentru componenta didactic, poate depasi 40 de ore. Doar ca nu toate aceste ore se intampla la scoala…

    Desigur, aici este vorba despre profesori dedicati meseriei, cum sper ca sunt majoritatea profesorilor din Romania.

  31. De acord cu dvs., tovarășe ministru, doar că măsurile dvs. nu au desființat absolut nici o sarcină birocratică, ci, dimpotrivă, au mai pus altele noi în cârca profesorilor – de la cele în legătură cu orele remediale și până la aparent banala sarcină de alcătuire a orarului, și așa extrem de consumatoare de timp, care acum a devenit și mai laborioasă, pentru că mulți profesori trebuie să alerge între și mai multe școli pentru a-și acoperi norma.

  32. Problema e ca tu vrei sa distrugi siatemul preuniversitar. Stii cat ai facut economie? Ne-a spus aseara , la digi 24, Sabin Orcan, un om de dreapta, pe care nimeni nu-l poate acuza de prea multe sinpatii sindicalist-educationale: fix cat corveta cumparata de la turci, vreo 250 de milioane de euro, pe care oricum o puteam cumpara printr-un program al UE. Ai economisit fix o lae, dar ai bulversat sistemul intentionat. Restul sunt povești.

  33. Un profesor bun, care isi face orele constiincios, consuma multa energie in cele doua ore. Iar profesorii care aveau norma de 16 ore, vor efectua 4 ore in plus. Pentru cine nu a predat niciodata, par a fi doua / patru ore la cafea (e valabil si pt primul psiholog al tarii care are norma de 8 ore probabil si nu cred ca stie cum arata o clasa cu 30 de elevi, darmite sa le si predea)

  34. Este, cumva, o ironie?…Cu ce s-a redus birocrația? Planificări (aud că vreți să treacă și activități 25% remediale, consolidare, feedback etc ..Și, culmea, planificări adaptate in fiecare modul…Ce să zic, interesează pe cineva aceste aiureli? Ba chiar într-o sfidare totala ați mărit la profesorii în prag de pensionare norma cu 4 ore, așa, fără jenă , că și nu aveau plata cu ora la 16 ore. La consilii profesorale trebuie să meargă, la ce anume v-ați redus cele 2 ore și birocrația? la comisii unde se predau raporte din „pix” sunt membri, deci???

    1. A spus ca trebuie sa acopere, dar fara a incarca birocratic. oricum toti acopeream de toate in planificari. nu se schimba nimic. fa tu planificarile normal, de fapt, cam trebuia sa le avem facute, ca de azi am intrat in paine, in predare.

  35. Va rog sa nu cenzurati!
    Mai, dd, măi om de nimic, stim că tu nu vorbesti pt. noi, ci pt. publicul neinformat; ceea ce spui tu e o ineptie mare cat nerusinarea ta! Mi-e greata de sofismele tale imbecile!!!
    1. Nu ai redus NIMIC din birocratie!
    2. Pt. otele in plus de predare , exista o pregatire in plus; pe care marea majoritate a profesorilor o realizeaza! Doar un profesor inconstient nu isi pregateste lectiile. Deci , nu tine șmecheria cu birocratia!
    3. Esti pus pe o continuă presiune psihologica, o hartuire a oamenilor din preuniversitar, îți bati joc de ei! Si vei continua cu nesimtire, atata timp cat vei continua pe tron!
    4. Ne-ai redus veniturile, nesimtitule, venituri care ti-au crescut si tie si universitarilor, de care nu mai ai curajul sa te legi, decat doar in vorbe! Sigur, nu din salariu traiesti, a aflat toata lumea ce afaceri imobiliare ai la Cluj, culmea, cu imobile ale scolii!!! De asta ai fost pus pe tron, fiindca esti santajabil?
    5. Scuteste-ne, macar cu prezența ta ineptă, spui numai tampenii!
    Vei ramane pururi ca un distrugator al sistemului de educatie; doar pretentii, dar conditii si resurse ca in… Finlanda, ioc!
    Esti o rușine nationala! Dispari prin demisie!
    Rusine sa le fie mai ales pnl și psd, complici tacuti ai distrugerii sistemului de educatie( se va vedea in scurt timp)!

  36. Oare cât timp vom mai putea suporta aparițiile nesăbuite ale unui infatuat, las, de o calitate umana îndoielnică? Personal, chiar doar plecarea lui imi va da un sentiment de satisfacție, temporar bineînțeles.

  37. Hai să vedem cum e cu mai puțină birocrație! Deocamdată sunt mai multe ore de predat și tot atâta birocrație câtă era și înainte.
    Nu sunteți puțin naiv, domnule ministru, sunteți doar ticălos, și nu doar puțin.

  38. Eu prefer 30 de ore, chiar pe toate 40 – sa le petrec în fata elevilor. Ce atâta „hartogarie” Stresul și consumul nervos sunt inegalabile. Prelungesc viata în mod categoric!

  39. Problemele sunt urmatoarele : 1.nu ati debirocratizat nimic practic activtatea se duce mult peste 40 de ore, nici nu a inceput bine anul scolar si curg cerintele de a face situatii pentru burse, transport, proiectare didactica, sedinte etc etc 2. sunt multe activitati programate sambata si duminica gen concursuri si olimpiade cand profesorii sunt obligati sa participe si nimeni nu ii plateste pentru tipul ala, in plus o gramada de simulari pentru examene decise de unii destepti din inspectoratele scolare, o data pe luna in unele judete, in care prof de matematica, fizica, romana etc sunt obligati sa participe si sa corecteze…nu mai zic de timpul pierdut din orele normale de curs care nu se fac. 3. daca asta e preferinta domnului ministru ar trebui ca in calitatea sa de prof univ sa isi dubleze cel putin norma didactica proprie in contul celor 40 de ore adica sa nu mai faca 6-7 ore ca prof univ ci dublu cel putin in asa fel incat studentii sai sa beneficieze pe deplin de competenta sa si dumnealui sa fie pe deplin multumit, dar ipocrizia este f mare in cazul dansului.

  40. Eu nu cred ca un profesor din UE face de garda in scoala, are consilu in fiecare saptamana si 32 de elevi in clasa. Se va ajunge la greva generala pentru ca vor fi mai mult de 40 ore in fiecare saptamana .

    1. Eu ii propun directorului sa ma lase sa dorm pe salteaua de sport a scolii. Oricum dupa ce alerg in 6 (SASE) scoli si merg cu masina 200 km la zi cand am 4 pe zi si tin si 6 ore tot ceea ce mai simt este sa dorm.. oriunde, numai sa dorm. Eu ma pornesc de acasa la ora 5,50 pentru ca prima scoala este la 70 km si am ore de la 6,50. Avem 3 schimburi. La ce sa mai plec acasa?

  41. Predai o ora = faci un proiect didactic, faci o fisa de exerciții, pregătești un material pentru clasa.
    Ca a preda nu inseamna sa te duci cu mana in fund ca David la minister!
    Si asta inseamna timp, cel putin 1-1,5 h peste cele 40!
    +2h predare = +3 ore pregatire.

  42. Acest ministru vrea profesori care să lucreze 40 de ore toate normate la 50 de min de către prietenii lui directorii. Observați că nu lucrează cu inspectorii.

  43. Și care sunt acele activități administrative pe care nu le mai facem? A scos ministrul din hârtii, tabele, comisii, dări de seamă și nu am aflat eu? Sau este doar ticălos?
    Un sincer sictir!

  44. Nu.Ajunge.Este suficient cu ce crezi tu și tu nici cele 12 ore de predare ca profesor universitar nu ți le făceai!Nici nu a inceput anul scolar si sunt epuizata.
    Shame on you!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Cu atenție și diplomație“, le spune Ligia Deca inspectorilor școlari să gestioneze toate nemulțumirile părinților elevilor din cele peste 900 de școli care sunt în șantier, la început de an școlar

Ligia Deca le-a transmis inspectoratelor școlare și autorităților locale să gestioneze cu „atenție și diplomație” nemulțumirile care pot veni din partea familiilor care, un timp limitat vor trebui să-și ducă…
Vezi articolul

În statele de personal, primele poziții sunt pentru directori și directori adjuncți, informează ISJ Sibiu după ședința cu Ministerul Educației și Cercetării – document / Precizările complete

Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a transmis că, în statele de personal, primele poziții sunt pentru directori si directori adjuncți, potrivit unui document publicat pe site-ul instituției. Documentul a fost publicat după…
Vezi articolul