Ministrul Educației și Cercetării le transmite profesorilor că majorarea cu 2 ore pe săptămână a normei didactice din România (de la 18 la 20 ore de predare pe săptămână) nu înseamnă mărirea numărului de ore de lucru stabilite legal prin Codul Muncii. „Salariul pe care îl primește un cadru didactic acoperă 8 ore pe zi”, a amintit Daniel David la Digi 24.
„Prin aducerea celor 2 ore în plus pe săptămână [la norma didactică – N.Red.] nu am mărit numărul de ore de lucru, sunt tot 8 ore. Doar că poate nu mai faci atâta activitate birocratică, ci de predare”, a declarat ministrul Daniel David.
Oficialul a precizat că „salariul pe care îl primește un cadru didactic acoperă 8 ore pe zi. Norma de lucru este de 8 ore. Are activități de predare, de pregătire pentru predare și activități birocratic-administrative. Prin aducerea celor 2 ore în plus pe săptămână, nu am mărit numărul de ore de lucru, sunt tot 8 ore, doar că poate nu mai faci atâta activitate birocratică, ci de predare”.
„Salariul nu este afectat. Celelalte sporuri au fost afectate, așa cum au fost afectate toate segmentele sociale”, a afirmat David la Digi 24, după ce a decis majorarea cu 2 a orelor din norma de predare a profesorilor (de la 18 la 20 de ore pe săptămână, peste media profesorilor din UE, potrivit statisticilor europene și ale Institutului de Științe ale Educației), înjumătățirea venitului primit de profesori la plata cu ora, majorarea de la 2 până la 6 a numărului maxim de elevi la clasă și după desființarea școlilor cu sub 500 de elevi și comasarea lor cu alte școli.
Amintim că ministrul Daniel David nu a luat nicio măsură concretă pentru reducerea birocrației din învățământul preuniversitar, în afara creării unei adrese de e-mail la care a anunțat că așteaptă propuneri din partea oamenilor din școli. Deși debirocratizarea muncii de profesor este unul dintre obiectivele prevăzute în programul noului guvern Bolojan, temă neatinsă concret până acum. Reducerea sarcinilor birocratice pentru cadrele didactice a fost inclusă și în programul guvernului PSD-PNL-UDMR venit la putere după alegerile parlamentare de la sfârșitul anului trecut, guvern în care Daniel David a fost de asemenea ministru (sursa și detalii).
Guvernul Bolojan este primul executiv care a majorat în ultimii 30 de ani, peste media UE, norma didactică a profesorilor din România (adică numărul de ore în care profesorii trebuie să le predea la clasă elevilor pe săptămână). Norma didactică a profesorilor din preuniversitar a fost până acum de 18 ore pe săptămână, așa cum a fost stabilită prin Legea învățământului din 1995 și menținută prin Legea Educației Naționale nr. 1/2011.
Executivul Bolojan cu Daniel David ministru al Educației și Cercetării a decis ca printre primele măsuri pentru combaterea deficitului uriaș lăsat de Guvernul Ciolacu să fie majorarea la 20 de ore pe săptămână a normei didactice, argumentând că așa profesorii români ar ajunge la media UE de predare. Institutul de Științe ale Educației a arătat, însă, că norma didactică a profesorilor din România era în media UE înainte de majorare. Acum, cu majorarea de 2 ore, profesorii au o normă de predare mai mare decât media europeană, arată cercetătorii în științele educației și datele Comisiei Europene (Eurydice). Amintim că Edupedu.ro a dezvăluit în exclusivitate că Ministerul Educației a cenzurat un răspuns al Institutului de Științe ale Educației care documenta că norma didactică a profesorilor din România NU este sub media Uniunii Europene și că banii de burse trebuia păstrați în educație.
88 comments
de victimizat, de plans si de vaicarit vad ca se inghesuie multi…dar de cerut scuze pentru rezultatele dezastruoase de la examene si nivelul de promovabilitate ale elevilor: nimeni, nimic…
Parintii sa isi ceara scuze pentru ca le da bani copiilor astfel incat acestia isi permit sa umple zilnic barurile, cluburi,etc. De asemenea, le da bani pentru droguri, haine si telefoane scumpe. Le da masina de la varsta de 18 ani, chiar 16… Profesorii nu au asemenea bani de *buzunar”, pentru masina, majoritatea profesorilor au rata la banca… Cu asa „elevi” si parinti „dezastruosi”, ce rezultate vreti? Deci, unde sunt scuzele? Nu aud, va rog?
Acestea sunt cazuri izolate chiar și în orașele mari, dar părinții pot să își ceară scuze că au încurajat meditațiile, chiar daca le-au fost băgate pe gât. Cred că puteau să se unească și să oprească aceste meditații, dar na…părinții nu sunt la fel de uniți ca profesorii( au interese diferite)
in scola și școlile din orașul meu, de departe vei mai răsfățați erau copii de profesori/profosesoare…care in mod evident aveau și notele „umflate” artificial
hmmm…..
Eu am predat la 18 clase. 18×25 (elevi in medie) = 450. Am și clase cu 30-31 dar…
Acum am 20 x 25 = 500. Adică am de pregatit încă 2 ore de predare, am de corectat încă 50 de teste inițiale ( care nu se trec in catalog), încă 50 x 2 teste care se trec in catalog, încă 50 x 2 evaluări orale, verificat teme, realizat fișe de lucru ( pe coli cumpărate de mine, imprimantă cumparata de mine, toner cumparat de mine…)
Asta dupa ce stau 8 ore la școală + 1.30 h dus + 1.30 h intors -navetă.
Deci 8+3= 11 + adunați dumneavoastră timpul necesar pregătirii orelor de a doua zi, timpul necesar conceperii fiselor de lucru sau un eventual test + timpul necesar imprimării testelor + …..
Îmi place meseria mea și mi-am asumat că nu este una ușoară. Ce nu înțeleg este de ce mi-o faceți si mai grea, domnule ministru!
De ce nu ați inceput prin a crea condiții să lucrez DOAR 8 ORE LA ȘCOALĂ?
De ce să petrec ore in plus la școală și când ajung acasă să mă apuc de pregătit, de corectat… de făcut hârtii, rapoarte, dosare pe care nu imi creați condiții să le fac la școală?
dom David ori nu știe ori se face că nu știe..grav in ambele cazuri. că să spună că „poate face mai puțină birocrație și munca administrativa” ar însemna că s-ar fi schimbat ceva in toată birocrația școlară. s-a schimbat ceva? NU. Ba din contra apare procedura celor două ore remediale. alta birocrație jignitoare. de parcă profesorii nu ar ști să organizeze așa ceva de zeci de ani. dar cel mai grav este că dom David se face că nu înțelege ce înseamnă doua ore de predare la clase de secol 21. adică clase complicate, adesea irascibile, agresive chiar ( să nu uităm de elevii care au agresat și înjunghiat profesorii sau alti elevi). este un risc de avc și burnout. stați pe aproape.. curând apare primul deces la locul de munca.
Dv.nu faceți distincție intr-o persoana proasta, cum ziceți și una ticaloasa.
Și dacă reduce sarcinile birocratice, cum spune musiu, cine le face?!? Secretarele?! Ele nu sunt tot oameni? Aveți idee cît muncesc ele? Aveți idee cîte decizii de ultimă oră le vin și trebuie să le răspundă? Cîte situații fac? Da, și eu as vrea să văd, punctual, „la liniuță”, ce sarcini birocratice dispar din sarcina profesorului. Și madam Anisie – alt monument de inteligență! – promitea că ne reduce hârțogăraia, dar nu s-a întâmplat nimic. Nu mai cred nimic!
Dezinformați cititorii spunând că în legea din 1995 norma didactică în învățământul preuniversitar era de 18 h. Aceasta norma era doar pentru profesorii cu vechime de peste 25 de ani la catedră. Nici plata cu ora nu era calculată la Nr de ore de predare. Cunosc situația din proprie experiență. Apoi toate aceste modificări sunt temporare, având în vedere situația bugetară.
Bună ziua! Art 153 din Legea 84/1995: „Norma didactica pentru învăţământul preuniversitar se reglementează prin Statutul personalului didactic”. Legea 128/1997 privind Statutul personalului didactic, Art. 43. – „Norma didactică de predare-învăţare, de instruire practică şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă reprezintă numărul de ore corespunzătoare activităţilor prevăzute la art. 42 alin. (1) lit. a) şi se stabileşte după cum urmează:
a) un post de educatoare (institutoare) pentru fiecare grupă de preşcolari sau pentru grupe combinate, în unităţile în care nu se pot constitui grupe separate; la grădiniţele cu program prelungit şi la cele cu program săptămânal, posturile se normează pe ture;
b) un post de învăţător (institutor) pentru fiecare clasă din învăţământul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;
c) 18 ore pe săptămână pentru profesorii din învăţământul preuniversitar;
d) 24 de ore pe săptămână pentru maiştrii-instructori;
e) pentru personalul didactic din unităţile şi clasele învăţământului de artă, de educaţie fizică, precum şi din unităţile cu activităţi extraşcolare şi din centrele sau cabinetele de asistenţă psihopedagogică, norma didactică se stabileşte potrivit prevederilor de la lit. a)-d);
f) pentru personalul didactic din învăţământul special şi din casele de copii, norma didactică se stabileşte astfel: profesori şi învăţători la predare şi profesori pentru activităţi specifice – terapia tulburărilor de limbaj, educaţia auditivperceptivă compensatorie, ortofonia, labiolectura, orientarea, mobilitatea şi educaţia senzorială, educaţia vizual-perceptivă compensatorie, psihodiagnoza, orientarea şcolară şi profesională, psihoterapia şi consilierea, cultura fizică medicală, kinetoterapia, educaţia psihomotrică şi altele de acest tip 16 ore pe săptămână; învăţător-educator, institutor-educator, profesor-educator şi maistru-instructor – 20 de ore pe săptămână;
g) pentru personalul didactic din învăţământul special integrat, pentru cel din centrele logopedice interşcolare, pentru personalul didactic itinerant, precum şi pentru profesorii psihopedagogi din casele de copii, norma didactică este de 16 ore pe săptămână”.
Secretarele muncesc de le pică nasul, tot felul de situații date de inspectoratele școlare, trebuie completate.Nu s-a redus nimic.
Profesorii cu gard did. l, vechime peste 25 ani , vor face 4 ore in plus. In afara de faptul că nu beneficiaza de următoarele tranșe de vechime. Pentru acest abuz trebuie sesizat Avocatul Poporului pentru despăgubiri morale și materiale.
Domnilor guvernanți, oare este bine ca un profesor sa fie plătit cu 22lei/oră (mă refer la plata cu ora)? Un instalator sanitar sau un electrician, pentru 22 lei/oră nici nu iese din casă. Această „remunerare” arată DISPREȚUL, atât față de dascăli cât și față de copii.
Doamne, ce justificări de 2 bani, de la un ministru….
Si al tau cate ore acopera? Dar nu pe la televiziuni? Sau ti-ai mai luat un job ca aveai salariu mic, MINCINOSULE!
Nu stiti decat sa mintiti si tu si Bolo. Niste liberali ordinari!
Perfect de acord cu domnul ministru. Nu creșterea de 2 ore este buna… Cel puțin nu pt mine… Așa cum am predat 18 voi preda și 20 iar pierderea de câteva sute de lei nu mă face muritor de foame. Eu unul sigur voi intra normal la ore din 8 septembrie 🙂
Nu același lucru îl pot spune miile de suplinitori rămași șomeri. Dar ce ne mai pasă de alții… doar nu lucrăm la Armata salvării. Oricum, mai devreme sau mai târziu (eu cred că destul de devreme), ne vom scufunda cu toții, cu toate cele 20 de ore sau nu.
Haide, baftă!
„pate nu mai faci atata activitate birocratica”????pai pe asta cine a redus-o????
Asta arata inca o data ca domnul ministru habar nu are ce vorbeste. Activitatea birocratica este la fel de multa si de inutila, dar obligatorie+pregatirea pentru cele 2 ore in plus pe care le-am primit la 2 materii pe care nu le cunosc si pentru care nu sunt specializata.
stii cati oameni si-au pierdut locul de munca? stii cati s-au reprofilat? stii ca exista si alte locuri unde poti munci? e batut in cuie sa stai daca nu iti convine? ACASA!
Ministrul mincinos crede că efortul depus în timpul unei ore de curs este egal cu efortul depus pentru munca birocratică. Asta transmite: te scutesc de 2 ore de munca birocratică și îți fac cadou 2 ore de predare.
Domnu’ cine te – a învățat psihologie? Portarul?
Si care sunt activitățile birocratice de care me-a scutit? La noi nu se vede nimic: același maldăr de hârtii inutile!
Nene ministru David! Nu vei reuși nimic! Îmi pare rău! Dar măcar mai bagi frica în profesorime care nu mai face nimic la clasă! Fii consecvent! Vei rămâne cu o bilă albă pentru ca ai încercat!
Daniela Ciocea,
Nu stii ce spui. Lasa-te de comentarii despre un domeniu pe care clar nu-l cunosti si nu-l intelegi; la fel ca si ministrul ddavidDEMISIA, pe care-l aplauzi tu acum!
Respect și comentarii dedefaimatoare! Sigur. Dar adevărul nu-l doriți?! Cu un an înainte de a le expira Gradația, nimic nu mai făceau la lecție. Hârtii, dosare, liniate, parfumate, colorate cu activități extrașcolare de doi lei. Consiliile de adm. și directorii aveau oamenii lor pe care îi roteau la Gradații, iar gradații umblau ca muștele fără cap prin tot orașul e la muzee și alte tâmpenii, cu elevii după ei! Domnilor, nu realizați că nu s-a făcut școală aproape deloc în ultimii 20 de ani? Profesorii merituoși știau perfect criteriile de obținerea gradației și mai păi programa specialității lor! Eu m-am luptat cu sistemul ăsta până la epuizare!!🤮
se pare ca frustrarea ca nu esti capabila sa iei o gradatie te chinuie fa o exorcizare
Să corecteze lucrările, tezele la școală.
Ziua metodică să o facă la școală.
Școala este locul de muncă al profesorului.
Au numai pretenții…fac înțelegeri cu directorul și în vacanțe nu calcă pe la școală….
Tu mergi la servici când ești în concediu?
Iti doresc din inima sa corectezi lucrari intr o cancelarie de 40 mp in care sunt 35 de profesori, un PC si usa se deschide de cel putin tot atatea ori in timpul pauzelor. Si dorinta nr 2: incearca sa predai orice vrei tu intr o clasa in care se afla 20 de baieti de 16 ani care au intrat cu media intre 2 si 5,75 .
pai ce condiții? toate grevele profesorilor au închise cu „marim salariu”…
pai și elevii ăia au apărut din neant? tot sistemul de învățământ i-a dus la nota 2
Si care sunt activitățile birocratice de care me-a scutit? La noi nu se vede nimic: același maldăr de hârtii inutile!
esti tareee dezinformat mata intai sa faca spatii sa dea birouri etc mata lucrezi se pare in poala si asa esti si obisnuit sa gandesti iar daca e asa bine dc mu vi sa prestezi sau nu esti capabil
Să stea 8 ore la școală.
Să corecteze lucrările, tezele la școală.
Ziua metodică să o facă la școală.
Școala este locul de muncă al profesorului.
Au numai pretenții…fac înțelegeri cu directorul și în vacanțe nu calcă pe la școală….
Serios? Mata calci pe la serviciu în concediu? De ce să dăm pe la școală în vacanță? Da, avem pretenții la condiții civilizate! Și de unde știți că facem înțelegeri cu directorii? Asta e presupunerea Dvs., nu are bază reală! Dvs. uitați un lucru important: școala nu este secție de întreprindere, să se stea 8 ore, iar prin școală ați trecut toți! NU PUTETI să vă angajați undeva fără școală! Nu mai aruncați cu pietre în cadrele didactice, că ele v-au învățat tot ce știți! Nu știți ce înseamnă munca la catedră, așa că nu mai veniți cu prostii de-astea!
Dacă până acum am fost de părere că nu axistă o persoană mai pr**stă decât Deca, acum mi-am dat seama că a greși e omenește.
Dv.nu faceți distincție intr-o persoana proasta, cum ziceți și una ticaloasa.
pentru inceput putem spune că profesorii se pot reface in cele aproape cinci luni de vacanță școlară, sau aia nu se pune?
sa nu ne mințim cu școala altfel sau săptămâna verde…doar 1 din 7 profesori au o oarecare activitate.
daca nu sunt ore online sau alte activități online, ca un prim pas de verificare, de ce nu vedem profesorii la școală 9 ore pe zi(8 ore plus o ora pauza de masa ca in privat)?
Dacă nu te pricepi și nu ai legătură, știi vorba aia, dacă tăceai..
zero argumente care să îți susțină opinia
5 luni de vacanta școlară nu înseamnă că, cadrul didactic este in concediu! dacă sunt directori care permit ca acestia sa fie ca si în concediu atunci e management defectuos
Se vede că nu prea le ai cu școala, habar nu ai ce se întâmplă acolo. Elevii au 5 luni de vacanță? Întreabă părinții cu copii la școală.
1 săptămâna toamna, 2 săptămâna iarna, 1 săptămâna vacanta schii, 1 săptămâni primavara, școala altfel și verde – avem 7 săptămâni …apoi 5oct, 27 oct,30 nov, 1 dec, 6,7,24-ian, Vinerea Mare, 1 mai, 1 iunie , 5 iunie, luni de Rusalii…nu toate zilele astea sunt in timpul săptămânii, dar daca o punem de-o punte, două, cu cele 3 luni de vara ajungem lejer la 5 luni liber.
iar după vârsta de 30 de ani și 8-10 ani in câmpul muncii, apreciezi altfel 2 săptămâni de concediu, te mai relaxezi, deconectezi…nici nu pot să mă gândesc cât de bine ar fi dupa o lună? sau 3 luni? și astea vara…când e super frumos afară:)) și apoi să te întorci la serviciu, așa ar merita toți angajații, dar atunci cine ar mai tine „lumina aprinsă”?…in fine avem speciali(mare parte din bugetari) și sclavii din privat care fac in general lejer 180-200 de ore pe lună, luna de lună…11 luni pe an.
ca profesorii lucreaza cu capul nu ca tine cu altceva
zero argumente care să îți susțină opinia, doar jignirii, atat se poate…oricum având 5 luni concediu, măcar aveți mintea odihnită.
E greu să înțelegi lumea în care trăiești.
Dacă o oră de predare-învățare-evaluare înseamnă 2,5 ore convenționale cum poți susține ca odată ce ai crescut norma de predare-invatate -evaluare cu 2 ore nu ai crescut și numărul de ore convenționale (acum avem 45 de ore convenționale pe săptămână, deci încalci Codul Muncii)
PS. De ce nu ai crescut cu două ore și norma celor din invatamantul universitar? Și norma lor este stabilită tot prin Legea Invatamantului
cum avem și cele 4 ore de meditații private pe zi, care pot fi considerate ore de predare,nu? va recomandam să mergeți direct la Haga, sclavagism…pe fiecare în parte va asteapta despăgubiri de milioane de euro din bugetul statului român
Din contra,din ce în ce mai multă birocrație, zilnic situații, o grămadă de comisii si subcomisii.
Înseamnă că habar nu aveți ce se întâmplă in învățământ.
Cu cât este mai corupt cu atât este mai birocratic un stat!
poate
Prefer să fac ore birocratice decât cele patru ore care le am acum adăugate în norma didactică. V-ați gândit totuși în cât timp se reface mental un profesor ca să fie apt să predea în ziua următoare?
Abramburica, cu desființarea învățământul profesional, e mic copil pe lingă prostia de care dai tu dovadă! Unii rămân în istorie prin fapte bune, alții prin prostie și incompetență profesională și managerială!
Activitatea birocratică o faci oricum, zeci de cerințe , tabele și documente, și asta în afara orelor efective de predare.
Acest timp nu îl plătește nimeni…
Volumul de muncă va fi mai mare, pentru că vom munci încă 2 ore pe aceiași bani.
Cum sa acceptam atâta bătaie de joc la adresa noastră, atâta lipsa de bun simț, atâta umilință?
Sistemul educațional este în cădere liberă…
Ați luat în calcul și timpul petrecut pe drumul între școli? Poate să calculeze dl.ministru câte ore îi trebuie unui profesor de limba română să ajungă în 5 școli? Elevii de la o clasă nu pot avea toate orele de limba română în aceeași zi. Câte ore îi trebuie profesorului să ajungă în cel puțin 3 școli din localități diferite? Cât este norma lui zilnică?
Aștept răspunsul domnului ministru, care, se pare, că are argumente pentru orice situație.
Era nevoie să apară in personaj ca el, ca să ne dam seama ce inofensivi au fost ceilalți. Trăim cea mai tristă perioadă din învățământ si asta din ultimii 30 de ani. Si ce e si mai trist este că aproape zilnic a aberat ceva, a modificat ceva, a făcut o declarație ruptă de realitate. Nu-mi amintesc să ne fi discreditat vreodată vreun alt ministru, asa cum o face el acum.
adevărat stimată doamnă.
numai noi profesorii, cei care suntem afectați mai putem schimba ceva.
altfel, doar tăcere și vorbe deșarte
Păi da, ăsta e precum cucul: iese în fiecare zi și cuvîntează: „explică”, retractează, decretează!
Omul chiar nu știe despre ce vorbește, nu știe nimic despre modul în care se desfășoară activitățile în invatamant. Pentru ore de predare in plus va crește proportional și numărul de ore necesare evaluărilor și realizării hârtiilor de tot felul.
Trebuie sa-si dea demisia, e o catastrofă ceea ce se întâmplă.
chiar sinteti siguri ca vorbeste prostii???
Deșteptilor!!!!
pe Edusal esti plătit 8, opt, VIII ORE. Le stai la scoală? NU
Daca lucrai intr un birou plecai după 4 ore cum fac invătătorii????
Daca ai de corectat lucrari le faci doar in perioade de evaluare……
Vă bateti joc, păcat că aveti asa lideri….salariile vă sunt plătite ptr 8 ore, asts va spune „nemernicul” ăla de ministru….
Părintii pierd bani sa isi tină copiii acasă in zilele când sunt proteste, părintii pierd când sunt obligati, nu au incotro si trebuie să si i ia copiii mai devreme că nu stiu ce pitici au unii sau consilii sau mofturi in prezenta vreunuia….
Va rog, lăsați mă cu prostiile!!!!
Dezastru sunteti VOI, actualii care scoateti rebuturi pe bandă
in sfarsit un comentariu realist. Deconspirarea realitatii orelor muncite cu adevarat vine fix din argumentul cu cresterea normei. Sigur ca muncim mai mult, pentru ca muncim exclusiv in norma aia de 18 ore. Acum devine 20 in aceeasi bani, deci evident mai multa munca. Uitam sa mentionam de lunile de vacanta, unde un act de prezenta si.o poveste in cancelarie reprezinta munca acelor luni. Sa nu mai zic ca scoatem din palarie si Ziua Invatatorului, libera evident, aleasa evident in timpul anului scolar. Acolo parintii „sa se descurce”, ca doar au 21 zile de co. O alta decizie decenta ar fi mutarea acelei zile in intervalul 01.07 – 30.08. Sa aibe zi libera in lunile alea de „munca” saracii invatatori/educatori
Muc cel mic, ia du-te, puișor, înapoi la școală și învață mai bine limba română! Poate afli că se scrie și se spune „ACEIASI bani”, nu „ACEEASI bani”, se spune și se scrie „să AIBA”, NU „să aibă”! Vorbim cînd termini școala! Și de ce să nu sărbătorim învățământul? Avem prea multe sărbători? Puneți-vă și voi, cine vă oprește? Ziua vînzătorului, Ziua zugravului, etc.
In privat se lucrează și de acasă. Nu văd de ce faptul ca profesorii își desfășoară munca birocratica și de pregătire a predării tot de acasă ar fi o problemă.
👍👍
Daca taceai, filozof ramaneai.
Toti fac munca si acasa, pe calculatorul lor, imprimanta lor, colile lor, internetul lor, curentul lor, …. etc.
Cand, unde si cu ce crezi ca se pregatesc pentru ziua urmatoare? Mai trebuie sa si tina legatura cu parintii pe Whatsapp, sa raspunda la telefoanele lor.
Asta nu e timp folosit pentru scoala?
Vezi ca nu ai habar ce vorbesti…
Mihaelo,
chiar vorbesti ca un „dinozaur”
Nu intelegi in ce consta munca la catedra.
Iar pt a realiza materialele didactice si multe alte hartii necesare este nevoie de liniste, spatiu, de conditii omenesti si … aparatura personala(!!), aici, in Romani(c)a. Nu pot lucra la gramada 40-50 de persoane intr-o camera de 4×4 m.p., pe laptopurile personale, cu abonament Internet personal etc si conectati toti la priza unica din cancelarie (care, asa cum e, UNICA, de multe ori nici NU functioneaza).
Voi, cei care vorbiti de „munca la birou,” nu intelegeti ca profesorii NU au birouri in scoli, ci au o cancelarie neincapatoare, in care abia au loc sa semneze unul cate unul condici, cataloage etc.
Voi credeti ca munca intelectuala se face ca productia de piulite (de exemplu) intr-o hala imensa, pe banda rulanta.
Nu mai vorbiti ca daniel david, fara pic de „RATIUNE si SIMTIRE,” in totala necunostinta de cauza, din orgoliu si autosuficienta si doar ca sa va razbunati pe profesorii din preuniversitar.
Ura NU a adus niciodata nimic bun. Lipsa ratiunii si lipsa de omenie doar submineaza in acest moment scoala si profesorii. Cine pierde?? Pe termen scurt si mediu pierd profesorii si scoala. Pe termen scurt, mediu si lung pierd elevii, scoala si tara!!
Treziti-va oameni buni – care mai sunteti oameni buni, adica mai aveti capacitatea si bunavointa de a vrea si a incerca sa intelegeti, sa vedeti dincolo de orgolii si resentimente!
Ministrul daniel david, DEMISIA! Este trecut de al doisprezecelea ceas pt o „demisie de onoare” si este ultima sansa sa intelegeti ca, daca nu anulati schimbarile in rau pe care le-ati introdus prin legea 141 si daca nu va dati demisia urgent, acceptand ca NU ati facut ce trebuia pt invatamant (din incompetenta, din inconstienta, din rautate?!), veti ramane cel mai MIC ministru din istorie – micimea unui om se masoara prin faptele sale.
A gresi e omeneste, dar a persevera in greseala este machiavelic (adica lucru „necurat,” cum s-ar zice).
Nu este normal sa cereti de la profesori eforturi si sacrificii permanente si la nesfarsit si sa veniti mereu cu marota ca „greva profesorilor strica viata si viitorul elevilor” si ca „nu e (niciodata) momentul pt o greva a profesorilor” pt ca „sunt examenele copiilor, care nu se pot amana,” sau „e prima zi de scoala, emotia copiilor, de care trebuie sa tinem cont”!
Cu asemenea explicatii, de fapt, doar eliminati orice drept al profesorilor de a-si cere drepturile. Si profesorii sunt oameni, au nevoi, au familii si se bazeaza pe slujba lor pt a-si putea duce traiul si a-si ingriji casa, viata si familia. Profesorii isi tot amana grevele pt a nu „periclita” viitorul elevilor, dar astfel profesorii nu mai au niciun viitor – drepturile lor se amana mereu pana la calende!
Totusi, ar trebui sa deschideti ochii voi, toti carcotasii si denigratorii de serviciu: iata ca profesorii au facut greva in vacanta, au renuntat la concedii legale pt a protesta in perioada care nu-i afecteaza pe elevi.
Si ce au obtinut?? Nimic in afara de batjocura si nesimtire, tacere absoluta si ignorare din partea Prim-Ministrului si chiar si a Presedintelui. Acesti doi domni s-au prefacut ca nu-i aud si nu i-au bagat in seama pe profesorii iesiti in strada pe canicula si pe timpul lor de odihna legala.
Au mai obtinut profesorii, prin greva in vacanta, tot mai multe injurii si observatii de mahala de la diversi „comentatori” prost informati si/sau orbiti de orgolii, dar si tot mai multa batjocura si desconsiderare din partea ministrului educatiei, cel mai daunator si mai toxic ministru al educatiei de 35 de ani incoace.
Care e rezultatul pt elevi?? Scoala merge din rau in mai rau. Bugetul educatiei ramane subfinantat si necorespunzator, profesorii sunt tot mai mult luati de sus de tot mai multi oameni cu sau fara carte. Profesorii sunt tot mai tracasati, hartuiti si obositi, tot mai huliti, denigrati si amenintati chiar si de parinti si elevi. Astfel tot mai multi dintre profesori sunt tot mai convinsi ca nu merita sa mai ramana in invatamant. Cine va mai intra in sistem in urmatorii 2-5 ani??
Educatia este in picaj, in cadere libera!
Domnule ministru Daniel David, dati-va demisia si luati masurile pt abrogarea legii 141.
Domnule presedinte Dan si domnule prim-ministru Bolojan apelati la consilieri priceputi si urmariti TOATA presa si mass media, si informati-va si direct de la sursa (nemijlocit din scoli si de la oamenii care lucreaza acolo) ca sa intelegeti ca legea 141 si ministrul David DAUNEAZA GRAV invatamantului romanesc.
Domnilor Presedinte Nicusor Dan si Prim-Ministru Ilie Bolojan, nu-i mai ignorati pe profesorii iesiti in strada! Multi dintre ei v-au votat plini de speranta si sunteti si Presedintele si Prim-ministrul lor, nu numai al celorlalti romani.
david=dezastru in educație
o să rămâi cu această pată, domnule ministru
A tăiat pe naiba….ca este PROST….de la 1 septembrie în calitate de diriginte deja ma ocup de dosarele pentru rechizite gratuite….ca secretariatul este sufocat de situațiile cerute…..si asa este in toate scolile…..deci …DOAR PREDAU….în capul lui …ca nu știe nimic din ce se întâmplă în sistem…este un 0 barat omul asta
De acord cu tine, Sia! Aceasta întâmplătoare prezenta de la conducerea ministerului nu are nicio legătură cu sistemul de educație din aceasta țară. Vrea să credem că lucrătorii din sistemul de educație, care au ținut în viață acest sistem și au asigurat performante, nu înțeleg ce bine ne face el. Consider că nu este jignire apelativul „Prost”.
Ar trebui sa definiți și activitățile de 2 ore din cele 40, de care sunt scutiți (vorba vine) profesorii cu peste 25 vechime și grad I care aveau 16, fără plată cu ora, și, cărora, în dispreț și impolitețe totala, le-ați mărit norma de predare cu 4 ore, adică le-ați scăzut salariul cu 25%, pedepsiți fiind cei care au chiar și peste 35 vechime și nu au inca, exact vârsta de pensionare. Că la documente, planificări, situații de diriginte, ședințe cu părinții, consilii profesorale, cel puțin 20 pe an, tot sunt obligați. Sau vă referiți că au voie sa nu participe la diseminări de proiecte pe care unii au luat mii de euro simultan cu salariile?? Oricum, diseminările se includ în consiliile profesorale, să le fie jenă să plece, că oricum nu interesează pe nimeni
Personajul din figura de mai sus vorbește doar despre predare, că doar asta știu universitarii; intră în amfiteatru, latră timp de două ore de pe niște slide-uri fără să explice nimic, totul timp de 14 săptămâni/semestru, iar la examen dă aceleași grile cunoscute de toți studenții.
ești dus rău…Deci nu mai facem nimic decat ore de predare?Manipulatorule!!!
Domnul David trăiește în lumea lui. Oare cât mai putem răbda?
David, un analfabet funcțional. Nu credeți? Ia citiți definiția și vedeți dacă se potrivește.
Unde ai tăiat din birocrație, prostănacule?!?! UNDE? Avem tot atâtea hârțoage de făcut, tot atâtea situații, tot atât timp consumat cu statistici necitite de nimeni ca și înainte, poate chiar mai multe!!
Și pricepe, cre***idule, o oră de predare înseamnă cel puțin încă o oră de pregătire pentru ea – elevii se schimbă, schimbi stilurile și metodele, cauți alte mijloace, faci RED-uri ca un tâmpit de dragul copiilor, numai să poată învăța mai ușor – tu crezi că nu contează o oră-două acolo??? De unde crezi că mai scoatem timp pentru toate astea??
Dacă până acum aveați impresia că merge prost, stați să vedeți ce vine.
Zăuuu?! Tovarășe ministru, cine crezi că se va ocupa de dosarele de burse, de dosarele pentru rechizite, de situații școlare și de statistică cerute de către mata’ prin mail, „urgent, termen …”, de comisiile din școli etc., etc., etc.?! Minciuni sfruntate!!!
Mă mir că nu impune 8 ore de predare pe zi. Un mare om, mare caracter. Mare profesor și psiholog. Nu poate realiza consumul psihic într-o oră de curs. Și cât îți trebuie să corectezi lucrări, să pregătești lecțiile, câte ore suplimentare faci pentru examenele elevilor.
Aduce niște argumente de analfabet funcțional. De genul că elevii interacționează mai mult cu profesorul. De parcă ar crește numărul de ore cu o clasă.
Plătește orele suplinite cu 25 lei. Mai bine te faci frizer și câștigi cel puțin triplu. Asta înseamnă că un pensionar,care sacrifică sănătatea lui venind la școală, să fie tratat că un milog. Păi nu mai vine. Sunt discipline care se fac doar cu pensionari și cu necalificați.
O absurditate.
Acest minunat ministru aduce niște „argumente” de-a dreptul idioate: cele 2 ore în plus (4 pentru cei cu gradul I și 25 de ani vechime) ar face parte din cele 8 ore pe zi (40 de ore săptămânale).
Sigur, mâi băiete, atunci, pe acest „principiu”, de ce nu faci norma săptămânală de 40 de ore, ca să terminăm odată discuția și să ne apucăm de treabă, ca niște doici la clase întregi de copii, spre satisfacția idioților de pe margine și a celor cu o minte grosieră, care îți acceptă toate elucubrațiile.
Mă mir că nu impune 8 ore de predare pe zi. Un idiot. Mare profesor și psiholog. Nu poate realiza consumul psihic într-o oră de curs. Și cât îți trebuie să corectezi lucrări, să pregătești lecțiile, câte ore suplimentare faci pentru examenele elevilor.
Aduce niște argumente de analfabet funcțional. De genul că elevii interacționează mai mult cu profesorul. De parcă ar crește numărul de ore cu o clasă.
Plătește orele suplinite cu 25 lei. Mai bine te faci frizer și câștigi cel puțin triplu. Asta înseamnă că un pensionar,care sacrifică sănătatea lui venind la școală, să fie tratat că un milog. Păi nu mai vine. Sunt discipline care se fac doar cu pensionari și cu necalificați.
O mizerie
Dar de ce să facem doar 20 de predare, când am putea face 40 de ore de predare? Externalizăm proiectarea, externalizăm evaluarea, externalizăm dosarele de burse, externalizăm situațiile părinților plecați în străinătate, externalizăm pregătirea examenelor, externalizăm toate activitățile comisiilor, externalizăm completarea cataloagelor, externalizăm ședințele consiliului profesoral, externalizăm consiliile de administrație, externalizăm toate activitățile birocratice, intrăm în clase și doar predăm. Dar de ce să mai intrăm în clase, din moment și ele ar putea fi dăruite rechinilor imobiliari. Am putea să predăm în aer liber. Că atât înțelege măria sa, ministrul „Demisia!”, din procesul educațional. O predare necondiționată în fața corupției politice care l-a adus în funcție, care îl menține și care îl umilește fără ca el să priceapă asta. Iar prin umilirea lui desconsideră și jignește o țară întreagă și toate generațiile ei viitoare.
Eu as dori sa imi explice domnul ministru ce masuri a luat pentru reducerea activitatilor birocratice, astfel incat sa ne putem incadra in timpul de lucru de 8 ore. Pentru ca marirea normei cu 2/4 ore creste volumul orelor complementare (pregatire materiale, teste de evaluare, corectare teste etc), deci va trebui să scadă birocrația cu mult mai multe ore. Deci, cum?
Răspund eu: de anul acesta se mai înființează, obligatoriu, o comisie în școli, cea de combatere a hărțuirii sexuale. E că acum câțiva ani, când s-au apucat să reducă din numărul de ore al elevilor și panay la urma au ieșit mai multe.
Și cine la face? Ca sunt deja zeci de mailuri de la ei cu birocrație. Și nici nu a început școala. Omul asta David pe ce lume trăiește?
Cred ca nimeni nu intelege ca Dl. David crede ca lupta cu Goliat – sistemul de invatamant….
Câtă dreptate👍
doar că toată lumea vrea să ia, nimeni nu vrea să mai și dea 😔
Dl. ministru foloseste niste artificiii care la prima vedere îi dau oarecare dreotate.
In esenta însa greseste grav. Birocratizarea fara rost nu a scazut, ci a crescut de la an la an. Tot felul de hartii si activitati au aparut in timp in contul celor 40 de ore saptamânale.
Cu exceptia celor 18 ore (azi 20) celelal,te activitati nu sunt cuantificabile ca timp. Acest fapt a fost folosit de catre autoritati pentru a adauga an de an tot felul de sarcini, încalcând legislatia la nivel european si chiar national. Orice activitate trebuie sa fie cuantificabila ca timp. Altfel , se ajunge deseori la imposibilitatea de a realiza acele activitati (tot mai multe pe fiecare an) în cele 8 ore , oricât te-ai stradui. Si uite asa, într-o forma mascata, se ajunge la încalcarea repetata a legislatiei privind programul de munca pe zi si la tratatrea profesorului ca un sclav pe plantatie.
Un exemplu in acest sens. Acum cativa ani, s-a insistat foarte mult pe aplicarea testelor initiale( necesare poate) la toate clasele. Un profesor cu o ora pe saptamana a aplicat aceste teste la toate clasele din încadrare, aproximativ 600 de elevi. Potrivit normativelor in vigoare la data respectiva (aplicate in cazul examenelor), corectarera celor 600 de teste însemna 120 ore de munca. Acel profesor ar fi trebuit sa stea acasa apoi 3 saptamani , deoarece el isi facuse treaba pentru acel interval de timp (40 ore x 3 saptamani=120).
E doar un simplu exemplu, fara pregatirea lectiilor, olimpiade, burse, diverse sedinte, activitati ce presupun o anumita raspundere dar si competente de jurist,medic etc ( competente pe care un profesor nu le are), comisii peste comisii si multe, multe hârtii.
Ar mai fi o observatie, , autoritatile si o parte a presei sustin deseori o campanie de învrajbire a diverselor categorii de angajati si la crearea unei false imagini ca activitatea profesorului inseamna doar cele 18 (20 ) ore de predare. O buna parte a opiniei publice are aceasta parere (gresita).
Mai exista si tendinta de generalizare, pornind de la exemple de persoane ce nu-si fac datoria . Orice padure are sii uscaturi, dar asta nu da dreptul la generalizari.
,
Trebuie făcuta activitatea birocratica? Trebuie!
Se poate fara ea in situatia actuala? Nu, nu se poate!
Atunci, despre ce logica masii vorbim, psihologul lui peste???
Liderii noștri sindicali au omis să ne anunțe în mod transparent că ei au semnat contractul colectiv de muncă fix pe doi ani, atât cât prevede legea 154, a austerității. Le recomand ca în semn de solidaritate față de noi, sindicaliști sau nesindicaliștii, să treacă la catedră efectiv pe 20 ore ( nu pe 14 ca directorii), să culeagă informații pertinente, să își facă temele și dacă mai cotizează cineva, să aibă un cuvânt de spus, că din ce semnale ne trimit ei, nu îi bagă nimeni în seamă.
Cine nu cunoaște ce înseamnă predarea va crede toate minciunile acestui ins.
Cum adică,,doar ca poate nu mai face atâta munca birocratica” ? A făcut ceva dl ministru ca sa scadă din munca administrativa? NU! Atunci timpul de predare si de pregătire este mai mare si muncile birocratice si administrative sunt aceleași! Restul e cancan
Eu vreau să văd negru pe alb, la liniuță, care sunt acele reduceri de sarcini birocratice.
Sa mori tu?!Ai vrea sa predau 8 ore pe zi pe un salariu de nimic!?!Cine a mai auzit asa ceva?!Dar de unde sa știi tu,,nici nu îți făceai cursurile acolo la universitate!!
Cat de cinic poate fi.
„Poate ca nu mai faci atata activitate birocratica”.
Sau, poate, mai faci. Chiar si mai multa, dupa toate modificarile aiurea din aceasta vara.
Se face ca nu intelege ca a crescut volumul de lucru.