Daniel David: În ceea ce privește valoarea plății cu ora, trebuie să analizăm lucrurile. Una e să ai plata cu ora într-un mediu dezavantajat, alta este să ai plata cu ora într-un centru urban puternic

35.287 de vizualizări
Foto: Gov.ro
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a vorbit despre plata cu ora și a spus că „trebuie să analizăm lucrurile”. „Una e să ai plata cu ora, poate, într-un mediu dezavantajat, alta este să ai plata cu ora într-un, nu știu, centru urban puternic”, a precizat Daniel David, la DCNews TV.
  • Legea 141/2025, cunoscută drept Legea Bolojan, stabilește în premieră națională raportarea plății cu ora (PCO), pentru orele predate în învățământul preuniversitar, de către cadrele didactice, la numărul mediu lunar de ore lucrătoare, fapt care determină o scădere de aproximativ 50% a tarifului brut pe oră suplimentară. 
  • Edupedu.ro a scris că un profesor debutant cu facultate, master didactic și formare pedagogică este plătit cu 22 de lei pe oră, la plata cu ora, la fel ca un zilier necalificat.

„În ceea ce privește valoarea plății cu ora, trebuie să analizăm lucrurile. Eu am spus că este o discuție pe care o putem purta, am spus și sindicatelor, o să vedem cum o nuanțăm, în funcție de contextul în care se face plata cu ora, mediul în care lucrezi. Una e să ai plata cu ora, poate, într-un mediu dezavantajat, alta este să ai plata cu ora într-un, nu știu, centru urban puternic”, a spus Daniel David.

Normele metodologice care reglementează salarizarea prin plata cu ora, în anul școlar 2025-2026, pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control, precum și pentru cadrele didactice metodiste, au fost publicate în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul nr. 6.394 din 22 septembrie 2025.

Ministerul Educației și Cercetării a anunțat că numărul normelor ocupate în regim de plata cu ora a scăzut la jumătate (de la 30.128 la circa 14.500), în anul școlar 2025-2026, potrivit unui comunicat de presă. „Suplinitorii nu au dispărut (suplinitorii calificați au rămas relativ stabili), iar normele la plata cu ora și-au găsit cadre didactice care să le susțină”, conform sursei citate.

Pe 11 septembrie, Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat că, în acest moment, „valoarea medie a plății cu ora, în zona preuniversitară, se află în jurul valorii medii pentru o oră de gardă în zona de sănătate”. Acesta a afirmat joi dimineața, la Radio Guerrilla, că a vorbit cu ministrul Sănătății: „M-am interesat, mie în pasă de cum filtrezi educațional aceste modificări”.

Liliana Murguleț, director al Școlii Gimnaziale nr. 79 din București, a declarat că „nici nu se pune problema în ziua de astăzi să mai cauți pe cineva să vină la plata cu ora, decât dacă găsești un om cu vocație, care să iubească profesia”. Aceasta a povestit că „a venit o tânără colegă care a primit la repartiție 5 ore”, dar, din reorganizarea catedrelor erau 6 ore în școală. „Evident că am invitat-o pe domnișoara să primească și a șasea oră în plata cu ora și am fost refuzată”, a spus directoarea la emisiunea InfoEdu de la TVR Info.

Plata cu ora, potrivit Legii 141/2025

Din 1 septembrie 2025, de când începe anul școlar 2025-2026, profesorii din învățământul preuniversitar care predau suplimentar în regim de plată cu ora (PCO) vor fi plătiți mai puțin decât până acum, în urma unei modificări introduse de Legea 141/2025. Noua formulă de calcul, prevăzută la articolul 183 alineatul (51) din Legea 198/2023, stabilește că plata cu ora se face prin raportarea salariului brut lunar la numărul mediu de ore lucrătoare pe lună, stabilit anual de Guvern și nu la numărul de ore de predare dintr-o lună, cum era până acum.

La articolul 183, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (51), cu următorul cuprins:

„(51Începând cu data de 1 septembrie 2025, în sistemul de învățământ preuniversitar de stat, la stabilirea tarifului la plata cu ora se utilizează salariul de bază aferent cadrului didactic încadrat, având în vedere gradația de vechime în muncă, treapta de vechime în învățământ și gradul didactic corespunzător, la care se adaugă, după caz, următoarele majorări/sporuri: majorarea pentru predare simultană, indemnizația pentru învățământ special sau spor pentru activitatea de predare în sistemul penitenciar, indemnizație pentru zone izolate, spor de handicap și sporul pentru suprasolicitare neuropsihică, raportat la numărul mediu lunar de ore lucrătoare, stabilit anual prin hotărâre a Guvernului inițiată de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.”

Conform HG 1506/2024, numărul mediu lunar de ore lucrătoare este de 165,334, iar salariul minim brut pe economie în 2025 este de 4.050 lei. Rezultă că remunerația minimă brută legală orară pentru orice muncă este 24,496 lei brut/oră.

Informații de context

Ministrul Educației spunea pe 14 august, la Euronews România: „vom vedea la sfârșitul lunii august câți titulari, câți suplinitori avem și câte ore au rămas la plata cu ora neacoperite. Eu sper să nu fie o reducere în zona suplinitorilor și să fie o reducere decisivă majoră în zona a ceea ce numim plata cu ora”.

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat pentru Edupedu.ro că „i-am avertizat pe premier și pe ministrul Educației, din semnalele pe care le avem, că orele la plata cu ora nu vor mai fi luate”.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat că „deja avem informații din școli, de la directori, de la colegii din consiliile de administrație, că sunt foarte multe discipline unde colegii noștri refuză să mai ia plata cu ora”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea InfoEdu de la TVR Info.

Președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ a explicat ce înseamnă creșterea normei didactice de predare și cum vor fi afectați profesorii:

„Mărirea normei didactice cu 2-4 ore, de fapt, înseamnă 15.000 de posturi reduse. I-am spus premierului că nu pot fi acoperite cele 2 ore în foarte multe școli și vor rămâne profesori titulari cu catedră incompletă. Sunt profesori cu gradul didactic I și 25 de ani, care aveau acea reducere de 16 ore, și trebuie să ajungă la 20 de ore. Realitatea ne arată că vor intra în restrângere de activitate. În 2-3 zile, când se finalizează această procedură, se va constata că, de fapt, nu se poate asigura catedra întreagă. (…) Asta înseamnă diminuarea salariilorNeavând cum să acoperi cele 2 ore, evident că se va ajunge în situația de a li se tăia salariile.”

Reducerea tarifului la jumătate pentru plata cu ora va veni cu un cost mare asupra „calității actului de predare-învățare-evaluare”, a afirmat, marți Cornelia Popa Stavri, președinte la Sindicatul Independent din Învăţământul Preuniversitar Sector 4, la DC Edu.

Adrian Balog, profesor la Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” din Timișoara, a vorbit despre efectele pe care ar putea să le aibă reducerea tarifului la jumătate pentru plata cu ora. „Vor exista situații în care unii colegi – asta e valabil în toată țara – să nu mai accepte acele ore la plata cu ora, din cauza faptului că nu vor mai avea bani suficienți pentru a face naveta și pentru a desfășura acele ore”, a spus acesta la dezbaterea de marți, 5 august, organizată de Ministerul Educației și Cercetării.

Violeta Estrella Bontilă, directoarea Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga” din Timișoara, a spus că nu știe cine va mai lua „plata cu ora la 22 de lei”. „Cine dorește să muncească gratis sau să muncească pe extrem de puțini bani? Este o muncă ce presupune un efort intelectual foarte mare”, a menționat profesoara. Declarațiile au fost făcute pentru Radio România Timișoara.

De remarcat că în contextul prezentării acestei măsuri de reducere a sumei pentru plata cu ora, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat pe 8 iulie 2025 că „este un calcul corect și atât își permite în acest moment țara”.

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, pentru Edupedu.ro, ce efecte are diminuarea cuantumului la plata cu ora pentru profesori: „În toamnă nu vor fi la plata cu ora profesori. Vor rămâne zeci de mii de copii, sute de mii de copii fără profesori”.

Citește și:
Aplicația de salarizare a fost actualizată cu noua formulă de calcul pentru plata cu ora 2025, conform Legii Bolojan – document / Tariful se calculează în funcție de vechime și sporuri, prin raportare la numărul total de ore lucrate, nu doar la cele de predare
OFICIAL Plata cu ora pentru profesori, directori și inspectori în anul școlar 2025-2026: tariful se calculează în funcție de vechime și sporuri prin raportare la numărul total de ore lucrate / Model Fișa de evidență lunară
Proiectul de lege care reintroduce bursele de excelență olimpică și revenirea la plata cu ora pentru profesori în cuantumul stabilit înainte de Legea Bolojan, amânat pentru săptămâna viitoare / Surse: Premierul a cerut date de impact de la Ministerul Educației
BREAKING Schismă în coaliția de guvernare: Reintroducerea burselor de excelență olimpică și revenirea la plata cu ora în cuantumul stabilit înainte de Legea Bolojan au fost votate de Comisia de muncă de la Camera Deputaților, prin amendamente depuse de doi deputați PSD la proiectul care transformă OUG 57/2023 în lege
Inspecții an școlar 2025-2026. Contractele pentru plata cu ora și încadrarea profesorilor vor fi verificate în școlile din județul Dolj – document
Director de școală: Nici nu se pune problema în ziua de astăzi să mai cauți pe cineva să vină la plata cu ora. Am avut o tânără colegă care a primit la repartiție 5 ore. Eu, de fapt, din reorganizarea catedrelor, aveam 6 ore și a refuzat a șasea oră în regim de plata cu ora
Ministerul Educației: În anul școlar 2025-2026, numărul normelor ocupate în regim de plata cu ora a scăzut la jumătate – de la 30.128 la circa 14.500. Instituția transmite că suplinitorii nu au dispărut, dar fără să fie prezentate date despre numărul acestora
Ministrul Educației: În acest moment, valoarea medie a plății cu ora, în zona preuniversitară, se află în jurul valorii medii pentru o oră de gardă în zona de sănătate. Chiar am vorbit cu ministrul Sănătății, m-am interesat
Ministrul Daniel David: În condițiile bugetului de anul viitor, ar fi înțelept să gândim valoarea plății cu ora, nu în logica în care a fost înainte, dar cu un coeficient diferențiat dacă predai în zone dezavantajate, în mediul rural
Ministrul Daniel David: Cred că plata cu ora merită regândită, pe măsură ce ne stabilizăm fiscal-bugetar, să o diferențiem în funcție de zone. Acolo unde știm că nu prea merg profesorii să ai un indicator, spre exemplu, prin care valoarea să crească într-o oarecare măsură
Ministrul Daniel David: Plata cu ora pentru profesori ar putea fi diferențiată între rural și urban, din 2026


40 comments
  1. Am avut pretentii mai mari de la tipul asta, dar se pare ca efectiv nu il duce capul.E clar ca nu intelege ce se intampla in preuniversitar. Tot ce a produs pana acum e mimica si gestica atunci cand se screme sa gandeasca ceva. Eu cred ca ar trebui sa se sesizeze aia de la Cluj si sa-l ia inapoi. Cum de l-au ales de doua ori rector? Ceva nu e in regula

  2. De ce intotdeauna cand e pedeleul la putere e criza? E o realitate sau o iluzie? Eu cred ca partidul creaza iluzia crizei pentru a putea fura mai mult. Partid de talhari!

  3. Și au amânat HJ definitive pentru 2026 prin ordonanță….

  4. Asta e discriminare crasă! Asta stie macar ca cei din zonele dezavantajate primesc spor de rural destul de mare si decontarea navetei la aceleași salarii cu toti ceilalți? Noua ni s a taiat hrana, celorlalți! La același studii nu poti avea salarii diferite.. Dati l jos pe acest imbecil incompetent!👎👎👎👎👎👎👎

    1. Nu mi s-a mai decontat naveta de 13 ani. Nu sunt bani iar legea e neclară. Valoarea normei de hrană e tăiată la toți. Sporul de zonă e 8%, am ore în 3 structuri, mă duc cu mașina mea. Zic să nu sari tot la gâtul profesorilor, dacă ești profesor.

  5. Halucinant cât de mândru e acest om de incompetența lui. Oare s-a gândit să „analizeze lucrurile” ÎNAINTE să facă tăierile?

  6. E o vorba care spune ca pestele de la cap se imputeste.
    Tovarasul David nu face altceva decat mult hulitii comunisti. Comanda , ordona, iar poporul trebuie sa urmeze intocmai cerintele oricat de absurde, iar cei care nu se aliniaza sunt trasi de urechi.
    Educatia e la pamant, TOV. David tocmai a sapat groapa din cimitir si acum, cand nu se mai poate face nimic arunca cu firimituri muribundei educatii. I-a fugarit pe tineri, cei care urmau sa umple golurile dupa pensionarile masive din urmatorii ani. I-a speriat si pe cei care se gandeau la o cariera in invatamant.
    Toti (cu mici exceptii) ministri care au ocupat locul acolo au luat cate o decizie „minune” care a ajutat educatia din Romania sa decade. Sa ne amintim despre desfiintarea invatamantului profesional prin anii 2008 sau 2009 (cum poate cineva sa nu priceapa ca sunt oameni care au un talent, si invatatul nu e talentul lor); alt exemplu, inlocuirea notelor in clasele 1-4 cu calificative, si uite asa am ajuns la analfabeti muuuulti de asemenea inventarea „clasei zero”, care nu face altceva decat sa-i faca pe copii sa ramana in scoala -dupa 12+1 clase pana la 19-20 de ani !!. Eu la 22 de ani terminam o facultate de 4 ani. Eliminarea tezelor si transformarea anului scolar in swaiter. Saptamani colorate fara nici o valoare, pierdere de timp si atat. Nu fac altceva decat sa rupa ritmul, in saptamana aceea de vacanta/scoala colorata NU ai cum sa te odihnesti sau sa-ti refaci capacitatile. Nici ca elev, nici ca profesor, doar rupi ritmul.
    Orele suplimentare se platesc ORIUNDE IN LUME mai bine decat orele lucrate in conditii normale. Doar profesorii sunt platiti mai prost . Alta aberatie.
    Tov. David e doar groparul educatiei, pacat de creierele minunate din tara asta obligate sa se piarda in invatamantul nostru.

    1. încă dinainte de 89 orele suplinite au fost plătite mai puțin decât cele din norma: 1/72 sau 1/64 in funcție de vechime și grad didactic( la maiștri era și mai puțin). Aceasta valoare s- a păstrat până la venirea ,,faimoșilor” ăstora!

  7. Domnul David habar nu are pe ce lume trăiește. Cum a ajuns acest domn ministru ? Cât mai pot profesorii răbda să fie umiliți?

  8. discriminare si încălcare a codului muncii := 8 ore/zi petrecute obligatoriu la locul de munca(conform contractului de munca si codului muncii) pentru fiecare salariat din tara Românească, comparativ cu cele 3- 4/ore /zi( din cele 8 prevazute in contractul de munca si conform codului muncii) petrecute LA LOCUL DE MUNCA a profesorului.

    1. nu prea gandim in ziua de azi, fugi si ia si tu cateva ore in invatamant sa vezi despre ce e vorba si cat lucrezi, nu te sfii, poti sa iei cu plata cu ora, e usor. La fel de usor ca vorba goala pe internet..

    2. ba, generatia qx, in contractul de munca al unui profesor dcrie 40 de ore pe săptămână, dar esti prea spalat pe creier. habar nu ai fedpre ce vorbesti. exista norma de predare, separata,. munca orofezorului nu consta nunai in predarare, inutilule!

  9. Domnul ministru sau consilierii dansului trebuie sa cunoască ca plata cu ora deriva din orele din planul cadru si planul de învățământ. Nu sunt ore suplimentare.
    Pregătirea elevilor pentru olimpiade se face suplimentar fără a fi retribuite.
    Un cadru didactic este plătit pt cele 20 ore din norma cu o suma iar pt ce este plata cu ora la aceeași clasa cu alta suma. Nu este aceeași persoana sau aceeași disciplina?
    Și acum alta nebunie -plata cu ora diferențiat pe zone, adică in zone defavorizate se preda altfel decât in zone urbane? Discriminare

    1. Nici eu nu pot înțelege raționamentul, dacă există unul, pentru care o oră de curs făcută în aceleași condiții, aceeași programă, același clase de elevi , trebuie să fie plătită diferit de orele din catedră. Eu ,personal, fac aceste până la primul salariu și dacă nu se revine asupra acestei decizii aberante, refuz să mai intru la aceste ore,mai ales că urmează perioada cu teste pe care trebuie să le fac,pe banii mei, să le corectez pe timpul meu. Eu voi refuza să mai fac” voluntariat”, pentru am făcut acest lucru zeci de ani și nu mai vreau.

  10. Nene, ca ministru nu ești.
    Ce spui tu înseamnă discriminare si încălcarea codului muncii.

    Din toți păcălicii care te consiliază nu mai știe niciunul carte?

    Sau vrei sa il depășești pe Lucasenko?

  11. De unde aceasta diferenta de plata? Care-i logica din capsorul ministrului?
    Copii buni, sau mai putin buni, gasesti si in urban, si in rural. Dificultatile pot fi similare, sau chiar mai mari acolo unde, in logica lui, se plateste mai putin.
    Sau invers.

    Oricum, logica lui nu prea functioneaza. Daca asa conduce si UBB, vai de viitorul celor din Cluj-Napoca.

  12. O oră de predare are 50 de minute în fiecare din cazurile inventate de ministru. Lucrez în rural, avem clase de nivel undeva sub nivelul mării, dar nu sunt toate supraaglomerate. Cei din urban (în special din urbanul mare) au trei schimburi și cât de mulți elevi încap în clasă. Condiții ”speciale” sunt peste tot.

    Deci ministrul, ca de obicei, MINTE.

    DEMISIA, DAVID!

  13. este gresit, plata cu ora trebuie sa fie aceeasi, in fond toti sunt profesori si ar trebui platiti la fel pentru munca depusa, e aceeasi munca. Nu va veni nimeni la plata cu ora la aceste tarife reduse cu 60% fata de ce era anul trecut.

  14. Ideal ar fi, ca profesorii să fie plătiți și în funcție de performanță și de comportamentul față de copii și de părinții lor. Profesorii trebuie să fie imparțiali, să îi trateze pe copii așa cum sunt, nu în funcție de venitul părinților. Dacă fac aceste diferențe, să li se scadă salariul cu 50&. Oricum, modul de predare al celor de la stat este sub orice critică. Cei de la stat nu merită nicio mărire de salariu. Am văzut în oraș, când duceam copilul la școală privată, vreo 20 de tâmpiți care protestau degeaba. Bine ar fi să nu li se dea nicio mărire de salariu până în 2028, că și așa nu fac nimic la clasă.

    1. Stimata doamna Bazarca Oana, sunteti in tr-o grava eroare!!!! Profesorii nu protesteaza pentru marirea vreunui venit personal!!!!! Acest lucru s-a intamplat in 2023!

      Pe de alta parte, de ce spuneti ca profesorii nu fac nimic la clasa? Ati asistat permanent prestatia depusa de cadrele didactice in timpul programului de lucru al dumnealor? Ati fost insotitorul vreunui copil cu CES si ati observat comportamente neconforme la clasa ale profesorilor vis-a-vis de copii si parinti?

      Mai departe, in constructia textului interventiei dumneavoastra:
      Ati monitorizat atent relatia cadru didactic-elev si ati observat, conform cercetarii, ca elevii au fost discriminati din cauza venitului familiei din care provin? Care a fost plaja de cercetare? Scolile de stat din mediul rural si urban sau scolile particulare din mediul urban? Ca in mediul rural … nu prea se incumeta scolile particulare sa combata.
      Urmare a faptului ca v-ati simtit discriminata, din cauza motivului expus in interventia dumneavoastra, ati optat pentru o scoala particulara?

      ” E ușor a scrie versuri,
      Când nimic nu ai de spus.”

      In ceea ce priveste acei „20 de tampiti” , daca aveti timp sa observati lumea dincolo de habitaclul masinii din care i-ati „vazut”, v-ati da seama ca protesteaza nu „degeaba”!!! Protesteaza pentru copilul dumneavoastra, pentru dumneavostra si pentru fiecare persoana implicata in procesul de invatamant! Protesteaza pentru ca efectele legii Bolojan afecteaza tot ce inseamna invatamant, stimata doamna! Protesteaza pentru ca sunt copii, stimata doamna, care nu frecventeaza scoala particulara unde spuneti dumneavoastra ca va place comportamentul personalului vis-a-vis de dummeavoastra! Acesti copii, stimata doamma, au nevoie de scoala nu cantitativa ci calitativa! Si calitatea nu vine din comasari ale scolilor, din profesori „atleti” care fug din scoala in scoala pentru ca educatia sa ajunga, pe cat posibil, la toti copiii Romaniei, din ore remediale puse la sfarsitul programului de la clasa cand elevul nu mai are niciun fel de disponibilitate intelectuala pentru sustinerea acestora, din naveta-excursie a elevilor care au nesansa, astazi, de a locui in mediul rural, din cresterea numarului de copii la clasa, din diminuarea investitiei in copiii de la clasa!!!!
      Pentru toate aceste nedreptati erau acei „20 de tampiti” in spatiul pe care l-ati tranzitat dumneavoastra astazi!!
      Si poate ca acestor „tampiti” le-ati intelege motivele razvratirii daca ati aprofunda subiectul „Scoala” care inseamna mai mult decat imobilul, mai mult decat tonalitatea salutului cu care sunteti intampinata, mai mult decat suma pe care dumneavoastra o oferiti pentru educatie.
      Poate ca toti copiii ar trebui sa beneficieze de aceeasi suma pentru educatie, suma pe care statul ar trebui sa le-o ofere ( vestitul procent din PIB). Insa nu este asa! Si pentru acest lucru nu inseamna ca trebuie sa privam marea majoritate a copiilor, prin niste legi discretionare, de niste conditii decente de studiu (nu exceptionale).
      Cred ca daca veti avea timp sa priviti introspectiv sistemul de invatamant, legislatia si legiuitorii acestuia va veti alatura celor „20 de tampiti”!
      Toate cele bune, stimata doamna, si succes in anul scolar 2025-2026!

    2. Cum vă permiteți să categorisiți alte persoane că sunt tâmpiți?
      Reprezentați cumva o „comisie de examinare a tâmpiților”?
      Este democrație și respectați dreptul fiecăruia de a protesta.

    3. Doamna , sunteți varza ! Profesorul este inpartial si cu siguranță nu il intereseaza veniturile parintelui ! Daca sunt cazuri in care lucrurile nu stau asa atunci ala care face trebuie dat afara nu sa i se scada salariul !
      Dar pana cand o sa ne huliți pe toți pentru o mana de oameni care in opinia dumneavoastră nu sunt corecți?
      Va spun eu cum sta treaba 70% din societate considera ca nu meritam nimic , desi au trecut si ei pe la școală acum li se pare ca pe vremea lor dădeau gaura la macaroana , asa de grozavi erau !
      Adevarul este ca atunci cand sunt invitați sa dea examen si sa vina la clasa toti incep sa strambe din nas !

    4. Ca sa va citez, cred ca „toți tampitii” cred ca știu sa fie profesori, ca tot știu ei ca la stat nu se învață nimic, ca profesorii nu fac „nimic la clasa”. Doamna, de 25 de ani am copii (de la stat!) pe podium, la olimpiada nationala și inca nu am întâlnit un adversar de la particular. Poate în învățământul privat nu s-a aflat ca exista olimpiade… Cat privește veniturile, la scoala privata este gratuit? poate ca acolo plătiți și…e important venitul dumneavoastră! Sa nu mai îndrăzniți sa vorbiți despre mine, ca va chem în instanta! M-ati inclus în rândul celor care nu fac nimic la clasa! De unde știți????

    5. esti la cycle, tu to? partea buna e ca esti aceeasi id1oata cu mau multe pseudonime. cand vad ce scrii, îmi vine sa 🤮 pe tine

  15. Ce nu intelege acest individ, e deja prea mult, e deja incompetentă crasă, orele care raman in plus si care NU sunt in norma profesorilor reprezintă de fapt fractiuni din altă normă …plata lor trebuie sa includă exact ce include o ora din norma didactică…dacă norma didactica per total inseamnă 20 ore predare + 20 activități conexe orelor de predare ( pregatire, corectat teste, elaborate materiale auxiliare etc) atunci orice ora in plus, numită la plata cu ora, trebuie să includă timp platit pentru aceste activități…Ce conteaza unde lucrezi, timpul alocat este acelasi….muncesti acelasi timp…Dacă vrei plata diferentiată pentru conditii specifice de lucru asta e alta poveste…Asa pot sa spun că nu poti compara cele 20 de ore ale prof de matematica cu cele 20 ale prof de sport …si alte exemple …de ce sa nu platim diferentiat prof de matematica???…Un individ mai lipsit de orice intelegere a situatiilor de fapt si mai incapatanat in a sustine idei fara nici o bază logică decat acest David nu cred ca există. Trebuia demult demis. Nu are ce cauta pe functia asta, este clar pentru toata lumea normala la cap.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Șapte posturi din fiecare inspectorat școlar vor primi majorări de salarii de 276.000 de lei pe an, pentru că au fost desemnate să gestioneze și proiecte din PNRR, potrivit Ministerului Educației / Personalul din școli nu este plătit pentru managementul de proiect

Ministerul Educației alocă 276.000 de lei fiecărui inspectorat școlar/ISMB pentru plata a cel mult 7 posturi desemnate în gestionarea investițiilor și/sau reformelor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență…
Vezi articolul

Scrisoarea deschisă a unei profesoare în grevă, care a fost în stradă la proteste: Disprețul față de Educație a adus această țară în starea de acum. I-am scris președintelui României și am aflat că nu acordă audiențe

„I-am scris președintelui țării, în speranța unui dialog onest, ca de la profesor la profesor, despre starea precară a educației și am aflat că președintele României nu acordă audiențe”, se…
Vezi articolul

Franța și Europa lansează cartografierea Universului cu 4MOST, „ochiul” telescopului VISTA din Chile: primele date arată mii de galaxii și stele analizate într-o singură noapte

4MOST, o instalație spectroscopică atașată de telescopul Observatorului european VISTA, amplasat în Chile, a furnizat primele sale analize în această săptămână, dând startul unei vaste cartografieri a unor regiuni mari…
Vezi articolul