De ce apelăm la meditații? Antoaneta Firuța Tacea, directoarea departamentului de Științe ale Educației, Universitatea București: Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul de performanță de la Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare

5.848 de vizualizări
meditații în perioada în care școlile au fost închise
Foto: Pexels.com
De ce apelăm la meditații? „Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul acela de performanță pe care îl regăsim în Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare, nu este unul ghidat de niște standarde convenite în sistemul educațional, standarde de evaluare agreate și negociate pentru întreg sistemul educațional din România”, a declarat Antoaneta Firuța Tacea, directoarea departamentului de Științe ale Educației de la Facultatea de Psihologie a Universității din București, la TVR Cultural, pe 25 aprilie 2023. 

Antoaneta Firuța Tacea spune că în prezent se pune nivelul fără niciun fel de analiză care să ne spună exact unde suntem. „Nu avem standarde și atunci nivelul de performanță cerut fluctuează în funcție de situație, de context, de cât de mult intenționează un profesor să iasă în evidență, să se remarce, de câte puncte vrea să acumuleze școala pentru a fi bine apreciată de către instituțiile era ierarhic superioare”. 

Lucrurile sunt deformate la examenele naționale și o soluție ar fi aplicarea unor standarde naționale de evaluare, care ar rezolva și problema meditațiilor, susține Antoaneta Firuța Tacea. 

„Evident că neexistând măsurători, neștiind ce poate un copil care nu merge la meditație în comparație cu ce poate un copil care merge, se forțează și ajungem într-o situație de tipul acesta. Îl ajută profesorul pe elev să aibă succes sau nu-l ajută. Dacă vrea să-l ajute, atunci spune că atinge sau nu atinge într-un anumit termen nivelul respectiv de performanță, cel de la Evaluarea Națională de anul trecut sau de la Bacalaureatul de anul trecut și atunci copilul ia decizia de a se izola în a învăța doar pentru ce-l așteaptă. La acea evaluare lucrurile sunt deformate. 

Poate că ideea care apare în lege despre standardele naționale de evaluare ar fi bine să fie menținută și ar fi bine să fie aplicată. Presupune foarte multe elemente de legislație subsecventă și mult efort după aceea, dar poate că asta ar rezolva o parte din povestea acestor meditații și mai ales ar produce niște reglaje în rândul profesorilor, astfel încât să aibă niște repere în momentul în care îi evaluează pe elevi. 

Să nu mai avem problema aceea de natură etică, până la urmă, în care nota șapte din clasa mea nu echivalează cu nota șapte dintr-o altă clasă. Și elogiul acela adus, că suntem maeștri la asta, acelor profesori despre care se spune dacă ai luat șapte la X, la Evaluarea Națională, cu siguranță că o să ai 10. Nu mai avem nevoie să încoronăm astfel de nume, pentru că nivelul de masă ne cere să procedăm în termen de cunoaștere, să știm câte concepte are un copil de asimilat într-o zi, de la cele 13-14 discipline pe care le are înșiruite într-o săptămână. Ar face față un adult unui astfel de efort? N-ar face față”.

În aceeași emisiune, profesoara Dana Papadima a vorbit despre lipsa de predictibilitate din educație: „După atâția ani de educație, constat ca Noica, că fiecare diriguitor al învățământului suferă de ce se cheamă vocație adamică. Eu sunt Adam și de acum din momentul zero, fără să țin cont de absolut nimic, creez ceva care mie mi se pare providențial”.


5 comments
  1. Doamna draga, finalul, citez “Ar face față un adult unui astfel de efort? N-ar face față”, este o afirmatie de-a dreptul jignitoare.
    Spune-i cuiva ca nu poate face “activitatea x” de cateva ori pe zi, si dupa o perioada va ajunge sa creada asa ceva.
    Un adult are alta capacitate de asimilare, doamna sef la psihologie. Si in plus astia mai batrani am dat dovada, cand eram tineri elevi, ca se poate asimila, chiar si atunci cand materia era mult mai stufoasa.
    N-am considerat niciodata “inutil” ceva. Si cred ca ne-am ales cu o cultura generala din scoala. Pricepem ce e in jur si pe ce lume traim, suntem in stare sa citim (o carte, un contract, etc.) si sa pricepem ce scrie acolo. Nu am auzit de “analfabeti functionali” pana in ultimii 10-15 ani, si asta se intampla pentru ca, doamna sef la psihologie, in clasele 1-4 nu mai e permisa repetentia (adica cel care nu a reusit sa invete 28+ de caractere trece mai departe). Ce să recupereze in clasele 5-8 sau 9-12. Alta prostie care vine de data asta de la minister – pai cum sa recupereze 8 ani in 4 sau 12 ani in 4 ? Daca era geniu invata din prima sa citeasca si sa socoteasca. Bietul de el avea nevoie DOAR de un an in plus la clasa 1, dar legea ii interzice asta.
    Meditatiile sunt o moda , nu neaparat o necesitate. Temele s-au inventat pentru ca elevul sa fixeze ce a auzit la scoala. Nu e indicat ca parintele sa faca temele impreuna cu copilul. De aceea sunt teme, pentru elev, nu pentru parinte. Copilul devenit dependent (de adult) la facutul temelor, va avea nevoie mereu de ajutor ca sa faca teme, si asa se recurge la meditatii.

  2. Programa este complicata,profesorii sunt superficiali și cei mai mulți dintre ei nu știu ei carte ,iar care stiu carte dau informațiile de la clasa in schimbul banilor.Observati cât de implicat , de harnic ,de empatic este președintele Werners cu nevasta sa care sunt profesori,ei doi sunt șablonul profesorilor din Romania. De asemenea o mare parte dintre elevi nu vor să facă sa muneasca,de foarte multe ori chiar și făcând meditații ani de zile rezultate sunt proaste.Romania educata,este Romania eșuată.Asa au vrut securiștii să distrugă învățământul și țară și le a reușit.

    1. Stimată doamnă este total nedocumentată intervenția dvs.! Este, deasemenea , un punct de vedere la care nu mă așteptam de la o persoană ce ocupă o poziție la vârful ierarhiei universitare! În opinia mea , sunt vinovați pentru ceea ce sunteți profesori care nu si-au făcut datoria!

      1. Poti sa ne explici ce ai vrut sa zici in comentariu? Nimic documentat, ai facut niste afirmatii!

    2. De acord. Ei sunt oglinda/rezultatul acestui sistem de învățământ in deriva. In deriva din cauză că legea corupților din învățământ a permis să se organizeze meditații, zeci de ani, cu copiii de la clasa dezvoltând astfel generații de copii/părinți frustrați, cu sentimentul de eșec, neputință sau sacrificii inutil de mari pe de o parte și de superioritate, aroganță și un firesc în arata că e o minciună că e gratuită scoala și că “meditațiile sunt pt cei cu bani” pe de altă parte și mai nou am mai întâlnit meditatori care mediteaza din frustrarea că nu se mai învață nimic la clasa. Asta este copleșitor, sa vezi cum școala “își bagă picioarele” în școală …de zeci de ani. Doar punctual mai vezi valori/profesori/elevi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociația Studenților de la Universitatea din București cere măsuri sporite de siguranță în cămine, după un furt și multe probleme de igienă și securitate / Studenții reclamă gratii slăbite la ferestre, personal dezinteresat, garduri rupte, gândaci și mucegai

Un furt soldat cu pagube materiale în valoare de circa 10.000 de lei, petrecut într-un cămin al Universității din București, precum și situația de igienă și securitate din căminele acestei…
Vezi articolul