Dezbaterile de formă pe legile educației, expuse chiar de ministrul Cîmpeanu. Doar puțin peste 50 de propuneri din cele aproape 1.500 înregistrate în perioada de consultare ar fi fost posibil desprinse în timpul celor 75 de întâlniri din calendarul prezentat de oficial

1.499 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Ministerul Educației a înregistrat în total, până pe 25 august, în urma perioadei de consultări publice pe proiectele de legi ale educației, 1.486 de seturi de propuneri de schimbare a legii, ce reunesc peste 9.000 de amendamente, a anunțat ministrul Sorin Cîmpeanu în conferința de presă de joi. Dar, în momentul în care a precizat cum s-au înregistrat aceste seturi de propuneri, el nu a menționat în niciun fel cele 75 de evenimente pe care instituția spune că le-a organizat în perioada de consultări. Iar un calcul pe baza cifrelor furnizate în privința modalităților de înregistrare arată că, în baza dezbaterilor, ar fi putut fi înregistrate cel mult câteva zeci de seturi de propuneri ca rezultat direct al discuțiilor, considerabil mai puține decât totalul evenimentelor menționate.

Astfel, în conferința de presă, ministrul a precizat că seturile de propuneri au fost înregistrate pe trei căi: pe adresa de e-mail dedicată (vasta majoritate), câteva zeci prin registratură, și tot câteva zeci prin înregistrare la cabinet ministru. El a furnizat aceste date în momentul în care a fost întrebat de Edupedu.ro despre înregistrarea scrisorii deschise semnate de 100 de intelectuali, lăsând de înțeles că aceasta a fost înregistrată la cabinet ministru.

Cum a spus ministrul că s-au înregistrat, la minister, propunerile de schimbare a legii – cele trei căi oficiale:
  • “Căile pe care au fost aceste 1.486 de seturi de propuneri sunt trei. Circa 1.357, dacă nu mă înșel, sunt venite pe adresa de mail consultare.legiaeducatiei@edu.gov.ro. Cam 74, dacă nu mă înșel, sunt venite prin registratură. Sunt, de asemenea, diferența, înregistrate direct la cabinet ministru. Direct la cabinet ministru înseamnă și că ministrul a văzut o scrisoare deschisă (n. red. – trimitere la scrisoarea celor 100 de intelectuali) și a solicitat înregistrare la cabinet ministru. Toate aceste numere, într-un stat român bazat pe reguli, să știți că au înregistrare oficială, care nu poate fi pusă în niciun fel la îndoială.”

“Diferența”, adică seturile înregistrate direct la cabinetul ministrului, ar însemna 55 de seturi propuneri. Unul dintre ele este, din declarațiile ministrului, scrisoarea deschisă, însemnând că rămân 54 de seturi de propuneri printre care la cabinet ar fi putut să se fi înregistrat și schimbări cerute în dezbaterile publice, așa cum s-a întâmplat și cu scrisoarea deschisă.

Acest total de 54 de seturi reprezintă 3,6% din totalul de 1.486 seturi de propuneri. Dacă, calculând în baza extremelor, toate ar fi fost înregistrate în baza măsurilor propuse în cadrul evenimentelor organizate, ar însemna că, în cadrul celor 75 de conferințe și întâlniri, s-ar fi înregistrat în medie 0,72 seturi de propuneri / eveniment.

  • Ministrul nu a menționat sub niciun fel, ca mijloc direct de înregistrare a unor propuneri de schimbare a legii, evenimentele organizate în iulie-august. El nu a precizat nici forma în care au fost înregistrate, procedural, măsuri agreate oficial după discuții cu unii participanți la consultări – vezi, de exemplu, cele anunțate după discuțiile cu sindicatele, aproape de finalul perioadei de consultări.

Dezbaterile au fost deschise oficial în data de 13 iulie și s-au încheiat în data de 24 august. Potrivit ministrului Cîmpeanu, au fost “43 de zile de dezbateri, 75 de acțiuni organizate în aceste 43 de zile”.

Datele oferite de ministru, în conferința de presă, privind totalul seturilor de propuneri și al amendamentelor:

  • “În momentul în care am coborât, acum 10 minute, avem înregistrate 1.486 de seturi de propuneri. În câteva minute vom finaliza procesul, probabil vom avea în jur de 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătățire a pachetului legislativ România Educată, înțelegându-se prin asta Legea învățământului preuniversitar și Legea învățământului superior. Cele 1486 de seturi de propuneri totalizează mai mult de 9.000 de amendamente propuse, repet, până astăzi, 25 august, ora 16:00.”
Cele 75 de evenimente organizate în 43 de zile de consultări publice au inclus:
  • întâlniri la minister cu sindicatele, organizații ale elevilor lși studenților, profesorilor și părinților, cu diverse alte organizații interesate de legile educației, cu liderii universitari.
  • Au fost, de asemenea, și multe alte evenimente organizate în alte locuri din București și din țară, precum și evenimente organizate de partid (PNL) – vezi un exemplu aici altul aici.
  • Inclusiv un interviu TV – în care ministrul a fost întrebat “cum să facem ca plagiatele să nu mai poată fi folosite în scopuri politice, cum s-a întâmplat în cazul domnului premier Ciucă?” – a fost prezentat drept dezbatere, după cum Edupedu.ro a semnalat aici.
  • Ultimele două dezbateri s-au desfășurat online, cu participarea oricui dorea, în zilele de 23 și 24 august (detalii din ultima dezbatere).
Citește și:
Cazul Forumului Educației de la Iași: Cum a bifat ministrul Cîmpeanu, pe linie de partid, două “dezbateri” din ținta de 50 prin care urmărește să legitimeze, ca amplă “consultare publică”, proiectele de legi ale educației
Emisiunea TVR în care a fost întrebat “cum să facem ca plagiatele să nu mai poată fi folosite în scopuri politice, cum s-a întâmplat în cazul domnului premier Ciucă?” – contorizată de ministrul Cîmpeanu drept una dintre dezbaterile pentru legile educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Majorarea salariilor din Educație nu există în programul guvernului Ciolacu. În replică, Ligia Deca susține că „față de decembrie 2016, salariul brut al unui profesor s-a triplat” / Ministrul nu precizează că brutul a crescut mult mai rapid ca netul, în 2018, prin mutarea contribuțiilor angajatorului la angajat, sau că profesorii ar fi trebuit să aibă încă din ianuarie 2020 salariul primit abia în 2023

Ministrul Educației a declarat că salariul brut al unui profesor debutant s-a triplat, față de nivelul din decembrie 2016. Afirmația a fost făcută de Ligia Deca la audierile din Parlament,…
Vezi articolul

România este pe primul loc la folosirea problematică a social media de către copii și adolescenți, cu un procent de două ori mai mare decât media țărilor din studiul OMS. Comportamentul e asociat cu probleme mintale, sociale și de școlarizare

Adolescenții români sunt pe primul loc, într-un clasament ce cuprinde 40 de țări, în ceea ce privește folosirea problematică a social-media, ce presupune comportamente care afectează starea de bine mintală,…
Vezi articolul

Ce fac școlile din SUA, țară unde Omicron a devenit varianta dominantă, pentru a redeschide clasele după sărbători: testare extinsă și respectarea strictă a măsurilor de prevenție, dar și pregătiri pentru opțiunea nedorită a trecerii în sistem online

Departamentele școlare din SUA, unde tulpina Omicron a coronavirusului a detronat Delta ca variantă dominantă, iau din nou în calcul posibila trecere a școlii în online sau în format hibrid…
Vezi articolul

Mircea Miclea, către Minister, după rata de eșec de la Evaluarea Națională: Arătați-ne planurile individualizate de învățare, aplicați-le în after school și evaluați profesorii după ce au făcut cu copiii

Aproape 40% dintre elevii înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului au luat medii sub 5 sau au lipsit de la Evaluarea Națională 2019. „Rata aceasta de eșec este…
Vezi articolul
Titularizare 2025

Școala în România – ca în Europa de Est și Asia Centrală: predare tradițională, cu accent mai mult pe profesor, decât pe nevoile elevilor – raport OECD / Cazul aparte al școlilor de limbă rusă din Republica Moldova

Profesorii din România, ca cei din majoritatea țărilor est-europene și din fosta URSS, continuă să folosească un model tradițional de pedagogie, bazat pe predare unidirecțională și pe memorizare, în pofida…
Vezi articolul

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a să fie susținută și de elevii de clasa a VII-a, corigențele să fie date înaintea examenului, iar școlile să completeze în SIIIR și caracteristici ale profesorilor, recomandări în raportul pentru neprezentarea a peste 7 mii de elevi la examenul din 2023

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a ar trebui să fie dată și de elevii de clasa a VII-a, este una dintre propunerile făcute de cercetătorii de la IȘE,…
Vezi articolul