Dificultatea subiectelor a fost una adecvată la Evaluarea Națională 2023, spune ministra Educației: Nu cred că este bine să ne mințim cu subiecte extrem de ușoare

3.369 de vizualizări
Foto: gov.ro
„Dificultatea subiectelor a fost una adecvată pentru tipul acestui examen sumativ (Evaluarea Națională – n.red), deci nu a fost o dificultate crescută, a fost pur și simplu o dificultate medie”, a spus Ligia Deca la Radio România Actualități. Rezultatele candidaților au fost publicate de Ministerul Educației miercuri, 28 iunie, la ora 10. Sunt mai multe note de 10, dar mai puțini elevi cu medii peste 5 față de anul trecut.
  • Luni, 19 iunie, elevii de clasa a VIII-a au susținut proba scrisă la Limba română din cadrul Evaluării Naționale 2023. A doua probă scrisă (Matematică) a avut loc miercuri, 21 iunie, fiind urmată joi, 22 iunie, de ultima probă scrisă (Limba și literatura maternă).

Ligia Deca: „Dificultatea subiectelor a fost una adecvată pentru tipul acestui examen sumativ (Evaluarea Națională -n .red), deci nu a fost o dificultate crescută, a fost pur și simplu o dificultate medie. Cred că este anormal să bagatelizăm aceste examene. Ele trebuie să asigure o evidență a performanței și nu cred că este bine să ne mințim cu subiecte extrem de ușoare, care nu reflectă, de fapt, competențele pe care elevii ar trebui să le aibă după ce au parcurs școala primară și gimnaziul.

Ceea ce vedem ca rezultat, așa cum spuneam, nu se încadrează într-o anormalitate statistică și cred că așteptarea noastră, a tuturor, ar trebui să fie să facem toate eforturile, în așa fel încât copiii să poată performa, conform potențialului.”

Ministrul Educației a vorbit și despre un program de recuperare personalizat pentru elevii care au luat note mici la Evaluarea Națională sau nu s-au prezentat:

„De menționat faptul că toți elevii de clasa a VIII-a au asigurat un loc în învățământul liceal, pentru că învățământul este obligatoriu până la clasa a XII-a. Dacă sunt copii care fie nu s-au prezentat, fie au luat o medie sub nota cinci, ei merg mai departe și cred că trebuie să avem și un program de recuperare personalizat pentru cei care au avut note mici sau nu s-au prezentat la Evaluarea Națională, începând cu clasa a IX-a.”

Informații de context

Secretarul de stat Florian Lixandru a declarat că „subiectele de la Evaluare Națională au prezentat un grad de dificultate mai ridicat decât anul trecut, ceea ce i-a pus în dificultate pe elevii care se află cumva în a doua jumătate a clasamentului.”

Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2023 este 76,2 – în scădere cu șase puncte față de anul trecut, dar similar cu 2020. În mediul rural, 2 din 5 elevi sunt sub media 5, iar 70% nu iau nici măcar media 7, conform analizei Edupedu.ro.

La nivel național, aproape 430 de elevi care au absolvit clasa a VIII-a au media 10 la Evaluarea Națională 2023, potrivit datelor comunicate de Ministerul Educației. Acestea sunt rezultatele înainte de contestații. Raportat la numărul candidaților, în județul Vâlcea este cel mai mare procent de medii maxime.

Cu referire la numărul total al mediilor de 10, în București sunt cele mai multe medii maxime: 94 de candidați au luat media 10 la ambele probe scrise. Pe locul al doilea este județul Iași, cu 28 de medii de 10, iar pe al treilea loc este județul Cluj (24 de medii maxime).

Edupedu.ro a scris că aproape 20% dintre elevii care au intrat în școala primară în urmă cu nouă ani, adică 38.000 de elevi, nu au mai ajuns să susțină Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a.

Ministerul Educației a anunțat că au fost înscriși la Evaluarea Națională din acest an 161.500 de elevi, în condițiile în care tot Ministerul Educației anunțat în luna martie că în clasa a VIII-a sunt înscriși peste 177.000 de elevi. Diferența de 15.500 de elevi a fost explicată de secretarul de stat în Ministerul Educației Florian Lixandru. Acesta a spus despre cei 15.000 de elevi care nu au fost înscriși la Evaluarea Națională că „sunt elevi care fie nu au promovat clasa a VIII-a, elevii declarați repetenți, fie sunt și elevii care nu doresc să susțină Evaluarea Națională. Este un procent comparabil cu anii anteriori”.

Anul trecut, procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen. Ministrul Educației de la acea vreme, Sorin Cîmpeanu, a mulțumit specialiștilor din Ministerul Educației pentru calitatea subiectelor, apreciind că „au fost extrem de bine formulate.”

Citește și:
Performanță la sat. Elevii de la școli din mediul rural cu media 10 la Evaluarea Națională 2023. Cele trei medii de 10 din Ialomița sunt ale elevilor din mediul rural, tot trei sunt și în Ilfov. Câte doi sunt și în județele Neamț și Maramureș
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2023. În Vâlcea este cel mai mare procent de medii maxime
Top județe cu cele mai multe medii peste 5 la Evaluarea Națională 2023: Cluj, Brăila și Prahova / La polul opus sunt Vaslui, Călărași și Teleorman
De ce sunt mai multe note de 10, dar mai puțini elevi cu medii peste 5 față de anul trecut, la Evaluarea Națională 2023: Secretarul de stat Florian Lixandru: Subiectele au fost mai grele și asta i-a afectat pe elevii de nivel mediu, nu pe cei care s-au pregătit
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2023 este 76,2 – în scădere cu șase puncte față de anul trecut, dar similar cu 2020 / În mediul rural, 2 din 5 elevi sunt sub media 5, iar 70% nu iau nici măcar media 7
BREAKING Rezultatele de la Evaluarea Națională 2023 au fost publicate. Vezi listele cu notele și mediile elevilor, pe județe

2 comments
  1. Profesorii care pregătesc în fiecare an copiii pentru Evaluarea Națională știau că anul acesta notele vor fi mici.
    De ce? Nu a fost an electoral și ministrul nu câștiga nimic din punct de vedere politic dacă notele ar fi fost mari. De asemenea, profesorii au avut tupeul să ceară salarii decente și trebuie să li se arate că nu le merită.
    Acestea sunt doar două motive. Cauza principală este aceea că politicul controlează tot în țara asta și noi, oamenii obișnuiți și copiii lor, suntem doar o masa de experimentare.
    Chiar dacă subiectele nu au fost grele, rolul întrebărilor capcană în acest examen nu a fost altul decât acela de a îi încurcă pe elevi, de a îi depuncta cu orice preț. A fost vânătă neatenția sau emoția și nu competența copiilor. Nu se pune accent pe creativitate sau pe logică ci pe toceală.

  2. Individa aceasta este mai nocivă decât Androneasca! Toți profesorii spun că la matematica subiectele au fost jenante, mai simple că anul trecut ( dovadă că s-au dublat notele de 10), astfel încât elevii mediocrii au luat peste 9, iar cucoana o tine langa: au fost de dificultate medie!
    Nu dificultatea subiectelor a afectat notele copiilor din mediul rural, ci lipsa de pregatire! Așa cum spunea și Funeriu, nota 7 era accesibila oricărui copil cu o brumă se educație, care știe că cercul are 360 de grade.
    Dificultatea jenantă a subiectelor și creșterea numărului de elevi care nu reușesc să obțină nota 5 este cea mai buna dovada că România educata, pe care a promovat-o că o mare schimbare in bine, este un mare fîs, a luat banii de pomana. Daca ar avea un pic de decenta ar trebui sa se retragă, împreună cu aplaudacii ei, și să se reprofileze! Am văzut că se pricepe la plecăciuni in fata sefului, să deschidă o școală cu acest specific pentru politicieni!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul francez al educaţiei: Contaminările în rândul elevilor şi profesorilor sunt “sub control” / Oficialul a anunțat că vrea “să evite cu orice preţ” închiderea liceelor

Numărul cazurilor de contaminare cu SARS-CoV-2 în rândul elevilor şi profesorilor rămâne “sub control” în Franţa, a declarat vineri ministrul francez al educaţiei, Jean-Michel Blanquer, relatează Agerpres. “În prezent, vineri,…
Vezi articolul

Pentru predarea online în universități, e nevoie mai întâi de modificarea legislației primare și de introducerea unor standarde de calitate – Sorin Cîmpeanu / Statul oferă finanțare doar pentru învățământul cu frecvență

Pentru ca forma de învățământ online să poată fi introdusă în afara stării de urgență, această formă trebuie introdusă mai întâi în legislația primară, după care trebuie introduse standarde, a…
Vezi articolul

Consiliul Atlantic anunță un grup operativ axat pe securitatea Mării Negre, în colaborare cu SNSPA. Rectorul Remus Pricopie: România și partenerii săi sunt pregătiți să contracareze atacurile hibride și convenționale care ar destabiliza regiunea

Inițiativa de Securitate Transatlantică a Consiliului Atlantic din Centrul Scowcroft pentru Strategie și Securitate anunță formarea unui grup operativ axat pe securitatea Mării Negre, în parteneriat cu Universitatea Națională de…
Vezi articolul