Din izolare până-n Poienari. Expediția a trei tinere care le-au dus tablete elevilor din sate, ca să facă școală online/Peste 6.700 de elevi și 550 de profesori strigă după ajutor

2.889 de vizualizări
tablete elevilor din sate
FOTO: Narada/Andra Munteanu
Andra, Armina și Alexandra și-au pus sămbătă câte o mască chirurgicală pe față, mănuși și au pornit cu mașina într-o expediție de livrat tablete și laptopuri pentru mai mulți elevi și profesori din 4 sate aflate în Prahova și Argeș. La două săptămâni de la închiderea școlilor, copiii s-au revăzut cu profesorii lor, pe internet, iar de acum școala nu mai e atât de departe, pentru ca au tabletele lor. Proiectul care a făcut asta se numește Narada.

”În tripul de azi am trecut prin Mislea și Valea Doftanei în Prahova, iar apoi prin Tutana și Poienarii de Argeș, în fix 11 ore legate. În ambele județe am funcționat drept echipă de suport pentru două dintre cele mai vizionare cadre didactice pe care le cunoaștem, Ana Clara Grecu și Ioana Ghiga. Nu sunt singurele la care ne dorim să putem ajunge. Dacă ar fi după noi, am lungi lista de 8 comunități în care livrăm echipamente din fondurile Narada cu alte câteva sute care și-au exprimat necesitățile vizbile în live feed-ul de aici. Avem încredere că dacă ne adunăm împreună o parte din cei de aici, asta va fi realizabil mai repede decât ne-am gândi”, scrie Andra Munteanu, una dintre fondatoarele Narada și care a fost să le ducă elevilor aceste instrumente digitale pentru ca ei să continue învățarea.

FOTO: Narada/Andra Munteanu

Narada este o organizație nonguvernamentală care are ca obiectiv declarat să „conecteze proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business. Și viceversa”. Platforma a fost construită în 2019 sub egida Fundației Romanian Business Leaders.

Din descrierea sumară făcută într-un comunicat dat de Ministerul Educației, după încheierea unui parteneriat, dorința lor este să doteze alte patru comunități cu instrumente digitale (tablete, laptopuri, aplicații/internet), după cele 4 de sâmbătă (pentru acestea 8 există deja fonduri din parteneriatul inițial cu retailerul Cora) și să obțină sprijin, sponsorizări sau donații pentru cât mai mulți elevi despre care profesorii lor spun că nu au mijloacele necesare (tablete sau/și internet) pentru a continua învățarea online, după închiderea școlilor.

Edupedu.ro a adunat toate resursele educaționale și platformele de învățare online despre care am publicat articole în ultima perioadă: BOOKMARK Toate resursele de învățare online și predare digitală, publicate până acum de Edupedu.ro, la un loc / Aplicații, platforme online, soluții software, teleșcoală, webinarii, tutoriale, programe de consiliere

Până acum, pe platforma online pusă la dispoziția profesorilor, peste 560 de cadre didactice au anunțat că nu au un laptop sau un calculator prin care să comunice adecvat cu elevii și să continue predarea – din datele oferite de realizatorii proiectului, unul din doi profesori care au completat formularul online, este în această situație, de a nu avea laptop/tabetă. Profesorii înscriși în platformă au raportat 6.770 de elevi care au nevoie de suport logistic (tabletă/laptop/internet) pentru continuarea educației la distanță. Adică 10% din totalul elevilor pe care îi au profesorii care au completat formularele puse la dispoziție.

Contactată de Edupedu.ro, Andra Munteanu a spus că harta poate fi folosită pentru ca fiecare să vadă despre câți elevi este vorba în fiecare județ, în fiecare localitate. Iar acum specialiștii informaticieni din proiect lucrează la noi funcționalități – dacă o persoană vrea să ajute o comunitate anume, va putea face asta direct din hartă, în curând.

După expediția de livrare a tabletelor, Armina Dobrică scrie și ea un mesaj:

„Azi am ieșit din izolare pentru un road trip de fix o zi, ca să ducem tablete unor copii la care nici curierii nu ajung acum. Iși doresc tare să continue să învețe și n-o pot face decât online. Un online care părea tare, tare departe.

Ne-am dus trei, nu pentru ca erau 13 copii, din 3 comunități diferite, și nici pentru că picau pereții pe noi în casă, ci pentru ca n-am reușit să terminăm tot azi-noapte. Șase ore din drum am butonat tabletele, să le dăm cu aplicațiile gata instalate. By all standards, am făcut un lucru bun, cu măști și mănuși. ”

Continuarea proiectului Narada

”Pe platforma narada.online vor fi disponibile spații de lucru pentru fiecare dintre aplicațiile digitale folosite de profesori în predarea la distanță. Acest spațiu virtual are capacitatea de a oferi sprijin constant pentru cele peste 30.000 de cadre didactice în familiarizarea cu aplicațiile, platformele și software-urile educaționale disponibile gratuit.

Începând cu data de 1 aprilie, în cadrul platformei digitale, prin intermediul NaradiX, vor fi generate clase digitale susținute de oameni de afaceri, personalități din showbiz, profesori și traineri. Totodată vor fi abordate subiecte de interes pentru elevi, studenți și profesori, cu referire la perioada în care ne aflăm,” potrivit comunicatului ministerului.

Proiectul a creat o matrice de reacție, prin care expune până acum două scenarii sub formă de „nivel de risc” la criza COVID-19. Scenariul 1, în care cursurile continuă după 21 aprilie și Scenariul 2, în care cursurile sunt suspendate în continuare și după Vacanța de Paște. Există și scenariul al treilea, în care școala nu se mai reia în acest an școlar, dar nu sunt detaliate măsurile posibile.

FOTO: Narada/Alexandra Duică

Mesajul celor implicați în proiect, pentru cei care vor să sprijine acest demers este următorul: 

Dacă vreți să vă implicați alături de noi în #ReacțiePentruEducație avem loc berechet:

– puteți deveni voluntar completând formularul de aici – https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/voluntari/ . Avem nevoie de încă 60 de persoane în toată țara.

– puteți da mai departe chestionarul de nevoi destinat profesorilor, cu prioritate celor din medii vulnerabile, pe care îl găsiți aici – https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/profesori/

– puteți consulta aici – https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/rezultate/ – live feedul cu nevoile profesorilor și puteți alege un profesor sau o școală vulnerabilă din proximitatea voastră pe care să îi sprijiniți. E de ajutor orice contribuție, de orice dimensiune. (o tabletă costă 73 euro)

– puteți împărți orice alte idei și resurse pentru educație cu noi la reactionam@narada.ro

FOTO: Narada/Andra Munteanu


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 300 de profesori, căutați de Centrul Național de Evaluare, pentru standardizarea notării în școli. Experiența în teste standardizate este un avantaj / Calendarul apelului și condițiile de înscriere în proiectul de 11 milioane de euro

Peste 300 de profesori urmează să fie selectați de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), pentru elaborarea standardelor de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial, potrivit unui…
Vezi articolul

OFICIAL De la 1 septembrie 2022 vor fi cel puțin 10 modificări în ROFUIP, după ce documentul a apărut în Monitorul Oficial / Printre principalele schimbări: elevii nu vor mai putea fi exmatriculați, profesorii vor încheia câte o singură medie pe an la fiecare disciplină, iar părinții nu pot strânge bani pentru atenții destinate profesorilor

Regulamentul de funcționare și organizare a școlilor 2022 a suferit mai multe modificări, în special din cauza schimbării structurii anului școlar de la 1 septembrie anul acesta. Edupedu.ro a scris…
Vezi articolul

OFICIAL Avizul epidemiologic nu se va solicita nici la grădiniță și nici la școală, la revenirea din vacanţe, prevede un ordin comun al miniștrilor Sănătății și Educației, publicat luni în Monitorul Oficial

La revenirea preșcolarilor și elevilor la școală, după vacanțe, nu este necesară prezentarea avizului epidemiologic, prevede Ordinul comun al miniștrilor Sănătății și Educației nr. 438/4.629 privind asigurarea asistenței medicale a…
Vezi articolul