Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 390.874.357 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • Educație digitală
  • Profesori

Material susținut de Samsung Electronics Romania

Din toamnă se schimbă planificarea unităților de învățare și cea calendaristică pentru că, acolo unde este cazul, alocăm o oră-două în plus pentru a avea și timp pentru aplicații interactive, spune profesoara de Fizică-Chimie Mihaela Rotaru – VIDEO

Redacția
  • 19 iulie 2024
  • 4 minute read
  • 3 comments
69.310 vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
Pentru a se adapta pe deplin noilor clase digitalizate, dotate cu instrumente moderne și interactive, cei mai mulți profesori spun că au de gând să-și modifice planificările existente. Mihaela Rotaru, de exemplu, profesoară de chimie și fizică la Şcoala Gimnazială „Dragoş Marin” din comuna Ştefan cel Mare, județul Călărași, a spus că peste vară are de gând să afle toate opțiunile tablelor interactive și ale celorlalte dotări pe care le va avea la dispoziție din septembrie.

„Se schimbă clar planificarea atât a unităților de învățare, cât și cea calendaristică, pentru că, acolo unde este cazul, alocăm o oră-două în plus pentru a avea și timp pentru așa ceva, pentru aplicații interactive. Și pe lângă asta intenționez și să aflu lucruri noi pe parcursul vacanței de vară”, a declarat aceasta.

Foto: Edupedu.ro

La ora de chimie de la clasa a VII-a la care a recapitulat împreună cu elevii substanțele compuse, prezența tablei interactive a fost de mare ajutor. Elevii au o atenție sporită atunci când pot și ei să-și arate abilitățile digitale, iar când și cunoștințele de chimie îi ajută, atunci învățarea e asigurată.

„Aceasta este clasa cu care am debutat în utilizarea acestui dispozitiv foarte util”, spune profesoara Mihaela Rotaru, care indică drept „cel mai mare plus al acestui dispozitiv, dacă ar fi să ne gândim practic”, „dorința elevilor de a participa și dorința lor de a ne ajuta pe noi și de a ne învăța. Cumva rolurile s-au schimbat odată cu sosirea acestor dispozitive, elevii sunt foarte dornici să ne arate „doamna, știu eu, ies eu”, pentru că doamna nu știe multe lucruri deocamdată”, explică într-o cheie jovială cadrul didactic.

Printre avantajele folosirii tablelor interactive în cadrul lecțiilor, unul deloc de neglijat este captarea atenției elevilor, dacă sunt folosite aplicații interactive. Acest lucru poate duce la o participare mai activă la oră și la un interes crescut pentru subiectele predate. Un alt aspect demn de a fi remarcat este acela că profesorii pot adapta rapid materialele didactice în funcție de nevoile clasei. Pot adăuga, modifica sau elimina conținut pe loc, în funcție de cum își simt clasa în acel moment, ceea ce permite o personalizare mai mare a lecțiilor.

Evident, atunci când elevii au în față o efervescență de resurse educaționale cum ar fi video-uri, imagini, prezentări, software educațional, experiența de învățare este mult îmbogățită, spun cadrele didactice.

Foto: Edupedu.ro

Un lucru deprins de tineri la aplicațiile digitale este plăcerea de a primi feedback imediat, cea ce-i ține ancorați în sarcinile pe care le au de făcut și care poate crește implicarea. Cu ajutorul acestor instrumente, profesorii pot oferi feedback instantaneu elevilor. De exemplu, exercițiile interactive pot fi rezolvate pe loc, iar greșelile pot fi corectate imediat.

Materialele digitale pregătite pot fi reutilizate și ajustate cu ușurință pentru lecții viitoare, economisind timp în pregătirea orelor de curs. E drept, acestea pot necesita timp suplimentar la primele pregătiri, dar odată realizate, profesorii spun că sunt mult mai ușor doar de adaptat în viitor.

Tabelele interactive pot fi utilizate pentru evaluări formative și sumative rapide, permitând profesorilor să știe progresul elevilor în timp real și să ajusteze predarea în funcție de rezultate.

Foto: Edupedu.ro

Digitalizarea școlilor este un proces aflat în plină desfășurare, majoritatea instrumentelor fiind achiziționate de către comunitatea locală prin PNRR și Programul pentru dotarea unităților de învățământ. Recent, Școala Gimnazială „Dragoș Marin” din comuna Ștefan cel Mare, județul Călărași, a primit echipamente digitale moderne, inclusiv table interactive. Acestea au fost instalate în toate clasele, marcând un moment important în procesul de modernizare a educației.

Samsung Electronics Romania susține Educația digitală, consideră că digitalizarea în Educație nu este o opțiune, ci o necesitate și și-a propus să contribuie activ la un viitor mai bun al educației din România. În cadrul celui mai recent proiect de acest fel, SEED – Samsung Ecosystem for Education Development, compania sprijină un program de formare dedicat profesorilor, astfel încât aceștia să își dezvolte competențe digitale adecvate unui sistem modern de educație, sprijinit de tehnologiile digitale, care are ca obiectiv creșterea implicării elevilor și studenților în actul de învățare.

Citește și:
VIDEO Aproape toate clasele au fost dotate cu table interactive și un kit de instrumente digitale la Școala Gimnazială Siriu, din județul Buzău / Adelina Drăgoi, profesor pentru învățământ primar: Suntem spre final de an școlar și pot spune că 40% din timp lucrăm pe tablă, 60% pe manual, auxiliar și caiet
VIDEO Cristina Toader, profesor pentru învățământul primar: Tablele interactive ne ajută foarte mult în activitatea didactică, iar elevii sunt mult mai atrași – realizăm jocuri didactice, accesăm manualele digitale, fișe de lucru, lucrăm direct pe tablă, putem să edităm rapid
VIDEO Pe apelul de dotări, de exemplu, nu aduc în școală ceva doar de dragul de a aduce. Îmi doresc să aducem produse de calitate, pe care copiii noștri să poată să le folosească, spune primarul comunei Țibucani / Parteneriatul școală-autoritate publică locală poate moderniza în mod real Educația
VIDEO Oră de istorie cu ajutorul instrumentelor digitale interactive – plan de lecție „Documente cu caracter constituțional” / Profesoara Nicoleta Zărnescu: Am realizat că învățarea devine un pic mai creativă și mai digerabilă
Digitalizarea unei școli din trei perspective – a unui profesor, a unui director și a unui primar – ghid pentru unitățile de învățământ
0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare

VIDEO Ghid pentru profesori: conectarea la tabla interactivă din fiecare clasă de pe telefon, tabletă sau laptop, fără fire / În timpul pauzelor, pe table pot fi transmise informații din cancelarie sau noutăți pentru elevi

VIDEO Cristina Toader, profesor pentru învățământul primar: Tablele interactive ne ajută foarte mult în activitatea didactică, iar elevii sunt mult mai atrași – realizăm jocuri didactice, accesăm manualele digitale, fișe de lucru, lucrăm direct pe tablă, putem să edităm rapid

L.C.D – noul concept propus profesorilor și directorilor care vor să facă școala mai atractivă pentru elevi și să le dea posibilitatea să-și afișeze creațiile într-un mediu educațional, ca alternativă la rețelele sociale / VIDEO


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

3 comments
  1. Ella spune:
    20 iulie 2024 la 13:07

    depinde pentru ce vremuri îi pregătim…. se poate învață mai bine prin idei scurte și exemple concrete. viitorul este al tehnologiei…

    Răspunde
  2. Marcel Condrea spune:
    19 iulie 2024 la 14:26

    Și de învățat când mai învață dacă fac jocuri pe table digitale?!sau poate nu mai este nevoie de învățare, memorare,studiu individual ore de pregătire, teme, probleme pt acasă .. elevii vor căuta să transforme orele de curs în ore de distracție…și vorba domnului Miclea…la școala nu vii să te distrezi nici să jignești profesorii nici să fugi de treaba la care te solicita părinții..nu este un refugiu pentru puturoși!!!așa că digitalizare excesivă… generații de analfabeți funcționali.

    Răspunde
    1. Raul spune:
      20 iulie 2024 la 19:42

      👍

      Răspunde
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • Bacalaureat 2025
  • Profesori
  • 7 minute read
  • 3 comments

Genoveva Cerchez, profesor de limba română: Dacă bacul ar însemna texte la prima vedere, orele de literatură s-ar putea elibera de această tiranie. Și atunci poate că profesorii s-ar concentra pe literatură, nu pe cerințele de bac

  • Ștefan Lefter
  • 6 august 2020
În acest ultim interviu al seriei, am ales pentru interviu un îndrumător foarte drag cu rezultate notabile și performanțe remarcabile. Doamna Genoveva Cerchez este profesor de limba română și instructor…
Vezi articolul
  • Profesori
  • 2 minute read
  • 2 comments

Aplicație online pentru preluarea feedback-ului prin formularul Ministerului Educației, pusă gratuit la dispoziția profesorilor și școlilor pentru colectarea opiniilor elevilor la finalul acestui semestru

  • Redacția
  • 15 iunie 2021
Aplicația online Teleskop, specializată în preluarea feedback-ului, va fi pusă gratuit la dispoziția școlilor și profesorilor care vor să preia feedback-ul elevilor din clasele V-XII despre activitatea cadrelor didactice, prin…
Vezi articolul
  • Profesori
  • 2 minute read
  • 5 comments

Cîțu, întrebat ce se va întâmpla cu profesorii dacă nu își vor primi salariile, în lipsa unei rectificări bugetare, cum reclamă ministrul Educației: Să nu mai vorbim. Se pot aloca resurse prin intermediul Fondului de rezervă la dispoziția Guvernului

  • Redacția
  • 31 octombrie 2021
Se pot aloca resurse prin intermediul Fondului de rezervă la dispoziția Guvernului, a declarat premierul demis Florin Cîțu, întrebat joi, 28 octombrie, ce se va întâmpla cu profesorii dacă nu…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 2 minute read
  • No comments

FOTO și VIDEO Profesorii din Cluj au ieșit în stradă

  • Redacția
  • 30 mai 2023
Angajații din sistemul de Educație din Cluj protestează pentru acordarea de majorări salariale. În paralel, în București a fost organizat și miting la care au participat peste 20.000 de profesori…
Vezi articolul
  • Gimnaziu
  • Liceu
  • Profesori
  • Știri
  • 3 minute read
  • 32 comments

Învățarea remedială nu ar trebui făcută de profesorul de la clasă, spune ministrul Educației, ci de „profesori care au competențe pe învățare remedială, care folosesc alte metode de predare și care știu să facă diagnosticul și să corecteze deficitul”

  • Redacția
  • 9 ianuarie 2025
Procentul mare al elevilor de liceu care nu stăpânesc cunoștințele de limba și literatura română la clasa a IX-a, relevat de studiul din proiectul ROSE, despre care Edupedu.ro a scris…
Vezi articolul
  • BCR pentru comunitate
  • Profesori
  • 7 minute read
  • No comments

Material susținut de BCR

VIDEO Peste 90% dintre profesorii pe care i-am întrebat au spus că materialele acestea ar trebui folosite de toate cadrele didactice – Nicoleta Deliu Pașol despre instrumentele educaționale care pot fi descărcate gratuit de pe Life-lab.ro

  • Redacția
  • 26 februarie 2025
Platforma Life-Lab.ro a fost lansată recent, oferind profesorilor din România resurse educaționale menite să integreze educația financiară în diverse discipline școlare. Proiectul, dezvoltat de Banca Comercială Română (BCR) prin Școala…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 390.874.357 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0