DOCUMENT Dotarea laboratoarelor, cabinetelor și atelierelor școală cu mobilier, echipamente și mijloace didactice moderne – obiectiv pentru anul 2021, menționat în buget

5.919 vizualizări
Foto: Pexels.com
Dotarea laboratoarelor, cabinetelor și atelierelor școală cu mobilier, echipamente și mijloace didactice moderne este unul dintre obiectivele de la capitolul „asigurarea finanțării și modernizarea infrastructurii” cuprinse în bugetul pe 2021 al Ministerului Educației, potrivit proiectului publicat în dezbatere publică de Ministerul de Finanțe.

Iată care sunt toate cele 12 obiective pentru capitolul infrastructură:

  1. Adecvarea finanțării școlilor (prin coeficientul de finanțare) din mediul rural la nevoile reale, inclusiv redistribuirea resurselor (financiare, materiale, umane) către zonele și școlile cu risc crescut de abandon școlar
  2. Revizuirea metodologiei de determinare a finanțării per capita a învățământului profesional și tehnic, prin introducerea unor criterii specifice legate de costurile cu materii prime și materiale necesare formării profesionale și certificării finale
  3. Utilizarea prognozelor de creștere economică pentru a permite finanțarea prioritară și din timp a specializărilor cu cerere de creștere a forței de muncă
  4. Dezvoltarea Sistemului Informatic Integrat al Învățământului din Romania;
  5. Cartografierea dotărilor existente în IPT
  6. Finanțarea activităților de monitorizare/evaluare/consiliere și control/audit
  7. Asigurarea cofinanțării pentru derularea proiectelor finanțate din fonduri europene
  8. Eliminarea barierelor de acces fizic în clădiri prin accesibilizarea spațiilor educaționale astfel încât fiecărui preșcolar/ elev să îi fie accesibil spațiul, indiferent de tipul nevoilor lor (inclusiv educaționale)
  9. Finalizarea unor obiective de investiții în infrastructură prin Proiectul Reforma Educației Timpurii
  10. Dimensionarea și dotarea claselor/ grupelor astfel încât profesorii să poată acorda atenția necesară fiecărui preșcolar/ elev
  11. Obținerea autorizațiilor de funcționare în condiții de siguranță de către toate unitățile de învățământ
  12. Dotarea laboratoarelor, cabinetelor și atelierelor școală cu mobilier, echipamente și mijloace didactice moderne.
Descarcă de aici fișa de buget pentru Ministerul Educației – proiect

Reamintim că președintele Klaus Iohannis a declarat înainte de publicarea Bugetului că dotarea laboratoarelor și modernizarea școlilor este unul dintre punctele în care vor fi direcționați banii din PNRR – Planul Național pentru Reziliență și Reformă: „am reușit să cristalizăm domeniile unde putem să facem diferența cu banii din PNRR – digitalizarea educației, dotarea laboratoarelor, construirea de școli verzi”, a spus Iohannis.

  • ”Capitolul dotare – nu s-au mai făcut dotări în școlile românești de foarte mulți ani. Este nevoie de enorm de multe lucruri! Calculatoare, tablete am menționat deja, mobilier școlar, este nevoie de dotarea laboratoarelor, este nevoie de dotarea bibliotecilor, este nevoie de dotarea tuturor școlilor cu material didactic, material didactic auxiliar. Deci, un capitol foarte mare, care, din păcate, în ultimele decenii a fost în bună parte neglijat.
  • Capitolul modernizare – cu toții ne amintim că în fiecare toamnă aflăm statistici care ne nemulțumesc profund: școli care nu sunt autorizate, școli care nu au toate dotările necesare, școli care, pur și simplu, nu au ajuns în secolul XXI. Deci, modernizarea școlilor din România este esențială. Putem cu acești bani să rezolvăm toate aceste probleme: putem să dotăm școlile, putem să le modernizăm, putem să rezolvăm problemele cu instalațiile sanitare, cu protecția împotriva incendiilor și putem să aducem școlile în secolul XXI din punct de vedere al dotărilor”, a declarat președintele.

Tema nu este una nouă, în urmă cu un an fostul ministru, Monica Anisie, spunea același lucru, că a pregătit un program de „remodernizare” a laboratoarelor din cadrul instituțiilor de învățământ preuniversitar. Aceasta a lăsat de înțeles că o parte din acest program ar putea fi finanțat din fonduri europene, iar alta din fondurile de la ministerul Dezvoltării.

La începutul anului şcolar 2018-2019, numărul laboratoarelor din liceele de stat era cu 290 mai mic decât în anul şcolar 2014-2015, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Şi în învăţământul gimnazial şi primar este o scădere de 21 de laboratoare în perioada analizată. În schimb, în învăţământul profesional numărul laboratoarelor a crescut de la 33 în 2015, la 175 în 2019. Diferenţe sunt şi în privinţa sălilor de clasă, a bazinelor de înot, a sălilor de gimnastică, a atelierelor şcolare şi a terenurilor de sport.

Numărul sălilor de clasă din şcolile de stat era de 113.858, cu 2.555 mai mic decât cel din anul 2015. Dacă acum 4 ani, în liceele de stat erau 8.027 de laboratoare şcolare, în 2019 mai erau doar 7.737.

Foto: Pexels.com


6 comments
  1. Mai crede cineva ceva? Pe anumite meridiane ale acestui Pamant, unii au facut din filmele SF realitate. La noi, realitatea a devenit SF.
    RUSINE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Imagini tulburătoare filmate de o educatoare care lovește un copil pe motiv că refuză să taie fructe pe farfurie / Inspectorul școlar: Educatoarea a fost dată afară din învățământ în această dimineață

Imaginile cu comportamentul violent al educatoarei de la o grădiniță din Fetești, județul Ialomița, au fost filmate chiar de către cadrul didactic și au fost publicate pe Facebook de către…
Vezi articolul

Avem elevi cu rezultate foarte bune la învățătură, dar care la examenele naționale obțin o notă mică, spune Nicoleta Lițoiu, purtător de cuvânt al ISJ Dolj: Ei nu sunt obișnuiți să-și gestioneze aceste emoții care apar pe parcursul desfășurării examenului național. Sunt foarte importante simulările

„Avem elevi cu rezultate foarte bune la învățătură, dar care la examenele naționale obțin o notă mică”, a declarat Nicoleta Lițoiu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, pentru…
Vezi articolul

Diriginții nu fac suficiente ore de consiliere în carieră cu elevii pentru că sunt supraîncărcați cu sarcini birocratice și pentru că nu există destule cursuri gratuite de formare sau stimulente / Nu toți elevii din învățământul gimnazial și liceal au acces la un consilier, ci doar ocazional – studiu

Au fost identificate 24 de cauze care contribuie la problema lipsei orelor de consiliere cu elevii în școlile din toată țara, arată studiul de impact, “Evaluarea sistemului de consiliere și…
Vezi articolul