DOCUMENT Profesorii care predau elevilor de clasa a VIII-a vor fi monitorizați și verificați în cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu

36.812 vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Unul dintre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu se referă la verificarea activității didactice a cadrelor didactice care predau la clasele a VIII-a, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu. Este vorba despre graficul unic de inspecție pentru modulul 2 al anului școlar 2025-2026. Vezi mai jos, în articol, calendarul anului școlar și calendarul Evaluării Naționale 2026.

Luni, 3 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță au început al doilea modul de cursuri, potrivit calendarului cu structura anului școlar 2025-2026. Modulul al doilea de școală durează până vineri, 19 decembrie, având o durată de 7 săptămâni. Următoarea vacanță este cea de Crăciun, începând de sâmbătă, 20 decembrie, și până miercuri, 7 ianuarie 2026.

În cadrul inspecțiilor de specialitate din județul Giurgiu, conform inspectoratului școlar, este monitorizată activitatea didactică de predare – învățare – evaluare și sunt consiliați profesorii în legătură cu activitatea profesională.

Inspecție de specialitate:

  • monitorizarea activității didactice de predare – învățare – evaluare;
  • verificarea şi monitorizarea activității didactice a cadrelor didactice care predau la clasele a VIII-a;
  • consilierea cadrelor didactice în legătură cu activitatea profesională”, potrivit ISJ Giurgiu.

Documentul Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu poate fi consultat mai jos:

  • În septembrie 2024, Edupedu.ro a scris că inspecțiile făcute de inspectoratele școlare și evaluările ARACIP nu mai sunt prevăzute în regulamentul de funcționare al școlilor intrat în vigoare pe 1 septembrie 2024.
Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

  • Ministerul Educației și Cercetării;
  • inspectoratele școlare.

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

  • inspecția de specialitate curentă;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii definitivării în învățământ;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii gradelor didactice II și I sau inspecția școlară specială;
  • orice altă formă de evaluare/control/consiliere a activității cadrului didactic în domeniul de specialitate în care este încadrat, realizată de inspectorii de specialitate la nivelul MEC sau ISJ/ISMB. Spre exemplu, inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte particulare ale activității didactice (modul de aplicare a curriculumului național, modul de realizare a evaluării curente etc.) sau inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte ale activității cadrelor didactice, semnalate în cadrul unor memorii, petiții, reclamații”.
Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2025-2026:
  • 10-12 iunie 2026: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 12 iunie 2026: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 22 iunie 2026: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 24 iunie 2026: Matematică – probă scrisă
  • 26 iunie 2026: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 1 iulie 2026: Afișarea rezultatelor inițiale până la ora 12:00, vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor (14:00 – 18:00)
  • 2-3 iulie 2026: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 4-7 iulie 2026: Soluționarea contestațiilor
  • 8 iulie 2026: Afișarea rezultatelor finale
Citește și:
Orele de pregătire suplimentară a elevilor pentru Evaluarea Națională și BAC 2026 vor fi monitorizate în cadrul inspecțiilor din județul Giurgiu – document
DOCUMENT Evaluarea capacității profesorilor de a integra elementele de evaluare în cadrul activităților de predare-învățare, printre aspectele vizate în cadrul inspecțiilor școlare din județul Dolj
DOCUMENT Evaluarea competențelor profesorilor de a elabora planificările calendaristice și proiectele unităților de învățare, printre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare din județul Dolj
Evidența participării profesorilor la cursuri și programe de formare continuă, în vizorul inspecțiilor școlare din județul Dolj. Graficul inspecțiilor pentru anul școlar 2025-2026 a fost actualizat – document


3 comments
  1. „MEC sustine,” „Institutia a mentionat …” si MEC a raspuns unei „intrebari parlamentare” a unui deputat …

    Nu aflam intrebarea, dar trebuie sa fi fost una extrem de complexa, din moment ce a oferit INSTITUTIEI ocazia sa dea un raspuns atat de detaliat si specific pe mai multe niveluri …🙄
    Este de retinut faptul ca raspunsul a fost dat de acest imens organism care e MEC, cu o voce sonora 🙃, apartinand PROBABIL corului de sute sau mii de angajati (??) din cadrul MEC si care, din cate se intelege, au raspuns intr-un singur glas si o singura suflare, la unison, evident in „spiritul” vocii „conducatoare” cu care ne obisnuiseram, a lui daniel david.

    Acest organism urias denumit MEC, ne asigura ca totul este in regula, cumva invatamantul in Romania DUDUIE in ciuda (sau, oare, multumita??!) legii ddavid-bolo 141/2025, care a pus pe liber vreo 14-20.000 de profesori din preuniversitar si i-a impovarat suplimentar la norma pe ceilalti, lasandu-i pe drumuri pe primii cca 20.000 si reducandu-le salariile celorlalti ramasi in sistem; intai prin reducerea valorii orei de predare, iar din septembrie prin reducerea tot mai mult a venitului net, in urma aplicarii unei formule de calcul salarial pe care Curtea de Conturi nu a catadicsit sa o explice din septembrie incoace, desi profesorii si chiar si sindicatele din educatie au tot cerut lamuriri in acest sens:
    https://www.edupedu.ro/sindicatele-din-educatie-acuza-ministerul-educatiei-de-dezinformarea-profesorilor-si-a-opiniei-publice-si-cer-demisia-ministrului-daniel-david-aceasta-dictatura-trebuie-sa-inceteze/

    Lasand deoparte TACEREA ASURZITOARE a Curtii de Conturi cu privire la modul (nou) de calcul salarial care din septembrie incoace le reduce continuu cadrelor didactice venitul net, nu e de inteles cum a ajuns MEC la raspunsul detaliat din acest articol.

    Nu se stie care era „intrebarea parlamentara” venita, se pare, la momentul OPORTUN pt ca MEC aiba OPORTUNITATEA sa deverseze aceste noi minciuni in capul profesorilor si al celorlalti interesati de problemele din educatie. Dar este clar ca totul este bine in educatie!
    Ni se spune ca „masurile de austeritate intrate in vigoare la sfarsitul lui iulie 2025 NU au un impact negativ asupra PROCESULUI EDUCATIONAL”, iar la nivel UNIVERSITAR abandonul scolar nu ar fi crescut. Se intelege de aici ca este vorba de intreg „sistemul educational,” desi e prezentat doar impactul la nivel universitar.
    Din raspunsul MEC prezentat in articol nu aflam nimic despre abandonul scolar la nivel preuniversitar.

    In sensul abandonarii studiilor, raspunsul MEC este oricum AIURITOR, facand trimitere la un „raport UEFISCDI din anul 2022 (cand) abandonul (universitar) era de 42% dintre masteranzi si 70% dintre doctoranzi,” iar acest raport din 2022 (SIC!) se refera la studenti inscrisi la studii in anul 2015.
    Ce RASPUNS este acesta si la ce INTREBARE „parlamentara” si cu referire la ce ani calendaristici?🙆🤷💁‍♂️🤦🙈🙉🙃😶

    Concluziile sunt cumva clare (cata transparenta!!):
    – daniel david a urmarit NUMAI (??) aducerea de bani la bugetul tarii,
    – abandonul scolar preuniversitar NU il intereseaza pe daniel david, iar
    – abandonul la nivel universitar nu i se pare problematic nici la nivelul anului 2022 (proportii de 42% si 70%)…

    Pe daniel david nu-l (mai) intereseaza ca numarul absolventilor de universitati este la noi pe jumatate fata de media Europeana, nici ca pseudostiintele castiga teren etc.

    Pe daniel david evident NU il intereseaza situatia elevilor din PREuniversitar, la care nici nu mai face vreo referință. La profesorii din preuniversitar nici nu are rost sa se mai gandeasca, din ce se vede.

    Taierile din bugetul invatamantului preuniversitar pt 2025-2026 echivaleaza cu o reducerea cu 6% a bugetului invatamantului (buget din start prea mic si mult sub prevederile legale), aducand la bugetul tarii doar o valoare de 0,02%:
    https://share.google/63S3VthA55OP3nQvN

    Oare acest procent de 0,02% adus la bugetul tarii justifica tot sacrificiul la care a fost supus mediul preuniversitar??

    Oare daniel david nu mai are curajul sa-si asume raspunsul la intrebari („parlamentare” sa nu)?

    Cand isi va da daniel david demisa? E singurul lucru corect pe care l-ar mai putea face.

  2. Eu i-aș invita pe domnii/doamnele inspectori ca și Adrian Năstase
    🤣🤣🤣🤣
    Dacă toți profesorii lucrează pe aceiași bani, să îi verifice și pe cei de religie, sport, muzica, desen sau alții care taie frunze la caini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației invită organizațiile nonguvernamentale să contribuie cu resurse educaționale pentru prevenirea și reducerea violenței școlare / Materialele vor fi publicate pe pagina ministerului

Ministerul Educației invită organizațiile nonguvernamentale, companiile și alte entități să pună la dispoziția cadrelor didactice, părinților și elevilor resurse educaționale cu caracter deschis pentru prevenirea și reducerea violenței în mediul…
Vezi articolul