Dragi părinți care doriți eliminarea temelor, lăsați atitudinea de servilism din timpul ședințelor și aveți un dialog real cu profesorii – mesajul președintelui Federaţiei Părinţilor

Președintele Federaţiei Părinţilor le transmite celor care au lansat o petiție online împotriva temelor pentru acasă că există un ordin de ministru care reglementează volumul temelor pentru acasă, la maximum o oră pentru învățământul primar. “Trebuie doar să vorbiți cu învățătoarea sau dirigintele clasei. Lăsați atitudinea de servilism din timpul ședințelor și aveți un dialog real cu profesorii”, spune Iulian Cristache.

“Sunt Pentru teme pentru acasă. Singura condiție este modul în care le dozezi în funcție de vârstă și-n funcție de fiecare copil. Ei nu sunt roboți, fiecare are o altă capacitate de muncă”, și-a anunțat poziția Iulian Chistache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar.

Contează foarte mult “modul în care colaborați cu școala”, le-a transmis acesta părinților, făcând referire la studiile despre impactul temelor pentru acasă în cazul elevilor de clasele I-IV.

Amintim că primul studiu experimental implementat în România cu privire la impactul temelor pentru acasă a validat regula “10 minute pe nivel școlar”. Dacian Dolean, cercetător la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a anunțat rezultatele cercetării realizate pe 400 de elevi de clasa a II-a: majorarea volumului temei pentru casă în învățământul primar poate avea un efect pozitiv.

“Când am măsurat timpul mediu petrecut de elevi efectuând tema pentru acasă, am constatat că elevii din grupa a doua, care au avut volumul temei cel mai apropiat de volumul optim, au petrecut în medie 20 de minute efectuând tema pentru acasă. În consecință, studiul validează științific atât regula de 10 minute pe nivel a Asociației Naționale a Educatorilor din SUA, cât și ordinul de ministru din 2016″, a anunțat cercetătorul.

Dacian Dolean a explicat că, în SUA, Asociația Națională a Educatorilor le-a sugerat profesorilor să aplice la clasă regula de 10 minute pe nivel. “Dacă un elev de clasa a II-a ar trebui să petreacă în jur de 20 de minute efectuând tema pentru acasă, un elev de clasa a IV-a în medie ar trebui să petreacă 40 de minute”, a precizat cercetătorul român.

În România, Ordinul de ministru nr. 5893/28.11.2016 susține că elevii din învățământul primar vor petrece maximum o oră efectuând tema pentru acasă.

Citește și:

 

 

Total
77
Shares
1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Subiectele greșite de la simulare: Scuze publice din partea instituției care a conceput subiectele de simulare la Limba română, clasa a VIII-a

Subiectele concepute greșit pentru simulare, la Limba și literatura română clasa a VIII-a, atrag scuzele publice ale instituției din subordinea Ministerului Educației care a realizat cerințele. “Având în vedere faptul…
Vezi articolul

Acordarea statutului de autoritate publică profesorilor destabilizează și mai puternic raportul de putere dintre elevi, părinți și cadre didactice – Consiliul Elevilor critică demersul FSLI

Preluarea de către profesori a statutului de autoritate publică – așa cum a propus Federația Sindicatelor Libere din Învățământ – destabilizează “și mai puternic” raportul de putere dintre elevi, părinți…
Vezi articolul