Drept la replică din partea Școlii Gimnaziale “Nicolae Titulescu” din București

5.107 vizualizări
Foto: Facebook.com – Școala Gimnazială Nicolae Titulescu din București
Școala Gimnazială “Nicolae Titulescu” din București a transmis redacției Edupedu.ro un “Punct de vedere / drept la replică” semnat de directoarea Iudita Popteanu, în urma articolului publicat miercuri, cu titlul: “Cenzură impusă părinților, acuzată la Școala Nicolae Titulescu din București: Instituția interzice “denigrarea” sa în presă și impune ca nemulțumirile să se “rezolve în interiorul școlii”. Directoarea: “Ne-am gândit că este bine”“.

Redăm punctul de vedere integral:

“PUNCT DE VEDERE/DREPT LA REPLICĂ

1. Din punct de vedere strict tehnic, raportat la aspectele sesizate de către Dumneavoastră, trebuie știut faptul că actualul Contractul educațional, despre care se face vorbire, a avut la bază modelul deja existent în R.O.F.U.I.P., conform Ordinului 4183/04.07.2022, iar adaptarea/particularizarea sa a fost întemeiată pe prevederile art. 175, aln. (2) din același document R.O.F.U.I.P. Subliniez că și precedentul R.O.F.U.I.P. includea același articol, însă amplasarea sa în arhitectura documentului se găsea la finalul documentului. 

2. Din punct de vedere juridic, al izvorului de drept ce reglementează, prin intermediul Contractului educational, raporturile dintre unitatea de învățământ, pe de o parte, ca furnizor de servicii educaționale, și copii, părinți, familiile acestora și comunitatea locală, ca beneficiari direcți, respectiv indirecți ai acestor servicii, trebuie spus faptul că întreg conținutul documentului invocat a fost asumat în unanimitate, prin actul de voință a Consiliului de administrație, for colectiv deliberativ din care fac parte și părinții.

3. Din punct de vedere semantic și al intențiilor onorabile și legitime pentru fiecare dintre cele 3 puncte supuse atenției de către Dumneavoastră, realitatea se prezintă astfel:

  • la punctul (h) nu este îngrădită în niciun fel libertatea de exprimare, ci stimulat parteneriatul dintre părinți și școală, astfel: primul pas în sesizarea oricărei probleme este firesc să fie cel procedural, tocmai pentru a putea asigura mecanismele interne de prevenție. În acest caz, discutăm despre anunțarea, în ordine, a consilierul clasei, iar ulterior a directorului. În cazul în care soluția la problema semnalată nu este una satisfăcătoare, părintele, tutorele sau reprezentantul legal se poate adresa forurilor superioare, precum Inspectoratului Școlar de Sector, al Municipiului București sau Ministerului Educației. Mai mult, lăsând deoparte faptul că dreptul la libera exprimare este garantat de Constituția României, iar Contractul educational nu are capacitatea juridică de a stabili sancțiuni, subliniez faptul că intenția a fost și este de a întări cooperarea dintre școală și părinți, tocmai spre a elimina cauza eventualelor probleme, prin dialog oportun și eficient
  • la punctul (i) este prevăzută recomandarea promovării imaginii școlii, evident tot în lipsa vreunei sancțiuni sau vreunei metode de evaluare cuantificabile, în scopul creșterii prestigiului în comunitate, prestigiu de care beneficiază atât copiii, cât și familiile acestora. 
  • la punctul (j) se regăsește un imperativ al misiunii commune educaționale în societatea modernă, anume parteneriatul dintre școală și familie. Având în vedere că parinții sunt partenerii educaționali principali ai unității de învățământ, conform art. 157 aln. (1) din R.O.F.U.I.P., aprobat prin Ordinul 4183/ 04.07.2022, formalizarea acestei colaborări prin intermediul unei obligații nu constituie, la fel ca și în primele două cazuri, o ingerință sau o impunere abuzivă, ci o normalitate acceptată de toate părțile, în beneficiul copiilor.

În fine și în concluzie, înțelegând perfect legitima preocupare a oricărui membru al comunității pentru bunul mers al educației, respectând și apreciind demersul Dumneavoastră jurnalistic, vă mulțumesc anticipat pentru timpul acordat prezentei corespondențe și vă stau la dispoziție pentru orice alte aspecte veți considera necesar a fi clarificate.

Până atunci, vă asigur de toate bunele intenții ale echipei manageriale din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 3 Nicolae Titulescu, formate din profesori și părinți, pentru a oferi o educație de calitate tuturor elevilor noștri.

Cu deosebit respect,

Iudita POPTEANU”


6 comments
  1. Intentia era de pus capacul pe oala dupa primul incident (presupus) de abuz sexual ce avut loc in anul 2022 si cam exploda sa nu mai comenteze nimeni nimic …
    Ce facea? excludea copilul din scoala?

  2. Felicitări pentru direcțiune!!!!!!!!
    Domnule Popescu Ion(sau doamnă)!
    Este rușinos, din păcate, faptul cum discutați despre profesori, părinți și direcțiune.Doar politrucii vorbesc urât la adresa altor persoane. În ceea ce privește respectiva școală și afirmațiile dvs., acestea, sunt total FALSE. Cadrele didactice din respectiva școală dau dovadă de bună credință, profesionalism și respect față de vocația d-lor. Mă opresc aici, deoarece, nu pot să trec peste comentariile dvs. (instigătoare)! Oamenii cu coloană vertebrală discută altfel problemele.(în general vin la școală, nu din spatele monitorului). Penibil, foarte penibil.
    A da!
    Să nu uitați că profesorii v-au pus pixul în mână, nu invers.
    Cu cordialitate!
    Părinții.

  3. Apariția lui ”Dumneavoastră”, scris cu majusculă în interiorul frazei arată lipsa de respect a unui politruc uns în funcție, din care inventează scuze semantice…

  4. Desigur, interferențele politrucilor în actul de învățământ sunt evidente, iar această cocoloșire a abuzurilor este o condiție sine qua non a șefilor unși de către inspectoratele politice ale unităților de învățământ. Astfel, păstrând ascunse abuzurile din școli, politrucii manevrabili din școli pot arăta doar activitățile pozitive, putând ”securiza posturile” obținute politic. În urmă cu aprox. 10 ani am obligat ministerul să scoată mâinile dascălilor din buzunarele părinților, dar meteahna încă există, fără ca instituțiile (tot politice) să intervină.
    Ca orice alt politruc interesat, directoarea include baloane de săpun în formularea dreptului la replică, uitând că cinci-zece inși, ori câți sunt în CA, nu pot să modifice reglementările dintr-o lege națională, ca să nu mai vorbesc despre încălcarea flagrantă a Constituției României. Limitările grupului în spatele căruia se ascunde directoarea sunt bune de transferat către manipulatorii ruși.
    Și, cu semantica, împunge muștele directoarea, în opinia mea.
    Directoarea minte prin omisiune și în ceea ce privește prezența părinților în cadrul CA; în condițiile în care, de fiecare dată, tot directorul influențează alegerea anumitor părinți; care sunt 1 sau doi și nu au fost aleși de către părinți, în mod democratic – fiind doar complici ai politrucilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2024, publicate de Ministerul Educației – descarcă modele de teste la Română, Matematică și Limba maternă

Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2024 au fost publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, din subordinea Ministerului Educației. Elevii de clasa a VIII-a, care susțin anul acesta…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

FSLI, după incidentul de la Colegiul Național “Ion Creangă” din București: Școlile din România pot deveni un spațiu periculos. Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ semnalează că “elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție”, după incidentul petrecut miercuri, când o profesoară de limba japoneză în vârstă de 26…
Vezi articolul

Ligia Deca: Vom solicita ca fiecare școală cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale să aibă un plan dedicat de intervenţie. Planul de intervenție va fi monitorizat prin inspecții, potrivit ministrului Educației

Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție.…
Vezi articolul