După Academia Română, și Comitetul Istoricilor Români, condus tot de Ioan Aurel Pop, cere Ministerului Educației două ore de istorie în gimnaziu și trei ore pentru liceeni, indiferent de profil / Pop dă exemplul Ungariei

690 de vizualizări
Ioan-Aurel Pop / Foto: Alex Tudor – Agerpres Foto
Comitetul Naţional al Istoricilor Români solicită Ministerului Educaţiei ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal de 3 ore. Solicitarea vine după ce Academia Română, condusă tot de Ioan Aurel Pop, a cerut același lucru.

„Noi, reprezentanţii Comitetului Naţional al Istoricilor Români, solicităm prin prezenta identificarea de toţi cei care sunt implicaţi în redactarea noii legi a învăţământului şi a noilor planuri-cadru pentru învăţământul preuniversitar a unor modalităţi adecvate de revenire a disciplinei Istorie la un statut comparabil cu ceea ce se petrece în alte state din Uniunea Europeană (în Ungaria, bunăoară, disciplina Istorie este prevăzută în învăţământul liceal cu 3 ore, deopotrivă la nivelul profilurilor uman şi real). De aceea, insistăm ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal tot de 3 ore, indiferent de profil”, afirmă acad. Ioan-Aurel Pop, preşedintele Comitetului Naţional al Istoricilor Români, într-o scrisoare adresată ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Comitetul Naţional al Istoricilor Români consideră că introducerea în noua lege a obligativităţii ca probă de bacalaureat pentru disciplina Istorie „ar corespunde presiunii care există” din partea societăţii civile din România şi „ar salva generaţiile viitoare de alterarea radicală” a identităţii lor naţionale.

Potrivit CNIR, cunoaşterea „în mod corect, critic”, de către tineri mai ales, a istoriei naţionale, cu toate împlinirile şi neajunsurile prezente la toate naţiunile, trebuie să-i preocupe şi pe decidenţii politici ai României.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

3 comments
  1. Domnul Presedinte al Academiei trebuia sa reactioneze din momentul in care istoria a fost scoasa dintre obiectele de examen de la Drept. Atunci i s-a dat lovitura de gratie! Studiul unui obiect trebuie stimulat, nu impus! Si pragmaticul e elementul care stimuleaza cel mai tare! Nu e inteligent sa ne prefacem ca nu pricepem. Cat priveste introducerea a 3 ore de istorie pe saptamana la liceu INDIFERENT DE PROFIL e o prostie. Si prostie ramane indiferent cine o sustine! Sa se faca 3 ore la uman si sa se faca temeinic. Dar NU la real, fiindca acei copii nu au ales profilul real dragul istoriei. Nu transformati in ciulama planurile de invatamant, introduse la noi de domnul ministru Marga si cerute de UE! Principala carenta a Legilor Educatiei este tot aceasta: ca nesocoteste filierele, profilurile si specializarile prin structura de bacalaureat pe care o propune. Domnul I A Pop da ca exemplu Ungaria, ca fiind tara din UE unde se fac 3 ore de istorie pe saptamana la liceu, indiferent de profil. Un singur exemplu e total insignifiant si chiar contraproductiv. Si apoi, de cand e Ungaria exemplu pentru noi? In acest moment e tara din UE cea mai criticata pentru autoritarism, desi acolo au avut loc alegeri libere si CORECTE, de o corectitudine pe care nimeni nu a pus-o si nu a putut sa o puna la indoiala… Dar pe noi acum nu ne doare Ungaria si nici suferinta la care e condamnata ea pe drept sau pe nedrept. Ce stim precis e ca Ungaria nu e exemplu in acest moment, ca oricum o singura tara nu poate sa reprezinte UE si ca pe noi Invatamantul din Romania ne doare si, mai ales, ne dor deciziile care se iau, a caror logica nu reusim sa o surprindem, admitand ca au vreuna…

  2. Pai, să se scoată matematică, fizica și informatica de la real. Istorie frate, ca istoria sta la baza dezvoltării și progresului tehnologic.
    Ce idioți!

  3. Da, au dreptate … copiilor le trebuie multe ore de istorie, nu de informatică!
    Că doar istoricii își găsesc ușor loc de muncă foarte bine plătit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Pressone.ro: Modificări pregătite pentru analiza plagiatelor ar putea da un rol decisiv softurilor și ar elimina sesizările multiple. Ioan Aurel Pop, șeful CNATDCU, admite că “e posibil” ca problemele să fie cauzate “de nume, de personalități” și invocă o posibilă demisie

Reanalizarea tezelor de doctorat care au fost soluționate de către CNATDCU ar urma să devină imposibilă, printr-una dintre modificările la Metodologia de soluționare a sesizărilor de plagiat în tezele de…
Vezi articolul

OFICIAL Cheltuielile cu after school-ul, fondul clasei, rechizitele, manualele, serbările și contribuția la paza școlii, incluse pentru prima dată în coșul minim de consum pentru un trai decent al unei familii, indicator pe baza căruia se va stabili anual salariul minim pe economie

Pentru prima dată cheltuielile cu after school-ul, fondul clasei, rechizitele, manualele, serbările, excursiile și contribuția la paza școlii au fost incluse în coșul minim de consum pentru un trai decent…
Vezi articolul