Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei internaționale de limba franceză în format online

7.403 vizualizări
Foto: captură – Ministerul Educației
Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză în format online, ce a fost organizată în perioada 7-9 decembrie 2021, a anunțat Ministerul Educației. România a fost reprezentată de o echipă formată din 5 elevi. Aceștia sunt laureați ai etapei naționale a Olimpiadei de limba franceză, ediția 2019, ultima organizată de Ministerul Educației, în contextul pandemiei de COVID-19, după cum se arată în anunț.

Au participat 100 de elevi din 20 de țări din Europa, Africa și Asia. Pe lângă cei 5 elevi, echipa României a avut și 2 profesori: unul evaluator (Luiza-Maria Daniliuc de la Liceul Teoretic Constantin Brâncoveanu din București) și altul însoțitor (Raisa Elena Vlad de la Colegiul Național Școala Centrală București).

Iată cine au fost cei 5 elevi care au reprezentat România:

  • Andreea Catrinel Barbu de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Slobozia, județul Ialomița
  • Ella Danciu de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca, județul Cluj
  • Elena Simona Predescu de la Colegiul Național de Informatică „Matei Basarb”, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea 
  • Ilinca Teodora Agafiței de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Iași, județul Iași
  • Mohamed Abdulhadi de la Liceul Teoretic, Novaci, județul Gorj

Secțiunea obligatorie a constat în două probe. Proba scrisă individuală a avut ca cerință un eseu structurat pe o temă dată (nivel B1: 230-250 cuvinte; nivel B2: 250-270 cuvinte; nivel C1: 270-290 cuvinte). Proba orală pe echipe naționale a avut ca scop prezentarea orală și documentarea (dezbatere televizată).

La propunerea organizatorilor, fiecare echipă națională a realizat și un material video de prezentare a țării de origine, în limba franceză, cu o durată de maximum 3 minute. Acest videoclip a fost supus votul publicului, mai informează Ministerul Educației.

Competiția a fost organizată, în parteneriat, de Centrele Regionale Francofone (CREF) ale OIF din Europa Centrală și de Est (CREFECO), Asia-Pacific (CREFAP), Africa și Orientul Mijlociu (CREFAMO) și de Conferința miniștrilor educației ale statelor și guvernelor din Francofonie (CONFEMEN).


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, a invitat mai mulți stagiari la ședința de Guvern: Am învățat de la tânărul din dreapta că un tânăr educat astăzi este un adult câștigat mâine. Este clar că avem nevoie să continuăm să investim în educație

Mai mulţi tineri care încep o perioadă de stagiatură la Guvern au fost invitaţi să participe la şedinţa Executivului de miercuri, pentru a marca Ziua Tineretului (2 mai) şi Anul…
Vezi articolul

Reprezentanții studenților cer bani la rectificarea bugetară pentru suplimentarea burselor, altfel „s-ar ajunge la premiera istorică a scăderii numărului de studenți bursieri”

Reprezentanții studenților solicită premierului Florin Cîțu și ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să asigure suplimentarea fondului de burse pentru studenți pentru a majora subvenția cu 41 de lei/lună, respectând creșterea cuantumului unei…
Vezi articolul

Cel puțin până la 1-15 octombrie nu se poate face școală din cauza dosarelor de bursă, spune directorul Viforel Dorobanțu, care propune ca școala să se ocupe doar de cele de merit, dosarele de burse sociale să fie făcute de primării

Școlile ar trebui să se ocupe doar de acordarea burselor de merit, a spus profesorul Viforel Dorobanțu, director al Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Curcani, județul Călărași, în cadrul unei…
Vezi articolul