Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei internaționale de limba franceză în format online

7.386 de vizualizări
Foto: captură – Ministerul Educației
Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză în format online, ce a fost organizată în perioada 7-9 decembrie 2021, a anunțat Ministerul Educației. România a fost reprezentată de o echipă formată din 5 elevi. Aceștia sunt laureați ai etapei naționale a Olimpiadei de limba franceză, ediția 2019, ultima organizată de Ministerul Educației, în contextul pandemiei de COVID-19, după cum se arată în anunț.

Au participat 100 de elevi din 20 de țări din Europa, Africa și Asia. Pe lângă cei 5 elevi, echipa României a avut și 2 profesori: unul evaluator (Luiza-Maria Daniliuc de la Liceul Teoretic Constantin Brâncoveanu din București) și altul însoțitor (Raisa Elena Vlad de la Colegiul Național Școala Centrală București).

Iată cine au fost cei 5 elevi care au reprezentat România:

  • Andreea Catrinel Barbu de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Slobozia, județul Ialomița
  • Ella Danciu de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca, județul Cluj
  • Elena Simona Predescu de la Colegiul Național de Informatică „Matei Basarb”, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea 
  • Ilinca Teodora Agafiței de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Iași, județul Iași
  • Mohamed Abdulhadi de la Liceul Teoretic, Novaci, județul Gorj

Secțiunea obligatorie a constat în două probe. Proba scrisă individuală a avut ca cerință un eseu structurat pe o temă dată (nivel B1: 230-250 cuvinte; nivel B2: 250-270 cuvinte; nivel C1: 270-290 cuvinte). Proba orală pe echipe naționale a avut ca scop prezentarea orală și documentarea (dezbatere televizată).

La propunerea organizatorilor, fiecare echipă națională a realizat și un material video de prezentare a țării de origine, în limba franceză, cu o durată de maximum 3 minute. Acest videoclip a fost supus votul publicului, mai informează Ministerul Educației.

Competiția a fost organizată, în parteneriat, de Centrele Regionale Francofone (CREF) ale OIF din Europa Centrală și de Est (CREFECO), Asia-Pacific (CREFAP), Africa și Orientul Mijlociu (CREFAMO) și de Conferința miniștrilor educației ale statelor și guvernelor din Francofonie (CONFEMEN).


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectorii școlari generali ar putea beneficia de decontarea transportului, dacă nu au locuință în localitatea în care își are sediul direcția de învățământ preuniversitar – inițiativă legislativă

Inspectorii școlari generali ar putea să aibă transportul decontat, dacă nu dispun de locuință în localitatea în care își are sediul direcția de învățământ preuniversitar, potrivit unei inițiative legislative, document…
Vezi articolul

La trei luni de la începerea școlii, niciun elev din județul Ilfov nu a primit lapte, corn sau fructe la școală, așa cum prevede principalul program al ministerului de reducere a abandonului școlar / La licitațiile pentru lapte și mere nu s-a prezentat niciun ofertant, iar procedura a fost anulată

Din septembrie până în luna noiembrie, în nicio școală din județul Ilfov nu s-a distribuit măcar o porție de lapte, mere sau produse de panificație, așa cum prevede Programul pentru…
Vezi articolul

Sindicatele îi întreabă pe profesori și angajații din școli dacă acceptă să închidă greva generală din Învățământ pentru voucherele anuale și pentru promisiunea de creștere salarială în anul viitor, solicitări făcute de sindicate și acceptate de Guvern / Condiția impusă de Executivul Ciucă – duminică la 9 să anunțe încheierea grevei

Sindicatele își întreabă oamenii din teritoriu dacă propunerile acceptate de Guvern, la solicitarea lor, sunt acceptabile pentru membrii, în așa fel încât greva generală să fie închisă. Guvernul ar fi…
Vezi articolul