Echipamentele digitale pentru dotarea claselor, pe care primăriile le vor cumpăra cu bani din PNRR, „vor fi calitative, moderne și adaptate vârstei elevilor“, transmite agenția de implementare a Ministerului Educației / Nu este menționat drept criteriu prețul cel mai mic sau produse pe standardul minimal, iar UEFISCDI avertizează că banii rămași necheltuiți nu pot fi folosiți pentru altceva

2.068 de vizualizări
Foto: captura UEFISCDI
Criteriile de selecție și achiziție pentru echipamentele digitale și cele pentru laboratoare, din apelul lansat de Ministerul Educației, de 1 miliard de euro, din PNRR, nu ar trebui să fie cel mai mic preț sau produsul cu configurația minimală, conform recomandărilor din Manualul beneficiarului, publicat recent de UEFISCDI, agenția de implementare pentru acest apel din partea Ministerului Educației. Documentul oficial, care poate fi consultat și descărcat mai jos, este destinat școlilor și autorităților locale și specifică faptul că este important ca „produsele care vor face obiectul achizițiilor pentru dotările privind digitalizarea mediilor de învățare din învățământul preuniversitar și infrastructură școlară vor fi calitative, moderne, adaptate vârstei elevilor, astfel încât să fie creat un mediu de lucru plăcut și sănătos“.

Manualul beneficiarului pentru apelul PNRR „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar“, publicat la finalul lunii noiembrie de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, agenție de implementare pentru acest program, prevede că „perioada de implementare a Proiectului se încheie cel mai târziu la data de 31 decembrie 2024“ și publică și un calendar de implementare pentru fiecare jalon.

  • Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ – jalon 477, ținta 482, termen 30 septembrie 2024. (cel puțin 5 200 de școli dotate cu noi resurse tehnologice digitale pentru laboratoarele de informatică)
  • Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ – jalon 477, ținta 483, termen 31 decembrie 2024 (cel puțin 3 600 de școli dotate cu echipamente și resurse tehnologice digitale pentru sălile de clasă)
  • Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare și laboratoarele/atelierele școlare – jalon 489, ținta 491, termen 30 iunie 2024 (75.000 de săli de clasă dotate cu mobilier)
  • Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare și laboratoarele/atelierele școlare – jalon 490, ținta 492, termen 30 iunie 2024 (10.000 de laboratoare și cabinete școlare)
  • Echiparea laboratoarelor de informatică din unitățile de învățământ profesional și tehnic – jalon 490, ținta 496, termen 30 septembrie 2024 (909 unități de învățământ profesional și tehnic vor fi dotate cu infrastructuri și instrumente digitale pentru predare)
  • Echiparea atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic – jalon 490, ținta 497, termen 30 septembrie 2024 (909 unități de învățământ profesional și tehnic inclusiv cu clase de învățământ dual, dotate cu laboratoare de practică funcționale).

Documentul subliniază faptul că sumele primite pentru aceste dotări în școli, de către primării, nu sunt transferabile pentru alte achiziții, iar produsele trebuie să fie calitative.

Atenție! Având în vedere că aceste linii de finanțare contribuie la realizarea unor ținte naționale PNRR distincte, care sunt raportate Comisiei conform calendarului agreat, sumele nu sunt transferabile între liniile de finanțare“.

Cu alte cuvinte, dacă rămân bani din eventualele economii făcute pentru produse slabe calitativ sau achiziționate pe criteriul prețul cel mai mic, aceste sume vor fi pierdute, ele neputând fi cheltuite pentru alte investiții, conform indicațiilor din manual.

Reamintim că Manualul Beneficiarului a fost publicat după ce Edupedu.ro a semnalat faptul că UEFISCDI transmitea beneficiarilor că nu se poate declanșa achizița pe acest apel de dotări pentru că nu ar fi existat norme de aplicare ale unei ordonanțe de urgență, care ar fi fost în sarcina MIPE și din cauza cărora nu ar fi putut scrie Manualul beneficiarului, adică chiar documentul de mai jos. După publicarea articolului, UEFISCDI a nuanțat indicațiile și a transmis beneficiarilor că pot face achizițiile.

Manualul beneficiarului poate fi descărcat de aici:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Liderii de sindicat după discuțiile de la Cotroceni: Președintele a spus că e nevoie de un act normativ, că se angajează să gireze un acord, în cazul în care se va accepta / Profesorii vor decide dacă vor crede un acord politic

Simion Hăncescu, liderul FSLI, a spus după discuțiile de la Cotroceni că președintele Iohannis le-a spus că se angajează să gireze un acord între Guvern și reprezentanții de sindicate. Hăncescu…
Vezi articolul

UPDATE Profesorul șpăgar din Constanța, fost inspector școlar, condamnat la un an și jumătate de închisoare cu suspendare pentru trafic de influență / Inculpatul – obligat să frecventeze un curs de pregătire școlară și să presteze muncă în folosul comunității la Primăria Mangalia sau la Sanatoriul Techirghiol

Profesorul Lucian Faliboga, fost inspector școlar în Constanța, a fost condamnat la un an și șase luni de închisoare cu suspendare, pentru trafic de influență, printr-o decizie pronunțată miercuri de…
Vezi articolul

Ministerul Educației anunță că menține tezele. Sorin Cîmpeanu explică de ce sunt importante: Teza, ca orice evaluare, nu este o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fără a ne minți pe noi înșine

Ministerul Educației anunță că “menține tezele, ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor”. Într-un comunicat emis de Minister și semnat de ministrul Sorin Cîmpeanu, se…
Vezi articolul

Noua lege a minorităților naționale din Ucraina – prevederile privind educația: Este declarat dreptul la studiu în limba minorităților, dar articolele detaliate fac trimitere la Legea ucraineană a educației și produc nemulțumiri

Noua lege ucraineană a minorităților naționale, adoptată cu câteva zile în urmă și primită pe un ton critic la București, abordează chestiunile legate de educație, în contextul drepturilor minorităților, însă…
Vezi articolul