Educația sub asediu – testăm prostia și avem rezultate de top. Își permite România să închidă acum școlile?

21.197 de vizualizări
Foto: colaj gov.ro/ presidency.ro/ facebook.com
România, țara în care astăzi 1 din 3 oameni este vaccinat, a intrat în pandemie, educațional, ca după al Doilea Război Mondial: cu cel mai scăzut nivel al inteligenței din ultimii 80 de ani. Tot bazat pe cercetări, copiii României au fost surprinși de pandemie pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la Matematică, Știință, Citire. Cum vom ieși din dezastrul sanitar și social, când primii doi ani școlari desfășurați în umbra acestui virus au ciuruit școala românească, ținându-i pe copii mai mult acasă? Am intrat ca după război. Guvernul și președintele care-ar trebui să aplice acum măsuri pentru a salva ce se mai poate din viitorul acestui stat ne dau, din păcate, toate semnalele că vom avea ocazia să aflăm cum e să trăiești cu o educație ca în plin război, dacă lăsăm pentru încă un an ca știința, alfabetizarea să Nu ajungă la copii.

Problema este Nu că autoritățile țin școlile deschise, cum strigă cu disperare părinții îngroziți pe bună dreptate de amatorismul și analfabetismul liderilor, ci că nu limitează drastic nicio altă activitate pentru reducerea mobilității în marile orașe. Ai deschis la mall, la magazine, la piață, la birt, la păcănele, la pariuri, la piscină, la frizerie, la manichiură, la masaj – toate sunt activități esențiale.

Educația țării se vede în ratele de vaccinare, în deciziile președintelui Klaus Iohannis și ale premierului Florin Cîțu. Să nu uităm: premierul Cîțu este cel care a refuzat în august 2021 să aloce bani pentru vaccinarea copiilor anti-rujeolă și anti-poliomielită, pe motiv că nu a fost explicată urgența situației, după cum a dezvăluit G4Media.ro. Vaccinarea împotriva Sars-CoV-2, asumată și coordonată de Guvern și de Președinție, e la pământ. Testarea noninvazivă a copiilor în școli pe model european, cerută nu se știe cui de Cîțu încă de acum 8 luni, a avansat la o lună de la începerea școlii în faza de-a fi abia la licitație.

Lipsa testării în școli se petrece sub ochii constatatori ai ministrului Educației, care nu pierde nicio ocazie să spună că testarea existentă acum este invazivă și respinsă de părinți și nu se știe cui îi cere și el teste neapărat de salivă. Prin urmare, senzația este că fiecare e pe cont propriu în cazul școlii, la fel ca în societate. Și când nu există reguli pertinente, “fiecare e pe cont propriu” înseamnă fie revoltă (nesupunere civică), fie haos, fie apel la reguli improvizate.

În ultima săptămână, liderii de carton s-au decuplat de la deciziile specialiștilor din sănătate și epidemiologie ca să demonstreze politic că sunt reprezentanții celor 40% dintre români care nu reușesc să atingă nivelul minim la testele PISA, constant, în ultimii 20 de ani. În context, Portugalia anunță că și-a vaccinat aproape integral populația (98,2% vaccinați cu cel puțin o doză) față de 36,3% România. Portugalia este pe locul 24 în rezultatele PISA 2018, România este pe locul 47 în același clasament.

Prinși în plasa propriilor datorii față de susținătorii din campanie, președintele Klaus Iohannis și premierul Florin Cîțu refuză în fața oricăror dovezi științifice să închidă orice activitate neesențială. Pun astfel în pericol mii de familii și copii și probează zi de zi lipsa de înțelegere și de educație constatată în populație prin cele trei studii citate mai sus (Efectul Flynn în România, PISA și TIMSS). Îi vedem cum aplică astăzi – la fel de nediscriminatoriu, fără filtre și nuanțe ca la începutul pandemiei – decizia de astă-dată de deschidere a tuturor activităților. Prin dezastrul vaccinal pe care l-au produs, liderii României antivaxer pun astăzi școala sub o presiune imensă de-a se închide. Adică de a exila din nou copiii din fața profesorilor, exact când toate realitățile ne arată că fără școală vom muri mai repede și fără să fi lăsat prea multe urme civilizaționale în spate.

Niveluri record de infectări cu noul coronavirus vin în fiecare zi, și fiecare zi trece fără ca vreuna din activitățile neesențiale să fie închisă. Fiecare zi fără măsuri adiacente înseamnă o zi mai aproape de o Românie educată prost, fie și prin închiderea școlilor una câte una.

Tot România este țara al cărei președinte, alături de guvern, a închis școlile fără nicio încercare de experimentare a unor forme de revenire la ore fizic, în primul an de pandemie, așa cum excelent remarca atunci Mircea Miclea, care avertiza: “Cultul siguranței încetinește învățarea și inovarea. (…) Dacă stăm de pildă, cu copiii închiși în casă, fără să începem, treptat, să reluăm școala, nu vom învăța cum să facem educație în noile condiții. Noroc cu alții care, la rate mult mai mari de mortalitate, au înțeles că trebuie să riște, să experimenteze ca să învețe! Măcar să învățăm de la ei, dacă nu suntem capabili pe cont propriu. Ca indivizi și ca țară, trebuie să alegem: vrem un plus de învățare și inovare sau un plus de siguranță, vrem să fim tot mai înapoiați, dar mai în siguranță, sau mai în față, riscând“.

Același președinte anunța în al doilea an școlar pandemic închiderea pe contrasens cu toată Europa, după cum nota Cristian Pantazi în G4Media.ro, iar acum, în al treilea an pandemic, ascultă în sfârșit vocea specialiștilor cu privire la evoluția copiilor. Dar probând același analfabetism pe care îl constatăm în cifre la nivel macro, conducerea României aplică nediscriminatoriu, fără niciun reglaj fin, o decizie de a menține deschis tot. Astăzi, la 1 an și 7 luni de la închiderea fără precedent a tuturor școlilor din țară, din cauza pandemiei, și în al treilea an școlar afectat masiv de pandemie, școlile din România sunt sub presiunea uriașă a închiderii, cerută de parte din părinți, de parte din profesori, unii de bună-credință, alții pentru a-și spori veniturile. Dar suportă copiii din România și viitorul acestei țări o nouă izolare? Intră România în era homeschooling-ului care încalcă propria Constituție?

Zeci de profesori universitari, de specialiști cu care guvernanții aveau acum ocazia esențială să scoată România din criză, zac nefolosiți. Sunt doar câțiva care se încăpățânează să critice vehement, cu argumente, deciziile de la partid. O mână de oameni a căror voce banii promiși din PNRR nu le-au putut-o cumpăra. Ar fi putut să implice cercetători care să studieze comportamentul celor care nu acceptă știința în viața lor, care nu au încredere în vaccinuri, ca să aflăm ce le trebuie pentru a fi convinși, pentru a fi educați să înțeleagă că binele unei comunități le influențează binele personal și că în situații ca acestea strategii de genul “fiecare pentru el“ asigură doar suferință.

Profesioniștii în “big data“ ar fi putut să calculeze rutele și mobilitatea familiilor, folosind poate chiar tehnologii bazate inteligență artificială, ca să știe autoritățile cum să le asigure căi de transport libere și fără pericole copiilor spre și dinspre școală. Este foarte simplu să vezi dar extrem de cinic, cum, pe harta europeană a deceselor, blocul comunist este încă foarte viu.

Foto: ECDC.europa.eu

Care este singura solicitare constantă pe care o auzim zilele acestea? Ca școlile să fie închise. Nimic despre cum facem ca mobilitatea să fie redusă. În general, tunurile sunt pe cei prea mici pentru a-și impune voința, pe care-i învățăm însă, prin comportamentul nostru, frica viscerală și paralizia. Le predăm, cu ajutorul autorităților, lecția cea mai proastă: în situații de criză strivești viitorul.

Studiu de caz – testarea în școli sau cum au fost duși cu vorba 3 milioane de copii

Este în curs de licitație pentru 1 miliard de lei lotul de 70 de milioane de teste pe bază de salivă pentru școli. Teste despre care ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vorbește încă de la preluarea mandatului, după ce a deschis școlile, în februarie, și a adoptat motto-ul “școlile trebuie închise ultimele”, a solicitat aceste dispozitive non-invazive. A distrus mai întâi utilitatea testelor antigen rapide, repetând de dimineața până seara, săptămâni în șir, că testele rapide nu sunt acceptate de părinți pentru că sunt considerate invazive, ca să-și impună ideea. Premierul Cîțu l-a susținut și anunța în primăvară că trebuie să introducem aceste teste pe bază de salivă în școli. Într-o singură zi, pe 29 aprilie, a fost convins de argumentele acelorași epidemiologi care acum au aprobat folosirea testelor (sau poate de rețelele de afaceri construite deja de partid pe testele antigen), că cele cu salivă nu sunt bune.

Brusc, după 1 octombrie, când a fost scos pragul de infectare din localitate din decizia de închidere a școlilor, testele de salivă au fost nu numai acceptate, dar aprobate în CNSU, acordată finanțare din Fondul de Rezervă al Guvernului aflat la dispoziția premierului, ca și cum România a descoperit apa caldă într-o zi de 1 octombrie (probabil că din primăvară până acum rețelele de afaceri care prosperă în pandemie au avut vreme să facă stocuri de 70 de milioane de teste). Până la finalul lunii, ar trebui ca testele să fie deja în școli, dar la actualele rate de infectare e posibil ca atunci când testele vor fi disponibile ele să ajungă în școli goale, în care toți elevii vor fi deja în online. Nici până la această oră nu este clar pe cine a împiedicat testarea copiilor.

Cine sunt cei care ne lasă acum să ne certăm pe ce anume trebuie să se închidă și pe ce nu:
  • președintele României educate, Klaus Iohannis, care după 3 rânduri de alegeri probabil că nu-și mai permite să le spună sponsorilor: închideți tot! Care după lansarea marelui plan educat nu-și mai permite să trimită copiii la părinți, ca aceștia să-i educe exclusiv. Care și-a dat afară Guvernul fără să pună nimic în loc și care probabil și acum privește “cu atenție și un pic de îngrijorare“ miile de morți ai pandemiei, fără să facă un gest să-și scoată țara din cea mai profundă criză din istoria recentă. De neînțeles ce a făcut pe timp de vară, după ce a lansat marele proiect prezidențial, pentru a se asigura că mai are pe cine să educe.
  • premierul președintelui României educate, Florin Cîțu, care după ce a căpătat sprijinul total al acestuia pentru preluarea șefiei partidului liberal, a fost demis în Parlament cu cel mai mare număr de voturi cu care vreun guvern a pierdut încrederea Legislativului din ‘90 încoace. Care are o singură grijă: “să nu închidă economia“, înțelegând prin asta că nu închide nimic, pentru că nu impune nicio altă măsură inteligentă, studiată, cercetată pentru a stăvili valul uriaș de infectări care lasă în urmă cimitire pline.
  • ministrul președintelui României educate, Sorin Cîmpeanu, care în acest al doilea mandat de ministru vedem, și e de remarcat asta, că reușește să-și impună deviza: școala se închide ultima. Dar cum de nu vedem nimic înainte de “ultima”? De ce Guvernul a ignorat până acum și continuă să se uite peste sfaturile venite de la specialiștii în sănătate, de la cercetători, de la oamenii de știință? Am căzut dintr-o extremă  – închidem toate școlile, la paușal – în cealaltă – lăsăm toate școlile deschise, dar fără nicio măsură suplimentară fundamentală care să ajute statul să livreze datoria constituțională a educației.

Suntem în al treilea an școlar afectat masiv de pandemie. Închiderea istorică a tuturor școlilor a avut loc pe 11 martie 2020 (anul școlar 2019-2020), iar elevii au revenit la școală abia după vacanța mare, deci după 6 luni, în septembrie 2020. A urmat al doilea an școlar ciuruit de pandemie (2020-2021), în care elevii au fost trimiși în mediul online după cele două rânduri de alegeri locale și parlamentare. Pe 13 septembrie 2021 a început al treilea an școlar în pandemie, care în sfârșit se petrece la școală. Dar fără niciun scut, la rata de vaccinare de doar puțin peste 30% pe care România o înregistrează și la lipsa testărilor pe scară largă.

În acest peisaj, nimeni nu face niciun pas spre împrietenirea românului cu știința, cheie a tuturor problemelor pe care le avem în refuzul vaccinării. Vedem doar autorități bezmetice, care își tratează frica de-a cădea în beciul cu politicieni toxici ai societății prin măsuri necorelate. Lipsa lor de acuratețe, lipsa lor de apel la adevărurile științifice este mai contagioasă decât SARS-CoV-2, este aproape la fel de contagioasă ca prostia.

PS: Atacul la școală se suprapune cu un asalt al imposturii la porțile școlii – incredibile piruetele oratorice și morale ale celor care susțin zilele acestea că introducerea neuroștiinței încă de la clasa a III-a prin materiale care au greșeli științifice, deci de conținut, nu este o mare problemă. Au reacționat ca avertizori de integritate științifică trei cercetători români de top din domeniul neuroștiințelor și al științelor cognitive care au demonstrat, sub lupă, cum Ministerul Educației a deschis larg porțile claselor copiilor de la a III-a în sus neuroștiinței prezentate cu “erori științifice fundamentale” de un personaj care nu are pregătire de specialitate. Nicio reacție din partea ministrului Cîmpeanu, care la începutul acestui an universitar a lăsat studenții care vor să devină profesori prin studiu oficial în universități, prin Masterul Didactic, fără burse guvernamentale.

Ce am văzut, în schimb? Reprezentanți de ONG-uri care de două zile fac contorsiuni oratorice și morale pentru a justifica, în final, că școala e oricum plină de impostori, iar obiectivul comunicării științei pe înțelesul tuturor e mai important chiar decât comunicarea de adevăruri. În marea de dejecții aruncate de reprezentanți ai unor organizații care, paradoxal, intră în școli și fac bani pe spinarea educației fără să fie profesori, dejecții aplaudate în văzul public chiar de unele, puține, cadre didactice prietene ale acestor organizații, se vede și mai clar efortul făcut de cei 3 cercetători: Andrei Miu, Raul Mureșan și Dragoș Iliescu și-au pus știința în sprijinul copiilor și-al profesorilor buni, aflați sub asaltul impostorilor care vor să preia catedrele. 


23 comments
  1. Clasamente la ,,desteptaciune”, la ,,infectari”, la decedati ,,din cauza”, intr-o lume in care se bate ,,toba” c-ar ,,domnii” democratia. Sa nu-ti fi dat seama ca ,,alesii neamului” nu mai sunt demult ai ,,poporului” sigur ca-i dovada de ,,analfabetism functional”. ,,Oficial” cica am fi la 40% da’ daca-i pui si pe cei minim 15% care abandoneaza ,,scoala” pana intr-a VIII – a si pe cei minim 10% care n-au fost testati (ne anuntau ,,oficialii” la ultima testare ca n-a fost la nivel general, astfel multe scoli s-au putut da ,,lovite” ca sa nu ne faca si mai tare praf scorul) ajungem la minim 65%. Sigur ca masa de manevra fiind mare poti sa-i faci praf cu stiri zilnice ,,macabre”. Ca pe ceilalti 35% i-ai ,,rezolvat” deja …

  2. In actualele condiții școlile trebuie sa treacă în line macar 30 de zile și să continue asa in localitățile unde incidenta vs depăși 6 la mie (corect ar fi 3 la mie conform specialiștilor ) . Testele nu previn infectarea ci arata numai dacă un copil are boala. Dar se poate infecta la o ora după testare ! Testam copii zilnic ? Vaccinarea previne infectarea dar cum avem puțini părinți care înțeleg acest lucru , avem un procent mic de vaccinați ! Terminați cu aberațiile susținute de Câmpeanu ! La mall nu stau 30 in clasa 6 ore ! Nu este un atac la școală dar cum bine a spus un rector NU POTI FAVE EDUCATIE OMORAND OSMENI ! Au decedat deja copii ! Nu sunt destui ?

  3. Nu inchidem nimic ca sa tinem economia deschisa, dar a pus cineva in balanta costurile de spitalizare si testare vs. castigul mentinerii deschise ?

  4. DA ,putem sa închidem școala!!!!! Mai bine prosti decât morți ! Cine are copii la școala înțelege, nu înțeleg acești politruci care nu știu ce conduc,sau cum conduc parca sunt in stare de ebrietate.

  5. “Scolile se inchid ultimele”este corect!
    Exista vaccinul pt. parinti, bunici ,elevi ,profesori!
    In scoala mea exista si testatrea gratuita pt. elevi si profesori!!! Intelegeti sistemul on-line are limite; intrebati elevii!!!

  6. Acest Campeanu este un om foarte periculos care nu trebuie sa mai conduca niciodata nimic, mai mult crede ca ceea ce face el este bine! Demisia Campeanu!

  7. Acești ticăloși care ne conduc….., daca nici măcar sutele de morți nu îi mai mișcă înseamnă că și-au pierdut și ultima rămășiță de umanitate, daca oricare din aceștia ar fi la ATI și ar trebui să aleagă între viață și educație…ce ar alege.?

  8. Alte tari au inteles, la o rata de mortalitate mult mai mare, ca trebuie sa riste?? Autorul comentariului are copil? Cu care copii risca, cu ai lui sau cu ai nostri? Alte tari au avut teste si au testat, au sistem de sanatate mai competent, rate mai mari de vaccinare. Cine ne garanteaza noua, parintilor, ca copilul va face o forma usoara? Daca va face o forma grava si vom sta in asteptarea unui pat pe un coridor? Nu prea avem ce ne trebuie, n-ati aflat?

    Educatia in Romabia e in online,cu intreruperi, de 2 ani. Au avut tot timpul sa se pregateasca, sa vina cu solutii. Educatia nu se va reabilita in Romania in cele 3 saptamani cu rata de infectare 16. Sa scada sub 6 si ne reintoarcem la scoala. Copilul meu a fost la scoala cu masca mult timp, au facut circuite separate de intrare-iesire, au pretins ca au dezinfectat etc. Mai intai, sa puna sapun la baia copiilor, ca luni de zile a venit cu sapunul de acasa.

    Pentru reabilitarea educatiei in Romania, hai sa vorbim despre programa supraincarcata si aberanta, care ii sufoca pe copii si nu le lasa timp sa consolideze nimic, doar ii bombardeaza cu noi si noi informatii neexplicate, despre profesorii care nu fac mai nimic la acele ore de arte vizuale, de muzica, de desen, de dezvoltare personala, despre sistemul de meditatii, fara de care copiii nu au sanse, despre cum nu se trece la o invatare axata pe intelegere, judecata, apreciere, ci la una bazata pe reproducere mecanica. Sunt copii care vor invata, de ex., in licee de specialitate, ce e un vaccin, cum se face, vor sti sa redea totul despre mecanism… dar care, pusi in fata alegerii de a se vaccina sau nu, nu o vor face… pentru ca nu e sigur si le e teama!!

  9. Nu inchiderea scolilor este solutia. Scuzati ma dar nici testarea cu teste non invazive care nu este concludenta. Si ma rog cine sa faca testarea? Un cadru medical la 1000 de elevi. In cat timp? O saptamanta si tot nu s ar termina? Testarea nu este tratament. Te tastezi acum si in secunda doi te infectezi. Virusul nu il vezi este invizibil. Plus ca rata infectarii la copii este foarte mica. La scoala se poarta masti, se respecta distantarea. Nimeni nu vorbeste de preventie , profilaxie, de tratament corespunzator la nevoie cum se dau in alte tari, pentru acasa in familie. Problema in Romania se pune de la coada la cap. Nu inteleg cum de acum cand 30-40% din populatie s a vaccinat, rata incidentei este mai mare ca niciodata? Poate cineva sa vada raspunsul? Viata trebuie sa continue, economia asta distrusa sa functioneze,oamenii sa aibe libertatea de a alege. Vom trai cu acest virus si cu altele care vor aparea si nu se cunosc inca, mii, milioane de virusuri pana la final.

  10. Conform principiilor din axiologie, sanatatea este pe primul loc. Fara sanatate nu poti face educatie. Orice alte afirmatii sunt de prisos. Ministrul invatamantului este un personaj cu un potential criminal iesit din comun. Un caracter absolut mizerabil, complet lipsit de empatie.

  11. Ambițiile politice ale acestor fasciști sunt incomensurabile. Nici în ceasul 12 acești bolnavi psihici nu pun pe primul plan siguranța elevilor și a profesorilor. Politicul și ambițiile lui Catu și Tampeanu sunt atât de mari încât sunt convins că nici decesele profesorilor cu zecile pe zi sau ale elevilor nu ii mai impresionează. Școlile nu se vor închide cat timp acesti psihopați rămân în fruntea țării.

  12. Diferenta dintre anii trecuti si anul acesta, este ca acum avem vaccin. Sa faca bine si cei care inca nu s-au vaccinat,sa se vaccineze. Nu inchidem iar economia si scolile din cauza unor sosociauristi . Copii de la 12 ani in sus se pot vaccina, adultii la fel. Ati face bine opozitia, sa o lasati mai moale cu instigarea indirecta la nevaccinare si la proteste. FARA SA NE VACCINAM NU SCAPAM DE COVID,TOATE STATELE CARE ACUM SUNT RELAXATE AU RATA MARE DE VACCINARE. Iar parintilor carora le e chiar frica de covid, tineti-va copiii acasa, ca in ordin scrie clar ce categorii de copii pot sta acasa: : COPIII CU BOLI , COPII CE PREZINTA SIMPTOME SPECIFICE si MARE ATENTIE,COPII CARE TRAIESC LA DOMICILIUL LOR CU PERSOANE CU BOLI CRONICE GRAVE. Adica sa pricepeti si voi: romania par’ca suntem plini de batrani bolnavi, fiecare sigur are in familie macar un exemplar .Faceti-le domnule mutatie si astfel puteti sta frumos acasa in online. Legal. Elegant. Fara sa profite sosocistoauristii politic de durerea voastra. Nu v-au zis binevoitorii astia opozanti avocati de varianta asta de a sta in online legal,asa-i?De ce? Ptr ca nu ii doare de voi, vor doar sa va provoace si sa foloseasca durerea voastra, ca sa apuce ei puterea. ATAT.

    1. Cred ca nu intelegi ceea ce se intampla astazi in Romania esuata. Traim o criza umanitara la fel de grava precum in Italia, Brazilia sau India. Partea proasta este ca daca se continua trendul si nu este oprit vom ajunge sa avem cea mai mare criza umanitara din lume.

      Scolile nu se inchid, scolile se trec in online unde elevii isi pot proteja sanatatea. Nici nu trec toate in online, doar acolo unde rata este necontrolabila. Trebui revenit la rata de 3 la mie unde trebuie aplicate masuri de protectie suplimentare iar daca aceste masuri dau gres trecute automat in online la rata de 4.5 la mie, fara vorbe goale pe hartie. Rata de 3 la mie a fost stabilita de specialisti iar daca nu controlezi totul se va accelera, ceea ce se intampla astazi la noi.

    2. O parte dintre clase/scoli nu vor sa faca lectii cu elevii din online, daca acestia sunt putini. Nu au chef, logistica, dispozitie etc. Cine ii poate verifica si cum se poate reclama acest lucru? Si, in alta ordine de idei, avem vacciunul dar, de ce 10% dintre morti sunt vaccinati? Matematica mea spune ca, daca 30% suntem vaccinati, iar vaccinul nu ar avea efect, ar trebui sa fie 30% morti vaccinati. Cum sunt 10%, inseamna ca vaccinul protejeaza de cazuri grave/deces doar 2/3, 66% si nu peste 90% cum se spune. Ideea era ca daca esti vaccinat si tu si copilul si bunicii etc asta nu inseamna ca poti merge la scoala in orice conditii, tot ai o sansa din trei sa pleci dintre la noi… Eu sunt vaccinat, nu sunt anti/contra nimic, doar observ. Si spun ca scoala nu trebuie sa functioneze oricum si sa ne bazam ca suntem vaccinati, ca nu suntem imuni, chiar daca se cheama “imunizare”.

  13. Avem politicieni competenți și darnici cu niște proiecte de genul 50 de lei pe an pentru cei cu note mari .o grămadă de bani pentru ce să ia și ei niște bani degeaba de la stat . cînd e vorba de afaceri acolo plouă cu găleata fără număr .am ajuns pe mîna lor de risul lumi nu numai al Europei. george

  14. Ati inventat un nou refren.
    Testele PISA si vaccinarea…si o țineți ca o placă de patefon stricat.
    In acest moment încăpățânarea de a pedepsi ,,lipsa de educatie” nu mai ajută pe nimeni.
    E ca atunci când copilul se rănește grav și părintele in loc sa il salveze il ceartă că de ce nu a respectat regulile.

    Școlile din marile aglomerări urbane trebuie trecute in on-line, nu închise.
    Nu e același lucru.
    Induceți acceasi falsa idee că dacă le tii deschise fizic copii vor învăța mai mult.

    Nu poti învăța in condiții de stres epidemiologic, cu clase care se inchid si se deschid, cu profesori si personal infectati, vacinati sau nu.

    Scolile urbane sunt vectori pt ca ele cresc f. mult mobilitatea persoanelor de la elevi la parinti, de la profesori la personal.

    Restul e propagandă política.

    Verificati datele din valul 2 si 3.
    In 2-3 săptămâni de la trecere in on line a școlilor din urban rata de infectare din urbanul mare a scăzut cu 3-4 la mie.

    P.S.
    In 8 noiembrie 2020 când s-au inchis TOATE școlile rata de infectare era maxin 8 la mie.
    Până pe 8 noiembrie 2021 daca nu se închid scolile in unele orașe rata de incidența va fi de 30 la mie.
    Nu vreau sa folosesc cuvinte mari dar România se află in plin război biologic. Curând se va atinge suta de mii de victime.
    N.B De 18 luni ni se tot repetă ca specialiștii în sănătate publică decid măsurile.
    Acum nu tine nimeni cont de ei.

  15. Asta este România și sper ca pe viitor sa votam cu responsabilitate, ne meritam soarta, ca noi poporul roman votam toți hoții și incompetenții.

  16. Sanatatea elevilor este sub asediu.
    Nu testările le trebuie parintilor, sa afle ca al lor copil e bolnav.
    Parintii normali la cap si la suflet, vor sa isi protejeze copilul de imbolnavire.
    O luna online sa treaca nenorocirea de rata imensa, si apoi, la scoala in banci, acolo unde scade rata de infectare.
    Nu au dreptul nici Câtu si nici Campeanu sa ne expuna copiii si nepotii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel Funeriu, trei propuneri pentru o digitalizare reușită în Educație: Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național / Să stabilim cum creștem motivația / Să dăm vouchere pentru meditații cu o impozitare simplă ca să nu mai fie tabu

Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național, este una dintre cele trei propuneri făcute de Daniel Funeriu, ministru al Educației în…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Primii responsabili de frica elevilor sunt părinții, nu școala. Să-i învățăm să facă cât mai multe lucruri cu capul și cu mâinile lor, vor deveni mai autonomi, deci mai puțin anxioși

Frica unui copil este în primul rând responsabilitatea părinților, spune psihologul Mircea Miclea, fost ministru al Educației și profesor universitar. Acesta a explicat într-un interviu pentru TVR Cluj că prin…
Vezi articolul