Elevii din mai multe județe “salută” decizia care le permite claselor a VIII-a și a XII-a să vină fizic la școală în scenariile roșii

10.294 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Elevii din mai multe județe “salută” decizia de a le permite claselor a VIII-a și a XII-a să vină fizic la școală în scenariile roșii, în context pandemic, pentru a se pregăti pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021.
  • Amintim că ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, i-a cerut ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, modificarea ordinului comun astfel încât elevii din clasele terminale să poată merge fizic la școală și în scenariul 3.
  • Cei doi oficiali au ajuns ieri seară la un acord, după ce Bucureștiul a intrat în scenariul 3 care trimitea clasele a VIII-a și a XII-a acasă și menținea la școală doar elevii de primar și grădiniță.
  • Tot în cursul serii de vineri, 5 martie, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a abilitat, prin Hotărârea nr. 15, ministerele Educației și Sănătății să modifice ordinul comun cu regulile din școli pentru a permite elevilor să continue cursurile față în față (detalii aici).

Asociația Elevilor din București și Ilfov reacționează la decizia CNSU și spune, într-un comunicat remis Edupedu.ro, că “elevii care se află în clasele a VIII-a, respectiv a XII-a, sunt prioritari, și ar trebui clasificați ca atare în scenariile bazate pe rata de infectare. Trebuie avut în vedere faptul că aceștia au un examen, în care o să se prezinte fizic, deci vor trebui să se pregătească vehement. Mai mult, faptul că educația a sistat în multe zone, pentru aproape un an, le aduce un dezavantaj, pentru care ar trebui să se pregătească suplimentar, conform programului de ore remediale”.

Comunicatul integral remis de Asociația Elevilor din București și Ilfov:

“Ref: Elevii din anii terminali vor merge la școală, chiar și în scenariul roșu!

Asociațiile de elevi din România salută decizia CNSU care permite elevilor de clasa a VIII-a și a XII-a să își continue cursurile fizic în zonele roșii, în care pragul ratei de incidență cu COVID-19 nu depășește 6 la 1000 de locuitori.

Vineri, 5 martie a.c., în cadrul ședinței Consiliului Național pentru Situații de Urgență, a fost adoptată Hotărârea nr.15 ce are în vedere la art. 3 decizia ca elevii din anii terminali să meargă la școală în format fizic, indiferent dacă localitatea se află în zonă verde, galbenă sau roșie, cu condiția ca pragul de infectare să nu depășească 6 la mie în ultimele 14 zile.

Elevii care se află în clasele a VIII-a, respectiv a XII-a, sunt prioritari, și ar trebui clasificați ca atare în scenariile bazate pe rata de infectare. Trebuie avut în vedere faptul că aceștia au un examen, în care o să se prezinte fizic, deci vor trebui să se pregătească vehement. Mai mult, faptul că educația a sistat în multe zone, pentru aproape un an, le aduce un dezavantaj, pentru care ar trebui să se pregătească suplimentar, conform programului de ore remediale.

Din păcate, sistemul de învățare online nu este atât de performant în toate regiunile pentru a le asigura elevilor din anii terminali o pregătire riguroasă. Deși se împlinește un an de la debutul acestui mod de învățare, conexiunea la internet și lipsa de dispozitive sunt încă hibe ce au produs goluri în cunoștințele acumulată de către elevi.

Astfel, dacă măsurile de siguranță sunt respectate cu strictețe, și școlile sunt aprovizionate cu suficiente materiale igienico-sanitare, elevii vor putea merge în continuare la școală în scenariul roșu.

Pe această cale, asociațiile de elevi din țară își exprimă susținerea față de decizia CNSU ce conferă elevilor din clasele terminale posibilitatea de a își continua cursurile în format fizic.

“Salutăm decizia CNSU din seara aceasta. Pentru elevii din anii terminali care se află în scenariul roșu, această hotărâre reprezintă o oportunitate de a putea recupera materia și a se pregăti mai bine pentru examenul pe care îl au în față. Având în vedere decursul sistemului de învățământ online, credem că aceștia ar putea recăpăta cunoștințele pentru un examen fizic mult mai facil, în mod fizic. Atâta timp cât măsurile sanitare și distanțarea sunt respectate, aceștia ar putea să se întoarcă la școală în siguranță.” – Ana-Maria Groza, președinte AEBI

“După deja un an de alternare între modul hibrid și cel online de învățare, putem afirma cu certitudine că acestea nu sunt comparabile cu prezența fizică din bănci. Astfel, salutăm decizia CNSU și încurajăm toți elevii și profesorii să fie cât mai atenți și precauți în privința modurilor de menținere a sănătății personale și a normelor de siguranță, pentru ca toate clasele, nu doar cele terminale, să se poată întoarce la școală cât mai curând.” Matei Canavea, președinte AVE

“E o decizie care era necesară având în vedere haosul la care am asistat în învățământul online. E șansa și celor defavorizați să recupereze, în final, atât cât pot. Ar fi fost extrem de nepotrivită decizia de a trece pentru activitatea din clase în online, la nici o lună de începerea semestrului II. Îți creezi un ritm, iar toate aceste schimbări nu favorizează în vreun fel învățarea.” Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC

“Susținem această decizie. Bineînțeles, procesul educațional să se desfășoare în condiții de maximă siguranță. Am observat că această decizie a generat nemulțumiri din partea unor elevi, aș dori sa afirm faptul că sistemul de predare online nu este unul favorabil pentru un elev în an terminal, acesta nu se mulează pe nevoile reale ale unui elev care în câteva luni va susține examene on site, cea mai propice fiind predarea în format fizic.” – Miclea Partenie, președinte AEMs

”Învățământul online nu a fost cel mai eficient din anumite puncte de vedere, ca urmare, elevii nu au avut parte de cea mai calitativă comunicare cu profesorii, ajungându-se ca materia să nu fie parcursă integral. Astfel, AEM susține decizia luată de CNSU și MEC cu privire la reîntoarcerea elevilor din an terminal în sălile de clasă. Consider că cel mai favorabil context de predare-învățare este cel față în față, în acest fel rata de promovabilitate la Examenele Naționale va crește considerabil.” – Cristina Miculaiciuc, președinte AEM

“Procesul educațional nu este doar despre informaţie, ci este și despre interacţiune și socializare. Orice întrerupere a acestui proces cu toate cele trei elemente, produce o eroare, deoarece toate sunt complementare. Școala online nu s-a dovedit a fi eficientă în privința interacțiunii, motiv pentru care nici informaţia nu a fost eficient transmisă către elevii care în mai puțin de 4 luni au un examen de dat. Susţinem decizia CNSU cu așteptarea ca măsurile de prevenție să fie și ele de asemenea prioritare.” – Ioana Nunu, președinte AEBc

Foto: © Michaeljayberlin – Dreamstime.com


11 comments
  1. Inconștiență!Acești copii din clasele terminale trebuie sa fie feriți de virus deoarece își decid viitorul.Daca iau virusul ,nu se mai pot prezenta la examene.Pentru ei este mult mai bine ca activitatea sa fie online.Dar cine sa gândească? Prostia e mare la unii!

  2. Agronomul nu stie ce vorbeste.Sunt scoli in Bucuresti si in orase cu 36 elevi in clasa ,la 20 cm unul de altul.Au fost toti prezenti.

  3. Exact ca pe vremea lui Ceaușescu!
    Elevii defilau strigand “extaziați ‘:
    ” Mulțumim din inima partidului!”
    Dar dl Câmpeanu știe ca la clasa a opta vin la școală sub jumătatea elevilor, iar din clasele a 12-a,poate doar un sfert.
    Asta pentru ca învățământul online, în afara de faptul ca le oferă protecție contra îmbolnăvirilor, economisesc și timpul de drum și învață relaxați, la biroul lor de lucru, fără masca și fără risc de contaminare în mijloacele de transport în comun și în scoala.

  4. Sigur! Unii saluta decizia deja din carantina! Și e doar începutul! Curând vor fi online cu toți… Pentru ca… rata de infectare va creste vertiginos!

  5. Mesajele de sustinere curg din toate colturile tarii. Salvatorul invatamantului romanesc, primul agronom al tarii, dl. prof. dr. ing., membru al numeroaselor academii de renume mondial, inventatorul sistemului hibdrid 2 ore online – 2 offline – restul la fotbal in curtea scolii, va fi ales la urmatorul congres.

    Agitatie si pe Facebook-ul ministerului, dar acolo curg doar injuraturi.

  6. Întoarcerea la școală cu rată mare de infectare în București, 30 in clasă, geamuri închise este viabil? Până la urmă care este adevărul? Sunt mai multe tulpini, mai contagioase, tinerii transmit boala, se îmbolnăvesc profesori și elevi, scapă cine poate dar suntem cu comentariile învățate, formulele le știm dar care mai apucă să le scrie și respectiv să le corecteze. Ce jalnic am ajuns! Ce contează i viața, două, doar să nu fie familia mea!

    1. Ar trebui sa ne concentram pe educatie lasand paranoia si dezinformarea oficiala la o parte. DE 1 an ne tzine cu prosteala, restrictii etc. fara rezultate vizibile.
      Functioneaza doar dictatura medicalo-politista, si suflatul in ceafa la big-pharma.

    2. ADEVĂRUL ESTE CA VOR SA SALVEZE ECONOMIA, CU ORICE PREȚ! Asta e adevărul. Guvernul nu mai are bani de dat mamelor sa stea cu copiii în online. Odată școlile începute, se mișcă rotitele economiei:haine noi, rechizite, benzina, consumabile de tot felul, etc. Asta e adevărul: ii doare la cot de copiii noștri, afacerile sa meargă, sănătatea copiilor, s-o ia naiba. Asta e tristul adevăr. Martore stau faptul ca nu asigura distanțarea în scoli, nu fac teste și apar peste tot ca ciupercile după ploaie experți care ne tot bâzâie cu ce ineficient e onlinul. De ce? ptr ca în online, copiii stand acasă, nu se mai cheltuie atâta cu ei ca atunci când merg la școală. Iar economia sa funcționeze, are nevoie ca oamenii sa cheltuie. Cu orice preț, se pare. Chiar cu prețul vieții și sănătății. Asta e tristul adevăr. Ps: AAAA, ȘI VACCINAREA, E O GLUMA PROASTA, DOAR ÎN JUR DE 1MILION S-AU VACCINAT ȘI CU A DOUA DOZA….ASTIA DOAR SUNT IMINU, RESTUL DE 17MILIOANE,NU SUNTEM ÎNCĂ IMUNI.

  7. Eleviu din Bucuresti se bucura ca fac 2 zile scoala si 3 online…si inca din scenariul verde! Asa o sa fie si acum …materiile de examen la scoala si atat…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoarea unei profesoare de Geografie către elevii săi care susțin BAC 2024 la această disciplină, după rezultatele de la simulare. 25 de sfaturi și puncte-cheie pentru pregătirea examenului

Elevii au șanse să-și îmbunătățească performanțele la Geografie dacă mențin ritmul de pregătire pentru Bacalaureat 2024, le transmite o profesoară elevilor ei de la clase, într-o scrisoare primită pe adresa…
Vezi articolul