Elevii mai multor școli din Vrancea au început semestrul II online, din cauza unor cazuri de Covid-19 în clase. Lista școlilor afectate

1.344 de vizualizări
Foto: © Luiza Nalimova | Dreamstime.com
Potrivit Agerpres, 12 unități de învățământ din județul Vrancea au confirmat vineri mai multe cazuri de Covid-19, astfel încât clasele au trecut în sistem online, pentru 10 zile, așa cum prevede ordinul comun al ministerelor Educației și Sănătății.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, și cel al Sănătății, Alexandru Rafila, au explicat săptămâna trecută că, potrivit noilor reglementări, clasele care au trei cazuri de infectare cu noul coronavirus pe o perioadă de șapte zile consecutive trec în sistem online.

În această situație se află deja elevii mai multor clase din câteva unităţi de învăţâmânt din Vrancea care încep semestrul II în format online din cauza unor cazuri de infectare cu COVID-19, potrivit unei raportări a Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Vrancea.

Lista școlilor unde unele clase au trecut online, de luni
  • Cinci clase de la Colegiul Naţional “Emil Botta” Adjud
  • Trei clase de la Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare” Focşani,
  • Câte două clase de la Colegiul Naţional “Unirea” Focşani şi respectiv Şcoala Gimnazială “Duiliu Zamfirescu” Focşani
  • Câte o clasă de la Şcoala Gimnazială “Angela Gheorghiu” Adjud, Şcoala Gimnazială “Mihail Armencea” Adjud, Colegiul Naţional Pedagogic “Spiru Haret” Focşani, Şcoala Gimnazială “Nicolae Iorga” Focşani, Şcoala Gimnazială “Alexandru Vlahuţă” Gugeşti, Şcoala Gimnazială “Principele Şerban Ghica şi Principesa Aristiţa Ghica” Sihlea şi Grădiniţa cu program prelungit nr. 16 Focşani.

Potrivit ISJ Vrancea, la finalul săptămânii trecute, 33 de elevi şi 15 cadre didactice şi auxiliare erau infectați cu virusului SARS-CoV-2.

Cele 2 scenarii când școlile trec în sistem online

În prezent, rata de vaccinare a cadrelor didactice și personalului nedidactic din unitățile de învățământ nu mai este luată în calcul la stabilirea intrării claselor în mediul online. Prezența fizică în școli este condiționată de gradul de ocupare al paturilor în spitale, cu bolnavi de Covid-19. Dacă depășește 75% din rata de ocupare pe județ, atunci cursurile trec în sistem online. Elevii revin la ore abia la o rată de ocupare a paturilor de sub 70%. De asemenea, clasele trec la funcționarea online la trei cazuri consecutive de infectare cu noul coronavirus într-o perioadă de șapte zile.

Se păstrează regula intrării în sistem online a întregii școli, atunci când cel puțin jumătate din numărul de clase au activitatea fizică suspendată.

Suspendarea activității fizice în clasă se face prin decizia Consiliului de Administrație al școlii. Suspendarea activității fizice a întregii școli se face prin decizia Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Secretarul de stat din Ministerul Educației Sorin Ion, îndemn către toți contabilii și secretarii din școli să plătească pe 14 aprilie toți banii pentru profesori pe OUG 48 și decizii ale instanțelor: Vrem să fim și alături de colegii noștri pentru ca de sărbătorile pascale să aibă un plus de buget

Contabilii și secretarii din școli să plătească în aprilie toți banii pentru profesori, obținuți prin hotărâri judecătorești, conform ordonanței de urgență (OUG) 48, le-a transmis secretarul de stat pentru Învățământ…
Vezi articolul

Școala în teritoriile ucrainene ocupate de armata lui Putin: Rușii își aduc propriii profesori, emit certificate rusești, iar aceste lucruri echivalează cu simptomele unui genocid prin ștergerea culturii ucrainene din teritoriile ocupate chiar și temporar

Aproximativ 1,5 milioane de elevi din totalul de 4 milioane înregistrați în Ucraina fac școala online, lucru permis de tehnologiile educaționale introduse începând din timpul pandemiei și dezvoltate după declanșarea…
Vezi articolul

Mario Nava, Director General al DG Reform, Comisia Europeană: Recomandările făcute Ministerului Educației din România „oferă sugestii concrete pentru implementarea pachetului legislativ adoptat anul trecut. Acest lucru va îmbunătăți eficiența și echitatea sectorului educațional din România”

„Sunt încântat că DG REFORM a putut să sprijine Ministerul Educației din România în eforturile sale de reformă în sectorul preuniversitar. Prin intermediul Instrumentului de Suport Tehnic, recomandările oferă sugestii…
Vezi articolul