Elevul eliminat din examenul de Evaluarea Națională cu nota 1, pentru tentativă de fraudă, este un elev cu cerințe educaționale speciale (CES) care uitase să predea telefonul, susține ISMB

15.283 de vizualizări
examen
Foto: Freepik.com
Elevul eliminat din examenul de Evaluarea Națională cu nota 1, pentru tentativă de fraudă, este un elev cu cerințe educaționale speciale (CES) care uitase să predea telefonul, susțin reprezentanții Inspectoratului Școlar București pentru Edupedu.ro

Aceștia au precizat că este singurul elev eliminat de la proba de Limba și literatura română care a avut loc pe 22 iunie 2021, dintre cei 11.815 elevi prezenți la acest examen.

Telefonul a fost descoperit de profesorii asistenți asupra elevului, după ce s-a făcut instructajul și proba scrisă „începuse de ceva vreme”, potrivit reprezentanților ISMB.

Aceștia au spus că eliminarea din examen dă totuși dreptul elevului să meargă la proba de Matematică, iar apoi se va face media de la Evaluarea Națională cu nota 1 de la Limba Română, medie care va conta în media finală de Admitere la liceu.

În procedura de examen se interzice candidaților să intre în sală cu orice tip de materiale ajutătoare: manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și cu telefoane mobile și cu orice instrument electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare.

Se interzice candidaților să introducă în sala de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop. Candidații care refuză depozitarea obiectelor în sala stabilită de comisie în acest scop, nu sunt primiți în examen.

Nerespectarea dispozițiilor referitoare la introducerea de materiale interzise în sala de examen duce la eliminarea elevului din sală, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu, și la notarea cu 1 (unu) a lucrării elevului eliminate.

Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă

Cerinţe educaţionale speciale (CES) sunt definite ca necesităţi educaţionale suplimentare, complementare obiectivelor generale ale educaţiei, adaptate particularităţilor individuale şi celor caracteristice unei anumite deficienţe/dizabilităţi sau tulburări/dificultăţi de învăţare ori de altă natură, precum şi o asistenţă complexă (medicală, socială, educaţională etc.).

CES exprimă o necesitate evidentă a anumitor copii de atenţie şi asistenţa educaţională suplimentară, fără de care nu se poate vorbi efectiv de egalizarea şanselor, de acces şi participare educaţională şi socială.

CES desemnează un “continuum” al problemelor speciale în educaţie, de la deficiențele grave şi profunde la dificultăţile / tuburările uşoare de învăţare. Registrul acestora, în accepţia UNESCO (1995) cuprinde:

  • întârziere în dezvoltare/deficiență mintală/dificultăţi/dizabilităţi severe de învăţare;
  • deficienţe fizice/motorii;
  • deficienţe vizuale;
  • deficienţe auditive;
  • tulburări emoţionale (afective) şi de comportament;
  • tulburări (dezordini) de limbaj;
  • dificultăţi/dizabilităţi de învăţare.

Articol în curs de actualizare

Foto: School photo created by yanalya – www.freepik.com


1 comment
  1. Mai nou, orice elev cu CES are dreptul, pentru „egalitate” de sanse, sa ocupe loc la orice liceu alege familia lui. Asa ca acest elev, chiar si cu media 1,50,ar putea deveni elev la un liceu de top.
    Tragedie ar fi fost daca un oricare coleg al lui, ar fi patit asa ceva… Scoala profesionala ar fi fost singura solutie…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Gabriela Olimpia Sabău, despre participarea elevilor din învățământul tehnologic la stagii de pregătire în companii europene: Descoperă ce înseamnă cu adevărat profesia. Am copii care îmi spun: „doamna, n-am fost mai departe de Oradea” / Proiectele Erasmus m-au făcut să rămân în sistemul educațional

Participarea elevilor din învățământul tehnologic la stagii de pregătire practică în companii europene, prin intermediul programelor Erasmus, le oferă posibilitatea „să își îmbunătățească competența profesională într-un alt spațiu de muncă”,…
Vezi articolul

OFICIAL Programele pentru Evaluarea Națională la clasa a VIII-a 2023 au fost publicate. Au revenit conținuturile de dinainte de pandemie, anunță ministrul Cîmpeanu

Programele pentru Evaluarea Națională 2023 au fost anunțate, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Descarcă mai jos documentele pentru Limba română, Matematică și Limba Maternă. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a…
Vezi articolul

Câte clădiri cu risc seismic 2 sunt înregistrate în sistemul școlar? Ministrul Deca: „În jur de 600 de clădiri cu destinație educațională” / „Ne dorim să extindem programul” de consolidare, dar clădirile în risc seismic I sunt „prima urgență”

“Cifrele sunt undeva în jur de 600 de clădiri cu destinație educațională”, a spus, miercuri, ministrul Educației, Ligia Deca, întrebată fiind de jurnaliști câte clădiri cu risc seismic 2 sunt…
Vezi articolul

Romaniatv.net publică secvențe editate dintr-o înregistrare cu Miclea, în care pot fi auzite insulte la adresa președintelui / Mircea Miclea: Nu am avut acest interviu cu Romania TV. Este probabil o compilație, îmi cer scuze pentru interpretări și luări de poziție

Romaniatv.net a publicat secvențe editate din una sau mai multe înregistrări audio cu fostul ministru al Educației Mircea Miclea, în care pot fi auzite insulte la adresa președintelui. În înregistrările…
Vezi articolul

Camelia Gavrilă, directoarea Colegiului „Costache Negruzzi” din Iași: Indiferent ce va fi absolventul – fizician, chimist, literat sau jurist – el va trebui să comunice, să structureze un discurs, să aibă logică interioară, o gramatică curată. Nu voi accepta că limba română se poate preda în două ore ca obiect de bacalaureat

Directoarea Colegiului Național „Costache Negruzzi” din Iași, Camelia Gavrilă, a declarat că nu va accepta „sub nicio formă să considerăm că limba română se poate preda în 2 ore, ca…
Vezi articolul