Emil Boc, apel pentru un rol mai puternic al autorităților locale în educație, în cadrul unei dezbateri europene: „tot ce ține de educație începe la nivel local”

243 de vizualizări
Emil Boc la masa rotundă europeană / Foto: Facebook.com – Emil Boc
“Pentru noi, autoritățile locale și regionale, toată educația este locală”, a spus primarul PNL al orașului Cluj-Napoca, Emil Boc, într-o intervenție susținută săptămâna aceasta la o dezbatere europeană pe teme de educație, desfășurată sub egida președinției franceze a Consiliului UE. Edilul clujean, care și în trecut a făcut apel la mai multă descentralizare în educație, a reluat în mod repetat tema importanței pe care decizia locală o are în domeniu și a insistat în privința nevoii de investiții în învățământ.

La masa rotundă găzduită de francezi, cu participarea ministrului francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, Emil Boc a afirmat că “este important să înțelegem că, la urma urmei, tot ce ține de educație începe la nivel local”. El a spus că “din punctul nostru de vedere, investiția în educație este cea mai bună și cea mai sigură investiție din lume. De ce? Pentru că nu există riscul falimentului. Din această perspectivă, îmi amintesc că Președintele Macron a spus, recent, cu privire la schimbările climatice, că nu avem o Planetă B. Nu avem nici un Plan B pentru democrație în Europa”.

El a făcut un apel ca autoritățile locale, naționale și europene să conlucreze pe teme de educație și a insistat că e nevoie ca toți politicienii – “de la Bruxelles până în România” – să înțeleagă că “avem nevoie de investiții acum și că vom vedea mai târziu beneficiile investițiilor în educație”.

Emil Boc și-a continuat declarațiile din cadrul dezbaterii europene cu o postare pe Facebook în care vorbește despre alocarea de 110 milioane de lei pe 2022, la nivelul Clujului, pentru “investiții în infrastructură, reparații curente, burse școlare, vouchere pentru pregătirea digitală a profesorilor clujeni și alte politici publice”.

Intervenția lui Emil Boc la masa rotundă organizată sub egida președinției franceze a Consiliului UE, pe tema relației dintre autorități europene-naționale-locale în educație:

„Aș vrea să menționez rolul important al autorităților locale pentru a pune în legătură lumea învățării cu lumea muncii, în cadrul ecosistemului local. Aș mai vrea să menționez că pentru noi, autoritățile locale și regionale, toată educația este locală. De ce spun asta? Pentru că autoritățile locale și regionale sunt primul punct de contact între nivelul european, guvernele naționale și sistemele de educație. Deci este important să înțelegem că, la urma urmei, tot ce ține de educație începe la nivel local.

Aș mai vrea să menționez că, din punctul nostru de vedere, investiția în educație este cea mai bună și cea mai sigură investiție din lume. De ce? Pentru că nu există riscul falimentului. Din această perspectivă, îmi amintesc că Președintele Macron a spus, recent, cu privire la schimbările climatice, că nu avem o Planetă B. Nu avem nici un Plan B pentru democrație în Europa. Deci, educația este la baza democrației noastre, la baza modelului nostru de viață european. La urma urmei, educația este oxigenul stilului nostru de viață european. Vreau să accentuez că educația este cheia ieșirii din sărăcie, cel mai bun antidot pentru extremism, intoleranță și așa mai departe. Deci avem nevoie de investiții în educație.

Un alt element pe care doresc să-l accentuez și care cred că este o expresie ce ar trebui să se afle pe biroul fiecărui politician din Europa, de la Bruxelles în România și peste tot în Europa, este că politicile educaționale sunt investiții ce presupun costuri acum și beneficii pe termen lung. Este atât de important să înțelegem că avem nevoie de investiții acum și că vom vedea mai târziu beneficiile investițiilor în educație, chiar și pentru modelul de viață european și pentru sprijinul democrației. 

Ultimul punct: avem nevoie să lucrăm într-un ecosistem, nu într-un ‘ego-sistem’ al educației. Ce înseamnă acest lucru? Trebuie să lucrăm împreună, la nivel local, național, european. Iar la nivel local trebuie să implicăm toți actorii din orașele noastre – ONG-urile, societatea civilă, mediul de afaceri și, bineînțeles, autoritățile locale și regionale.”

Intervenția lui Emil Boc – la începutul mesei rotunde:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
elaborarea curriculumului de liceu

Până pe 29 septembrie, profesorii se pot înscrie în grupurile care fac subiectele pentru Evaluările Naționale, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat în anul școlar 2024-2025. Condițiile de selecție, publicate de CNPEE

Profesorii se pot înscrie în grupurile de lucru care vor face subiectele pentru Evaluările Naționale, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat în anul școlar 2024-2025, până pe 29 septembrie, iar în perioada…
Vezi articolul

Ploaie de promisiuni pentru profesori. Anton Hadăr, liderul federației sindicale „Alma Mater”, despre salariile de la 1 ianuarie 2024: Promisiunile prim-ministrului au fost că vom fi foarte aproape de ceea ce ar trebui să fie, pentru că ceea ce ar trebui să fie nu știm. Aici e problema

Anton Hadăr, președintele Federației Naționale Sindicale (FNS) „Alma Mater”, a declarat, într-o intervenție la Euronews România, despre salariile profesorilor de la 1 ianuarie 2024, că „promisiunile prim-ministrului au fost că…
Vezi articolul

Peste jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a din Bihor iau meditații, iar dintre ei 90% la matematică, potrivit unui studiu sociologic realizat de Universitatea din Oradea / Doar un sfert dintre părinți le verifică constant temele sau discută regulat cu profesorii

Elevii de clasa a VIII-a din școlile publice din județul Bihor apelează masiv la meditații pentru a face față examenelor și presiunii școlare: peste 53% iau lecții particulare, în special…
Vezi articolul