Evaluare standardizată 2022 Elevii claselor a II-a, a VII-a și a IX-a din cele 329 de școli alese de minister pentru proiectul pilot, dau luni proba la limba română, pe device-uri electronice

2.154 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
În total, peste 100.000 de elevi vor fi susținut câte 2 testări în cadrul proiectului pilot de evaluare standardizată, până pe 8 iunie, susține ministerul. Astăzi și mâine (6-7 iunie) se mai susțin probele de limba română pentru elevii celor 329 de școli alese de minister.
  • Prima probă la limba română în cadrul programului pilot de testarea standardizată a fost în data de 3 iunie, când au susținut evaluarea pe telefon inteligent, laptop sau tabletă, elevii claselor a III-a, a V-a și a VI-a.
  • Testarea nu este obligatorie, subliniază ministrul Educației pentru Edupedu.ro
  • Amintim că nu toate testele folosite în cadrul programului pilot sunt omologate, conform datelor de pe site-ul ministerului Educației. Într-un interviu la Euronews, acordat joi seara, ministrul Educației a declarat că „există omologare încă de anul trecut pentru aceste teste, din partea direcțiilor de specialitate.”
  • Ministrul Educației a declarat apoi la TVR că testele Brio nu ar fi trebuit omologate: „Nu există obligativitate din acest punct de vedere legal, care este singurul care contează, pentru omologarea testelor.” – Mai multe detalii aici.

Astăzi, 6 iunie, elevi ai claselor a II-a, a VII-a și a IX-a susțin un test de tip grilă la limba română pe laptop, tabletă sau telefon inteligent (n. red device-uri personale sau ale școlii). Vor fi teste grilă cu 4 răspunsuri prestabilite și 1 răspuns corect, iar elevii vor bifa doar rezultatul.

Elevii de clasele primare au timp 30 de minute pentru a rezolva subiectele, iar cei de gimnaziu și liceu, 60 de minute.

La finalul orei toți elevii care participă primesc pe loc un raport de evaluare, care ajunge apoi la profesor, părinți și elevi.

Interpretarea rezultatelor evaluării

Raportul de evaluare este prezentat sub forma unui scor care poate varia între 0 (foarte slab) și 100 (foarte competent). Cu cât scorul este mai mare, cu atât el indică un nivel de cunoștințe și competențe mai ridicat.

Scorul este un „scor-centilă”: el arată cum se compară elevul testat cu toți ceilalți copii din România care parcurg aceeași clasă ca și el. De exemplu, pentru un elev care se află la centila 70 (a obținut scorul 70), înseamnă că 30% dintre elevii din România (de acea vârstă sau clasă) sunt mai buni decât el în timp ce 70% sunt mai slabi sau egali cu el. Totodată, un copil care are centila 90 (scorul 90) are în fața sa doar 10% din populația școlară comparabilă iar 90% dintre elevii de aceeași clasă sunt mai slabi decât el – acesta este un scor foarte bun – potrivit explicațiilor din document.

Informații de context

Pe 30 mai a fost primul test la matematică susținut în cadrul proiectului pilot, la care au participat peste 40.000 de elevi, potrivit ministrului Educației. De atunci au dat testul la matematică ( sau istorie la alegere în cazul elevilor de liceu), și la limba română. Mâine 7 iunie au testarea elevii din cele 329 de școli care sunt în clasele : I, X și XI, iar pe 8 Iunie sunt reprogramări pentru sesiunile de testare care nu s-au putut efectua.

De precizat, unii elevi au fost rugați să vină cu tablete și telefoane inteligente de acasă pentru a susține testarea standardizată pilot, potrivit surselor Edupedu.ro.  

Unele dintre școlile participante la testarea standardizată pilot le-au transmis părinților că testul pe platforma privată ar fi obligatoriu și că nu se va folosi internetul școlii, ci conexiunea proprie a dispozitivului personal.

Citește și: EVALUARE STANDARDIZATĂ 2022 Începe prima evaluare privată, în masă, a elevilor din școlile de stat, cu subiecte care nu sunt făcute de Ministerul Educației și care, pentru Matematică și Istorie, nu sunt nici măcar omologate / Cum arată întrebările și raportul „narativ-descriptiv”

Foto: © Syda Productions |  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Mare poveste cu aceste teste! Pana la urma de ce ne-au chemat cu copiii sa le sustina? In afara de platforma in cauza cine a mai obtinut vreun beneficiu de pe urma lor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii ar putea primi punctaje în loc de coduri și la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a, în 2025, anunță Ligia Deca: Să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului / Ministra ia în calcul corectarea digitalizată și pentru acestea

Ministra Educației, Ligia Deca, a anunțat că de anul școlar viitor elevii ar putea primi punctaje în loc de coduri la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a…
Vezi articolul

Alexandru Florian, președintele Institutului Ellie Wiesel, despre declarația lui Călin Georgescu din 2022, prin care îl numea „erou” pe liderul mișcării legionare în România, Zelea Codreanu: Declarațiile foarte riscante au fost date în ultimii doi ani. Deduc de aici că avem de-a face cu o strategie. Călin Georgescu a fost construit, pregătit într-un proiect politic

Călin Georgescu, candidatul cu discurs pro-rus și neolegionar, care este pe primul loc după primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, îi ridica la rang de eroi pe Corneliu Zelea…
Vezi articolul

Se puteau lua alte măsuri în loc de creșterea normei profesorilor? Sorin Ion, secretar de stat MEC: Nu văd alte măsuri cu impact bugetar / Radu Szekely, consilier al ministrului Daniel David: Cred că singura soluție alternativă ar fi fost reducerea salariilor tuturor din sistemul de învățământ cu 10-15% / Bogdan Cristescu, director CNCE și consilier al ministrului: Puteau fi date afară persoane, micșorate salariile

Majorarea normei didactice de predare cu două ore pe săptămână, decisă prin Legea 141/2025 și aplicată din toamna acestui an școlar, a fost prezentată drept o măsură de austeritate în…
Vezi articolul