Evaluarea la Matematică, clasa a II-a: Elevii susțin testarea la matematică. Cine corectează testele și ce se întâmplă cu rezultatele

1.739 de vizualizări
Foto pexels.com
Evaluarea la Matematică a elevilor de clasa a II-a este susținută astăzi, în toate școlile primare din țară. Subiectele de la testarea la Matematică au fost concepute de Ministerul Educației, iar elevii au la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva problemele de evaluare. Subiectele sunt împărțite în sală chiar de învățătorul de la clasa respectivă, care este asistat pe toată durată evaluării de un al doilea profesor, care nu predă la acea clasă.

Subiectele de la evaluarea la matematică, clasa a II-a, sunt concepute pe 2 numere. Testele trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate și să verifice în ce măsură copiii și-au însușit elementele de bază prevăzute de curriculumul școlar la Matematică. Evaluarea este organizată în cursul zilei normale de școală, în funcție de programul școlii.

Calendar Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
7 mai 2019: Limba română – Scris
7 mai 2019: Limba maternă – Scris
8 mai 2019: Limba română – Citit
8 mai 2019: Limba maternă – Citit
9 mai 2019: Matematică
10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit
Cum se desfășoară evaluarea la clasa a II-a: în ce săli dau copiii testarea și cine îi supraveghează

Sălile în care se desfășoară Evaluarea Națională la clasa a II-a sunt, de regulă, sălile de clasă în care elevii învață în mod obișnuit. “Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influența desfășurarea probelor”, a precizat Ministerul Educației.

Evaluarea Națională la clasa a II-a se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei școli. Elevii de clasa a II-a au 30 de minute timp alocat pentru rezolvarea subiectelor, la fiecare testare.

Subiectele sunt împărțite chiar de învățătorul de la clasa respectivă, care este asistat pe toată durată evaluării de un al doilea profesor, care nu predă la acea clasă. Elevii se vor așeza în bănci așa cum obișnuiesc să o facă zilnic, subiectele fiind concepute pe 2 numere.

Înainte de începerea testului, învățătorul le spune copiilor care sunt regulile evaluării. În momentul în care primesc testele, elevii trebuie să își scrie pe foaia de evaluare numele, prenumele și școala.

Învățătoarelor le este interzis să le dea copiilor indicații despre rezolvarea subiectelor, să modifice testele sau să completeze rezolvările testelor.

La încheierea celor 30 de minute de evaluare, învățătoarea ia foile de test de la copii și le predă, pe bază de proces-verbal, directorului școlii, care este președintele comisiei de organizare a evaluării în școală.

Subiectele de la evaluarea la clasa a II-a trebuie îndeplinească următoarele condiții, potrivit regulilor de Evaluare, definite în metodologie:

  • să aibă un nivel mediu de dificultate
  • “să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu”
  • să aibă un “format asemănător celui al evaluărilor internaționale”
Cine corectează testele de la clasa a II-a

Lucrările scrise de elevii de clasa a II-a sunt evaluate în școală, de către profesorii din respectiva unitate școlară. Fiecare test este evaluat și notat de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul de la clasă.

Testele de la clasa a II-a trebuie să fie corectate în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Ce se întâmplă cu rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a

Rezultatele obținute de fiecare elev de clasa a II-a nu se afișează, nu se anunță public și nu se trec în catalog. Rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a le sunt comunicate de către învățătoare părinților, individual.

Scopul evaluărilor este de a arăta în ce măsură și-au însușit copiii elementele de bază prevăzute de programa școlară și de a-i ajuta pe cei care au lacune să le remedieze, pe timpul verii.

Pe baza acestor teste, învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, adaptate fiecărui elev la care a identificat probleme. Planurile trebuie comunicate părinților, pentru a fi parteneri în procesul de învățare.

Planul individualizat de învățare este un “instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării”, prevede metodologia. Actul aprobat prin ordin de ministru precizează că “decizia privind elaborarea planului individualizat de învățare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele și observațiile înregistrate de-a lungul parcursului educațional al elevului”.

“După informarea părinților/reprezentanților legali, se întocmește un proces-verbal, în care aceștia semnează pentru luarea la cunoștință a informațiilor referitoare la rezultatele elevului la EN și, după caz, la măsurile prevăzute în planul individualizat de învățare”, se mai arată în metodologie.

Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit clasa a II-a
De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuitPărinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere? În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Vezi mai jos o broșură informativă despre Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, realizată de Mișcarea Populară:

Brosura Evaluare Clasa II

CALENDAR EVALUAREA NAȚIONALĂ CLASA A IV-A 2019:

14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă

Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a IV-a 2019

Photo by bruce mars from Pexels

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Creșterea normei didactice poate duce la supraîncărcarea profesorilor și accentuarea crizei de cadre calificate în mediul rural și în disciplinele STEM – analiza IȘE cenzurată de ministrul Educației și Cercetării / Se recomandă un sistem de recunoaștere a „muncii invizibile” și flexibilizarea cerințelor pentru formarea profesională

Creșterea normei didactice de la 18 la 20 de ore pe săptămână și reducerea la jumătate a plății cu ora pot duce la supraîncărcarea profesorilor, scăderea atractivității profesiei didactice și…
Vezi articolul

Criză de profesori la Școala de Poliție din Câmpina, unde predarea se face în sistem TV. „Noi am avut predările în mare parte TV”, spune o elevă / Comandantul Școlii: Numărul de profesori e insuficient, sunt 90 și ar trebui 150

„Numărul de profesori este insuficient în momentul acesta, pe anumite perioade, pe anumite materii”, a declarat Vasile Tache, comandantul Școlii de Agenți de Poliție din Câmpina, pentru Europa Liberă România.…
Vezi articolul
colegiile universitare la care se intră fără BAC

Admiterea la liceu, prevăzută de „România Educată”, încurajează meditațiile? Ministrul Educației: Să eliminăm ipocrizia aceasta că „vai, nu este bine să faci meditații”. Este foarte bine să faci meditații, condiția e să nu faci cu elevii de la clasă

Este foarte bine să faci meditații, cu condiția să nu intri în incompatibilități, să faci meditații cu elevii de la clasă, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care a spus într-un…
Vezi articolul