Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național „I. L. Caragiale” din București, a vorbit despre faptul că sunt elevi care se plictisesc la școală. „Au depășit un anumit nivel, nu mai sunt dispuși să asiste la o simplă prelegere”, a afirmat aceasta, în cadrul Conferinței naționale RO 3.0 “Educație pentru nivelul următor”, pe 23 septembrie.
„«Nu vin la școală, pentru că mă plictisesc» (spune un elev – n.red). Vreau să vă spun că este un adevăr, există elevi excepționali care, într-adevăr, se plictisesc la școală. Au depășit un anumit nivel, nu mai sunt dispuși să asiste la o simplă prelegere”, a spus Andreia Bodea.
În luna martie a acestui an, profesorul de matematică Flavian Georgescu a spus că aude tot mai mulți colegi care se plâng că elevii „nu mai pot să se concentreze 50 de minute la lecție”. Aceasta a precizat că „elevii de azi nu mai sunt elevii de acum 10, 20, 30 de ani. Elevii de azi cresc într-un alt mediu, în altă conjunctură, au alte viziuni și, în primul rând, au parte de o altă educație de acasă”. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.
„Un fenomen îngrijorător ce se petrece în ultimii ani este legat de deficitul de atenție al multor elevi în cadrul orelor de curs. Aud tot mai mult dascăli care se plâng că efectiv copiii nu mai sunt conectați la ore, nu mai pot să se concentreze 50 de minute la lecție și să fie prezenți trup și suflet în clasă. Acest fenomen se întâmplă tot mai des. Oare de ce?”, a mărturisit profesorul.
Mai bine de jumătate dintre elevii de liceu din România spun că au puțini profesori sau chiar niciun profesor care să le trezească dorința de a învăța, iar mulți exprimă frustrare că față de relevanța unor materii școlare pentru viața lor, dar și în legătură cu volumul de informații predate la clasă, potrivit unui studiu recent publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.
Nu doar acțiunile unor elevi de distragere a atenției îi afectează pe colegii lor, ci și lipsa de atenție la oră, chiar și în cele mai simple forme, arată un studiu publicat de American Psychological Association, citat de Edutopia.org. Cu precizarea că este vorba despre cercetări care trebuie aprofundate, acesta a încercat să verifice în ce măsură atenția sau lipsa de atenție la ore se transmit între participant. Constatarea: doar lipsa atenției e contagioasă, chiar și în cele mai simple forme.
Momentele de început ale unei ore de curs de la școală sunt la fel ca primele rânduri ale unui roman – cele mai importante, scrie Edutopia. Platforma de sfaturi pentru pentru profesori și împărtășire a strategiilor de predare-învățare-evaluare arată, prin cumularea mai multor declarații ale unor profesori din SUA că felul în care aceștia își încep orele reprezintă „cheia pentru a trezi – sau stinge – interesul și învățarea elevilor”.
Foto: © Veranika Semchanka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
9 comments
Baze materiale moderne și metode ultramoderne care să capteze atenția elevilor supradotați nu există. Ministerul nu alocă 1 leu pentru așa ceva. Profesorul are în față trei categorii distincte de elevi : 1. nivel normal (majoriatea). 2. CES. 3. mai inteligenți decât media. Să ne răspundă animalele rumegătoare paricopitate din minister : care este metoda ideală de predare ? Ăia cu CES trag nivelul în jos, adică evoluția intelectuală a elevilor normali este sabotată. Inteligenții se plictisesc. Se predă după o programă arhaică, ultraplictisitoare, lipsită de relevanță cotidiană, noroc cu unii dascăli care mai introduc și altceva de la ei. Investiție ioc în perfecționare didactică, comasări, navetism, epuizare și frustrare. Ăsta e învățământul clocit de diletanți.
Am ajuns să am elevi normali care se plictisesc uneori la școală pentru că trebuie să ne adaptăm la nivelul majoritarilor… care sunt dezastru. Avem copii la clasa a 5-a care nu știu să citească și să scrie. Avem elevi la liceu care nu cunosc tabla înmulțirii. Iar în 50 de minute, cu 25 de elevi în clasă, nu poți vorbi simultan cu toți, nu ai cum purta un dialog, cum face un schimb de idei… Activitățile care i-ar pune pe jar, care i-ar motiva să participe necesită un minim nivel de cunoștințe și educație generală, care le lipsesc multora. Deseori, într-o clasă cu copii nediagnosticați sau netratați, petrecem jumătate din timp calmându-i cât să nu mai întrerupă ora. Normal că se plictisesc copiii ”normali”. Doar că ei nu mai au drepturi, au drepturi doar specialii. Noi lăsăm turma ca să salvăm oaia rătăcită, în fiecare oră, iar la fiecare altă oră, oaia tot razna o ia.
Elevi ”supradotați” care se plictisesc? Avem și dintr-aceștia, și ghici de ce se plictisesc – niciunul n-are niciun interes în nimic. Nu le poți da de lucru diferențiat pentru că nu vor să lucreze nimic în plus, preferă să ”se plictisească” decât să depună un gram de efort pentru a se dezvolta la nivelul lor.
Dă-le telefonul în schimb și instantaneu nu se mai simt plictisiți, au acces la tiktok și pot urmări ca drogații ore-n șir aceleași clipuri imbecile fără ca al lor creier să mai creeze o singură sinapsă!
Am intrat toți cu idealuri în învățământ, convinși că ”bătrânii” nu-i înțeleg pe copii, că noi vom salva lumea. După suficienți ani, concluzia este că ”lumea” nu vrea să fie salvată. Lumea vrea să se distreze și râde de salvatori.
Aceia nu sunt supradotati…mai analizati un pic.
Crede-mă că nivelul minim a coborât atât de mult că elevii normali de altă-dată sunt acum campionii generației.
Nici nu vă închipuiți câtă prostie crasă (nu vorbesc de lipsă a educației, ci strict de lipsa inteligenței native) există în elevii noștri. Dar nu te poți mira, ce naște din pisică șoareci mănâncă. IQ-ul național era estimat pe lângă 90 de puncte, parcă, și continuă să coboare.
N-ati vrea sa ne facem avion?Cei supradotați se pot duce în centre speciale. Voi de ce nu investiți în nimic si vreți totul gratis?Ministerul doar taie din finanțe și are tupeul sa spună ca se plictisesc elevii supradotați. Normal!Au nevoie de alt tip de lecție. Dacă fac ora pentru cel foarte deștept se pun pe țipat ceilalți ca e mult,ca e greu,ca nu se poate etcProvocarea intelectuala este și pe nivel de dificultate,nu tine de prelegere și ce balmajiti voi acolo.
Care centre? sunteti profesor si nu stiti ca aceste „centre” nu exista?.
Si daca ar exista, de ce ar mai merge la scoala atunci? Adica tu il pui sa se plictiseasca 4 ore pe zi si apoi sa mearga la „centre” ca sa faca materia pe masura lui?? Lucrul diferentiat cu elevii exista in lege de mult timp. Insa multi profesori si invatatori prefera sa treaca cu vederea acest lucru.
Există centrele de excelență pentru cei care într-adevăr sunt capabili. Nu te mai da de-a dura dacă nu știi nimic despre școală. Ai trecut prin ea?
„Pai, integrati-i! Puneti-i in clasa alături de 3 cu CES, ca sa fie integrare totala!” zise david alaturi de alte voci tampite din educatie….
foarte tare !!