Fasolea festivă și grafenul pierdut

3.058 de vizualizări
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
Cu școlile semi-închise și certificatul verde amânat fără termen, președintele Iohannis și adevăratul său guvern sărbătoresc 1 Decembrie cu fast. Și medalii fără număr pentru generalii omniprezenți în viața publică. Eventual și cu niște fasole festivă, pe unde se milostivesc primarii. Între timp, o nouă lume se construiește pe lângă noi, dar România se pregătește de un nou retard istoric, cu reformele abandonate încă trei ani.

Automobilul electric, industria bateriilor, digitalizarea, inteligența artificială, schimbarea din temelii a educației – toate sunt realități pe care le vedem din Ungaria până în Anglia, din Italia în Norvegia. Aproape nimic din toate acestea nu e pe agenda noii Puteri de la București. O putere tot mai militarizată, care sperie cu reflexele sale de conservare a unui status-quo ce împinge tot mai mulți români spre emigrare.

O alianță împotriva firii, pe care votanții de ambele părți au respins-o la alegerile din 2020, dar care a fost forjată de președintele Klaus Iohannis. Aflat la apogeul puterii sale și la minimul istoric al legitimității, Iohannis s-a transformat într-un conducător perfect rupt de popor, care fuge de orice întâlnire nemijlocită cu cetățenii ori cu opoziția – vezi absențele fără precedent de la comemorarea incendiului din Colectiv sau de la ședința festivă a Parlamentului.

Acest președinte, care și-a câștigat de două ori mandatul cu un discurs puternic reformist, a sfârșit prin a readuce PSD la putere și a binecuvânta o agendă de guvernare paralelă cu nevoile României. Justiția a fost pur și simplu evacuată din preocupările Puterii, iar garanția anti-reformistă este Laura Vicol, avocata interlopilor pusă la șefia Comisiei Juridice. Dan Tăpălagă a explicat pe larg implicațiile acestei mutări.

Dar justiția nu e singurul domeniu care necesită reforme profunde. Educația e sus pe agendă. Însă președintele – ce ironie, fost profesor – a îngropat și acest domeniu. Cu un program călăuzitor ”România educată” catalogat de experți drept maculatură, ba chiar una cu efecte nocive, cu un ministru incapabil să țină școlile deschise prin testare la doi ani de la începerea pandemiei, cu un guvern în care facultățile pe bune au fost înlocuite de cursurile miniștrilor la diferite instituții militarizate, Educația e condamnată la stagnare.

Citește pe G4Media.ro analiza integrală semnată de Cristian Pantazi.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Programul Masa caldă în școli – instrument politic, la cererea premierului Nicolae Ciucă. Peste 63% dintre școlile înscrise în acest an au fost alese din localități conduse de primari PNL

Programul Masa caldă va continua și în acest an tot ca program-pilot, pentru al șaptelea an la rând. Ministerul Educației a publicat recent lista școlilor, de data aceasta fiind 300…
Vezi articolul

Scriitoarele Victoria Pătrașcu și Carmen Tiderle, despre decizia editurii de a retrage cartea “Profu’ crede că învăț” după controverse pe Facebook: “Ne transportă într-un univers orwellian” și “induce un mesaj periculos în societate” / “Există părinți și profesori care cred că copiii sunt oi. Și dacă li se spune săriți în prăpastie, ei sar. Ei bine, ei nu vor sări”

Valul de revoltă produs pe Facebook de conținutul cărții pentru copii “Profu’ crede că învăț” și decizia editurii Litera de a retrage volumul sunt privite prin filtru critic de două…
Vezi articolul

VIDEO Mihaela Nabăr, World Vision România: Conectarea între un cadru didactic și un elev pe WhatsApp nu înseamnă educație. Ar trebui să transformăm profesorul din transmițător de informații în personaj care creează și știe să creeze conținut digital

Formarea profesorilor ar trebui să fie despre transformarea lui din transmițător de informații în personaj care creează și știe să creeze conținut digital, susține Mihaela Nabăr, directorul executiv al World…
Vezi articolul