Federația sindicală „Spiru Haret”, scrisoare către premierul Orban pentru suplimentarea masivă a numărului de profesori: E nevoie de 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați, altfel „școlile riscă să devină focare Covid-19”

6.277 de vizualizări
Marius Nistor / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” i-a transmis premierului Ludovic Orban o scrisoare deschisă în care susține că, în contextul pandemiei, în învățământ „ar fi nevoie de circa 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați – personal didactic auxiliar și nedidactic”, nu doar plusul de 500 de cadre didactice, prevăzut deja printr-o hotărâre de guvern.

„Din cauza lipsei de personal, școlile riscă să devină focare Covid-19”, afirmă organizația sindicală în scrisoarea semnată de președintele Marius Nistor. „Spiru Haret” afirmă că își bazează solicitarea pe datele primite de la organizațiile teritoriale și inspectorate din 25 de județe și din minicipiul București.

Raportat la aceste cifrele calculate de acestea, „în actualul context pandemic, cele 500 de posturi reprezintă o picătură în ocean”, afirmă scrisoarea, potrivit căreia „din cauza blocării angajărilor, multe dintre unitățile de învățământ sunt obligate să constituie formațiunile de studiu peste limita maximă prevăzută de lege, mai ales în condițiile creșterii numărului de elevi în marile aglomerări urbane”.

Textul integral al scrisorii deschise:

„Din cauza lipsei de personal, școlile riscă să devină focare COVID-19

Domnule Prim-Ministru, Ludovic Orban,

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ a semnalat încă din luna august deficitul de personal cu care se confruntă unitățile de învățământ și a solicitat efectuarea, în regim de urgență, a demersurilor necesare pentru a permite angajarea personalului indispensabil aplicării măsurilor de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2.

Rezultatul a fost apariția HG nr. 765/2020, prin care numărul total de posturi din învăţământul preuniversitar de stat, inclusiv învăţământul special, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, a crescut la 285.960 de posturi, față de 285.460 câte erau anterior. Deci, un plus de doar 500 de posturi.

Potrivit unei analize realizate de FSE „SPIRU HARET“ la nivelul a 25 de județe și al municipiului București, pe baza datelor primite de la organizațiile teritoriale și de la inspectoratele școlare, ar fi nevoie de circa 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați – personal didactic auxiliar și nedidactic. Raportat la aceste cifre, în actualul context pandemic, cele 500 de posturi reprezintă o picătură în ocean.

Domnule prim-ministru, din cauza blocării angajărilor, multe dintre unitățile de învățământ sunt obligate să constituie formațiunile de studiu peste limita maximă prevăzută de lege, mai ales în condițiile creșterii numărului de elevi în marile aglomerări urbane. De asemenea, deficitul de personal nedidactic pune în pericol siguranța tuturor celor din unitate: copii și salariați.

Dacă nu veți suplimenta urgent și semnificativ numărul de posturi din învățământul preuniversitar de stat, riscați să transformați unitățile de învățământ în focare de infecție, ceea ce va conduce la o transmitere în masă, accelerată, a bolii.

Marius Ovidiu NISTOR
Președinte”


4 comments
  1. Trebuie redus numarul orelor de la inv gimnazial,liceal si profesional ,sunt atatea discipline inutile-lb.latina,religie,ed.tehnologica,muzica/desen alternand,dirigentie,redus nr.elevi la clasa,dar nu se doreste nicio schimbare in interesul elevilor,sindicatele din invatamant distrug elevii si parintii prin deciziile lor,pentru ei profesorii sunt cei care conteaza.

  2. Ar trebui să ne gândim la eficienţa (mai corect spus ineficienţa) demersului didactic în România actuală. Pandemia va trece într-o fericită zi a omenirii. Atunci vom preda iar în clase cu 32 de elevi ? Avantajele unor clase cu 15 -16 elevi sunt de netăgăduit. Probabil că noi discutăm, iar cine trebuie să ne audă are altceva de făcut, mult mai important, cum ar fi pregătirea alegerilor parlamentare…

    1. Toate partidele care au fost la putere au fost interesate numai in reducerea cheltuielilor pentru învățământ, si principalele căi sunt cresterea numărului de elevi intr-o clasa, si cresterea normei didactice, ambele având ca rezultat scăderea numarului de profesori, adica economii. Se mai adauga lipsa de investiții, si se obtine rezultatul dorit :un invatamant,, ieftin”!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Simulare BAC 2025

Simulare BAC 2025. Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: Până pe 8 aprilie, colegii noștri vor putea evalua lucrările inclusiv de la domiciliu, iar pe 8 aprilie vom comunica rezultatele, individual, fiecărui elev

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, pentru Radio România Actualități, referitor la simularea examenului național de BAC 2025, că profesorii corectori vor putea evalua lucrările, inclusiv de…
Vezi articolul

AUDIO Cătălin Raiu, lector universitar în Științe Politice, cu studii de teologie: N-aș lega modul în care se predă religia de rezultatul alegerilor pentru că nu avem de-a face cu linii directoare transmise de biserică prin profesorii de religie

Cătălin Raiu, lector universitar în Științe Politice, cu studii în teologie, nu crede că modul în care se predă religia în școli are legătură cu rezultatul alegerilor din acest an.…
Vezi articolul
Reguli pentru distanțarea în școli

Regulile privind distanțarea în școli vor fi rescrise: Sorin Cîmpeanu anunță un ordin comun al Ministerelor Educației și Sănătății, cu toate detaliile, pe 2-3 februarie / Profesorii vor începe să fie vaccinați cu prioritate înainte de începerea școlilor

“Regulile de distanțare vor fi stabilite printr-un ordin comun al ministrului Sănătății și al ministrului Educației, ordin care va fi promovat de îndată ce va fi luată decizia de către…
Vezi articolul

Psihologul Irina de Hillerin: Învățăm o grămadă de lucruri teoretice, învățăm matematică, învățăm fizică, chimie, biologie, dar nu învățăm despre ce simțim, cum simțim / „În prezent sunt foarte mulți copii, chiar cu medicație, cu diagnostice puse de medicii psihiatri”, spune consilierul școlar Alina Hora

Irina de Hillerin, consilier școlar la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „învățăm o grămadă de lucruri teoretice”, dar „nu învățăm…
Vezi articolul

Flavian Georgescu, profesor de matematică: Ordinea nu e să îi învățăm pe elevi să calculeze integrale, ci mai întâi să îi învățăm de ce trebuie să învețe integralele. Îi vom câștiga pe elevi, le vom arata utilitatea și chiar frumusețea matematicii

Profesorul Flavian Georgescu a declarat, referitor la logica învățării matematicii, că „ordinea nu e să îi învățăm să calculeze integrale, ci mai întâi să îi învățăm de ce trebuie să…
Vezi articolul