FOTO Greșeală în subiectele primite de candidați la proba scrisă de Limba și literatura română, Bacalaureatul de toamnă 2025

14.203 vizualizări
Greșeală în subiectele primite de candidați la proba de Limba și literatura română, Bacalaureatul de Toamnă 2025 / Foto: colaj Edupedu.ro
Subiectele distribuite în sălile de examen la proba scrisă de Limba și literatura română din cadrul Bacalaureatului de Toamnă 2025 conțin o greșeală de redactare la cerința B a subiectului I, care solicita un text argumentativ de minimum 150 de cuvinte.

Candidaților li s-a cerut să argumenteze „dacă atitudinea față de mediu să fie schimbată poate sau nu”, formulare care nu respectă norma gramaticală și putea genera confuzie, potrivit subiectelor distribuite în săli către candidați, publicate de Edupedu.ro după ora 12:00 când s-a încheiat examenul.

În varianta oficială publicată de Ministerul Educației și Cercetării pe site-ul subiecte.edu.ro, cerința apare corect formulată: candidații să argumenteze „dacă atitudinea față de mediu poate să fie schimbată sau nu”, raportat atât la fragmentul din textul dat – „Tatăl meu, Lucian Blaga” de Dorli Blaga -, cât și la experiența personală sau culturală.

Subiectul are 20 puncte, iar formularea greșită din sălile de examen putea crea un dubiu privind modul de abordare a răspunsului.

De remarcat și că la subiectul II autorul propus este, ca și la sesiunea de toamnă din 2024, Liviu Rebreanu, însă de această dată cu textul „Amândoi” – anul trecut fiind folosit „Jar”.

DESCARCĂ Subiecte și bareme de corectare BAC Toamnă 2025 Limba și literatura română – uman și real.


5 comments
  1. Bună ziua! Da, este o eroare destul de mare, după părerea mea. O cerință ar trebui să fie clară și concisă… mai ales în cadrul unui examen atât de mare, precum e Bacalaureatul. Elevii citind cerința eronată și fiind sub presiunea examenului, au dezvoltat dubii privind modul de abordare al răspunsului. Răspunsul era interpretabil, deci ar trebui să revizuiți baremele de corectare, întrucât să punctați măcar parțial și pentru cei ce s-au referit la mediul social.

  2. Bună ziua! Da! S a creat confuzie.. ce facem cu cei care au abordat din alta perspectivă subiectul, pentru că cerința nu a fost clară și concisă? Cu această eroare, elevii sub tensiunea examenului, au putut aborda subiectul în două moduri diferite, și anume, mediul social și mediul înconjurător! Vă rog revizuiți baremul de corectare, măcar să îi punctați parțial pe elevii care au avut altă percepție.

  3. Bună ziua! Da. a creat confuzie. ce facem cu cei care au abordat diferit subiectul ? din alta perspectiva… sper să se decidă să se puncteze macar partial pentru că se putea interpreta in două moduri diferite sub tensiunea examenului.

  4. Toti putem gresi! Cine a facut subiectele,a fost corectat de cineva care, cred eu, nu stia subiectul..de ce nu a vazut greșeala?.pt ca nu a corectat? pt ca are 40 de ore pe luna?

  5. Românește este, după părerea mea, „poate sau nu [poate] să fie […]” și nu spune nimic (tertium non datur). Prof.dr.univ.psih. poate sau nu să îndrume zeci de doctoranzi în această temă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Efectul Tate: Școlile din Marea Britanie raportează un număr tot mai mare de misoginism și hărțuire sexuală, la băieții de 9 și 10 ani / Guvernul le cere profesorilor să nu le vorbească elevilor despre Andrew Tate

Profesorii din Marea Britanie sunt sfătuiţi de guvern să nu discute cu elevii despre Andrew Tate, „regele masculinităţii toxice”, influencerul din social media, în ciuda faptului că şcolile raportează un…
Vezi articolul

Georgi Dimitrov, Comisia Europeană: în investițiile pentru educație digitală, cel mai important ar fi aspectul planului de reziliență și redresare. România a pus accent pe subiect, cu solicitări similare altor țări

În investițiile pentru educația digitală, “cel mai important (…) ar fi aspectul planului de reziliență și redresare. Sunt foarte bucuros să văd accentul pus în România pe acest subiect, cu…
Vezi articolul

Consorțiul Universităților pentru Științele Vieții își exprimă susținerea pentru pachetul de legi ale educației, ca „soluție pentru educația în domeniul agriculturii și dezvoltării durabile!” / Pentru învățământul superior, este apreciată în special „consolidarea componentei financiare” și a autonomiei universitare

Schimbările propuse în pachetul legislativ pus în dezbatere de Ministerul Educației reprezintă “o soluție pentru educația în domeniul agriculturii și dezvoltării durabile”, susține Consorțiul Universităților pentru Științele Vieții, ce reunește…
Vezi articolul