Gabriela Firea, despre 119 – Telefonul de Urgență pentru copii, lansat săptămâna trecută: Mulți au sunat doar ca să verifice dacă funcționează, dar a fost și cazul de la Constanța

1.056 de vizualizări
Gabriela Firea / Foto: gov.ro
Câteva mii de persoane au apelat 119, Telefonul de Urgență pentru Copii, în prima săptămână de funcționare, a anunțat pe Facebook ministrul Familiei, Gabriela Firea. Aceasta a spus că „mulți au sunat doar ca să verifice dacă Telefonul de Urgență pentru Copii funcționează”, dar că „au fost și apeluri cât se poate de reale”.

Ministrul Familiei a menționat cazul fetiței agresate de propria mamă la Constanța, care a fost sesizat la Telefonul de Urgență pentru Copii.

„Câteva mii de persoane au apelat 119, Telefonul de Urgență pentru Copii, în prima săptămână de funcționare. E adevărat că mulți au sunat doar ca să verifice dacă Telefonul de Urgență pentru Copii funcționează, dar au fost și apeluri cât se poate de reale. De exemplu, cazul fetiței agresate de propria mamă la Constanța a fost sesizat la Telefonul de Urgență pentru Copii. E bine că oamenii reacționează!”, a scris Gabriela Firea.

Aceasta a mai anunțat că 119 va prelua și cazurile grave, care au nevoie de intervenție imediată de la Telefonul Copilului.

„Mă bucur să anunț că, în curând, facem un parteneriat cu Asociația Telefonul Copilului pentru completarea Numărului Unic Național – 119.

Toți copii aflați în situații de risc, dar și adulții care doresc să semnaleze situații critice vor putea suna atât la numărul de telefon 116 111, al Asociației Telefonul Copilului, unde vor primi consiliere psihologică și juridică, dar și la numărul de urgență 119, Telefonul De Urgență pentru Copii, care va prelua cazurile grave pentru care este nevoie de acțiune imediată.

„Numărul 119 va prelua urgențele prin echipe operative care se vor deplasa imediat la locul semnalat în apel, iar la numărul 116 111, al Asociației Telefonul Copilului, vor fi disponibili în continuare specialiști pentru consiliere psihologică și juridică.

Noutatea adusă de Telefonul De Urgență pentru Copii – 119 este că integrează toate numerele pe care le foloseau până acum direcțiile de asistență socială și protecția copilului și care nu mai puțin cunoscute de copii.

Toate demersurile care vin în sprijinul copilului, mai ales pentru cel aflat în situație de risc, trebuie privite cu maximum de seriozitate și inovate permanent. Experiența ne-a arătat că situațiile de viață, petrecute în mod concret pe teren, nu corespund mereu cu cele gândite în birouri. Este foarte important ca fiecare dintre noi să acționăm urgent dacă știm situații care privesc copiii pentru a nu se repeta evenimente tragice care au afectat o țară întreagă”, scrie ministrul.

Despre Telefonul Copilului (119): La numărul unic gratuit 119 răspund 24 din 24 de ore specialiști în protecția copilului, care au fost instruiți să deosebească situațiile în care copiii sunt în pericol iminent. Operatorii pot cere ajutor echipelor mobile din teren, care să intervină. Operatorul care răspunde la numărul de telefon gratuit, 119 – Telefonul Copilului, semnalează cazul la 112 printr-un buton. Apoi există o procedură specială.

Citește și: Cazurile de copii abuzați pot fi semnalate la numărul de telefon unic național gratuit – 119. Numărul este corelat cu 112 și echipe mobile pot interveni imediat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă. 3 cereri ale copiilor “pentru a putea recupera o parte din ce am pierdut”: Să fie protejați, să aibă acces garantat la educație, să participe la deciziile care-i privesc

Protejarea copiilor, inclusiv prin comisii anti-bullying în școli, garantarea accesului la educație, inclusiv prin educație remedială, programe personalizate și digitalizare, respectiv cooptarea copiilor în deciziile care îi privesc sunt cele…
Vezi articolul