Imediat după proba de Matematică de la Evaluarea Națională începe ultima lecție de „Educație la înălțime”, în direct de la Dăbuleni: Deșertificarea și efectele schimbărilor climatice. Profesorii se pot înscrie printr-un formular

356 de vizualizări
Foto: Aspire Teachers
Ultima lecție din proiectul național „Educație la înălțime” din acest an școlar va fi transmisă în direct pentru mii de copii din Dăbuleni, județul Dolj, joi, 24 iunie, de la ora 11:00, imediat după proba de la Matematică de la Evaluarea Națională. Zona este supranumită „Sahara Olteniei” din cauza deșertificării, un fenomen care este și tema lecției – obiectivul de dezvoltare durabilă nr. 13 – Acțiune climatică.

Ora va fi transmisă pe canalul de YouTube Aspire Teachers, unde pot fi vizionate toate lecțiile din mai până în prezent. Lecția este recomandată elevilor cu vârsta de peste 9 ani și poate fi transmisă la discipline precum geografie, istorie, biologie, educație socială, științe, dirigenție, dezvoltare personală.

Profesorii sunt invitați să se alăture celor peste 2.000 de participanți înscriși, completând un scurt formular la: www.aspireteachers.ro/educatie-la-inaltime 

Gazda lecției este Cristina Ciocoiu, profesoară de geografie la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova, iar invitații săi sunt specialiști de la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Cultura Plantelor pe Nisipuri Dăbuleni.

Mii de elevi și profesori din toată țara se vor conecta prin ZOOM și YouTube Live, potrivit organizatorilor proiectului. Aceștia vor învăța despre impactul deșertificării și al schimbărilor climatice, prin povești surprinzătoare, experimente demonstrative, interviuri și jocuri. Cristina Ciocoiu și invitații săi vor explica pentru mii de elevi cum se produce deșertificarea, ce consecințe are și ce putem face pentru a opri fenomenul ce se răspândește la nivel mondial, inclusiv în țara noastră. 

„Schimbarea climei este o realitate. Efectele se manifestă în toate domeniile vieţii, fie că vorbim de sănătate, calitatea vieţii şi, mai ales, de pierderea biodiversităţii. În ultima lecție din acest an școlar, ne propunem să descifrăm cauzele, naturale și antropice, ale deșertificării şi să propunem soluţii concrete. Scopul lecției este ca elevii să conștientizeze fenomenul și să-i implicăm activ în combaterea fenomenului, pentru o dezvoltare durabilă a regiunilor afectate”, transmite profesoara Cristina Ciocoiu, gazda lecției. 

Proiectul național este susținut de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României și dezvoltat de inițiatorii Marius Toader și Adrian Robe în parteneriat cu Aspire Teachers și Asociația Cartierul Creativ Carolina.

„Schimbările climatice nu mai sunt un concept abstract, efectele acestora devin vizibile. Suntem tot mai frecvent martorii unor fenomene meteo extreme. Păstrarea schimbărilor climatice în anumite limite astfel încât să ne afecteze cât mai puțin viața necesită un efort intens la care să se alăture mai multe generații responsabile. Prin participarea la lecțiile spectaculoase din acest proiect, elevii vor fi cu siguranță receptivi față de aceste provocări”, transmite László Borbély, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă.

Proiectul național „Educație la înălțime” își propune: să familiarizeze elevii și profesorii cu obiectivele de dezvoltare durabilă, într-un mod ce pune în valoare resursele României și competențele de secol 21, să creeze lecții interactive centrate pe elev, cu ajutorul celor mai noi tehnologii și să ofere materiale corelate cu programa școlară, accesibile tuturor profesorilor, chiar și după încheierea transmisiunilor live.

Ce sunt Obiectivele pentru Dezvoltare Durabilă

În anul 2015, în cadrul lucrărilor summitului ONU de la New York, a fost adoptată Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă. Prin acest document ONU a oferit o agendă universală cu 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) clare și cuantificabile, pentru eradicarea sărăciei extreme, combaterea inegalităților, a injustiţiei şi protejării planetei până în anul 2030.

În România, Obiectivele pentru Dezvoltare Durabilă au fost transpuse în Strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României 2030 a cărei implementare este coordonată de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă.

Cele 7 lecții de până acum:

Lecția 7 de la Mausoleul de la Mărășești, județul Vrancea. Adriana Lefter, gazda lecției, i-a avut ca invitați pe elevii de la Clubul de robotică Thobor din Tecuci.

Lecția 6 de la Topolog, județul Tulcea. Antoneta Împușcatu, director, profesoară de fizică, chimie și biologie la Școala Gimnazială „Ion Creangă” din satul I. C. Brătianu, Tulcea și laureată Merito. Și l-a avut ca invitat pe inginerul Sorin Zamfir, supervizor zonal la Enel Green Power.

Lecția 5 de la Castelul de Lut Valea Zânelor, Porumbacu de Sus, județul Sibiu. Gazdele lecției, Cristina Dudan i-a avut ca invitați pe: – Ștefan Câlția, pictor și fondator, Asociația Sătească „Șona Noastră” (prefilmat) – Andreea Esca, prezentatoare TV (în direct) – Alina Zară Prunean, fondatoare, Muzeul de Pânze şi Poveşti din Mândra (în direct) – Radu Bârlă, fondator Asociaţia Renascendis (în direct)

Lecția 4 de la Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei de la Sighet, Maramureș. Gazdele lecției: Adriana Balaj, profesoară de istorie din Timișoara, profesor-creator în proiectul-pilot „Educație la înălțime”, alumnă Aspire Teachers, Invitata specială Andrea Dobeș, muzeograf la Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei Sighet, doctor în istorie, Institutul de Istorie „George Bariţiu” al Academiei Române (Cluj-Napoca).

Lecția 3 din inima Munților Bucegi, de la 1650 m altitudine (platoul Padina, comuna Moroeni, jud. Dâmbovița). Au intrat în direct de la fața locului: – Irina Constantinescu, profesoară de geografie, directoare a Eco-școlii Cândești-Vale (Dâmbovița), alumnă Aspire Teachers, coordonatoare a rețelei de profesori „Educație la înălțime” – Alexandru Colțoiu, directorul Administrației Parcului Natural Bucegi.

Lecția 2 din Baia Mare. Au intrat în direct de la fața locului Ioana Hochia, învățătoare la Colegiul de Arte din Baia Mare, alumnă Aspire Teachers și fondatoarea centrului EdukAction din Firiza, unde a dezvoltat împreună cu partenerul său, Adi, un adevărat hub educațional pentru copiii din familiile modeste. Tema lecției 2 a fost Inegalități reduse (Obiectivul de dezvoltare durabilă 10).

Lecția 1 chiar din locul de vărsare a Dunării în Marea Neagră. Au intrat în direct de la fața locului Irina Constantinescu – prof. de geografie, directoare a Eco-școlii Cândești-Vale (Dâmbovița), coordonatoare pentru profesori-creatori „Educație la înălțime” și Adnana Pătrășcoiu – prof. de franceză, directoare a Școlii Gimnaziale Sfântu Gheorghe, coordonatoare a cercului de ecologie din școală.

Foto: Aspire Teachers


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație, susține trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și examen de admitere la liceu la 16 ani, vârstă la care elevul poate să facă școala de ucenicie la locul de muncă sau poate merge în învățământ dual

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Ministerul Educației, susține că învățământul obligatoriu ar trebui să se termine la 16 ani, cu trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pe modelul…
Vezi articolul

Tudor Chirilă, despre “Ciudata viziune a Ecaterinei Andronescu”: Un document bun. Din păcate, cel mai mare obstacol în calea împlinirii acestei viziuni este chiar ministrul care o promovează

Tudor Chirilă analizează „viziunea Andronescu”, lansată în dezbatere la finalul lunii martie. Chirilă scrie pe blogul său că documentul „Educația ne unește” luat ca o viziune pentru viitor este unul…
Vezi articolul