În ce fel s-au terminat acțiunile de protest ale sindicatelor profesorilor, în Anglia: oferta guvernului a fost acceptată prin votul tuturor membrilor / Fără greve pentru salarii în toamnă, dar „pentru anul viitor este cu totul altă discuție”

2.222 de vizualizări
ID © Andrew Sutherland | Dreamstime.com
Decizii luate prin votul tuturor membrilor, separarea problemei salariale de celelalte probleme ale profesorilor și promisiunea de a presa din nou, după un an, pentru creșteri suplimentare: așa se încheie, în Anglia, mișcarea de protest a profesorilor care cereau salarii mai mari, protest care a afectat, prin greve extinse, ultima jumătate a anului școlar și amenința să perturbe și următorul an, începând din septembrie.

În Anglia, cele patru federații sindicale mari din educație au anunțat, luni seară, că membrii lor au acceptat o propunere a guvernului de creștere a salariilor în medie cu 6,5%, potrivit The Guardian. Cele patru organizații aveau în vedere reluarea protestelor în toamnă, în noul an școlar, în cazul în care nu ajungeau la o înțelegere cu guvernul, în continuarea grevelor care au afectat școala în ultimele șase luni, în care, la nivel național sau regional, activitățile educaționale au fost întrerupte de mai multe ori prin acțiuni de câte o zi.

Inițial, liderii sindicatelor ASCL, NAHT, NASUWT și NEU au anunțat că ei susțin oferta creșterii de 6,5%, făcută de guvern. Primele sindicate care au acceptat propunerea au fost NEU și ASCL, potrivit BBC. Membrii celorlalte două au acceptat la rândul lor, ulterior, propunerea.

Acest lucru s-a făcut prin votul membrilor, nu prin decizia liderilor sindicali: potrivit The Guardian, în cazul NEU, de exemplu, 60% dintre membri au votat, iar dintre cei care au făcut-o 86% au ales să accepte oferta guvernului. Procentul a fost de 77,5% dintre membri în cazul sindicatului NASUWT și de 85% dintre membri în cazul NAHT. 

Potrivit publicației citate, sindicatele au atras, însă, atenția că, deși oferta guvernului este superioară celor precedente, ea este departe de a rezolva decalajele produse în ultimul deceniu. În aceste condiții, ele atrag atenția că este un acord de moment, iar “pentru anul viitor este cu totul altă discuție”, după cum a spus un lider al sindicatului NEU.

  • De altfel, actuala creștere vine, după cum amintește BBC, după o creștere de 5% în anul 2022-2023, considerată de sindicate prea mică în condițiile în care salariile profesorilor ar fi scăzut cu 11% în ultimii 12 ani, iar în termeni reali, din cauza inflației, scăderea ar fi fost de 23%.

Tot o cu totul altă discuție este volumul de muncă prea mare, potrivit unui alt sindicat, NASUWT, iar acest subiect poate determina acțiuni sindicale separate.

Și chiar și în cazul discuțiilor pe tema ofertei guvernului privind salariile sindicatele au pus accentul dorințele nemulțumiților, NEU arătând, de exemplu, că 14% dintre membrii săi votanți, însemnând peste 25.000 de oameni, au votat împotriva ofertei și în favoarea unei acțiuni de protest extinse.

Iar cele patru organizații au atras atenția că vor continua campania lor de creștere a finanțării în sistemul de educație.

BBC amintește regulile de declanșare a grevelor în Anglia:

  • Profesorii nu trebuie să declare din timp dacă vor să intre în grevă și nici nu există reguli privind informarea din timp a părinților cu privire la posibila închidere a școlii din cauza grevei.
  • Directorii școlilor iau decizia închiderii. Unii părinți pot afla despre închidere chiar în dimineața zilei de protest, în momentul în care se știe câți profesori protestează și câți nu. Părinții pot solicita angajatorilor zile libere pentru situații de urgență în familie, zile care pot fi plătite sau nu
  • Nu există reguli privind numărul minim de profesori pentru a ține școlile deschise – pentru aceasta pot fi folosiți voluntari, care nu trebuie să respecte curricumul.

Există, totuși, o imagine generală a acțiunilor de protest: Începând din 1 februarie a.c., grevele au fost organizate în zile disparate, la nivel național sau pe regiuni, conform unui program relativ cunoscut din timp.  

Photo © Andrew Sutherland | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Oana M, proastă ai fost, proastă ai rămas!

  2. Da, numai la noi totul a murit în tăcere! A fost ultima șansă pe care sindicatele din învățământ au avut-o ca să mai obțină ceva pentru sacul găurit și prea puțin peticit al sistemului. Au ratat-o cu brio. De-acum încolo mai avem un singur drum: tot la vale, până la fundul prăpastiei. Sper să ajungem cât mai iute acolo, că poate așa vom avea de unde să începem să urcăm…

    1. Sau veți rămâne acolo, în prăpastie, că nu faceți nici voi nimic, pt a schimba modul de predare și veți avea mai mult respect față de copii și de părinții lor.

      1. Dna Oana M, se pare ca stiti ce vorbiti, asa ca doar la „inteligentii artificiali” ne mai este ultima speranta, nu-i asa ?!
        De-abia asteptam 🙏

        1. Copiii din ziua de azi au mult mai multe resurse de informare și învățare și de-aia la clasă sunt plictisiți și nu au chef de nimic, din cauza metodelor voastre de predare învechite și comuniste și a manualelor de acum 20 de ani. Foarte puțini copii vă mai acordă atenție.

          1. Au mai multe surse de informare și învățare și de aceea nu mai deschid nici cărțile, nici caietele, nici măcar nu mai caută informațiile respective pe nicăieri, pentru că sunt mai ocupați să se joace pe TikTok și IG și oricum unii părinți le bagă în cap că sunt cei mai deștepți, cei mai dotați, cei mai speciali și n-au nevoie să învețe nimic. Iar când inevitabil ratează toate examenele, sunt de vină profesorii că nu i-au ”motivat” și n-au folosit ”metode moderne”.

            Ironic e faptul că oricum ar da-o părinții care o țin cu modernitatea și cu metodele noi, în același timp împiedicând profesorii să-și facă treaba, elevii, ai lor copii, vor fi cei care vor trage ponoasele. Da, ne veți acuza în continuare că nu facem și nu dregem, dar efortul intelectual pe care ai voștri copii sunt învățați DE VOI să nu-l depună nu se întâmplă de la sine, iar lipsa lui e cea care duce la rezultatele proaste pe care le vedeți. Vă programați copiii să clacheze la orice examen serios și eventual, în loc să le sprijiniți dezvoltarea, reușiți să le puneți și mai multe piedici pentru viitor. Nu vor fi elevi pentru totdeauna, iar în lumea reală a adulților, nu va veni mama la corporație să lămurească șeful de ce copilul ei e special și trebuie tratat ca un mic geniu.

            Dar cum îi creșteți, așa îi veți avea. Succes!

          2. In prezent au cam prea multe surse de informare si invatare, dar realitatea nu arata ca le sunt de ajutor acestea, fie din cauza ca nu sunt consecventi, fie ca nu le aleg pe cele potrivite ori nu le utilizeaza deloc.
            Sigur ca un ecran / telefonul nu-i va plictisi pe copii ca doar de aceea este facut.
            Inca nu am ajuns in scoli la starea in care acum multi copii petrec mult timp inchisi in camera lor cu ochii in ecrane. Mai aveti putintica rabdare, dna Oana M.
            Atunci sigur vom fi multumiti ca elevii nu vor fi plictisiti pt ca vor fi non-stop „conectati” si la scoala si acasa si vor fi foarte fericiti, cu siguranta.
            Cum am spus, de-abia asteptam „inteligenta artificiala” sa-l invete pe fiecare copil exact dupa cat si cum doreste parintele 🙏👍

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 100 de școli cu toaletă în curte au apărut de anul trecut până acum, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern, prin care Ministerul Educației și Cercetării alocă 14,5 milioane de lei pentru desființarea latrinelor și construcția de toalete în interior

Un total de 175 de școli care funcționează în prezent cu toalete în curte vor primi fonduri de la stat în 2025 pentru amenajarea grupurilor sanitare și racordarea acestora la…
Vezi articolul
Creștere organică a finanțării educației

De ce este blocată orice creștere organică a finanțării educației? Consiliul pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar are în componență 11 inspectori și oameni din minister din 21 de membri, susține CNE

„Activitatea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP) a fost, din 2011 până acum, pur decorativă”, susține Consiliul Național al Elevilor, for care este reprezentant în CNFIP și care solicită…
Vezi articolul

Asociația Elevilor din Constanța a dat astăzi în judecată Ministerul Educației pentru a obține anularea măsurii care trimite elevii cu media de admitere sub 5 la profesională

Asociația Elevilor din Constanța anunță că a acționat astăzi, 30 septembrie 2019, în instanță Ministerul Educației, pentru anularea Ordinului ministrului care prevede că elevii cu medie de admitere de 5…
Vezi articolul

UPDATE Înscrierea copiilor care au nevoie de asistență psihologică în programul „Din grijă pentru copii”, explicată pas cu pas. Decontarea activității psihologilor, prevăzută într-un proiect de hotărâre discutat astăzi în Guvern

Metodologia de decontare a serviciilor psihologice din cadrul programului național Programului național ”Din grijă pentru copii” este prevăzută în cadrul unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a…
Vezi articolul