În mod crucial, profesorii sunt în centrul reînnoirii Educației, este mesajul UNESCO de Ziua Internațională a Educației – 24 ianuarie: Fără acțiuni de remediere, un sprijin mai bun pentru profesori și o finanțare sporită, pierderile de învățare și abandonul școlar vor continua să crească

1.545 de vizualizări
Foto: UNESCO
Ziua Internațională a Educației, sărbătorită la nivel mondial pe 24 ianuarie, are în acest an ca temă „Schimbarea cursului. Transformarea Educației”, potrivit UNESCO. Dezbaterile din această zi se axează pe faptul că tehnologiile digitale transformă învățarea, dar nu pot înlocui profesorii și școlile. „În mod crucial, profesorii sunt în centrul reînnoirii educației”, scriu reprezentanții organizației.

”Pandemia de COVID-19 a exacerbat criza în care deja era educația. Dependența de tehnologia digitală pentru învățare a adâncit excluziunea și inegalitățile de gen. Fără acțiuni de remediere, un sprijin mai bun pentru profesori și o finanțare sporită, pierderile de învățare și abandonul școlar vor continua să crească, inversând progresul către toate Obiectivele de dezvoltare durabilă și privând tinerii de un viitor demn și plin de oportunități”, potrivit conceptului UNESCO.

Reprezentanții organizației arată că are loc o redefinire a relațiilor noastre cu ceilalți și o rescriere a contractului social în privința educației.

„Acest nou contract social – un acord implicit între membrii unei societăți de a coopera pentru beneficii comune – se bazează pe o înțelegere reafirmată, dar extinsă, a educației ca un drept al omului, un efort public și un bine comun. Pentru a ne redefini relațiile noastre cu ceilalți, acest contract necesită o pedagogie de solidaritate și o cooperare care să prețuiască diversitatea și pluralismul. Este nevoie de cunoștințe științifice și digitale pentru a contracara răspândirea dezinformării și a diviziunii care afectează fiecare societate. Pentru a redefini relația noastră cu planeta, învățarea trebuie să le ofere elevilor mentalitatea și competențele necesare pentru a avea grijă de ea, prin educație, pentru dezvoltare durabilă. În mod crucial, profesorii sunt în centrul reînnoirii educației. Pandemia a evidențiat mai mult ca niciodată rolul lor de neînlocuit.

Oferindu-le profesorilor recunoașterea și sprijinul profesional necesare pentru a colabora și a inova, va exista o influență puternică asupra viitorului învățării. În cele din urmă, redefinirea relației noastre cu tehnologia începe cu a ne asigura că toți beneficiază de instrumente digitale și că acestea sunt în slujba tuturor, începând cu cei mai marginalizați. Transformarea digitală trebuie orientată în jurul incluziunii și calității”, se mai arată în document.

„Așa cum a fost detaliat în recentul raport global al UNESCO „Viitorul educației”, transformarea viitorului necesită o reechilibrare urgentă a relațiilor noastre unii cu alții, cu natura, precum și cu tehnologia care pătrunde în viața noastră, aducând oportunități inovatoare, ridicând în același timp preocupări serioase pentru echitate, incluziune și participare democratică”, potrivit sursei citate.

„Ziua Internațională a Educației din acest an va fi o platformă pentru a prezenta cele mai importante transformări care trebuie alimentate pentru a realiza dreptul fundamental al fiecăruia la educație și pentru a construi un viitor mai durabil, incluziv și pașnic. Va genera dezbateri cu privire la modul de consolidare a educației ca demers public și bun comun, cum să conducem transformarea digitală, să sprijinim profesorii, să protejăm planeta și să deblocați potențialul fiecărei persoane de a contribui la bunăstarea colectivă și la casa noastră comună”, este mesajul de Ziua Educației – #EducationDay.


1 comment
  1. Dacă rolul profesorului rămâne acela de a recita o programă care i se serveşte forţat, atunci nu vom face mare lucru. În România profesorul ar trebui să-şi alcătuiască singur programa – ca în alte sisteme educaţionale -, iar ministerul să impună doar nişte linii ghid.
    E nevoie de programe descentralizate şi alcătuite doar de cei care predau la gurpele de vârstă respective. Doar cei care au un număr de ani de predare, să zicem minimum 5 la gimnaziu sau liceu, să figureze în comisiile pentru gimnaziu sau liceu. S-ar numi rezidențiat pedagogic. E pe modelul medicului: trebuie să lucrezi cu pacientul, să faci un rezidenţiat. Din păcate, acest lucru nu se întâmplă. Încă.[comentariu editat pentru a înlătura majusculele]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesajul ministrului Ligia Deca, cu ocazia Zilei Educației, menționează înlocuirea principiului egalității cu cel al echității, adresându-se “dascălilor” și părinților “care compensează, prin eforturile lor, ceea ce sistemul nu reușește să facă”

Noul ministru al Educației, Ligia Deca, a transmis un mesaj profesorilor și părinților, într-un comunicat de presă, cu ocazia Zilei Educației. “Vreau ca trecerea de la principiul egalității la cel…
Vezi articolul

Iohannis, după 6 ani de vorbit despre România educată, le spune profesorilor de ziua lor că “o educație de calitate nu este posibilă fără dascăli bine pregătiți și motivați. În România Educată, rolul profesorului este unul esențial”

Mesajul președintelui Iohannis cu ocazia Zilei Educației postat pe Facebook remarcă faptul că “o educație de calitate nu este posibilă fără dascăli bine pregătiți și motivați”. Proiectele de legi ale…
Vezi articolul

Ziua Educației. Trebuie să te bucuri cu ei, să fii exigent, să te joci, să fii medic, să fii tată, mamă, prieten, într-un cuvânt să fii învățătorul lor – Nicușor Beraru: Viața copiilor se schimbă radical când primesc atenție și sprijin

De 30 de ani, școala românească încearcă să evolueze. Și tot de trei decenii, aceste eforturi de modernizare au în vedere școlile de la oraș, elevii de la oraș, profesorii…
Vezi articolul