În niciun caz nu este finalul valului patru, spune Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare. Activitățile care au legătură cu mersul la școală „vor conduce la creşterea riscului de infectare”

1.004 vizualizări
Foto: gov.ro
Reînceperea şcolii ar putea genera creşterea numărului de infectări cu SARS-CoV-2, este de părere Valeriu Gheorghiță, Preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă, informează Agerpres.

Întrebat, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria, dacă rata de infectare ar putea creşte, şeful CNCAV a arătat că şi în trecut reluarea şcolii şi a activităţilor conexe a generat astfel de efecte.

„Acest lucru s-a întâmplat de fiecare dată. Nu trebuie să credem că de această dată lucrurile vor sta diferit. Este evident acest lucru: pe măsură ce interacţiunea fizică dintre persoane şi mobilitatea persoanelor creşte, creşte şi expunerea şi probabilitatea de a fi expus zilnic la această infecţie. Şi nu neapărat legat strict de momentul în care copiii sunt la şcoală, ci toate activităţile conexe: plecatul de acasă, ajuns la şcoală, activităţile de după şcoală. Mersul cu transportul în comun, supraaglomerarea, nerespectarea măsurilor – toate vor conduce la creşterea riscului de infectare”, a spus el.

Amintim că rata de vaccinare de 60% în școli a fost decisă ca măsură pentru revenirea fizică la ore, începând din 8 noiembrie, de către CNSU, vineri, și a fost ulterior transpusă în Ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, publicat în Monitorul Oficial în aceeași zi, pe 5 noiembrie. Ordinul nr 5.558/2.389 prevede că „Începând cu data de 08 noiembrie 2021, reluarea cursurilor cu prezența fizică se realizează pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60 % din personal este vaccinat”.


3 comments
  1. Eu daca as fi ministru as incheia cu aceasta sarada numita an scolar si as incheia media doar cu un semestru si gata. As baga in sfarsit profesorii in somaj tehnic, profesori care sunt epuizati psihic si financiar din cauza constrangerilor din online si prea deselor schimbari zi de zi. S-ar face si tara asta bine si gata. N-o sa moara nimeni de 1 semestru. Si-asa e o inechitate imensa intre rural si urban cand vine vorba de examene bazate pe predare online. Copilul de la tara nu are nici timpul, nici cultul invatarii autodidacte. El are alte prioritati si ca atare, stalpul educatiei lui era scoala, profesorul, care-l putea ridica. Nu un telefon sau o tableta. Scoala trebuie sa reinceapa fizic in paralel cu o lege de vaccinare obligatorie a intregii populatii eligibile si cu masuri drastice de igiena si de distantare. Sau sa se opreasca anul acesta la un singur semestru. Altfel e doar o gluma proasta.

  2. Nu înțeleg. In ciuda acestor afirmații publice făcute de o mulțime de specialiști, cum este posibil ca nimeni sa nu poată face nimic? In ce țara trăim? Un ministru al educației zădărnicește combaterea unui virus în plina pandemie, jucându-se cu viețile oamenilor, și chiar nimeni nu poate lua nici o măsura împotriva lui? Cine este? Dumnezeu?

  3. Tocmai de aceea veți răspunde penal.
    Va construiți singuri probatoriul.
    Recunoașteți ca susțineți măsuri precum deschiderea școlilor, care accelerează pandemia in mediul urban.
    Continuați să dați declarații, sa fie dosarul mai gros.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape 2 milioane de copii ar trebui să primească zilnic la școală, lapte și produse lactate și de panificație, iar de două ori porții de fructe. În realitate nu primesc nimic, deși școala a început de 3 săptămâni / Motivele pentru care licitațiile nici nu au fost demarate

Elevii și preșcolarii nu primesc deocamdată nici unul dintre produsele alimentare „asigurate“ prin Programul pentru școli al României, care se desfășoară în mare parte cu bani europeni, potrivit surselor Edupedu.ro.…
Vezi articolul

Profesoara Monica Halaszi, membră în grupul de lucru care a scris programa de Limba și literatura română de clasa a IX-a: Problematic nu e că există Slavici sau Creangă în manualul școlar, ci că nu există aproape nimic din secolul XXI lângă ei. Nimic care să îi facă pe elevi să înțeleagă că literatura este un continuum, nu o relicvă

Monica Halaszi, profesoară de limba română la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” din Bistrița și membră a grupului care a lucrat la programa pentru clasa a IX-a, publicată recent în dezbatere…
Vezi articolul

Sindicatele FSLI cer Guvernului ca profesorii să rămână și ei acasă în perioada de suspendare a cursurilor, nu numai elevii: Aceste persoane pot transmite noul coronavirus

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ solicită Guvernului ca, în perioada suspendării cursurilor școlare, să rămână acasă și cadrele didactice, personalul didactic auxiliar și nedidactic. „Nu credem că este benefică prezența…
Vezi articolul

Simulare Evaluare Națională 2025. Secretarul de stat Sorin Ion: Nu avem în fiecare județ un număr de corectori care au urmat cursul de evaluator, astfel încât să acopere necesitățile. Noi am propus să participe, dacă se poate, toți profesorii care au clasa a VIII-a

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, pentru Prima TV, referitor la simularea Evaluării Naționale 2025, că „nu avem în fiecare județ un număr de corectori care…
Vezi articolul

Cornelia Popa Stavri, FSLI, despre creșterea normei de predare pentru profesori: Aceste 2 ore înseamnă muncă mai multă, timp suplimentar de lucru, timp care nu se regăsește în plată. Este vorba despre starea de sănătate a cadrelor didactice

Cornelia Popa Stavri, președintele Sindicatului Independent din Învăţământul Preuniversitar Sector 4 (afiliat la FSLI), a vorbit despre ce înseamnă creșterea normei didactice de predare: „aceste 2 ore înseamnă muncă mai…
Vezi articolul