Inventar al mobilierului școlar stricat sau neadecvat, cumpărat prin PNRR, cerut de Inspectoratul Școlar Arad în toate școlile din județ, după ce sute de scaune și bănci s-au deteriorat în doar câteva săptămâni de utilizare, iar mobilierul e prea mic pentru elevii de liceu / Primăria susține că dimensiunile sunt cele oficiale date de Ministerul Educaţiei

6.460 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Mobilierul şcolar cumpărat de Primăria municipiului Arad cu finanţare prin PNRR, ar fi de calitate slabă, după cum au sesizat mai multe şcoli la Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ), iar după câteva săptămâni de utilizare au fost constatate degradări, precum scaune rupte sau bănci defecte, potrivit Agerpres. Inspectoratul Școlar Județean Arad a solicitat directorilor de școli din județ să facă un inventar cu toate problemele apărute în privința mobilierului nou cu care au fost dotate școlile din județ, conform declarației inspectorului școlar general Marius Gondor.

Administratorul de patrimoniu de la Colegiul „Csiky Gergely” Arad, Mihail Ludovic Condurea, de exemplu, a declarat agenției de presă că „jumătate din mobilierul introdus în sălile de clase a avut urme de degradare în doar două săptămâni de exploatare”.

„Principala problemă este a materialului lemnos, format din straturi, care practic se desfac. Avem zeci de scaune degradate în acest fel. De asemenea, scaunele sunt prea mici pentru elevii de liceu, au spătarele prea jos, acestea nefiind reglabile, şi copiii se plâng că îi taie la spate. Băncile sunt şi ele mici pentru elevii din clase mari, nu încap în ele, iar pupitrul de la bancă este un spaţiu inutilizabil, pentru că abia încape un penar. Din cauza acestor probleme, pe care le-am sesizat la Inspectoratul Şcolar şi la Primărie, nu utilizăm o mare parte din mobilierul nou primit, pe care îl ţinem în depozite”, a declarat Condurea.

Astfel de probleme au fost semnalate în mai multe şcoli şi au fost transmise ISJ.

Inspectorul şcolar general, Marius Gondor, a declarat Agerpres că le-a cerut directorilor de unităţi de învăţământ să centralizeze toate problemele apărute.

„Am fost informat despre astfel de situaţii de mobilier care s-a deteriorat, am solicitat unităţilor de învăţământ să transmită către Primăria Arad ce degradări s-au constatat deja, pentru ca mai departe, în baza contractului de achiziţie, să se ia măsuri de remediere. Inspectoratul Şcolar nu este parte în acest contract, prin urmare titularul contactului, împreună cu unităţile de învăţământ care au făcut recepţia, pot remedia orice probleme apărute”, a declarat Gondor.

Contactaţi de reporterii agenției, reprezentanţii Primăriei Arad au declarat că toate obiectele de mobilier degradate vor fi înlocuite în baza garanţiei.

„În urma centralizării sesizărilor venite din partea unităţilor de învăţământ referitoare la numărul produselor defecte, până în acest moment am constatat că doar un procent de 2% din scaunele livrate prezintă defecte. Acestea având o garanţie de 60 de luni, o parte dintre ele au fost schimbate deja, iar altele sunt în curs de înlocuire. Referitor la dimensiunile mobilierului, acestea sunt cele prevăzute în documentele oficiale ale Ministerului Educaţiei. Având în vedere că în analizele de nevoi venite de la şcoli nu s-a specificat un număr exact de elevi pe categorie de vârstă, ci un număr total de scaune, au fost alese scaune cu reglaj pe înălţime conform standardelor în vigoare. Mai trebuie spus că în conformitate cu contractul de finanţare încheiat cu Ministerul Educaţie, bugetul pentru dotarea unei săli de clasă este limitat la suma de 19.900 lei, din care s-au achiziţionat dulăpioare individuale, dulapuri pentru material didactic, table magnetice, scaune şi bănci pentru elevi. Trebuie spus că în cei 19.900 de lei este inclus şi transportul mobilierului şi montajul la faţa locului”, a declarat purtătorul de cuvânt al instituţiei, Ralu Cotrău.

Conform sursei citate, până acum au fost constatate 250 de scaune defecte şi 26 de bănci.

Furnizarea mobilierului în şcolile din municipiu s-a făcut începând din toamnă, în baza unui contract de aproximativ 8,5 milioane de lei, încheiat de Primăria Arad, în urma unei licitaţii publice, cu o asociere de firme. Dotările s-au făcut pentru 34 de şcoli şi grădiniţe, iar finanţarea a fost obţinută prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

La nivel național, în cadrul apelului ”Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe” care a avut alocată o suma de peste 1 miliard de euro, valoare eligibilă din PNRR, fără TVA. Au fost semnate 2.529 de contracte. Toretic, în cadrul proiectelor ar fi trebuit dotate circa 5.760 de unități de învățământ:

  • 85. 476 de săli de clasă cu mobilier,
  • 4.269 de laboratoare de științe cu mobilier și materiale didactice,
  • 3.884 de laboratoare de științe cu echipamente digitale,
  • 10.341 cabinete și săli de sport cu mobilier și materiale specifice.

Ministerul Educației nu a publicat până în prezent nicio cifră privind stadiul acestor investiții.


7 comments
  1. La fel e în Deva

  2. Aproape nimic din ceea ce se construieste azi nu va rezista traficului din scoli , asta pe langa faptul ca acest mobilier nu este gandit cu adevarat pentru binele si avantajul elevului !
    Nici o masa sau scaun nu are reglaj , inclinatia mesei nu exista , locul pentru ghiozdan nu exista ,loc pentru pahar de desen , stilou sau alte rechizite nu exista ! Materiale de proasta calitate si mai sunt multe de spus !
    Cele vechi erau indestructibile pe langa astea noi !

  3. Pe piața liberă, dacă vrei să cumperi o cantitate mare se oferă un reducere proporționată cu cantitatea cumpărată.
    Există o singură întrebare, cred retorică…
    De ce mobilierul este foarte scump, deși comanda pentru ele este imensă?

  4. Deteriorarea rapidă a mobilierului școlar ridică semne de întrebare asupra calității achizițiilor făcute prin fonduri europene. Dacă nu se iau măsuri, astfel de investiții vor continua să fie doar risipă de bani.

  5. Săptămâna trecută am primit si noi celebrul mobilier: scaunele sunt mici si par foarte firave, băncile au pupitru de cam 10 cm înălțime iar catedrele am impresia că se dezmembrează după o săptămână…

  6. Ministerul Educației nu a publicat până în prezent nicio cifră privind stadiul acestor investiții.

    Nici NU o va face.
    Pentru ca e dezastru.

    Cele din Arad s-au stricat. O parte.

    Dar in zeci de comunități nici măcar NU s-au încheiat licitațiile.
    Nu doar pt mobilier.
    Nici pt restul consumabilelor nici nu s-au ofertat.

    Insistați!
    Poate vor răspunde celor de la edupedu că profesorilor nu prea le răspund.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul premiază cu fast medaliaţii de la Geneva. „Salonul este o maşinărie de făcut bani pentru organizatori, un mod de a-și cumpăra o medalie pentru participanţi”, susţin alţi cercetători

Premierul şi ministrul Cercetării au premiat joi medaliaţii Salonului Internaţional de Inventică de la Geneva. Într-un eveniment organizat la Palatul Victoria, eveniment care a început cu intonarea Imnului de Stat,…
Vezi articolul

GRAFIC Numărul elevilor cu CES din școlile din România aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, în timp ce numărul profesorilor de sprijin este ținut de Ministerul Educației cu mult sub standardul legal. În timp ce în județul Galați, unui profesor de sprijin îi revin 140 de elevi, doar într-un singur județ acesta este conform legii

Numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale, CES, din învățământul de masă aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, ajungând la peste 50.000 în anul școlar 2023-2024. În același timp, numărul…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Costul standard per elev pentru creșterile salariale se majorează cu 13,5% în 2020, cea mai mică creștere din ultimii 4 ani. Costul pentru pregătirea profesorilor, evaluări și dotări crește cu doar 17 lei și e de 15 ori mai mic – proiect

Costul standard per elev va fi 6.111 lei în anul 2020, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere de Ministerul Educației. Suma reprezintă majorarea costului din anul…
Vezi articolul
Birocratizarea învățământului

OFICIAL Calendar gradație de merit 2025. Dosarele profesorilor pot fi depuse la secretariatele școlilor în perioada 5-9 mai. Sunt acceptate doar documente justificative emise de școli, de instituții de învățământ superior, de inspectorate școlare, case ale corpului didactic, centre de excelență, precum și de Ministerul Educației

În perioada 5-9 mai, profesorii, directorii și personalul didactic auxiliar care vor să ia gradația de merit, pentru o perioadă de 5 ani, vor depune dosarele la secretariatele școlilor, potrivit…
Vezi articolul