Ipocrizia politică: Ministerul Educației prezintă „dezvoltarea” digitală a României, ignorând exact concluziile raportului Comisiei Europene pe care îl citează

1.077 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației a publicat un mesaj despre „evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației” așa cum reiese ea din Indicele economiei și societății digitale (DESI), fără să menționeze de fapt realitatea prezentată de Raportul Comisiei Europene. În comunicatul MEN sunt bifate clasări procentuale mai bune ale României față de media Uniunii Europene pentru câteva aspecte legate de utilizarea rețelelor de socializare, accesibilitatea abonamentelor la internet și forța de muncă specializată în domeniul digitalizării. Asta în timp ce raportul remarcă faptul că România este penultima cel mai slab digitalizată țară din Uniune, că avem cele mai puține servicii publice digitale din Uniunea Europeană, că ”în 2018, creșterea sectorului de telecomunicații a stagnat, în timp ce măsurile adoptate la sfârșitul anului ar putea submina dezvoltarea potențială a viitoarelor rețele 5G”.

Mesajul Ministerului Educației este următorul:

”Indicele economiei și societății digitale (DESI) evidențiază evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației, luând în considerare următorii indicatori:

↗️ utilizarea rețelelor sociale este peste media Uniunii Europene
(România = 86 % > UE = 65%)
↗️ România se află pe locul 6️⃣ în rândul statelor din Uniunea Europeană cu forță de muncă specializată în domeniul digitalizării, dat fiind procentul de 4,9% al absolvenților de TIC
↗️ în sectorul accesibilității la abonamentele de internet, România se situează pe locul 3️⃣ în privința abonamentelor la bandă largă ultra rapidă (45% din gospodarii) și pe locul 9️⃣ în ceea ce privește abonamentele la bandă largă rapidă, de ≥ 30 Mbps, (55% dintre gospodării, față de media UE de 41%)

? Datele prezentate sunt furnizate de Comisia Europeană care a lansat, în data de 11 iunie a.c., Indicele economiei și societății digitale (DESI), un instrument anual pentru monitorizarea performanței statelor membre în aria conectivității digitale, activității online, competențelor digitale, digitalizării întreprinderilor şi serviciilor publice digitale.”

După care ministerul folosește ocazia pentru a aminti că ministrul a participat luna trecută la o dezbatere pe tema digitalizării la Bruxelles. 

Ce arată de fapt Raportul DESI al Comisiei Europene despre România

România se situează pe locul 27 din cele 28 de state membre ale UE

Avem cea mai proastă clasare din toată Uniunea Europeană la servicii publice digitale, și unele dintre cele mai slabe la celelalte capitole, după cum urmează:

  • Conectivitate – locul 22, după ce în 2018 am fost pe locul 19
  • Capital Uman – locul 27 din 28 posibile
  • Utilizarea Serviciilor de Internet – locul 28
  • Integrarea Tehnologiei Digitale – locul 27
  • Servicii Publice Digitale – locul 28

DESCĂRCAȚI Raportul de țară privind dezvoltarea digitală

Ce este DESI

Indicele economiei și societății digitale (DESI), calculat anual, măsoară progresele realizate de statele membre ale UE în direcția unei economii și a unei societăți digitale, în principal pe baza datelor furnizate de Eurostat. Acesta ajută țările din UE să identifice sectoarele care necesită investiții și măsuri prioritare. DESI este, de asemenea, instrumentul-cheie utilizat pentru analizarea aspectelor digitale în cadrul semestrului european.

DESI include o analiză detaliată a politicilor digitale naționale, oferind astfel o imagine de ansamblu asupra progreselor și a punerii în aplicare a politicilor de către statele membre. La aceste rapoarte este anexat un capitol mai detaliat consacrat sectorului telecomunicațiilor din fiecare stat membru. Pentru ca rezultatele statelor membre să poată fi comparate cu mai mare ușurință, DESI cuprinde, de asemenea, analize comparative între țări în următoarele domenii: conectivitatea, competențele, utilizarea serviciilor de internet, adoptarea tehnologiei digitale de către întreprinderi, serviciile publice digitale, investițiile în cercetare și dezvoltare și în inovare consacrate tehnologiei informației și comunicațiilor și utilizarea de către statele membre a fondurilor disponibile pentru cercetare și inovare în cadrul programului Orizont 2020.

FOTO: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezvoltarea unor consorții pentru învățământul tehnic superior și extinderea sprijinului pentru hub-uri digitale în universități, cu bani din PNRR, discutate de guvern cu rectorii Consorțiului Universitaria

Crearea unei “rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior”, cu un buget de 338 de milioane de euro, precum și extinderea accesului universităților la bugetul de 500 de milioane de…
Vezi articolul

World Vision România: Șase din zece fete chestionate au încercat „diete extreme sau periculoase” la presiunea social media și a persoanelor de sex opus. 92% dintre fete își doresc ca școlile să organizeze discuții despre imaginea corpului și presiunile pentru tineri din social media

Șase din zece fete au încercat diete extreme sau periculoase pentru a crește sau a scădea în greutate, anunță organizația World Vision România care citează un sondaj pe care l-a…
Vezi articolul

INTERVIU Profesorii au făcut chetă ca eleva lor să meargă la olimpiadă, iar ea a luat locul I pe țară. Sena Moldovan, clasa a VII-a într-un sat bihorean: Părinții mei nu și-au putut continua studiile, telefon nu am, eu îmi fac singură temele. Școala înseamnă viitor, pentru că un om fără școală nu poate avea parte de nimic

„Școala înseamnă responsabilitate, viitor, pentru că un om fără școală nu poate avea parte de nimic”. Sunt cuvintele fetei de clasa a VII-a dintr-un sat bihorean care în urmă cu…
Vezi articolul