Ipocrizia politică: Ministerul Educației prezintă „dezvoltarea” digitală a României, ignorând exact concluziile raportului Comisiei Europene pe care îl citează

1.078 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației a publicat un mesaj despre „evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației” așa cum reiese ea din Indicele economiei și societății digitale (DESI), fără să menționeze de fapt realitatea prezentată de Raportul Comisiei Europene. În comunicatul MEN sunt bifate clasări procentuale mai bune ale României față de media Uniunii Europene pentru câteva aspecte legate de utilizarea rețelelor de socializare, accesibilitatea abonamentelor la internet și forța de muncă specializată în domeniul digitalizării. Asta în timp ce raportul remarcă faptul că România este penultima cel mai slab digitalizată țară din Uniune, că avem cele mai puține servicii publice digitale din Uniunea Europeană, că ”în 2018, creșterea sectorului de telecomunicații a stagnat, în timp ce măsurile adoptate la sfârșitul anului ar putea submina dezvoltarea potențială a viitoarelor rețele 5G”.

Mesajul Ministerului Educației este următorul:

”Indicele economiei și societății digitale (DESI) evidențiază evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației, luând în considerare următorii indicatori:

↗️ utilizarea rețelelor sociale este peste media Uniunii Europene
(România = 86 % > UE = 65%)
↗️ România se află pe locul 6️⃣ în rândul statelor din Uniunea Europeană cu forță de muncă specializată în domeniul digitalizării, dat fiind procentul de 4,9% al absolvenților de TIC
↗️ în sectorul accesibilității la abonamentele de internet, România se situează pe locul 3️⃣ în privința abonamentelor la bandă largă ultra rapidă (45% din gospodarii) și pe locul 9️⃣ în ceea ce privește abonamentele la bandă largă rapidă, de ≥ 30 Mbps, (55% dintre gospodării, față de media UE de 41%)

? Datele prezentate sunt furnizate de Comisia Europeană care a lansat, în data de 11 iunie a.c., Indicele economiei și societății digitale (DESI), un instrument anual pentru monitorizarea performanței statelor membre în aria conectivității digitale, activității online, competențelor digitale, digitalizării întreprinderilor şi serviciilor publice digitale.”

După care ministerul folosește ocazia pentru a aminti că ministrul a participat luna trecută la o dezbatere pe tema digitalizării la Bruxelles. 

Ce arată de fapt Raportul DESI al Comisiei Europene despre România

România se situează pe locul 27 din cele 28 de state membre ale UE

Avem cea mai proastă clasare din toată Uniunea Europeană la servicii publice digitale, și unele dintre cele mai slabe la celelalte capitole, după cum urmează:

  • Conectivitate – locul 22, după ce în 2018 am fost pe locul 19
  • Capital Uman – locul 27 din 28 posibile
  • Utilizarea Serviciilor de Internet – locul 28
  • Integrarea Tehnologiei Digitale – locul 27
  • Servicii Publice Digitale – locul 28

DESCĂRCAȚI Raportul de țară privind dezvoltarea digitală

Ce este DESI

Indicele economiei și societății digitale (DESI), calculat anual, măsoară progresele realizate de statele membre ale UE în direcția unei economii și a unei societăți digitale, în principal pe baza datelor furnizate de Eurostat. Acesta ajută țările din UE să identifice sectoarele care necesită investiții și măsuri prioritare. DESI este, de asemenea, instrumentul-cheie utilizat pentru analizarea aspectelor digitale în cadrul semestrului european.

DESI include o analiză detaliată a politicilor digitale naționale, oferind astfel o imagine de ansamblu asupra progreselor și a punerii în aplicare a politicilor de către statele membre. La aceste rapoarte este anexat un capitol mai detaliat consacrat sectorului telecomunicațiilor din fiecare stat membru. Pentru ca rezultatele statelor membre să poată fi comparate cu mai mare ușurință, DESI cuprinde, de asemenea, analize comparative între țări în următoarele domenii: conectivitatea, competențele, utilizarea serviciilor de internet, adoptarea tehnologiei digitale de către întreprinderi, serviciile publice digitale, investițiile în cercetare și dezvoltare și în inovare consacrate tehnologiei informației și comunicațiilor și utilizarea de către statele membre a fondurilor disponibile pentru cercetare și inovare în cadrul programului Orizont 2020.

FOTO: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației anunță că nu sunt bani pentru ca bursele elevilor să fie măcar 100 de lei. Era nevoie de 360.000 de lei pentru 400.000 de elevi. Instituția prezintă informații false într-un comunicat public

Într-un comunicat emis de Ministerul Educației după ședința de Guvern din 9 septembrie 2019, în care Executivul a aprobat o hotărâre de guvern prin care a impus autorităților locale să…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Alți trei elevi de la Colegiul Gheorghe Lazăr au fost depistați cu meningococi, după moartea colegei lor, arată Ministerul Sănătății care a dezinformat public în urmă cu două zile

Trei elevi de la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București au fost depistați de către Direcția de Sănătate Publică drept purtători de tulpini meningococice, potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății…
Vezi articolul

USR o cheamă pe Ligia Deca în Parlament, pe 1 martie, la Ora Guvernului, ca să dea explicații privind legile Educației. Până acum, Ligia Deca nu a răspuns niciunei invitații a opoziției: “Doamna Deca trebuie să clarifice încotro are de gând să ducă învăţământul românesc”

USR a depus o solicitare ca ministrul Educaţiei, Ligia Deca, să vină la „Ora Guvernului” în plenul din 1 martie al Senatului, de la ora 11:30, pentru a oferi explicaţii…
Vezi articolul
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

Consiliul Național al Elevilor nu este de acord cu prelungirea vacanței de Paște, menținerea școlilor deschise în format fizic atunci când rata incidenței depășește 6/mia de locuitori și amânarea Evaluării Naționale

Reprezentanții elevilor cer ca școlile să nu rămână deschise odată cu atingerea ratei de infectare 6/1000 locuitori și să facă tranziția spre online „până la scăderea ratei de infectare, indiferent…
Vezi articolul