Italia: Profesorii să fie salarizați în funcție de costul vieții din regiunile țării, propune ministrul Educației / Sindicatele se opun

408 vizualizări
Foto: © Zimmytws | Dreamstime.com
Ministrul Educației din Italia, Giuseppe Valditara, propune ca profesorii din peninsulă să fie salarizați în funcție de regiunea în care locuiesc și de costul vieții de acolo. Mai exact, oficialul italian crede că măsura ar reduce inechitatea și vrea să mărească salariile profesorilor din nord unde cheltuielile sunt mai mari, conform presei italiene care îi citează declarațiile făcute într-o dezbatere online despre situația finanțării școlilor. Dacă propunerea este bine primită de directorii din regiunea Lazio a capitalei Roma, sindicatele profesorilor se împotrivesc, în mare măsură, scriu publicațiile din Italia.

“Școala are nevoie de noi forme de finanțare, inclusiv pentru a acoperi salariile profesorilor, care ar putea suferi o diferențiere regională”, a spus Valditara în timpul evenimentului “Italia 2023: oameni, muncă, întreprinderi”, după cum notează Quotidiano.net. El a propus, pe lângă salarizarea diferențiată, și implementarea unui sistem de finanțare privată a școlilor.

Sursa citată transmite că propunerea ar fi susținută doar de directorii din regiunea capitalei și că, “de la opoziția din Parlament, până la sindicate, este un cor de ‘Nu’ atât de puternic încât ministrul a fost nevoit să vină cu precizări” după declarațiile din conferință care au îngrijorat sindicatele că salariile mici ar rămâne la fel sau s-ar micșora:

  • “Nu am pus niciodată în discuție contractul național al lumii școlare [N. Red. contractul colectiv de muncă al profesorilor], nu am vorbit niciodată de salarii diferite între Nord și Sud: am raportat doar o problemă ridicată de unele regiuni cu privire la costul diferit al vieții în diferite orașe italiene. Împreună cu sindicatele și regiunile vom discuta și acest aspect, pentru a căuta soluții adecvate în favoarea profesorilor și a personalului școlar”, a declarat ulterior ministrul italian al Educației.
Ce spun sindicatele și despre ce diferențe este vorba

Rezultatul acestei reforme ar fi acela de a “diviza și mai mult țara”, a reacționat Confederația Generală Italiană a Muncii (CGIL). “Ar fi o nebunie”, a afirmat Maurizio Landini, secretarul general al CGIL, scrie FranceInfo.

Opoziția politică critică de asemenea propunerea și consideră că reforma ar însemna ca școlile din zone defavorizate să fie lăsate într-o stare care să se înrăutățească, în timp ce acelea din zone dezvoltate ar primi investițiile private de care vorbea ministrul și ar atrage profesorii cei mai buni.

Directorii de școli sunt de acord cu propunerea demnitarului și susțin că există o diferență reală între nord și sud, conform publicației franceze citate. O familie din nord-vestul Italiei cheltuiește în medie 2.700 de euro pe lună, în timp ce în sud cheltuiește mai puțin de 2.000 de euro. În sectorul privat, salariile sunt în medie cu 10% mai mici în sud decât în nord.

Potrivit FranceInfo, din punct de vedere istoric, diferențierea salariilor în sectorul public din Italia a fost încheiată în 1972 “pentru a preveni ca sudul să devină și mai sărac și să-și piardă profesorii. Profesorii italieni sunt acum printre cei mai prost plătiți din Europa. Prin urmare, sindicatele solicită creșteri pentru toți”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noua lege a minorităților naționale din Ucraina – prevederile privind educația: Este declarat dreptul la studiu în limba minorităților, dar articolele detaliate fac trimitere la Legea ucraineană a educației și produc nemulțumiri

Noua lege ucraineană a minorităților naționale, adoptată cu câteva zile în urmă și primită pe un ton critic la București, abordează chestiunile legate de educație, în contextul drepturilor minorităților, însă…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din București: Unitatea cu 1300 de elevi și 80 de profesori este încadrată în clasa de risc seismic 3, dar “nu știu să vă spun” de ce – nu a fost făcută nicio expertiză în ultimii 30 de ani / “Eu de când sunt directoare le cer continuu și le cer în zadar”

Riscurile asociate lipsei expertizării privind riscul seismic în cazul multor unități de învățământ sunt reliefate de situația Colegiului Național I.L. Caragiale din București, prezentată de directoarea acestuia, Andreia Bodea, pentru…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2023. Modificări la calendarele oficiale, anunțate într-o erată de Ministerul Educației: etapa județeană de Fizică este mutată duminică, 5 martie / Naționala de Informatică se ține în 1-5 aprilie

Ministerul Educației (ME) a publicat vineri după-amiază, 3 februarie, un document – erată pentru calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2022-2023 pe care le-a anunțat în urmă cu…
Vezi articolul