Jumătate dintre elevii și studenții lumii, afectați de închiderea școlilor din cauza noului coronavirus – UNESCO

3.092 de vizualizări
Harta scolilor inchise la nivel national sau local – 18 martie / Sursa: UNESCO
Peste 850 milioane de tineri în lume, adică aproape jumătate din elevii şi studenţii de pe mapamond, trebuie să rămână acasă, fără să frecventeze instituţiile de învăţământ, conform celui mai nou bilanț anunțat miercuri de UNESCO, citat de AFP şi DPA și preluat de Agerpres.

Odată cu închiderea totală a şcolilor şi universităţilor în 102 ţări şi parţială în alte 11, din cauza pandemiei de COVID-19, numărul elevilor şi studenţilor privaţi de şcoală a crescut de peste două ori în ultimele patru zile şi ar urma să crească în continuare, a precizat organizaţia Naţiunilor Unite responsabilă de educaţie, ştiinţă şi cultură, citată de agenția de presă.

În China, unde focarul de coronavirus a apărut în decembrie, unele şcoli selectate au început să se redeschidă pe măsură ce numărul zilnic de cazuri raportate începe să scadă. Majoritatea însă rămân închise, perturbând învăţământul pentru 233,2 milioane de elevi şi pentru 45,3 milioane de studenţi numai în China, arată cifrele UNESCO.

India, care are al doilea sistem şcolar cel mai mare din lume după China, a optat până în prezent doar pentru închiderea şcolilor în unele regiuni.

“Amploarea şi viteza cu care se închid şcoli şi universităţi reprezintă o provocare fără precedent” pentru sectorul educaţiei, a adăugat UNESCO, subliniind că, peste tot în lume, autorităţile responsabile cu educaţia încearcă să suplinească închiderea instituţiilor de învăţământ prin soluţii de învăţare la distanţă, fie că este vorba de soluţii necesitând mijloace tehnologice perfecţionate (lecţii în direct prin video), fie mai puţin elaborate (programe educative la televiziune sau la radio).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Integrarea școlară și socială a copiilor cu autism – eveniment organizat pe 5 februarie de Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist și Teatrul Național București

Integrarea școlară și socială a persoanelor cu tulburări din spectrul autist reprezintă subiectul conferinței organizate marți, 5 februarie 2019, de FEDRA și Teatrul Național ”I.L Caragiale” București. Evenimentul se numește ”Împreună…
Vezi articolul

Proiectul CaringUniversities pentru sănătatea mintală a studenților, al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard, va fi implementat în România de o rețea universitară coordonată de Babeș-Bolyai

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), împreună cu colaboratorii săi din țară, reuniți în rețeaua națională WellbeingAcademy, va implementa în România proiectul international CaringUniversities al Organizației Mondiale a Sănătății și al…
Vezi articolul

Un program pentru perfecționarea forței de muncă în domeniul bateriilor va fi lansat în România / 20 de mii de persoane vor fi instruite, în special în județele Dolj, Gorj, Mureș, Hunedoara, Prahova și Galați

Astăzi Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu și ministrul Economiei, Florin Marian Spătaru, au semnat Memorandumul de Înțelegere cu EIT InnoEnergy pentru dezvoltarea sectorului de baterii, inclusiv pentru formare, recalificare și…
Vezi articolul

Premierul Florin Cîțu, despre digitalizarea Educației: Pe termen scurt este această soluție cu tablete pe care le dăm copiilor, dar pe termen lung trebuie să găsim un sistem mult mai simplu și mai eficient. Eu nu sunt chiar așa de pesimist că va mai dura mult sistemul acesta online

“Pe termen scurt este această soluție cu tablete pe care le dăm copiilor, dar pe termen lung trebuie să găsim un sistem mult mai simplu și mai eficient”, a declarat…
Vezi articolul