Jumătate dintre elevii și studenții lumii, afectați de închiderea școlilor din cauza noului coronavirus – UNESCO

3.095 de vizualizări
Harta scolilor inchise la nivel national sau local – 18 martie / Sursa: UNESCO
Peste 850 milioane de tineri în lume, adică aproape jumătate din elevii şi studenţii de pe mapamond, trebuie să rămână acasă, fără să frecventeze instituţiile de învăţământ, conform celui mai nou bilanț anunțat miercuri de UNESCO, citat de AFP şi DPA și preluat de Agerpres.

Odată cu închiderea totală a şcolilor şi universităţilor în 102 ţări şi parţială în alte 11, din cauza pandemiei de COVID-19, numărul elevilor şi studenţilor privaţi de şcoală a crescut de peste două ori în ultimele patru zile şi ar urma să crească în continuare, a precizat organizaţia Naţiunilor Unite responsabilă de educaţie, ştiinţă şi cultură, citată de agenția de presă.

În China, unde focarul de coronavirus a apărut în decembrie, unele şcoli selectate au început să se redeschidă pe măsură ce numărul zilnic de cazuri raportate începe să scadă. Majoritatea însă rămân închise, perturbând învăţământul pentru 233,2 milioane de elevi şi pentru 45,3 milioane de studenţi numai în China, arată cifrele UNESCO.

India, care are al doilea sistem şcolar cel mai mare din lume după China, a optat până în prezent doar pentru închiderea şcolilor în unele regiuni.

“Amploarea şi viteza cu care se închid şcoli şi universităţi reprezintă o provocare fără precedent” pentru sectorul educaţiei, a adăugat UNESCO, subliniind că, peste tot în lume, autorităţile responsabile cu educaţia încearcă să suplinească închiderea instituţiilor de învăţământ prin soluţii de învăţare la distanţă, fie că este vorba de soluţii necesitând mijloace tehnologice perfecţionate (lecţii în direct prin video), fie mai puţin elaborate (programe educative la televiziune sau la radio).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce spune președinția în cazul copiilor folosiți pentru imaginea lui Klaus Iohannis, la Buzău: Intrarea elevilor a fost un demers spontan, din dorința copiilor și a cadrelor didactice de a interacționa cu Președintele României

“Nu a existat nicio intenție din partea AP (Administrația Prezidențială – n.red.) de a construi deliberat un cadru în care să se afle și elevii”, spune Președinția într-un răspuns pentru…
Vezi articolul
elaborarea curriculumului de liceu

25 de profesori de istorie vor fi selectați pentru a participa la un seminar de formare pe tema Holocaustului, organizat în Israel. Dacă sunt punctaje egale, prioritate au cei care predau în mediul rural / Care sunt condițiile și ce trebuie să conțină dosarul 

25 de profesori de istorie, titulari sau suplinitori, vor fi selectați pentru a participa la seminarul de formare pe problematica Holocaustului, organizat în perioada 7-14 august 2022 de Institutul Yad…
Vezi articolul

Dragoș Iliescu, vicepreședintele Comisiei Internaționale de Testare: Am putea argumenta că Subiectele grilă sunt în favoarea candidaților și o să aducă note mai mari

Testele grilă la Bacalaureat și Evaluarea Națională pun în mișcare procese de gândire axate mai degrabă pe recunoaștere, decât pe reproducere, a explicat pentru Edupedu.ro psihologul Dragoș Iliescu. “Nu trebuie…
Vezi articolul

BAC 2020 Guvernul vrea restaurație completă la corectarea de la Bacalaureat: Ministerul propune ca lucrările elevilor să nu mai fi evaluate în alte județe, cum se făcea până acum pentru reducerea fraudelor – Surse

Ministerul Educației vrea să elimine corectarea încrucișată între județe a lucrărilor de la Bacalaureat 2020. Procedura de la BAC, din 2015 până acum, a fost de trimitere a tezelor la…
Vezi articolul
Creier, minte, neuro

Andrei Miu, profesor de neuroștiințe cognitive: Nu avem un creier reptilian. Evoluția creierului nu merge așa / Erorile teoriei creierului triunitar, o teorie abandonată de știință ca fiind greșită, dar atât de populară și crezută în prezent

“Nu avem un creier reptilian. Evoluția creierului nu merge așa. Dovezile din paleontologie arată că reptilele și mamiferele au evoluat în paralel, deci, mamiferele nu aveau cum să ‘moștenească’ o…
Vezi articolul