La clasele I-IV, temele pentru acasă nu trebuie să depășească 60 de minute, se arată în scrisoarea metodică a inspectoratelor școlare pentru învățători

7.488 de vizualizări
ID 208257795 @ Petro | Dreamstime.com
Timpul total alocat temelor pentru acasă, la clasele I-IV, nu trebuie să depăşească 60 de minute, după cum se arată în scrisorea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Neamț pentru învățători. Prevederea se regăsește în ordinul nr. 5893/28.11.2016, art. 3, alin (2). De menționat este că la clasa pregătitoare nu se dau teme.

În scrisoarea metodică a ISJ Neamț apare că tema se compune dintr-o parte comună, de nivel mediu, pentru toți elevii, la care se adaugă o parte diferențiată, care va avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru alții. 

La clasele I-IV, o altă caracteristică a temelor face referire la faptul să trebuie să fie diferențiate, relevante și să nu aibă un volum mare. În document este precizat că temele pentru acasă au rol de consolidare, remediere, recuperare, performanță și dezvoltare.

Verificarea temelor de către învățători

„Temele pe care elevii le efectuează acasă vor fi verificate și corectate (cantitativ si calitativ) de către cadrul didactic şi discutate cu elevii, altfel încât să aibă finalitate. Constatările făcute vor constitui punct de pornire pentru activitățile ulterioare. Pentru temele corectate se vor face aprecieri, recomandări care să aibă caracter constructiv pentru elevi”, potrivit sursei citate.

Sugestii pentru eficientizarea învățării prin efectuarea temelor pentru acasă, conform documentului:
  • „Temele să nu aibă rol punitiv! 
  • Să fie relevante pentru copii, în concordanță cu activitățile de învățare derulate în cadrul lecțiilor!
  • Să necesite implicarea independentă (autonomia învăţării, dezvoltarea competenței-cheie de a învăța să înveți) a copilului, fără să fie necesar sprijinul unei alte persoane în rezolvarea sarcinilor de lucru!
  • Să fie atractive, fără sarcini repetitive!
  • Să aibă legătură cu viața copiilor!
  • Rezolvarea temelor să intre în rutina zilnică!
  • Să se respecte curba de efort!
  • Dozarea temelor pentru acasă să țină seama de comunicarea cu profesorii din consiliul clasei!”

Scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Neamț poate fi consultată mai jos:

Foto: © Petro | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Cum îi facem pe copii să nu mai copieze eseuri făcute cu ChatGPT pentru temele de la școală? Sorin Ion: Rezolvarea acestei situații stă în formarea profesorilor. Mai mult de jumătate din aceștia din România vor fi formați să aibă competențe digitale, prin PNRR
4 februarie 2023 – La ce folosesc temele pentru acasă? Oana Moraru: Există foarte mulți copii care aparent pricep în clasă, dar când sunt puși în situația de a rezolva singuri, nu mai au abilitatea de a se descurca pe cont propriu. Recomand părinților, în special în clasele I și a II-a, să-și dedice timp temelor
10 decembrie 2022 – Cum putem regândi temele pentru acasă. Brian Gravel, pedagog american: Să schimbăm discuția de la “dacă să le dăm teme” la “ce le-am putea cere să exploreze acasă”
14 mai 2022 –Temele pentru acasă au avantaje pentru copiii de școală primară, dar nu-i ajută aproape deloc, din punct de vedere al rezultatelor de învățare, pe cei care nu primesc ajutor – analiza unui cercetător britanic
27 aprilie 2022 – Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă, spune profesorul de Limba română, Florentin Gheorghe / Nu insist pe teorie, de exemplu, niciodată nu mi s-a părut interesant să-mi spui definiții
1 august 2020 – Ce s-a întâmplat când o școală a făcut temele pentru acasă opționale – experimentul unei școli din Dubai
15 octombrie 2019 – Temele pentru acasă – Cât de mult este prea mult? Primul studiu experimental implementat în România validează regula “10 minute pe nivel școlar”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PNL și PSD o acuză pe Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, că ar fi blocat un proiect privind bursele și că în școli din sector s-ar învăța, încă, în 3 schimburi / Liberalii fuseseră acuzați de primar că ar bloca un proiect rezidențial și accesul copiilor la educație

Chestiunea burselor este folosită de PSD și PNL pentru o ataca pe Clotilde Armand, primarul Sectorului 1 din București, pe care o acuză că ar fi “blocat în mod repetat”…
Vezi articolul

Președintele Parlamentului European, Roberta Metsola, va avea joi discuții cu 800 de elevi și studenți din Timișoara / Ea va primi un premiu din partea municipiului, dar nu și valoarea în bani, de 30.000 de euro

Președintele Parlamentului European, Roberta Metsola, va vizita, joi, Timișoara, unde urmează să primească Premiul „Timișoara pentru Valori Europene”. Premiul este însoţit şi de un premiu în bani în valoare de…
Vezi articolul

Pricopie, atac la adresa ministrului Educației: „Ce face Sorin Cîmpeanu este imoral și ilegal, iar într-o bună zi va fi menționat în manualele de științe politice ca exemplu de impostură și deturnare a instituțiilor publice pentru scopuri politice ilegitime”

Profesorul și fostul ministru al Educației Remus Pricopie, rectorul SNSPA, l-a criticat dur pe ministrul Sorin Cîmpeanu într-o postare de pe Facebook, făcând referire la demiterea de către ministru a…
Vezi articolul

Rezultatele de la evaluările naționale din Franța, folosite de Ministerul Educației de la Paris pentru măsuri remediale în clasele primare și a V-a / Instituția anunță ghiduri pentru profesori și o nouă evaluare la clasa a III-a

Ministerul Educației din Franța a publicat miercuri, 4 ianuarie 2023, măsurile care vor fi luate, unele de acum, altele din septembrie, în ceea ce privește progresul elevilor la școala primară…
Vezi articolul