„Locuțiunile limbii române” – lucrare pentru profesori și elevi, anunțată de Institutul de Lingvistică al Academiei Române și Societatea de Științe Filologice din România

1.333 de vizualizări
Foto: Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan” al Academiei Române
Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” anunță apariția volumului „Locuțiunile limbii române”, publicat la Editura Univers Enciclopedic, în colaborare cu Societatea de Științe Filologice. Lucrarea este semnată de academiciana Gabriela Pană Dindelegan, alături de cercetătoarele Raluca Brăescu și Cristiana Aranghelovici, și este destinată cu precădere elevilor și profesorilor, potrivit anunțului instituției.

Volumul face parte din demersurile prin care Institutul de Lingvistică, Academia Română și Societatea de Științe Filologice susțin elaborarea de materiale cu aplicabilitate didactică, pentru o mai bună predare a limbii române, conform sursei citate.

Cartea oferă o prezentare monografică a locuțiunilor din limba română, abordând atât aspectele teoretice – cum sunt conceptele și criteriile de delimitare, trăsătura gradualității și interferențele terminologice –, cât și cele aplicative: tipuri de locuțiuni, modele de analiză, exerciții variate și soluții de rezolvare.

În partea a patra a lucrării sunt incluse 30 de exerciții rezolvate integral, însoțite de comentarii, exemple și propuneri de analiză, fiind astfel un instrument util pentru clarificarea unor probleme controversate din gramatica limbii române.

Cartea își propune să ofere o prezentare monografică a locuțiunilor limbii române, plecând de la aspectele teoretice (concept, criterii și teste de delimitare, trăsătura gradualității, interferențe terminologice) și ajungând la cele tipologice (tipuri de locuțiuni) și aplicative (modul de realizare a analizei și exerciții cât mai variate).

Lucrarea se adresează tuturor celor interesați de problemele dificile și controversate ale gramaticii românești. Gândită ca având o destinație preponderent aplicativă și școlară, «Locuțiunile limbii române» oferă atât un inventar reprezentativ (pe tipuri de locuțiuni), cât și soluții de rezolvare a dificultăților (criterii de delimitare, modele de analiză, tipuri de exerciții și propuneri de rezolvare; vezi cele 30 de exerciții rezolvate integral în partea a 4-a a cărții și comentariile care însoțesc inventarele de locuțiuni)”, este descrierea de pe coperta a patra a cărții.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT 45% dintre angajații școlilor, grădinițelor și inspectoratelor vor să fie vaccinați. Ministerul Educației îi mai întreabă încă o dată pe profesori dacă vor vaccinul în etapa a doua de sondare, până la finalul lunii

La nivelul învățământului preuniversitar, 45,06 % dintre angajați au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 292.872 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar (inclusiv persoanele care nu au…
Vezi articolul

Doi profesori arată că Ministerul Educației minte și că nu sunt în comisiile de planuri-cadru decise de Ligia Deca prin ordin de ministru, a căror componență a fost trimisă Parlamentului: „Informația este falsă”

Profesoara Ema Patrichi și profesorul Constantin Lomaca reclamă faptul că informațiile din anexele Ordinului Ministrului Educației Ligia Deca Nr. 6739/2023, privind componența grupurilor de realizare/revizuire a planurilor-cadru, conțin în mod…
Vezi articolul

Consiliul Legislativ solicită eliminarea prevederii privind acordarea sporului de doctorat în urma verificării lunare a activității, din proiectul de OUG al Ministerului Finanțelor: Are un caracter arbitrar şi este practic imposibil de realizat

Sporul pentru titlul de doctor ar trebui sa se acorde persoanelor care isi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţin titlul si care au în fișa postului atribuții care să…
Vezi articolul