Malala Yousafzai, militantă pentru dreptul fetelor la Educație, a obținut licența în filosofie, drept și economie la Universitatea Oxford. Povestea ei

761 de vizualizări
Foto: © Surya Nair | Dreamstime.com
Malala Yousafzai, militantă pakistaneză în vârstă de 24 de ani, care luptă pentru drepturile fetelor la Educație încă din 2009, a obținut licența în filosofie, drept și economie la Universitatea Oxford din Marea Britanie recent, scrie FranceTvInfo. Malala este cunoscută pentru discursurile ei și pentru faptul că a câștigat premiul Nobel pentru Pace în 2014, luptând pentru accesul fetelor la carte.

Ceremonia de absolvire ar fi trebuit să aibă loc în 2020, dar a fost amânată din cauza situației create de epidemia de Covid-19. Vineri, 26 noiembrie, Malala și-a primit oficial diploma de licență în filosofie, drept și economie: “Un simbol puternic pentru ea, o fată care a luptat pentru dreptul la studiu”, scrie publicația citată.

O postare însoțită de mai multe fotografii cu ea o arată pozând mândră în uniforma tinerilor absolvenți, cu celebra tocă pe care studenții o aruncă în aer la finalul ceremoniei. Visul vieții ei, pentru care luptase mereu: dreptul de a învăța“, mai transmite FranceTvInfo:

Gloanțele nu opresc ideile: povestea Malalei

În 2009, în Mingora, nordul Pakistanului, Malala avea unsprezece ani când a început blogul care a făcut-o celebră. Ea a scris despre abuzurile talibanilor din regiunea ei și despre patrulele acestora care împiedicau fetele să meargă la școală, ajungându-se până la incendierea școlilor. În Pakistan, tatăl ei, activist pentru educație, avea în administrație câteva școli din zonă. La vremea respectivă, mărturiile ei erau mișcătoare, iar în 2012 extremiștii au încercat să o asasineze. În timp ce se urca într-un autobuz școlar, unul dintre ei o împușcă în cap.

Rănită foarte grav și total inconștientă, este transferată de la spital la spital, iar în cele din urmă ajunge în Anglia, în spitalul militar din Birmingham, unde o așteaptă luni lungi de reconstrucție chirurgicală și mai ales noua ei viață. În 2013, Malala a devenit un simbol, a vorbit la întâlnirile Organizației Națiunilor Unite, a primit premii după premii, a scris o carte și și-a lansat fundația pentru educația fetelor din întreaga lume, potrivit sursei citate.

În 2017, a decis să facă în sfârșit ceva pentru ea însăși, să meargă la Oxford, să studieze. Și i-a plăcut: “A fost o experiență foarte frumoasă”, a povestit ea acum câteva zile pentru revista americană People, “având timp să învăț și fiind cu oameni de vârsta mea, a fost nou pentru mine, la fel și faptul că mă culc târziu, pot să joc poker sau chiar să merg la McDonalds cu prietenii”. Atâtea experiențe pe care Malala, adusă într-o lume matură încă din copilărie, nu le-a mai avut înainte.

Următoarea ei provocare: să treacă de la student la profesor, pentru că acum va pregăti activiști și îi va ajuta pe tinerii care doresc să-și apere dreptul la educație să își organizeze proiectele.

Foto: © Surya Nair | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primăria Timișoara cere în instanță recuperarea unei clădiri în care a funcționat o grădiniță / Acuză noii proprietari de folosirea de acte false / Fritz: ”E un jaf sistematic care s-a întâmplat în istoria recentă a Timișoarei”

Primăria Municipiului Timişoara a depus o acţiune în instanţă împotriva actualilor proprietari ai unui imobil din zona centrală a oraşului, acuzând folosirea de către aceștia de acte false, a anunţat,…
Vezi articolul

Tinerii au cea mai mare rată de pozitivare. Rata de apariție a cazurilor grave la copii este foarte mică, ei în schimb se infectează foarte ușor / GRAFIC Peste 4.000 de copii și adolescenți, confirmați cu COVID în ultima zi

Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, a declarat, joi, într-o conferință de presă, că în acest moment tinerii au cea mai mare rată de pozitivare, precizând că rata de…
Vezi articolul

Dispută între o profesoară și ministrul Educației pe tema formulărilor din proiectele legii învățământului: “Dacă am o disciplină care se numește Educație pentru Viață, nu înseamnă că celelalte nu sunt relevante pentru viață?”, întreabă profesoara Antoaneta-Firuța Tacea

Discuțiile de la o dezbatere organizată pe linie de partid, luni, la sediul PNL București, pe tema proiectelor de legi ale Educației, au dus la dispute între ministrul Sorin Cîmpeanu…
Vezi articolul