Mamele, cadre didactice, care au revenit la școală din concediul de creștere a copilului, în ultimii 3 ani, nu se pot înscrie în Corpul de Profesori Evaluatori pentru Examene și acuză ministerul că le discriminează

7.364 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Mamele, cadre didactice, care au revenit la școală din concediul de creștere a copilului, în ultimii 3 ani, nu se pot înscrie în Corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN) și acuză ministerul că le discriminează, potrivit mai multor mesaje primite pe adresa redacției de Edupedu.ro. Metodologia pentru înscrierea în Corpul Evaluatorilor, aprobată pe 8 septembrie și modificată pe 14 septembrie, prevede că pot participa doar cadrele didactice care “în ultimii 3 ani încheiați” “au desfășurat activități de predare-învățare-evaluare în învățământul preșcolar, primar, gimnazial și respectiv liceal”.

Mai multe mesaje primite de Edupedu.ro de la cadre didactice care au revenit în activitate în ultimii 3 ani școlari din concediu de creștere a copilului acuza Ministerul Educației de discrimiare prin faptul că, deși concediul este considerat vechime în muncă, iar în metodologia de definitivat, aprobată tot de minister, concediul pentru creșterea copilului este considerată vechime la catedră, pentru înscrierea în Corpul Evaluatorilor aceasta nu este luată în calcul și, prin urmare, cadrele didactice respective nu sunt acceptate.

Apelul de selecție în Corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale a fost lansat pe 17 septembrie 2020 prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), înscrierile vor începe luni, 21 septembrie și au ca termen limită 30 septembrie 2020.

Concret, acest Corp de profesori evaluatori va fi un “grup de profesori, organizați pe discipline de examen/concurs, care îndeplinesc criteriile stabilite la nivel național și urmează să evalueze, într-o manieră unitară și eficientă, lucrările elevilor/cadrelor didactice din cadrul examenelor naționale (evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, bacalaureat, definitivare în învățământ și concursul național de ocupare a posturilor didactice – titularizare)”, potrivit ministerului.

“CPEECN are rolul de a funcționa ca o comunitate de învățare și de a se dezvolta ca organism subordonat inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București”, se mai arată pe edu.ro.

Însă niciun profesor nu poate participa, indiferent de vechimea și experiența sa, dacă în ultimii 3 ani școlari încheiați nu a avut activitate. Este vorba despre anii școlari 2019-2020, 2018-2019 și 2017-2018. Asta pentru că cele trei condiții de participare sunt cumulative.

Miza participării în acest program este și una financiară, cadrele didactice din CPEECN care desfășoară activități de evaluare primesc, în cadrul fișei de evaluare pentru obținerea gradației de merit, un punctaj defalcat pentru calitatea de membru CPEECN, respectiv, pentru desfășurarea activităților de evaluare în fiecare sesiune a examenelor naționale, potrivit regulilor.

Ce prevede metodologia pentru Apelul de înscriere

Procesul de selecție a candidaților se desfășoară în perioada 21 septembrie – 1 decembrie 2020.

Prima etapă (21 – 30 septembrie 2020) este alocată înscrierii și încărcării dosarelor de înscriere pe platforma informatică dedicată.

Pentru a obține calitatea de membri ai CPEECN, se pot înscrie cadrele didactice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

a) au desfășurat activități de predare-învățare-evaluare, în ultimii trei ani școlari încheiați, în învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal;

b) au gradul didactic I, II sau titlul științific de doctor în specialitate;

c) au experiență de organizare și participare la evaluări, în cadrul examenelor și concursurilor naționale/internaționale.

Ulterior, în etapa a II-a (1 – 15 octombrie), va avea loc verificarea dosarelor de înscriere, etapă urmată de verificarea competențelor de evaluare și selecția cadrelor didactice care doresc să devină membri (16 octombrie – 1 decembrie).

Cadrele didactice selectate dobândesc calitatea de membri ai CPEECN după parcurgerea și absolvirea programului de formare, acreditat de către Ministerul Educației și Cercetării și asigurat de către CNPEE, în parteneriat cu toate casele corpului didactic. Programul de formare este prevăzut a se desfășura între 2 decembrie 2020 și 15 martie 2021.

Atribuțiile de bază ale CPEECN sunt:

a) evaluarea lucrărilor elevilor/cadrelor didactice, din cadrul examenelor naționale, pe fiecare disciplină de examen/concurs – evaluare centrată pe competențecu respectarea principiilor calității și echității;

b) antrenarea și susținerea profesorilor de la clasă, prin activități de mentorat, în vederea pregătirii eficiente a elevilor pentru susținerea evaluărilor și examenelor/concursurilor naționale. În activitățile de sprijin vor fi utilizate metode și strategii care să îmbunătățească implicarea și motivația elevilor pentru participare în condiții de performanță școlară;

c) realizarea unui raport de activitate/disciplină de învățământ, cu evidențierea aspectelor pozitive și a celor care necesită îmbunătățiri, respectiv înaintarea acestuia către ISJ/ISMB în termen de o săptămână de la finalizarea fiecărei sesiuni a examenelor naționale.

Calitatea de membru CPEECN presupune răspunderea profesională în ceea ce privește corectitudinea și calitatea activității de evaluare.

Membrii CPEECN care desfășoară activități de evaluare vor încheia contracte de furnizare de servicii cu unitatea de învățământ în cadrul căreia este organizat centrul de evaluare. Plata acestora se realizează în baza contractului încheiat și în temeiul dispozițiilor ordinului de ministru care reglementează plata profesorilor evaluatori, emis anual.

Documentele utile pentru participarea la Corpul profesorilor evaluatori:

Fotografie creată de Arthur Krijgsman, de la Pexels


1 comment
  1. Un alt motiv pentru favorizarea directorilor și celor apropiați structurilor de conducere în sistemul de învățământ din țara noastră. Dacă diferențele între posibilitățile elevilor și școlilor n-ar fi atât de enorme, dacă învățarea elevilor ar fi bazat într-adevăr pe competențele lor reale și dacă învățătorii și profesorii ar fi pregătite și dotate în mod egal, iar “specialiștii” din minister ar vedea realitatea și ar fi un dialog social și voință pentru reformarea sistemului de învățământ, nici în vorbă n-ar veni asemenea corpuri și metodologii cu sute de pagini care se pot citi numai cu ajutorul motorului de căutare al unui PDF. Totul ar parcurge normal și fără asemenea discriminări. Singura speranță care a mai rămas pentru părinți și cetățeni este că de obicei fiecare distopie conduce la o normalitate, cel puțin după ce se ajunge la un punct culminant de imposibiliate a funcționării societății.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANUNȚ Se caută profesori creatori de soft educațional pentru Biblioteca Virtuală / Onorariu foarte atractiv, programul este flexibil și se lucrează de la distanță. Ce conține portofoliul pentru selecție – termen 15 iulie (P)

Compania românească de IT Software Imagination & Vision (SIMAVI) lansează provocarea profesorilor creativi și interesați să se implice în dezvoltarea de software educațional, în cadrul celui mai mare proiect național…
Vezi articolul

„Guvernul vrea să le dea profesorilor banii cu țârâita, cu pipeta / 5 ani, atât va dura ca Guvernul să aducă la zi salariile profesorilor”, a avertizat senatorul USR Ștefan Pălărie, legat de Ordonanța de urgență pentru plata diferențelor de drepturi salariale către profesori

Senatorul USR Ștefan Pălărie spune că Ordonanța de Urgență pe baza căreia urmează să fie plătite diferențele de drepturi salariale către profesori, pentru 2017-2021, adoptată joi în ședința de guvern,…
Vezi articolul
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Titularizarea pe perioadă determinată ar putea face învățământul românesc mai adaptat la dinamica societății, spune ministrul Educației: Cu siguranță există voință politică

Titularizarea pe perioadă determinată și nu nedeterminată, cum este în prezent, ar putea face învățământul românesc „mai adaptat la dinamica societății”, spune ministrul Educației Sorin Cîmpeanu la EuropaFM. Cîmpeanu a…
Vezi articolul

VIDEO Progresul elevului va fi criteriu de evaluare pentru profesori – Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației: Nu putem ține un copil în școală 12 ani, 13 ani, timp în care să-i impunem reguli și apoi să ne așteptăm să fie capabil să ia decizii pentru el

Progresul elevului va fi criteriu de evaluare pentru profesori, spune Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, într-un interviu pentru Edupedu.ro, în marja publicării în dezbatere a proiectelor legilor…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Iași, despre tergiversările în cazul învățătorului acuzat că a bătut o elevă de a II-a și că își terorizează clasa: „La acest moment este în curs de desfășurare cercetarea disciplinară”. Pe 1 martie, inspectorul general spunea că va solicita urgent încetarea contractului de muncă

Inspectoratul Școlar Județean Iași justifică, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, menținerea în activitate a învățătorului pensionar acuzat că a bătut o elevă de a II-a și că își terorizează clasa. Este…
Vezi articolul