Meditații la matematică în era digitală: cum se pregătesc elevii români pentru examenele internaționale precum SAT, A-Level, IGCSE sau GMAT (P)

1.474 de vizualizări
Odată cu începutul anului școlar, pentru mulți elevi români începe și numărătoarea inversă până la examenele internaționale care le pot deschide drumul către universități de top din străinătate. Fie că vorbim despre SAT, IGCSE, A-Level sau GMAT, aceste examene sunt recunoscute la nivel global și pot face diferența în admiterea la instituții prestigioase. Dr. Georgiana Popovici, doctor în matematică și statistică a dezvoltat un program de pregătire la matematică inovator, susținut de tehnologie.

Spre deosebire de generațiile trecute, care se bazau aproape exclusiv pe manuale și caiete, elevii de astăzi sunt obișnuiți cu tehnologia și au nevoie de metode de învățare adaptate ritmului lor, interactive și eficiente.

Dr. Georgiana Popovici, doctor în matematică și statistică și profesor cu peste 20 de ani experiență la catedră, a înțeles această schimbare și a dezvoltat un program de pregătire la matematică inovator, susținut de tehnologie, bazat pe colaborare și rezultate măsurabile.

Elevii pregătiți de profesoara Georgiana Popovici au obținut rezultate de excepție la examenele internaționale Cambridge A-Level, SAT și IGCSE.

„Elevii de azi sunt digitali nativi. Pentru ei, pregătirea trebuie să fie interactivă, cu simulări pe platforme online, cu acces la resurse digitale și feedback rapid. Am integrat în pregătirea lor aplicații educaționale, teste computerizate și chiar sesiuni interactive pe platforme internaționale. Toate acestea cresc șansele de reușită și îi ajută să facă față cu încredere cerințelor acestor examene”, explică dr. Popovici.

Astfel, procesul de învățare înseamnă testări cronometrate online, platforme de colaborare între elevi, rapoarte detaliate de progres și simulări în condiții cât mai apropiate de cele reale de examen. Această combinație între rigurozitatea matematicii clasice și instrumentele digitale a dus la performanțe constante, iar dovada clară a eficienței acestei metode sunt chiar ultimele rezultate obținute de elevii doamnei profesoare, în perioada iulie- septembrie 2025:

  • 75/75 la Pure Mathematics – Cambridge A-Level,
  • 49/50 la Statistics – Cambridge A-Level,
  • calificative maxime constante, de peste 80%, la examenele SAT și IGCSE.

Dincolo de scoruri mari, important este că elevii capătă încredere, învață să-și gestioneze timpul și fac față presiunilor. Examenele internaționale pun la încercare atât cunoștințele, cât și echilibrul emoțional al elevilor. Mulți tineri resimt o presiune uriașă, iar stresul de cele mai multe ori afectează randamentul chiar și persoanelor foarte bine pregătite.

„Examenele vin cu o încărcătură aparte, însă încrederea în sine și șansele de reușită de 100% apar atunci când elevii încep pregătirea din timp și rămân concentrați pe obiectivul lor”, subliniază dr. Popovici.

Planificarea și personalizarea sunt elementele cheie ale reușitei: materia nu poate fi recuperată într-o lună, ci necesită un efort constant, pe o perioadă mai lungă, de cel puțin trei luni, cu obiective intermediare și verificări regulate.

Rolul părinților: sprijin și echilibru

În acest proces, părinții au cel mai important rol, care depășește simpla încurajare. Ei devin parteneri direcți în pregătirea copiilor, având misiunea de a monitoriza echilibrul dintre studiu, odihnă și relaxare.

„Părinții trebuie să urmărească modul în care elevii își organizează timpul, astfel încât aceștia să beneficieze de suficientă odihnă și de momente de relaxare, indispensabile procesului de învățare și de concentrare. Le recomand să vină împreună cu copiii la o evaluare preliminară și să facă acest pas din timp. Materia nu poate fi recuperată într-o singură lună înainte de examen, ci doar prin efort constant și un ritm susținut”, subliniază dr. Popovici.

Prezența părinților este extrem de importantă: faptul că elevii simt încrederea acordată, lipsa presiunii și atitudinea înțelegătoare, fără reproșuri, le oferă un mediu sigur și potrivit pentru a-și atinge întregul potențial.

Evaluările preliminare: cheia unei strategii eficiente

Un alt element important în pregătirea pentru examene este evaluarea preliminară. Aceasta oferă o imagine clară asupra nivelului actual de cunoștințe și permite construirea unui plan personalizat de învățare.

Evaluarea timpurie îi ajută pe elevi să-și înțeleagă punctele forte și slabe, să evite acumularea unui volum mare de materie într-un timp scurt și să reducă stresul. În plus, oferă un obiectiv clar și măsurabil, motivând elevii să-și urmărească progresul pas cu pas

Un pachet educațional complet

Pe lângă pregătirea la matematică în limba engleză, dr. Georgiana Popovici le pune la dispoziție elevilor oportunitatea de a susține examenele într-un centru partener. Această colaborare le asigură un mediu sigur și bine organizat, reducând grijile legate de logistică și oferindu-le șansa de a se concentra pe învățare și performanță.

„Generația de azi nu mai are răbdare pentru metode tradiționale. De aceea, încerc să mă adaptez preferințelor lor: folosesc platforme cu feedback instant, teste cronometrate și chiar sesiuni de colaborare online între elevi. În felul acesta, matematica nu mai pare o materie grea, ci o provocare care poate fi câștigată”, spune dr. Popovici.

Pregătirea pentru examenele internaționale este un proces complex, care cere disciplină, echilibru și o strategie bine pusă la punct. Tehnologia, atunci când este folosită corect, devine un aliat puternic, transformând matematica într-un exercițiu interactiv și motivant. Însă succesul final depinde și de implicarea părinților, de gestionarea emoțiilor și de începerea pregătirii din timp.

Pentru elevii români care visează la universități de top din străinătate, începutul de an școlar este momentul ideal pentru a porni pe acest drum. Cu sprijinul potrivit, examenele nu mai sunt o barieră, ci o oportunitate.

Pentru mai multe informații despre programul de meditații și sistemul de lucru al dr. Georgiana Popovici, accesați https://www.creative-learning-hub.com/ sau apelați numărul 0739.951.727.

Citește și:
Cum te pregătești pentru examenele internaționale SAT, A-Level, GMAT sau bacalaureat internațional. Georgiana Popovici, doctor în matematică, profesoară cu 20 de ani de experiență: în sistemele internaționale, indiferent de conceptul matematic care urmează să fie explicat, se pleacă de la realitate, de la situațiile concrete în care se aplică acel concept (P)
Pentru rezultate de excepție la examenele internaționale, pregătirea temeinică, cu cel puțin un an înainte, e esențială. “Le recomand elevilor să înceapă pregătirea din clasa a X-a” susține Georgiana Popovici, doctor în matematică (P)

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Domnica Petrovai / Foto: Arhiva personala

Cum își cresc părinții români copiii. INTERVIU Psihologul Domnica Petrovai: Am trecut de la o autoritate punitivă, adesea de tipul “părintele nu greșește niciodată”, la lipsa de autoritate din teama de a nu „traumatiza” copilul, ori la situații în care dăm prea multă putere de decizie copilului

Cum să nu facem rău copiilor noștri a fost o etapă și încă este prezentă în cultura noastră. Ne întrebăm adesea: “Să-i spun copilului cum mă simt sau nu?”, „Cum…
Vezi articolul

Esențial pentru elevi: formarea competențelor digitale reale – concurs #Back2School cu premii laptop și tablete și certificare ICDL Profil BAC / NOU pentru profesori: module de AI, Cyber Security sau Pedagogie Digitală (P)

Sfârșitul verii aduce o realitate incomodă pentru școala românească: austeritatea pune sub presiune un sistem educațional deja fragil. Dar în acest context complicat, digitalizarea nu trebuie doar să reziste —…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Cum să menții atenția elevilor la clasa pregătitoare o oră întreagă – metodă inter și transdisciplinară / Profesoara Corina Dudilă: Am fost plăcut surprinsă să aflu că au foarte multe informații legate de bani / Profesoara Carla San: Acest curs m-a ajutat și pe mine să îmi sedimentez anumite cunoștințe și să le pot preda mai departe

În județul Mureș, la Școala Gimnazială Iernut, proiectul LifeLab 2.0 by BCR este implementat și într-un cadru „dual”, unde orele de la clasa pregătitoare sunt susținute atât de un profesor…
Vezi articolul