Miercuri începe Evaluarea Națională de la clasa a VI-a. Testarea debutează la ora 11:00 în majoritatea școlilor, elevii trebuie să scrie cu pix sau stilou de culoare albastră

15.154 de vizualizări
Foto: Petrom
Miercuri, 12 mai, încep Evaluările Naționale de la finalul claselor a VI-a, care au rolul de a le da copiilor și părinților o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale pentru care s-ar putea pregăti, dar care verifică și nivelul pierderilor generate de peste un an de pandemie. Evaluarea începe cu proba scrisă la Limbă și comunicare. Evaluarea nu se va susține la aceeași oră în toate județele.

Ministrul Educației a anunțat că “comisia județeană/a municipiului București de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale stabilește un interval orar unic pentru desfășurarea testelor, pentru toate unitățile de învățământ din județ/municipiul București”. Cîmpeanu a precizat că majoritatea județelor organizează Evaluarea Națională la clasa a VI-a la ora 11:00.

Purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Școlar București a declarat că elevii se vor prezenta miercuri și joi “la școală, în curtea interioară, la ora 10:30, pentru susținerea evaluărilor naționale la limbă și comunicare (miercuri) și matematică și științe (joi). Probele de examen încep la ora 11:00 și au durata de 60 de minute. Elevii vor scrie cu pix sau stilou de culoare albastră. Începând cu 13:20 se vor desfășura orele de curs online”.

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către profesorul diriginte. Evaluarea de anul acesta va servi un rol important pentru a înțelege care este nivelul pierderilor generate de peste un an de pandemie în care școala online a alternat cu cea în format fizic.

Calendar Evaluarea Națională pentru clasa a VI-a 2021
  • 12 mai 2021: Limbă şi comunicare
  • 13 mai 2021: Matematică şi Ştiinţe ale naturii
Comunicatul integral al Ministerului Educației:

Miercuri, 12 mai, încep evaluările naționale de la finalul claselor a VI-a, a IV-a și II-a din anul școlar 2020 – 2021

Prima probă scrisă (limbă și comunicare) se adresează elevilor din clasele a VI-a (EN VI) și începe miercuri, 12 mai. Următoarea probă (matematică și științele naturii) are loc joi, 13 mai. Cele două teste vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscriși în clasa a VI-a la începutul anului școlar.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a / EN IV) are următorul calendar – limba română (18 mai), matematică (19 mai) și limba maternă (20 mai).

Probele scrise la limba română și limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a (EN II) sunt programate în data de 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în data de 26 mai. Proba de matematică este programată în data de 27 mai, în timp ce proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 28 mai.

Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi.

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

 Biroul de Presă

Citește și: La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Informații de background

Evaluările Naționale de la a II-a, a IV-a și a VI-a nu au fost organizate anul trecut din cauza pandemiei de coronavirus. Amintim că pentru aproximativ două luni de zile, din martie până în mai, în 2020 a fost stare de urgență pe tot teritoriul țării, toți copiii au stat acasă și au început școala online, iar testele, simulările și examenele naționale au fost suspendate în primăvara anului trecut.

Astfel, ultimele evaluări susținute de elevii de clasa a VI-a au fost în 2019, iar mai jos puteți consulta subiectele primite atunci.

Subiecte Matematică și Științele Naturii clasa a VI-a 2019:
Subiectele Limbă și comunicare clasa a VI-a 2019:
Citește și:
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2021 se vor susține cu prezență fizică, în luna mai, la fel ca pretestările PISA / Sorin Cîmpeanu: Am obținut participarea cu prezență fizică, indiferent de clasă și rata de incidență, pentru toți elevii care fac cursuri remediale
Mircea Miclea: 3 urgențe pentru bugetul educației pe 2021 și obligatoriu trebuie susținute evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. “Minciuna generalizată o vom plăti toți”
Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital în 2023-2024 – a anunțat subsecretarul de stat din Ministerul Educației Jean Badea: În câțiva ani să transferăm toate examenele în zona digitală
Sica Șerban, profesoară la sat: Lecția mea din ultimul an a fost să profit de fiecare moment când sunt cu ei față în față, la clasă / Ar trebui făcute evaluări naționale la toate clasele, la finalul școlii online
2020 OFICIAL Evaluările Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt anulate, din cauza pandemiei
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a “au fost făcute de nespecialiști în evaluare educațională”. Nu ai nevoie de inspectorate să-ți facă propuneri de îmbunătățire a performanțelor elevilor – analiza cercetătorului Dacian Dolean
Analfabetismul funcțional la clasa a II-a este de peste 40%. Rezultatele Evaluării Naționale 2019 despre care nicio autoritate nu vorbește
“Șocant!” Așa califică Mircea Miclea rezultatele testelor PISA 2018: Am știut de acum 7 ani că așa vor fi, uitându-ne la performanța elevilor de clasa a II-a de la acel moment
Evaluări sabotate de Ministerul Educației. Expertul în testare Dragoș Iliescu, analiză dură a rapoartelor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2018
Analiza primelor evaluări aplicate național: Rezultate șocante la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii nu învață să aplice și să analizeze cunoștințele din școală – Mircea Miclea


1 comentariu
  1. După ce i-a băgat pe elevi în vacanta forțată de 4-5 saptamani,de au uitat tot ce au învățat, le dați evaluare nationala.
    Cu ce scop?
    Stiti clar ca elevii nu mai știu matematica si nici fizica, după atâtea săptămâni fără scoala. Vreți sa va folosiți de rezultatele slabe ca să incriminati cu obida scoala online, călcând peste munca profesorilor.
    Și, desigur, ii veți obliga pe profesori sa facă vestitele “ore remediale”.
    Acesta este scopul dublu pe care în urmăriți domnule ministru, din moment de dați evaluare nationala imediat după ce elevii clasei s sasea nu au msi urmat scoala 4-5 săptămâni.
    Este o gafa pedagogica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Organele de cercetare penală, sesizate de Ministerul Educației în cazul a trei școli din care subiectele la română, de la Evaluarea Națională, au fost făcute publice înainte de termen, anunță ministrul Cîmpeanu

Organele de cercetare penală au fost sesizate de Ministerul Educației în cazul a trei centre de examen din care subiectele de la proba scrisă de Limba și literatura română au…
Vezi articolul

Ministerul Educației: 73,12% dintre absolvenții de clasa a VIII-a prezenți la Evaluarea Națională 2019 au luat note peste 5. Cel mai mic procent din ultimii 5 ani

Ministerul Educației anunță că a centralizat rezultatele înregistrate la Evaluarea Națională de absolvenții clasei a VIII-a (înainte de contestații), sesiunea 2019. “Situația statistică generală relevă că dintre cei 146.105 candidați…
Vezi articolul

Raport oficial care arată că școala își ratează rolul: Peste 18.000 de elevi buni la Matematică în clasa a IV-a, în 2015, au intrat în „declin” în gimnaziu și au luat sub 5 la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, în 2019

Declin fără precedent pentru 18.731 de elevi care în clasa a IV-a, la Evaluarea Națională formativă din anul 2015, aveau rezultate bune și reușeau să dea răspunsuri corecte la peste…
Vezi articolul

DOCUMENT În timpul simulărilor de examene naționale școlile pot decide trecerea celorlalți elevi, care nu sunt în clase terminale, la școala online, indiferent de scenariu

În timpul simulărilor de examenele naționale, care încep pe 22 martie, școlile pot decide trecerea celorlalți elevi, care nu sunt în clase terminale, la școala online, potrivit ordinului ministrului Educației…
Vezi articolul