Ministerul Educației dă putere absolută inspectoratelor asupra școlilor particulare: verifică, aprobă planurile de învățământ și validează numărul de elevi

Școala după școală
Inspectoratele școlare județene și cel al municipiului București capătă un rol mult mai important în relația cu școlile particulare, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. ISJ-urile vor fi cele care verifică și aprobă planurile de școlarizare de la toate școlile și grădinițele private. În plus, inspectoratele școlare județene sunt în același timp și cele care „validează” numărul de elevi, în raport cu capacitatea de școlarizare a unității de învățământ. Toate aceste reguli sunt valabile din acest an școlar, în condițiile în care până acum ISJ-urile aveau rol doar de avizator.

Același Ordin de Ministru prin care liceele fără niciun promovat la BAC nu mai au dreptul să mai înființeze clasa a IX-a în anul școlar următor, OMEN nr. 5090/2019, prevede și noi reguli pentru evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular. Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 736 din 09 .09. 2019, actul prevede la articolul 19, alineatul 2 următoarele:

Inspectoratele şcolare verifică şi aprobă proiectele planurilor de şcolarizare propuse de către unităţile de învăţământ particular în raport cu capacitatea de şcolarizare a unităţii de învăţământ, validând numărul de elevi/preşcolari pe nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, pentru elevii şi preşcolarii cu vârsta peste 3 ani din învăţământul general obligatoriu particular şi confesional acreditat, precum şi pentru cei din învăţământul profesional şi liceal acreditat, particular şi confesional, din unitatea de învăţământ.

Prevederile sunt noi, ele nu existau anul trecut și după cum se poate vedea regulile se aplică unităților de învățământ confesionale, adică grădinițelor și școlilor bisericii, precum și seminariilor teologice.

În 2018, în Ordinul 5.235 prin care se stabileau regulile pentru școlile particulare, Inspectoratele școlare aveau atribuții mult mai puțin invazive, de analiză și avizare a acestor planuri. Iată forma articolului 19, alineatul 2:

Inspectoratele școlare analizează și avizează proiectele planurilor de școlarizare propuse
de către unitățile de învățământ particular din perspectiva respectării de către acestea a școlarizării pe nivelurile de învățământ/limba de predare/domeniile/specializările/calificările profesionale pentru care unitățile de învățământ respective sunt autorizate/acreditate și transmit centralizat proiectul planului de școlarizare al unităților de învățământ  preuniversitar particular la Ministerul Educației Naționale.”

FOTO: pexels.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Universitatea din București: Cazul lectorului Aurel Jean Andrei, condamnat cu suspendare în dosarul retrocedărilor fictive, va fi luat în discuție de Senatul Universității

Senatul Universității din București va lua în discuție cazul lectorului Aurel-Jean Andrei, care a fost condamnat la 2 ani cu suspendare în dosarul retrocedărilor fictive din Constanța, a anunțat Universitatea din București, într-un…
Vezi articolul

DOCUMENT Academia Română cere institutelor de cercetare să taie salarii și să pensioneze forțat angajați pentru că Ministerul Finanțelor nu a alocat suficiente fonduri. Asociația AdAstra: ”Demers ilegal”

AdAstra, cea mai cunoscută asociația a cercetătorilor români, face publică o adresă oficială prin care Academia Română le cere tuturor institutelor, centrelor și filialelor din subordinea sa să taie salarii,…
Vezi articolul